Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unia Saatanasta  (Luettu 9504 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eleanor
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« : 12.10.2013 19:17:43 »

Olen muutaman vuoden aikana nähnyt kaikkiaan kolme unta Saatanasta, ensimmäisen syksyllä 2011, toisen kesällä 2012 ja kolmannen viime yönä. Ajattelin jakaa ne, jos jotakuta niiden lukeminen tai tulkitseminen kiinnostaa. Smiley

Muistikuvat ensimmäisestä unesta ovat pelkistyneet, joten siitä muistan menneeni johonkin maanalaiseen luolaan, jossa oli tulisoihtuja seinillä ja ne loivat punaisuutta luolan käytäviin. Luola johti koko ajan alemmaksi ja lopulta päädyin sen perille, jossa sain Saatanalta kasteen. Tilanne ei ollut mitenkään pelottava, enkä muista nähneeni Saatanaa kunnolla lainkaan. Jokin henki siellä oli ja minä sain kasteen.

Toisessa unessa Saatanan hahmo oli välillä jonkinlainen henki ja välillä inhimillisempi. Unessa Saatana kysyi ihmisiltä heidän toiveitaan, jotka hän sitten toteutti päinvastaisena. En osaa sanoa yhtään esimerkkiä, koska en muista kuin puuromaisia kohtauksia tästä, mutta pääasia on, että Saatana aikoi unessaan pelkkää pahaa. Hän antoi myös lahjoja ihmisille, mm. minulle ja siskolleni. Lahjat eivät kuitenkaan olleet lahjuksia eikä niiden tarkoitus ollut ilahduttaa, vaan niiden kautta Saatana huijasi ja antoi vinkkejä kivusta ja tuskasta, joita lahjat toisivat. Esimerkiksi siskoni sai puisen helminauhan, ja kun siskoni laittoi helmet kaulaansa, alkoi nauha kiristyä ja kutistua. Saatanan aikomus oli siis tukehduttaa siskoni lahjansa avulla, mutta onnistuin kaikin voimin saamaan helmet pois siskoni kaulasta. Minulle hän antoi valkoiset rintaliivit, joita en kuitenkaan laittanut ylleni. Arvelin niiden olevan vihjeenä raiskauksesta ja että raiskaaja olisi nimenomaan Saatana itse. Voimattoman odotin, milloin se saattaisi tapahtua, mutta sitä ei tapahtunut lainkaan. Uneen liittyi myös muita ihmisiä, voimakkaita johtajahahmoja, jonkinlaisia pappisihmisiä, jotka yrittivät manata Saatanan pois, kun tämä hengen muodossaan näytti voimiaan heitellen tavaroita ilmassa, jolloin kaikki tuntui pyörivän kuin karuselli.

Kolmannessa eli viimeöisessä unessani oli ihmisjoukko tavallisessa huoneessa, joka todennäköisesti oli olohuone. Ihmisjoukko oli epämääräinen joukko ihmisiä joihin kuuluin itsekin. Olimme asettuneet puoliympyrään, jokaisella oli oma paikka, joissa olimme kuin vangittuina. Puoliympyrämme edessä keskellä seisoi Saatana. Hänen hahmonsa oli tumma ja varjoinen, vaikka oli päivä ja valoisaa. Saatana oli meidän johtajamme ja antoi meille alentavia käskyjä. Ensimmäisen hän käski virtsaamaan alleen. Käsky oli vain käsky eikä sisältänyt uhkauksia tai rangaistuksia, käsky piti vain toteuttaa. Jostain syystä Saatana tahtoi juuri ihmiseritteitä, ja jokaisella oli oma soppensa johon sai paikallaan mennä asian toimittamaan. Tällä ensimmäisellä oli vaikeuksia toteuttaa käskyä, mutta lopulta hän onnistui ja hän vaikutti pelokkaalta ja säikkyneeltä koko ajan. Minä olin toinen alistettava. Saatana asteli eteeni ja kasvomme olivat samalla tasolla kuin samanarvoisilla. Pystyin tuntemaan jonkinarvoisen kunnioituksen ja hyväksynnän toisiamme kohtaan, vaikka minä myös olin alistettavien joukossa. Minun hän käski tuottamaan itselleen ulostettani, ja koska tunsin olevani hänen jonkinlaisen hyväksyntänsä arvoinen, kerroin hänelle suoraan, etten ehkä onnistuisi mutta yrittäisin parhaani. Vetäydyin soppeeni ja onnistuin pusertamaan hänelle pienen määrän ulos itsestäni. Ojensin vähäisen ulosteeni Saatanalle ja hän oli tyytyväinen, lausui jopa kiitoksensa minulle. Tässä vaiheessa unta olin jo heräämässä, joten uni ei enää jatkunut.

On kummallista, kuinka en ole koskaan pitänyt Saatanaa unissani pahana tai pelottavana hahmona, tai ainakaan itse en ole pelännyt häntä. Kuitenkin muut unissa olleet ihmiset ovat pelänneet Saatanaa. Tuntuu, että mitä useammin hän tulee uniini, sitä enemmän me tunnemme toisiamme, enkä pelkää häntä, vaikka hänen aikeensa ovat olleet jokaisessa unessa pahaa haluavat tai joukkoonsa kutsuvat. Yhä vahvemmin minulle tulee tunne, että hänkään ei voi olla täysin paha, vaan on jokin syy hänen pahuuteen ja että hänessä on hyväkin puoli, kuten tuo hyväksyntä ja kunnioitus, vaikka minussa on hyvyyttä ja hänessä on pahuutta.

Täytyy vielä sanoa, että suhtautumiseni uskontoon yleensä on neutraali ja näissä unissani Saatana on todennäköisesti symbolinen hahmo. En koe, että Saatana yrittäisi viekotella minua pahuuteen tai että raamatullinen Saatana olisi unissa tavallaan oikeasti. Luulen, että Saatanan läsnäolon unissa pitäisi tuntua kivuliaammalta, pelolta joka saa sydämen sykkimään niin voimakkaasti, että se sattuu, saa haukkomaan henkeään ja pakenemaan millä hinnalla hyvänsä. Mutta minä en ole paennut missään unissani, olen vain viattomana ja naiivina odottanut, mitä mahtaa tapahtua vai tapahtuuko mitään, ja jos jotain pahaa onkin tapahtunut, se ei ole yleensä koskettanut minua ja jos on niin en ole kokenut sitä pahana vaan olen odottanut sen tapahtuvan välttämättömänä tapahtumana, jonka ilmeisesti vain tulee tapahtua ja siten se tulee vain ottaa vastaan. Aiemmissa unissani Saatanan hahmo ei ole ollut näin selkeästi nähtävillä kuin tässä viimeisessä unessani.

Itseäni nämä unet jollain tapaa kiehtovat, enkä oikein ymmärrä miksi. Unteni Saatana on voimakas hahmo ja se, ettei hänen pahuutensa tai pahat tekonsa tunnu tavoittavan minua täysin unissa, saa minut tuntemaan, että olen jollain tapaa turvassa, vaikka ympärillä ihmiset pelkäävät ja tapahtuu pahuutta. Ihan hullua!  Grin

Jos jollain on ajatuksia jaettavaksi niin saa kommentoida ja tulkita! Nyt nämä unet ovat lähinnä tarinoita, joita olen unissani nähnyt. Hah, toivottavasti niiden taianomaisuus ei katoa mahdollisten tulkintojen myötä!  Grin

- Eleanor  smitten
tallennettu

On turhaa puhetta, ettei elämä muka salli, että menneisyys panee vastaan.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #1 : 13.10.2013 10:26:00 »

Minulle tuli ainakin sellainen positiivinen fiilis sun unesta.
Vaikutat tasapainoiselta eikä alitajuntasi ole lähtenyt mukaan raamatullisiin pelotteluihin vaan ole kyennyt ottamaan hyvän asenteen näitä ajatellen. Minusta toi oivallus kunnioituksesta oli hyvä. Jospa sinä olet kaiken kaikkiaan vain omalla tavallasi vapaa uskonnollisista paineista eikä sua hetkauta suuntaan tai toiseen jos joku yrittää sua alistaa, vaikka unessasi tietty osio sinussa vielä suostuu tähän mutta sinulla ei ole juuri tunnesiteita asiaa kohtaan ja otan sen vain käskynä.
Tietysti tässä on se negatiivinen, hieman varoittava osio että kannattaa miettiä kenen kelkkaan menee ja kenen käskyjä tottelee jos osaa suhtautua näin arkipäiväisesti tällaisiin häpäiseviin tekoihin.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 13.10.2013 11:25:32 »

Paholaismaiset hahmot taitavat kuulua kollektiiviseen alitajuntaan, eli sillä ei ole mitään väliä, onko unennäkijä uskonnollinen tai ei. Se voi symboloida omaa varjoa/pimeää puolta/stressitilaa tai joskus lähistöllä olevia ihmisiä, joilla ei ole puhtaat jauhot pussissaan. Joka tapauksessa unet osoittavat, että sinun on helppo huomata manipulointi, kieroilu ja petkuttaminen, etkä ole helposti höynäytettävissä. Jos kyse on pelkästään sinun sisäisistä puolistasi (ego versus sielu), niin luultavasti juuri pelottomuudella ja hyvällä arvostelukyvyllä saat unimörkösi jättämään sinut rauhaan.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 13.10.2013 12:09:24 »

Kerrottakoon tämän otsikon alle sopiva oma unikin. Näin sen ehkä vuosi, puolitoista sitten.

Saavuin unessa henkimaailmaan jonkinlaisen neuvoston eteen, tietysti uteliaana siitä, mitä asiaa heillä mahtaa olla. Puheenjohtaja ilmoitti juhlavasti, että neuvosto on päättänyt palkita minut (taika?)sormuksella saavutettuani ihmisenä näin kehittyneen ja valaistuneen tason. Olin ehkä pari sekuntia hieman polleana tästä kunnianosoituksesta, mutta sitten tulinkin epäluuloiseksi. "Henkimaailmassa ei ole paremmuuskilpailuja", sanoin ja kieltäydyin sormuksesta. Tämän tehtyäni neuvoston juhlatilaisuus paljastuikin Beleth-nimisen demonin järjestämäksi juoneksi, jonka tarkoituksena oli selvittää, oliko omahyväisyys heikkouteni. Neuvosto liukeni äkkiä paikalta, mutta lähdin vielä etsimään Belethiä, joka oli jossain unen vaiheessa naamioitunut hyvin vainoharhaiseksi ja salamyhkäiseksi ravintolatyöntekijäksi. Olisin kysynyt, mitä hän minusta haluaa, mutta vastausta ei kuulunut, koska uni loppui.

Kaikkein eniten tässä unessa jäi askarruttamaan tuo demonin nimi. Minulla on kotonani kaikenlaista kirjallisuutta, josta luulin tämän nimen lukeneeni, mutta kun selvitin asiaa, niin ei sitä sitten löytynytkään. Netistä kaiveltuani sen sijaan löytyi Beleth, joka tosiaan on 1400-1600- luvun grimoireissa mainittu demoni. Taikasormuksiin liittyviä tarinoita löytyy enemmänkin ja jos ne ovat demonien myöntämiä, niin niissähän on A: jokin houkutin ja B: jokin ansa. No, sillä ei ole niin väliä, koska en mennyt unessani tähän halpaan.  Wink
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Eleanor
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« Vastaus #4 : 20.10.2013 16:35:21 »

Vautsi, kiitos vastauksista! Näköjään heti ketjun aloittamisen jälkeen unohdin koko asian niin siksi näin viiveellä vastaan. Smiley Minulla oli joitain tulkinnallisia ajatuksia noista unista, mutta jotenkin aina myös toisten antamat tulkinnat syventää vielä enemmän sitä omaa näkemystä ja toisaalta saattaa tuoda jotai ihan uuttakin näkökulmaa. Tykkäsin kovasti lukea vastauksianne, isot kiitokset kun vaivauduitte, Avicii ja Lilli! Smiley

Lilli, oli tosi hienon kuuloinen tuo unesi, kiitos kun jaoit sen! Tuli vähän mieleen sellainen ajatus, että kun unessa pystyit niin hienosti välttämään petkutuksen omalla epäluulollasi, niin varmaan muutenkin olet ihmisenä korkeasti kehittynyt ja valaistunut, kuten unessasi sanottiin. :Smiley Hieno uni. Smiley

 smitten Eleanor
tallennettu

On turhaa puhetta, ettei elämä muka salli, että menneisyys panee vastaan.
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 374



Profiili
« Vastaus #5 : 20.10.2013 23:46:54 »

Hmmm... Näkemäsi Saatana on aika samantyyppinen kuin se Saatana jonka näin teini-iässä eräässä unessa.

Olin unessa huoneessa johon laskeutui "pimeys", kaikki muuttui tummaksi ja seinistä tuli sellaista harmaata savua. Saatana tuli huoneeseen ja näin että hän oli pikimusta väriltään. Ei hän kuitenkaan mikään väkivaltainen tai uhkaava todellakaan ollut mutta enemmän tässä tuli se henkinen pimeys päällimmäisenä esille.

Sitten koin että minut vedettiin valoon/Jumalan energiaan/henkeen ja siellä oli kivaa. Sitten heräsin.

Jälkikäteen ajateltuna aika dualistinen uni mutta hyvin elävä.
tallennettu
Eleanor
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« Vastaus #6 : 02.11.2013 18:06:54 »

Oho, täällä on taas tapahtunut! Kiitos Hamal mielenkiintoisen unesi jakamisesta, vaikken sitä heti huomannutkaan.  Embarrassed Unestasi tuli selkeä kuva mieleen ja saatanan hahmossakin on tunnistettavaa tuttuutta  :Smiley Pelkäsitkö lainkaan olla siellä pimeässä huoneessa saatanan kanssa? Tuli hieman sellainen kuva, ettet ehkä pelännyt olla siellä pimeässä huoneessa saatanan kanssa, vaikka sieltä pois pääseminen tuntuikin kivalta. Smiley Ehkä tuo dualistisuus tekeekin unestasi hienon, kun vastakkainasettelu on niin suuri. Ja vieläpä niin että pääset pahasta hyvään, hyvästä pahaan kulkeminen tuntuisi varmasti toisenlaiselta... Oikeastaan minulle ei tule kovin pelottava kuva unestasi juurikin siksi, että tavallaan pelastut lopussa ja lopussa on kivaa. Sitten on varmasti kiva herätäkin!  Smiley

Sekin on kyllä hassua miten lapsena ja nuorena nähtyjä unia voi muistaa kauan. Itsekin muistan joitain unia todella selvästi, varsinkin painajaisia ja joskus näen samoja unia uudelleen ajatellen vielä unessa, että "tämän unen olen nähnyt aiemminkin ja tiedän mitä seuraavaksi tapahtuu". Melko samanlaisina ovat ne unet pysyneet, joita olen nähnyt uudestaan, mutta yksikään niistä unista ei liity saatanaan. Oikeastaan niistä unista on vaikea muistaa juurikaan mitään yksityiskohtia.

Kiitos vielä, Hamal! Näitä on jännää lukea. Saa kertoilla lisääkin, jos on jaettavaa! Smiley

Eleanor  smitten
tallennettu

On turhaa puhetta, ettei elämä muka salli, että menneisyys panee vastaan.
lauraemilia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20



Profiili
« Vastaus #7 : 19.11.2013 21:27:37 »

Itsekkin muutaman unen nähnyt. Siskoni uskoo pahaan ja on tehnyt ikäänkuin diilin, jossa luvataan hänelle elämään rikkautta yms.. eli suomeks myyny sielunsa. Yhden unem näin, että jouduin manalaan hissillä ja itse paha kertoi minulle diilistään siskoni kanssa. "Siskot haluu aina samaa " se toisti. Ja kertoi yksityiskohtaisesti, että mitä siskon ruumille ja sielulle käy kun hänen elämä on päättynyt. huh, aivan kamalia juttuja. Ja se sai minut uskomaan enemmän hyvään. Ja muut unet on myös näitä kun paha on yrittäny houkutella diileillä ja lahjuksilla, jotta myisin kanssa sieluni..ja mätänisin yhdessä siskoni kanssa ja huutaisimme kärsimyksestä.. hyi ! En mihinkään ole langennut enkä tule !  angel
Tiedän, että paikkani on hyvässä ja seuraavina öinä enkelit tulivat vierelleni. Smiley
tallennettu
Eleanor
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« Vastaus #8 : 23.11.2013 17:03:20 »

Kuulosti kovin voimakkaalta, sekä uni että sinun suhtautumisesi siihen. Smiley Taidat todellakin olla hyvä ja hyvyyteen uskova. angel Oliko nyt todella niin, että siskosi on tehnyt tuollaisen diilin? Kuulosti niin erikoiselta... Huh Ainakin nyt tuli esimerkki tuollaisesta fyysisemmästä pahasta, jos ruumiiden mätänemisestä puhutaan, muutenhan näissä unissa on ehkä painotuttu henkiseen pahaan oloon ja alistamiseen (ainakin minun mielestäni). Toisaalta tuo "siskot haluu aina samaa" tuntuu minusta ahdistavalta oletukselta... Tuntuiko sinusta, kun olet enemmän hyvyyteen kallistuva? Smiley En kyllä ole kummoinen tulkitsija. uglystupid2 Silti oli kiva kuulla unesi, lauraemilia. Smiley

Eleanor  smitten
tallennettu

On turhaa puhetta, ettei elämä muka salli, että menneisyys panee vastaan.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: