Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuinka käsittää tällaiset päivähoroskoopit?  (Luettu 10497 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« : 10.06.2013 15:39:51 »

Pitkään sinkkuna olleena olen jo pidemmän aikaa miettinyt, onko niin että kun päivähoroskooppi täällä astrossa sattuu sanomaan jotain parisuhteesta (parisuhteesi sitä sun tätä, kumppanisi sitä sun tätä), että mitä sinkun pitäisi siitä sitten ajatella? Vai ajatellako vain "jaahas tämän päivän päivähoroskooppi ei sitten ole minua varten, vaan vain niitä varten jotka ovat parisuhteessa. (Niin olen tähän mennessä tehnyt).

Päivähoroskoopit ovat usein esim. iltalehdissä yms. sen oloisia kuin ne olisi kirjoittanut lähinnä lähettipoika luppoaikanaan ja vielä huumorimielellä, astro.fi:n päivähoroskoopeista sen sijaan on useinkin ollut iloa ja osviittaa. Paitsi siis silloin, kun tämä sinkku saa luettavakseen jonkin päivän osalta jotakin joka koskee vain parisuhdetta tai kumppania...

Sinkkuja/yksineläjiä on kasvava määrä, en varmaan ole ainoa joka tätä pähkäilee.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #1 : 10.06.2013 15:44:30 »

Tarvii opetella itte seurailemaan noita taivaan palleroita ja niiden kulmia kartalla, niin sillä siitä pääsee Tongue
Ei esim. Venus aina tarkoita kulmineen juuri rakkautta, se käsittää esim. arvot ja omaisuudenkin, mut mut, kai nuo on oltava tuollaisia merkkitason yleistyksiä, eikä kaikki voi kaikkiin päteä.
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #2 : 10.06.2013 15:50:58 »

Olen ajatellut niin että jokaiselle jotakin. Ehkä joku pv on sitten laadultaan ja planeetat jotenkin siinä asemassa että nostattaa parisuhteen voimakkaammin esille. En tiedä. Minua ne ei niinkään haittaa. Kurkkaapas joskus esim astro.com sivuille, siellä on myöskin omasta mielestäni tosi hyviä tulkintoja.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 10.06.2013 15:53:40 »

Anteeksi nyt, mutta minä olen tällä keskustelufoorumilla ihan muiden aiheiden (henkimaailman ilmiöt, vaihtoehtohoidot jne.) vuoksi. Astrologian suhteen olen vain puhtaasti kuluttaja ja niin haluan asioiden olevan jatkossakin. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa ryhtyä opettelemaan taivaan palleroiden syvintä luonnetta. Sen takiahan niitä päivä/kuukausi/vuosihoroskooppeja laaditaan, että monet muutkin kuin minä ovat kiinnostuneita niitä lukemaan, mutta eivät itse syvällisesti ymmärtämään tahi laatimaan.

Lähinnä ajan kysymykselläni takaa jotain sen kaltaista, että voiko tällaisen viittauksen parisuhdeasioihin/kumppaniin sinkku sitten vaikka tulkita käsittävän myös suhdetta omaan itseen tms. Ellei, niin sitten vain on edelleen ohitettava ei-itseä-koskevina kaikki ne päivähoroskoopit ja ne osat muitakin horoskooppeja, jotka koskevat parisuhdetta tahi kumppania.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sirpa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #4 : 10.06.2013 16:02:10 »

Minulla ei kyllä mitkään astroanalyysit tunnu osuvan lähellekään. Esim. nyt pitäisi olla uran kannalta ihan joku todella megamuutos ja kaikkea positiivista menossa, vaan eipä näy missään mitään. Samaa tasapaksua jöötiä eikä puhettakaan, että olisi mitään mahdollisuuksia mihinkään suuntaan.
Olen yrittänyt pitää silmäni auki ja tarttua kivoihin, mutta kun ei niin ei.
Mieluummin niin, että on just päinvastainen ajan henki, mitä analyysissa luvataan.

Samoin tää, että nyt pitäisi olla iloa ja pyrkiä pysymään ilossa ja kaikessa ihanassa niin tökkii ja takkuaa kaikki enemmän kuin koskaan. Ei sit varmaan tule sitä onnea ja iloa 12 seuraavaksikaan vuodeksi.

En tiedä astrologiasta mitään enkä ole viimeisen päälle edes kiinnostunut (täällä muiden asioiden takia myös) , mutta olen uteliaisuuttani seurannut, että liippaako läheltäkään - todennut, että ei ainakaan mun kohdalla, vaikka just nyt ne ajan hengen kertomat olisi sellaisia, että kiva olisi, jos jokin toteutuisi.

Tarkka syntymäaikakin tiedossa ja kaikki, mutta ainakaan nuo tietokoneella väsätyt "vuosi elämästäni" tai muut ei tunnu tietävän yhtään mitään minun elämästäni.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #5 : 10.06.2013 16:02:49 »

Siellä oli Ekle hymiö ;  Tongue En ollut siis tosissani, ja ainakaan tarkoitukseni ei ollut vinoilla tms.

Minä en tiiä, olis kyllä kiva kun tähän vastais joku päivähommikseen näitä yleisiä tukintoja laativa.

tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 10.06.2013 16:13:09 »

Juu, ei ongelmaa Kuuhilda.  Cheesy

Sitä minä tässä lähinnä ajan takaa, että kun ne parisuhdetta/kumppania koskevat tulkinnat ovat jonkun tiettyjen taivaankappaleiden tiettyjen liikkeiden/asentojen tuotetta, niin jos ehkä joku ekspertti osaisi sanoa, voiko niitä samojen taivaankappaleiden samoja tekemisiä tulkita sitten jollain tavoin myös yksineläjälle. Ja ensimmäinen asia mikä tuli mieleen on se suhde omaan itseen, sen kunnossaolo kun kuitenkin on kaikkien toimivien parisuhteidenkin perusta.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #7 : 10.06.2013 16:17:21 »

No kyllä takuulla voisi, ei mikään kohta tai planeetta kerro vain parisuhteesta.
Mut suhde omaan itseen ja parisuhde, suhteettomuus, mikä lie, näkyy varmaankin vähän eri paikassa karttaa...että ne ei ehkä ole ihan suoraaverrannollisia.
Mut olis joo ihan kiva jos siellä olis aina mukana, että mikäli sinulla ei ole parisuhdetta, niin...
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #8 : 11.06.2013 05:36:51 »

Oman itsen jing-jang suhde. Se että ne puolet on balanssissa  Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #9 : 11.06.2013 10:29:32 »

Mää en lue noita päivähoroskooppeja ihan siitä syystä, että ne on laadittu ajatellen koko 30asteen merkkiä, jossa oma aurinko (tai jos lukee nyt vaikka nousun kanssa niin se) sijaitsee. Aspektit eivät siis välttämättä osu ollenkaan sille omalle kappaleelle, puhumattakaan siitä, että samanaikaisesti muille kappaleille osuvat aspektit voivat täysin muuttaa sen hetkisen tunnelman.

Ja tosiaan, joskus vilkaissut jonkun cosmon horoskooppia, ja siitä tekstistä kyllä huomaa samantien, ettei mitään tekemistä astrologian kanssa tällä ole.  Grin Siellä nimittäin on tuo "jos olet suhteessa niin...kultasi odottaa sinulta tänään kahdenkeskistä aikaa.", "jos olet sinkku niin...tapaat yllättävässä paikassa komean uroon."

« Viimeksi muokattu: 11.06.2013 10:31:37 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 11.06.2013 10:50:53 »

Ainoat päivähoroskoopit joita luen ovat nämä Astro.fi:n viikkovillityksen horoskoopit. Ja niiden kanssa tapahtuu yleensä synkronismia; jos minulla omassa elämässäni ei ole mitään erikoista mihin tarvitsisin osviittaa, ei horoskoopeissakaan ole mitään mikä kiinnittäisi huomioni, mutta sitten kun kaipaan jotain vinkkiä/suuntaa/ohjetta, niin juuri silloin siellä sellainen on.  Smiley

Eivät siis ole kohdalleen osuvia/merkityksellisiä muulloin, kun silloin melko harvoin kun jotain osviittaa kaipaan, mutta sehän oikeastaan riittää.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sirpa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #11 : 11.06.2013 10:51:39 »

Entä, mistä johtuu, jos myöskään esim. astrokalenterin pidemmälle aikavälille tehdyt jutut ei ole edes sinne päin, mitä elämässä tapahtuu?
Samoin astro.comin, jotka voi kaiken lisäksi olla ihan erilaisia kuin vaikka tällä sivustolla.

Selitys, joka usein annetaan, että elämä on ristiriitaista ja itse ei osaa hyödyntää ajan henkeä ei oikein tyydytä maallikkoa, koska tuolla tavalla voi selittää aina kaiken.

Esim. alkuvuodesta minulla piti olla Alkaa:12.02.2013 Päättyy:29.03.2013
Jupiter kvinkunssi Keskitaivas
Eli "Nyt olisi mahdollista saada jotain todella merkittävää aikaan uran ja ammatin alueella. Houkutteleva mahdollisuus esittäytyy sinulle jakson alkuvaiheessa ja tulee nousemaan lähes pakkomielteeksi, kunnes rohkenet nostaa jalan jarrulta tai Jupiterin vaikutus päättyy."

Olen pitkään haaveillut ammatinvaihtoa ja yrittänyt tarttua jokaikiseen tilaisuuteen, mikä kohdalle osuu. Mutta eipä osunut tuona aikana mitään eikä yritykset mihinkään suuntaan tuottaneet tulosta.
Eikä myöskään nykyisellä uralla tapahtunut mitään, ei tullut mahdollisuuksia vaan päinvastoin tapahtumia, jotka söivät motivaatiota.

Ja kun Eklektikon tavoin ei ole kiinnostusta alkaa tutustua tähtiin syvemmin, vaan haluaisi käyttää hyväkseen asiantuntijoita, jos siltä tuntuu niin mitenkäs kun nämä tällaiset ei tunnu pitävän lainkaan paikkaansa?

Tämä vain yksi esimerkki eli toisin sanoen, yksikään kalenterin kohdista ei ole tuonut minulle mitään niissä kerrottua tai edes sinne päin.

Kiinnostaisi tietää, mistä johtuu?
« Viimeksi muokattu: 11.06.2013 10:58:17 kirjoittanut Riisimuro » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #12 : 11.06.2013 11:06:41 »

Riisimuro, tuossa esimerkin kohdalla taidat juuri vastata tulkinnan pitäneen paikkansa. Työpaikan vaihdos on muodostunut sinulle lähes pakkomielteeksi. Kvinkunssi on hankala aspekti, jonka vaikutuksesta sanoisin pakkomielteen ja jatkuvan hiertämisen (joku ei nyt ole kohdallaan näissä uusissa tilaisuuksissa) olevan keskeisimpiä teemoja. Kvinkunssin kautta jupiterin tuomiin mahdollisuuksiin tarttuminen vaatii jonkinlaisen haasteen selättämisen.

Noh, toiseksi, kyllähän aspekteja riittää, jos ne kaikki pienimmätkin lasketaan mukaan. Useimmat niistä ovat vain lyhyitä tuulahduksia, toiset pysyvämpiä mielentiloja. Ja kolmanneksi, leikkaa-liimaa tulkinnalla on aina omat heikkoutensa. Kun läntätään peräjälkeen valmistulkinta jokaisesta vallalla olevasta transiitista, ei niiden yhteisvaikutusta ja mahdollista voimakkuusastetta oteta huomioon. Sillä ei se voimakkuus aina tarkoita sitä, että kaukaisemman planeetan transiitit jyräävät kaiken alleen, aivan hyvin rankan pluto-ohituksen aikana saapuva venuksen kulma voi tuoda jotain hyvin merkityksellistä.

Näistä tulkinnoista parhaita ovat mielestäni ne, joissa tutkaillaan taivaan tämän hetkistä asemaa ja miten se vaikuttaa ihmisten yleiseen mielialaan. Niitä yleensä ei tehdä millään leikkaa-liimaa mallilla.

Jos omasta kartastaan haluaa selkeästi ammattilaisen kommenttia, silloin vaihtoehto on henkilökohtaisesti tehty transiitti-tulkinta. Ja jos sekään ei tunnu oikealta, niin silloin ei voi muuta kuin elää ja tutkailla itse, sen sijaan että etsisi vastauksia muilta. Smiley
tallennettu
Sirpa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #13 : 11.06.2013 11:11:08 »

Nimenomaan elän ja tutkailen, en kaipaa sillä tavalla osviittaa, vaan saatan esim. jälkikäteen katsoa jotain juuri tuollaista tulkintaa kuin tuo. Nyt en muista katsoinko tuotakin vasta jälkikäteen ja totesin, että tuossa luvattuja mahdollisuuksia ei ainakaan ole näkynyt mailla eikä halmeilla tuohon aikaan.
Enemmänkin kiinnostukseni on siinä, että "haluan tietää, voiko nää pitää paikkansa, onko tää jotain, josta saisi jotain itselleen" kuin avun tai neuvon hakemisessa. Siksi monesti jälkikäteen tuleekin katsottua, jotta etukäteen katsominen ei alitajuisesti vaikuttaisi omiin tekemisiin, vaan saisi havainnon siitä, että oliko tähdissä mitään taikaa. Toki joskus voi katsoa, että olisiko juuri nyt jokin suotuisa aika, jossa kehotettaisiin yrittämään ja sitten katsoa, tepsiikö se yrittäminen.

Ja mitä tulee "pakkomielteeseen", olen koko urani ajan yrittänyt tarttua mahdollisuuksiin tehdä muutakin kuin leipätyötä, joten eiköhän ajan henki ole parikymmenen vuoden aikana ollut muutakin kuin kvinkunsseja, mutta silti kohtaloni näyttää olevan, että tästä ammatista ja työpaikasta en eroon pääse, koska kortisto ei houkuta. Toki kiitollinen, että on työtä ja toimeentuloa - ei ollenkaan sillä.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2013 11:17:14 kirjoittanut Riisimuro » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #14 : 11.06.2013 11:19:05 »

Kaikissa tulkinnoissa on juuri se, että ne ovat aina tulkintoja. Kukaan muu kuin itse ei voi tietää täsmälleen omasta elämästään, ja astrologit yrittävät tulkita miten eri kuviot mahdollisesti vaikuttaisivat.. Voihan tulkintoja lueskella myös sitä kautta, että käyttää omaa intuitiotaan miettien miten tämä tulkinta mahdollisesti muuntautuisi omaan elämään. Mulla tosin noissa leikkaa-liimaa tulkinnoissa iskee aika usein ihan pelkkää tyhjää tuntumaa, etten oikein lueskele niitä usein.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: