Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Painajaismainen yläkerta  (Luettu 6896 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« : 09.10.2013 21:02:32 »

Näin taas unen, joka toistuu silloin tällöin. Koska teema on toistuva, sillä täytyy olla syvempi merkitys. Mikähän?

Unessa olen kotonani. (Asun oikeasti omakotitalossa, mutta unessa taloni on suurempi.) Unessa päätän aina lähteä käymään yläkerrassa, ja kun pääsen sinne, huomaan että siellä kummittelee. Kun tulen yläkertaan, siellä on samanlainen meininki kuin huvipuiston kummitusjunassa tai jossain kauhutalossa  eli kaikenmaailman liikkuvia hirvityksiä tulee päälle ja karmea musiikki soi korvissa.

Unessa minun oli pakko kääntyä takaisin alakertaan, koska pelkäsin niin paljon jotain liikkuvaa lepakkoparvea etten uskaltanut mennä pitemmälle.

Heräsin kesken unen ja sydän hakkasi. Silloin muistin että olen nähnyt tuota unta ennenkin.

MItä uni merkitsee? Eikö talon merkitys ole oma itse? Vai mikä? Onko minussa siis "pimeä puoli" ?
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Yep
Vieras
« Vastaus #1 : 09.10.2013 21:56:44 »

Jokaisessa meissä on pimeä puoli.

Minunkin mielestäni talo kuvaa itseä. Huoneet voivat antaa viitteitä asiaan. Talon kunto kertoo paljon esim kellari, joka on alitajunta, voi olla siisti, kylmä jne. Myös muiden huoneiden siisteys/sotku jne. Tiedät varmaan itsekin.

Eikös yläkerta ole tietoinen mieli tai sitten yliaistillinen itse? Siis se meidän korkein itse. Koska unen yläkerrassa kummittelee, se voisi olla joku asia, mikä pitäisi kohdata ja käsitellä pois. Jokin asia kummittelee mielessäsi?

Jos ensi kerralla menisit sinne ullakolle ja katsoisit sitä asiaa kohti? Itse en osaa tietoista unennäköä, mutta jos illalla jo päättäisit ottaa unessa mukaan jonkun supersankarin?

Tuli myös mieleen, oletko pienenä pelästynyt jossain tivolissa/kummitusjunassa?
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #2 : 09.10.2013 22:07:41 »


Kiitos Yep.  Smiley

Jos ensi kerralla menisit sinne ullakolle ja katsoisit sitä asiaa kohti? Itse en osaa tietoista unennäköä, mutta jos illalla jo päättäisit ottaa unessa mukaan jonkun supersankarin?

Tuo oli hyvä pointti. Minä olen joskus onnistunut tuossa tietoisessa unennäössä. Tuo oli tosi hyvä vinkki. Kokeilen. Nimittäin, kun unessa ei oikein saa selvää mikä siellä yläkerrassa on. Onko se vain jotain jonka tarkoitus on pelottaa vai onko se oikeasti jotain pahaa.

En muista olenko pienenä pelännyt moista, mutta sitä musiikkia ainakin olen. Se on sellaista vanhanaikaista "tivolimusiikkia", tuo mieleen 1940-luvun Saksan.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Yep
Vieras
« Vastaus #3 : 09.10.2013 22:17:09 »


Kiitos Yep.  Smiley

Jos ensi kerralla menisit sinne ullakolle ja katsoisit sitä asiaa kohti? Itse en osaa tietoista unennäköä, mutta jos illalla jo päättäisit ottaa unessa mukaan jonkun supersankarin?

Tuo oli hyvä pointti. Minä olen joskus onnistunut tuossa tietoisessa unennäössä. Tuo oli tosi hyvä vinkki. Kokeilen. Nimittäin, kun unessa ei oikein saa selvää mikä siellä yläkerrassa on. Onko se vain jotain jonka tarkoitus on pelottaa vai onko se oikeasti jotain pahaa.

En muista olenko pienenä pelännyt moista, mutta sitä musiikkia ainakin olen. Se on sellaista vanhanaikaista "tivolimusiikkia", tuo mieleen 1940-luvun Saksan.


Kiva  Smiley Onnea kokeiluun.

Voisiko olla menneen elämän kaikuja? Ota mukaan sellainen supersankari, joka puhuu saksaa  Wink
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #4 : 09.10.2013 22:20:35 »


Voisiko olla menneen elämän kaikuja? Ota mukaan sellainen supersankari, joka puhuu saksaa  Wink

Arnold Schwartzenegger.  Cheesy

Kerron sitten miten kävi.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
tuikar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #5 : 09.10.2013 22:29:19 »

Tunnut tasapainoiselta ihmiseltä. Yläkerta kuvastaa omia pelkojasi. Kokeile mielikuvaa, jossa menet yläkertaan ja kysyt, miten voin auttaa. Sano "Itseäni en anna pois, mutta haluan luopua peloistani".
tallennettu

Aurinko Kauris
Asc Rapu

Punainen Galaktinen Kuu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #6 : 10.10.2013 08:53:20 »


Viime yönä nukuin tosi hyvin ilman painajaisia, joten ei tarvinnut pyytää isoa-Arskaa kaveriksi.  Wink



Tunnut tasapainoiselta ihmiseltä. Yläkerta kuvastaa omia pelkojasi. Kokeile mielikuvaa, jossa menet yläkertaan ja kysyt, miten voin auttaa. Sano "Itseäni en anna pois, mutta haluan luopua peloistani".

Kiitos tuikar. Järkevä selitys. Kokeilen tuota.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Yep
Vieras
« Vastaus #7 : 11.10.2013 00:13:15 »


Viime yönä nukuin tosi hyvin ilman painajaisia, joten ei tarvinnut pyytää isoa-Arskaa kaveriksi.  Wink



Tunnut tasapainoiselta ihmiseltä. Yläkerta kuvastaa omia pelkojasi. Kokeile mielikuvaa, jossa menet yläkertaan ja kysyt, miten voin auttaa. Sano "Itseäni en anna pois, mutta haluan luopua peloistani".

Kiitos tuikar. Järkevä selitys. Kokeilen tuota.

No oisko iso-Arskalle löytynyt muuta roolia?  Wink
Mitä, jos se oli jo matkalla?
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: