Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuunsolmut hämmentävät  (Luettu 11714 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
naranja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« : 16.07.2013 18:02:34 »

Hei te jotka kuunsolmuihin ja heidän symboliikkaansa olette perehtyneet, oisko kukaan törmännyt seuraavaan ilmiöön:
oma laskusolmuni on  kauris 4.huoneessa ja noususolmu siis  rapu 10.huoneessa.
Eli siis lyhyesti ja kärjistäen
- toisaalta mun karma kulkee kunnianhimoisesta ja itseriittoisesta uraohjuksesta kohti hoivaavaa ja itsensä muille antavaa kotiäitiyttä
- toisaalta perheelle omistautumisesta ja kohti itsenäisyyttä ja oman kodin ulkopuolisen aseman rakentamista.

 idiot2  uglystupid2  2funny

Kommentoikaa ihmeessä, tai jos joku osaa avata näitä sijainteja symboliikkoineen enemmän, niin kaikki tietämys otetaan kiitollisena vastaan!
tallennettu

"enlarging your world -mad world"
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1330



Profiili
« Vastaus #1 : 18.07.2013 13:15:04 »

Hei te jotka kuunsolmuihin ja heidän symboliikkaansa olette perehtyneet, oisko kukaan törmännyt seuraavaan ilmiöön:
oma laskusolmuni on  kauris 4.huoneessa ja noususolmu siis  rapu 10.huoneessa.
Eli siis lyhyesti ja kärjistäen
- toisaalta mun karma kulkee kunnianhimoisesta ja itseriittoisesta uraohjuksesta kohti hoivaavaa ja itsensä muille antavaa kotiäitiyttä
- toisaalta perheelle omistautumisesta ja kohti itsenäisyyttä ja oman kodin ulkopuolisen aseman rakentamista.

 idiot2  uglystupid2  2funny

Kommentoikaa ihmeessä, tai jos joku osaa avata näitä sijainteja symboliikkoineen enemmän, niin kaikki tietämys otetaan kiitollisena vastaan!

Alasolmu siellä Kauriissa kertoo jo osaamasi / hallitsemasi osion tuosta akselista. Krapu-pää = noususolmu on se mitä kohti olet elämäntaipaleellasi matkalla.
Kun nuo solmut ovat hiukan kummallisesti vastakkaismerkityksellisissä asemissa, nousee mieleeni... Onkohan sun tarkoitus toimia kotoasi käsin ja hoivaavana tai hoivaamisen alalla ihmisten kontakteja mahdollistavana heidän koteihinsa...
Uskon että ymmärrät. Melko metkat sijainnit sulla!
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #2 : 18.07.2013 13:43:05 »

Minä se oon aatellu.
Että liekö niin, että ei pidä tulla noususolmunsa kaltaiseksi, vaan sen osoittamien teemojen alueella saat sitä opia ja läksyä joka sitten kehittää.

Itsellä esim. vesimiestä, ja jousimiestä...miten tämmösen tyypin muka taivutat ravun muottiin? ( Solmut siis kauris rapu myös, mutta ei tuollaisella  huonejakautumalla )
Ja vaikkapa toinen poikani, hällä on nousuolmu ja aurinko että kuu härässä...hällä se läksy on varmaan juuri siinä härässä ja härkänä olemisessa, huonenkin on 11, että läksyt tulee oman itsen suhteesta muihin, että mites sitä siinä sitten kelluttaakaan, ja kuinka oppia olemaan se härkä?
Ja otanpas vielä toisenkin poikani, jolla solmut vaaka oinas...olen vahvasti kokenut, että minun täytyy omien oinasvaikutteineni sun muineni olla hänelle se viitoittaja, että tuonne päin, näin, niinkun oinas...miten siihen kykenisin, jos koettaisin muuttua ravuksi?
Ja no sitten tyttäreni vielä, jolla solmut päinvastoin, rapu kauris...onkin mielenkiintoista. Hänkö opettaa minua rapupäässä ja minä häntä sitten kaurispäässä, esimerkin kautta kenties? Jos ravuksi pyrkisin, niin miten voisin opastaa sitten häntä ja toisinpäin? Hän vain tuo niitä raputeemoja nenäni eteen, opiskeltaviksi, mutta ei kai ole tarkoitus että minusta varsinaisesti tulisi se rapulainen? Olen jotain aivan muuta, mutta ravun teemat eivät ole hanskassa, ja ne täytyy handlata tai ei tule mitään...ja kun noususolmu möllii seiskassa, niin ihmissuhteiden kautta minä näitä rapujuttuja sitten opiskelen kait.

Bläääh, en minä tiiä Cheesy

Ja jatkanpas vielä, että hämmentävää miten nyt jo on tullut eteen noita tilanteita, joissa kolmivuotias tyttäreni opettaa minua ihan omalla esimerkilläänkin. Minä suoritan ja teen, hän on empaattinen ja osoittaa minulle, että olis syytä itsekin olla, ei ole mitään tarvetta höyrytä menemään ja ajatella itseään ja tekemistään ihan sillä mitalla..siis kolmivuotias lapsi on empaattisempi kuin minä! Grin
« Viimeksi muokattu: 18.07.2013 13:54:52 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1330



Profiili
« Vastaus #3 : 18.07.2013 14:10:25 »

Voihan sitä laittaa rapua mausteeksi elämänsoppaan. Vai mitä Kuuhilda!
 
Mun  kuunsolmu  aspect_con  keskitaivas ja olen täysin tyytyväinen. Urakeskeisyys luontuu minulle kuin sarvet tai naamari pukille  Grin ! Kotona usein mietin, että toivoisin eläväni sata vuotta sitten. Antiikki ja vanhat viisaat sopivat elämääni.   2funny
Ja jos vielä toisesta ketjusta muistan oikein, on 12h kärki entisen elämän  askendentti , joten olen ollut ihan uraputki-tyyppi jo silloin. Varmaan joku suffragetti-asianajaja tms. Pitänyt heikompien puolta ja...

Kummasti ohimennen kuitenkin tulee annettua ohjeita, jos jollain on vaikea tilanne. Ellei tyyppi ota nopeaa mutta rapumaista (  jupiter rapu  samoin  uranus )  hoivaa/ neuvoa vastaan, on hän seuraavankin kerran ruikuttamassa ilmaisapua. Silloin sanon suoraan, että voi sitä itsekin omaan eteensä jotain edes tehdä.
Onneksi ravussa on kiukkuamisenkin taito. Ja pitkä muisti. Herkkyys kovan kuoren alla opettaa rapumaista immeistä yhden haavan saatuaan suojaamaan itsensä.
 Cool  Smiley

(...tkuu siksi monet tässä elämässäkin vetää heikon roolia, jotta tekisin hedän puolestaan kaiken tarpeellisen. Loppui siipeilijät, kun aloin vetää kursseja parikymmentä vuotta sitten. Hinta kohtuullinen, mutta nämä hyväksikäyttäjäthän eivät tee mitään - olettaen että ruoka kömpisi ilmaiseksi suuhun. Ehkä heidän pitääkin ruveta syömään toukkia, ei tarvi itsensä töihin vääntäytyä. Mutta saattaahan siinä käydä niin, että ruoka syö laiskan...)
« Viimeksi muokattu: 25.07.2013 14:45:32 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
naranja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« Vastaus #4 : 24.07.2013 13:00:55 »

Kiitos vastauksistanne, kivaa pallotella tätä vähän muiden kanssa, kun ei ihan heti ja helposti avautunut!

T.Touhula: ihan samaa mietin tässä, että kuviolla saattais onnistua tekemään jostain kotiin liitettävästä tulevan työnsä, ja oikeastaan olenkin tällä hetkellä matkalla alalle, joka yhdistää monien ihmisten kodin maailman ja niiden ulkopuolella olevan maailman. Huomaan kyllä ihan omassa persoonassani, että aika luontevasti turvaudun kaurismaisuuteen silloin, kun en oikein tiedä miten päin olla, eli kotoisaa ja vaistonvaraista on laskusolmun tunnelmat. Ylipäätään koen että olen täällä opettelemassa sellaista vedenomaista herkkyyttä.

Kuuhilda: aika kiinnostavaa että kaikilla lapsilla oma läksynsä, uskon että vanhempana joskus hämmentystä helisemäs! Tasapainoilua kehiin siis. Ja just niin mä myös nyt ajattelen tän oman kuvion, elisiis einiin, että yhdestä teemasta kokonaan toiseen, vaan että onnistuisi luomaan tasapainon ko. teemojen välille omassa elämässään. Kävin tässä välillä lukemassa lisää näistä solmuista, ja löysin pari blogia joissa nimenomaan oli kuunsolmuihin ja niiden sijainteihin näkökulma, että elämänmittaisesta yrityksestä kohti tasapainoa on kyse. Ettäsiis nää kaikki teemat ja polariteetit olisi jatkossakin elämässä läsnä, mutta kokemusten myötä niihin olisi löytänyt jonkinlaisen sisäisen rauhan ja harmonian. Ja luulen että etenkin lasten kanssa on joap avuksi, mitä enemmän näitä polariteettien teemoja tuntee omassa elämässään.

Jäin vielä miettimään että ehkä tää aluksi hieman skitsoksi tulkitsemani sijainti onkin ihan siunaukseks, tulkitsen tän nyt niin etten ole ensimmäistä kertaa hakemassa tämänkaltaista tasapainoa ja tavallaan tällainen sijainti vaan korostaa sitä, ettei kyseessä ole joko/tai-tilanne vaan ehdottomasti sekä/että! Täytyy vaan olla kuulolla, ettei ala kumpikaan vaakakuppi painumaan liian alas!

Kuuhildalle viel: luin myös jostain että kaurislasku/rapunousu -solmuihin liitetään sellainen läksy, että pitäisi opetella ottamaan ympärillä olevien apu vastaan, eli siis luontainen taipumus hoitaa kaikki yksin ja itse.
tallennettu

"enlarging your world -mad world"
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #5 : 24.07.2013 13:20:34 »

Hah, no niin, minua on ainakin opetettu arvostamaan muiden apua sillä, että se on evätty, ja on pitänyt liikaa yksin ja itse. On pitänyt nöyrtyä, pyytää ja vaatia sitä apua. Ihan polvilleen kattomaan peilistä, että en minä pysty!
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1330



Profiili
« Vastaus #6 : 25.07.2013 14:49:26 »

Tulinpa taas lukaisemaan viestejä, kun uusi naapuri kiinnittelee elämäänsä seiniin. (Voi h*lv*tti...)

Naranja! Nousi toisella lukemisella mieleen, että suurin anti vastakkaisasentoisesta Kuunsolmu-akselistasi taitaa olla kyky asettua toisen ihmisen elämää vilkaisemaan ja siten et koe menettäväsi minuuttasi, kun autat ihmisiä. Suuri lahja sekin, elämältä jo syntymässä saatuna valmiutena.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2013 15:19:30 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #7 : 30.06.2015 18:26:26 »

Oikein mukava linkki

http://koti.mbnet.fi/lamat/kuunsolmut.html
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #8 : 01.07.2015 16:00:57 »

   Kertakaikkiaan mukava linkki lukea.   Kiitos Kuuhilda.      smitten
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #9 : 17.07.2015 16:12:10 »

Yläsolmuun tulisi pyrkiä ja merkin edustamat ihmiset ovat tärkeitä opettajia.

Alasolmu on ne opitut tavat joita tässä elämässä on, niitä haasteita negatiivisista puolista joista tulisi pyrkiä eroon mutta kun ne on niin luontevia itselle, että se on helpompaa pysyä alasolmussa kuin tuo yläsolmu niissä jokapäiväisissä valinnoissa joita teemme.
 
Jos ajatellaan, että alasolmu olisi ravussa ja yläsolmu kauriissa niin viihtyy kotona tekemällä päivittäisissä valinnoissa valintoja mitkä pitävät kodin piirin asioissa kiinni. Jos vaikka on oma yritys niin käytännössä tulisi "muuttaa" elämä sinne yritykseen eikä niin, että tekee valintoja mitkä saavat toimimaan enemmän kodin piirissä kuten tuossa yleensä helposti kävisi.

Omia solmuja ja omia valintojaan tarkastelemalla huomaa miten toimii alasolmussa päivittäisissä toimissaan ja valinnoissaan herkästi, sieltä tulee se tunne miten on "turvallista" toimia vaikka pitäisi toisaalta juuri valintoja tehdessään rikkoa niitä rajoja jotta tulee uutta elämään sen kautta.

Saturnus sitten transiittina aika ajoin pakottaa muuttamaan toimintatapoja jotta mennään sinne yläsolmuun päin, silloin siitä tulee aika väistämätöntä jos ei ole mennyt yläsolmuaan kohti..

Yksi mikä kannattaa katsoa on solmujen yhtymät ja oppositiot, siitä saa hyvän kuvan miten ne muuttaa elämää  2funny
Siis 0-6kk ennen tai jälkeen yleensä tapahtuu suuri elämänmuutos, niitä tutkailemalla voi nähdä useinkin aika järkyttävästikin miten elämä muuttuu läheisten kuoleman jälkeen.. ei välttämättä heikkohermoisten kannata tutkailla mutta jos vähänkin skorpionia henkilökohtaisissa planeetoissa niin voi löytyä järkyttäviäkin asioita aspektien kautta ja miten elämä muuttui.. mutta hyvin mielenkiintoinen projekti varmasti jokaiselle jota tuo alkoi kiinnostaa. Suosittelen sillä voi ymmärtää monia asioita elämänsä kulussa kun noita käy läpi..  coolsmiley

tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1330



Profiili
« Vastaus #10 : 28.07.2015 11:26:43 »

Kiitos Minsa selkeästä määrittelystä. On luettava joskus ajan kanssa uusiks. Selvensi läpivilasulla paljon itsestäni.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 31.07.2015 14:10:44 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Neitiperho
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Harrasteleva AstroAuttaja :)


Profiili
« Vastaus #11 : 31.08.2015 13:56:11 »

Ottaisin tässä myös hieman jälleensyntymisen aihealuetta mukaan - sanotaan myös, että laskusolmu kertoo edellisestä elämästä (joka joissain tapauksissa kantautuu voimakkaana mukaan tähän nykyiseenkin) ja noususolmu kertoo tämän nykyisien elämän suunnasta ja opetuksista, jotka olisi hyvä ottaa vastaan.

Tämän kanssa olenkin kohdannut mielenkiintoisia seikkoja. Itselläni aurinko on hyvin lähellä laskusolmua (+ Chiron siinä asteen tuntumassa) ja tunnenkin olevani hyvin "tietoinen" ja jopa kiinni jossain aiemmassa kokemuksessa. Hiljattain osallistuin ryhmäregressioterapiaistuntoon (olipa sana!), jonka aikana omat ajatelmani vahvistuivat - menneessä elämässäni, ehkä jopa juurikin siinä viimeisimmässä, on mahdollisesti tapahtunut niin suuri trauma, että minun pitää tehdä tässä elämässä työtä päästäkseni siitä yli. Terapeutti ehdotti, että mahdollisesti minut on murhattu edellisessä elämässäni...

Nämähän ovat tietenkin mielenkiintoisia asioita mietiskellä, kun varmistusta sieltä entisestä elämästä on mahdoton saada.  Smiley

Mutta itse koen kuun solmut hyvin voimakkaasti - minulla on noususolmu 4. huone ja vaa'assa, laskusolmu 10.huone ja oinas. Olisi sopiva MC-IC akseli, mutta sepä minulta löytyy 8.huone vesimies (MC) ja 2. huone leijona (IC). Tuon noususolmun teemaan sopii hyvin vielä Ceres, jonka IC tavoitti progressa noin tuossa 33-vuotiaana ja siinä vielä yhtymässä Lucifer-asteroidi (joka oman teoriani mukaan tipauttaa maan pinnalle ja valaisee) - eli tein tuolloin jopa itseni yllättäen pari lasta kerralla, joka muutti elämäni täysin.  smitten
tallennettu

AstroApu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6579


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 24.04.2022 11:48:56 »

Miten ihmisiltä tahtoo unohtua,
jotta  rapu on johtavan veden merkki,
ja sen myötä monet  rapu ihmiset toimivat ykstyisyrittäjinä,
ainakin itellä tämmöttinen käytännön kokemus,
muutama kampaaja ja ravintola-yrittäjä..
 rapu vaalii perinteitä
 rapu on hedelmällinen eli tuottava
 rapu käyttää tunne-älyä niin hyvässä kuin pahassa päästäkseen päämääräänsä (pahin marttyyri-manipuloija jos niikseen..)
ja
kuuhilda, kun et kuitenkaan lue,
niin sullehan on annettu johtavien merkkien  kuu spontaanisti purkamaan t-ristinä tuota solmuakselia... coolsmiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #13 : 24.04.2022 23:09:34 »

En tietenkään lue Grin

Oli mielenkiintonen vanha ketju lukea.

En mä ollu tajunnu tuota t-ristiä!!

Mulle tulee nikki ravusta nykyisin ekana mieleen yksityisyrittäjä, se on taatusti sun oppeja   :Smiley

Lähti aivopähkäilypohdinta tästä.
Mutta stoppaan sen...en vieläkään  jostain syystä halua upota tähtiin  Tongue

tallennettu
Maasukeltaja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #14 : 22.08.2022 13:38:28 »

Terve!
Eli laskusolmu tarkoittaa omia henkilöllisen identiteetin tai näkökulman juuria, kokemusmaailmaa, joka on äärimmäisen syvälle juurtunut, niin että ”malja” on ikäänkuin valmis läikkymään yli jo syntymästä, joten voisin ehdottaa, että tässä Kauriin hallitsemat asiat, siis suunnitelmallisuus, säännönmukaisuus, varmistelu ja varovaisuus, maallisen pärjäämisen varmuuden tarvoittelu tulee korvista ulos, ja se kumpuaa lapsuuden ympäristöstä tai oman suvun ”Kulttuurista”, omista vanhemmista,

Sen sijaan Kuun noususolmu on asiat, joista on vähän tai ei lainkaan kokemusta, eli malja on tyhjä, ja siihen kaipaa täytettä, eli Rapu, joka tarkoittaa sitä, että on sinut itsensä kanssa, on hyvä olla omissa nahoissa, luottaen tunteiden kompassiin, ei niinkään ulkoisiin rakenteisiin, vaan sisäiseen”johdatukseen”, ja näitä kokemuksia siis löytyy, kun menee kauas omilta juuriltaa, suureen maailmaan, missä täytyy itse selvittää oma tiensä, missä ei voi tukeutua muihin, tai ei varsinkaan sukulaisiin.


Toivottavasti lievensi hämmennystä
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: