Mietin iltalenkilläni aihetta lisää ja nyt urheilijoista kirjoittaessasi tajusin, että taustalla voi kuin voikin olla vilkas aineenvaihdunta ja hyvin toimiva ääreisverenkierto. Heikolla ääreisverenkierrolla esim stressitilanteessa kädet ensin hikoilevat runsaasti, mutta yht'äkkiä kuivahtavat. Tämä vaikuttaa sähkömagneettisiin mittauksiin kyllä.
Eli alkutilanne ehkä oli sitä -sen hetken- todellista volttimäärääsi. Kas eihän kuuumemittariakaan kainalossa pidetä monta tuntia, jotta saisi syyn loikoilla.
:
Mietin, etkös sinä harrasta joogaa ja kaikensortin meditaatiota. Mielihän vaikuttaa kehon toimintoihin kuiteskin, medotaaatiohan rauhoittaa ja näin laskee verenpainetta ja rauhoittaa ääreisverenkiertoakin - ymmärtääkseni ?!?!?!?
Olen tullut siihen tulokseen, että karmani määrää minut olemaan vain teoreetikko em. jutskissa.
Esimerkiksi helpot jooga-aasanat olisivat luultavasti erittäin tervetulleita meitsille, mutta olen niin vatun
saamaton, että niitä ei tule tehtyä juuri ollenkaan. PraaNaayaama* ei onnistu, koska ainakin toinen
sierain on aina lähes tukossa varsinkin sisätiloissa ollessani. Perusmeditaatiosta ei taida olla minulle
enää juurikaan hyötyä, koska miltei välittömästi kun istun meditoimaan, hengitykseni lähes kokonaan
pysähtyy tai tulee ainakin hyvin pinnalliseksi, niin että ulkopuolinen sitä tuskin edes havaitsee.
* pra + aana [sic!] + aayaama... :