Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Itsehoito ahdistusta yms. aiheuttavaan ajatteluun  (Luettu 162224 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #135 : 14.11.2014 15:03:50 »

Sitä, että jos naisella on tosiaankin parempi kontakti älyn (aivokuori) ja tunteen (limbinen systeemi, tai jotain)
välillä, nainen kykenee jossain määrin harkitsemaan, minkälainen tunnereaktio kussakin tilanteessa tuottaa
hänen kannaltaan parhaan lopputuloksen (esim. tekoitku). Mies lähinnä vain eläimellisesti reagoi?

No ei todellakaan noin. Pelkkä kontakti älyn ja tunteen välillä ei määritä asioita yksinään, vaan yksilön kyky analyyttiseen ajatteluun omista tunteistaan riippuu myös tiedosta ja harjoittelusta - esimerkiksi tämän ketjun ohjeiden soveltaminen tekee minun  mielestäni vähemmän alttiiksi tunteiden manipuloinnille täysin sukupuolesta riippumatta.

Kaikki oletukset siitä miten joku reagoi johonkin voivat mennä pieleen sen vuoksi että kaksi naistakin voi reagoida samaan asiaan aivan eri tavoin. Eli voi tulla tunnereaktio, mutta se voikin olla jotain täysin odottamatonta. 

Minä esimerkiksi reagoin havaittaviin manipulointiyrityksiin sanomalla ääneen 'nyt yritit manipuloida minua tavalla X' - niiltä menee silloin kaikki voima. (Ja manipuloijat karsin myös ystäväpiiristäni pois.)

(Sinun oletuksesi ovat a) vanhanaikaisia b) seksistisiä.)

Heti kun näytät minulle miltä näyttää esim. suomalaisten naisten saamat 1,7 lasta, alan uskoa keskivertoarvioilla olevan jotain käyttöä todellisessa elämässä.  Grin MItä osia siltä 0,7 lapselta puuttuu?  2funny
« Viimeksi muokattu: 14.11.2014 15:05:21 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8220


Profiili
« Vastaus #136 : 14.11.2014 15:05:50 »

Sitä, että jos naisella on tosiaankin parempi kontakti älyn (aivokuori) ja tunteen (limbinen systeemi, tai jotain)
välillä, nainen kykenee jossain määrin harkitsemaan, minkälainen tunnereaktio kussakin tilanteessa tuottaa
hänen kannaltaan parhaan lopputuloksen (esim. tekoitku). Mies lähinnä vain eläimellisesti reagoi?

No ei todellakaan noin. Pelkkä kontakti älyn ja tunteen välillä ei määritä asioita yksinään, vaan yksilön kyky analyyttiseen ajatteluun omista tunteistaan riippuu myös tiedosta ja harjoittelusta - esimerkiksi tämän ketjun ohjeiden soveltaminen tekee minun  mielestäni vähemmän alttiiksi tunteiden manipuloinnille täysin sukupuolesta riippumatta.

Kaikki oletukset siitä miten joku reagoi johonkin voivat mennä pieleen sen vuoksi että kaksi naistakin voi reagoida samaan asiaan aivan eri tavoin.  Sinun oletuksesi ovat a) vanhanaikaisia b) seksistisiä.


Niinpä se loppujen lopuksi taitaa olla...  Wink
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #137 : 14.11.2014 16:36:09 »

Noista ennakko-odotuksista vielä, että jokaisellahan meillä on kokemuksia ja yhdistetään tiettyjä asioita tietyntyyppisiin piirteisiin ihmisissä. Tämä on tärkeä taito. Kuitenkin se mihin on hyvä kiinnittää huomiota, on, että ei anna näiden aiempien kokemusten määrittää nykyhetkeä. Nuo ovat myös suojamekanismeja, mutta ne saattavat saada liikaa valtaa jolloin ne alkavat rajoittamaan uusia kokemuksia. Myös siihen on hyvä kiinnittää huomiota, kuunteleeko vain muiden kertomia yleistyksiä vai tekeekö niitä itse, ja tosiaan tarvitseeko niitä ja mihin.

Edit. Mielestäni yleistykset helposti sivutuotteena heikentävät sitä potentiaalia, mitä itselleen ja toisille ihmisille hyväksyy. Jos ajattelee, että miehet eivät voi genetiikkansa takia tehdä jotain asiaa, niin ei se tarkoita, etteikö voisi. Mutta omaan maailmaansa ei sitten helposti enää mahdu sitä ajatusta/asiaa. Kehotan vain tarkkaavaisuuteen, kuten ketjussa on aiheena. Ei nämä yleistykset tätä välttämättä tee, mutta olen huomannut omasta kokemuksesta, että se on mahdollista vaivihkaa.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2014 16:56:28 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #138 : 14.11.2014 17:45:52 »

Sopivasti kanavoinneissakin aiheesta: http://www.adonai.fi/4177
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8220


Profiili
« Vastaus #139 : 14.11.2014 18:36:42 »

Tarkoitin lähinnä sitä, että keskivertonainen kykenee niin halutessaan manipuloimaan miestä tunnetasolla. En tarkoittanut

Voisitko antaa jonkin esimerkin siitä mitä sitten oikein on tuo tunnetasolla manipulointi?


Sitä, että jos naisella  tosiaankin on parempi kontakti älyn (aivokuori) ja tunteen (limbinen systeemi, tai jotain)
välillä, nainen kykenee jossain määrin harkitsemaan, minkälainen tunnereaktio kussakin tilanteessa tuottaa
hänen kannaltaan parhaan lopputuloksen (esim. tekoitku; ei toki paras mahdollinen esim...). Mies lähinnä vain eläimellisesti reagoi?

Hups! Onko se sitten lähes täsmälleen päinvastoin??   Grin

http://www.curiouscortex.com/blog/2014/5/28/genderwars
tallennettu
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
  Tulostusversio  
 
Siirry: