Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: selvänäkijäksi  (Luettu 44053 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Laica
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18



Profiili
« Vastaus #45 : 31.05.2013 12:16:26 »

Särmikkyys estää liikkeiden sulavuutta ja aiheuttaa kolhuja. On ihan looginen syy sille miksi luonnon muodot ovat pyöreitä Wink
Hassua miten joillakin on sellainen käsitys, että maailman tulisi sopeutua heihin, eikä heidän maailmaan coolsmiley
tallennettu
Gisella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 205



Profiili
« Vastaus #46 : 31.05.2013 12:32:05 »

Et pyytänyt suoraan sitä, mutta pyyntösi seuraus minulle olisi juuri se.

En siis pyytänyt, mutta pyysin kuitenkin.  Cheesy  Minä en myöskään pyytänyt sinua "näyttelemään ihmissuhdeterapiaharjoitusta", kuten väitit.

Kirjoitin, että mitä jos siihen olisi reagoinut sanoen jne. Se ei ollut käsky, kehotus tai pyyntö. Näytät lukevan tekstejä ikään kuin et edes haluaisi ymmärtää kirjoituksen sanomaa.

Ei tarvitse olla kiltteydestä kipeä tullakseen toimeen kanssaihmisten kanssa.

Ihmettelen, miten luet näitä kirjoituksia näin rivien välistä, kun samalla itse sanot, ettei omissa teksteissäsi ole tulkinnan varaa. Jos haluat omia tekstejäsi luettavan tulkitsematta, silloin odotan, että luet muiden tekstejä samalla tavalla.

Mutta nythän tämä alkaa selvitä. Minä, kuten varmasti monet muutkin, kokevat netin keskustelufoorumit sosiaalisena kanssakäymisenä ja lähden siitä oletuksesta, että täällä käyttäydytään samalla tavalla kuin tuolla ulkomaailmassa. Se, että keskustelufoorumi on osa sosiaalista mediaa ja täten sosiaalista toimintaa, ei ole mielipidekysymys, vaan fakta, vaikket sinä jakaisikaan tätä käsitystä.

Ja kyllä, minä tiedän, ettei tämä keskustelu, tai sen yritys, johda mihinkään. Kyse on juurikin Laican mainitsemasta sopeutumisesta. Jos haluaa olla osa yhteisöä, on sopeuduttava tietyiltä osin laumaan. Jos taas haluaa toimia ulkopuolisena tiedottajana, asia on eri. En vaan ole varma, voiko kukaan tällaisilla avoimilla keskustelufoorumeilla ottaa itselleen tiedottajan roolia.

Minusta on myös outoa, että Eklektikko, sinä näytät piiloutuvan astrologian taakse, kun puhe on omasta toiminnastasi (ks. signature). En minäkään voi sanoa, että hei mä oon tällainen, koska aurinko ja nousu leijonassa ja kuu neitsyessä. Astrologia voi antaa selityksiä, muttei syitä.
tallennettu

"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #47 : 02.06.2013 09:33:33 »

Itse toivon, että nimimerkit pitävät nimimerkkinsä,
että näkee jo kaukaa sen,
jonka  haluaa kiertää kaukaa,
tietää jättää vastaamatta

Foorumista on tullut vähän
luotaantyöntävä
unfortunately.. Undecided
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1117


Profiili
« Vastaus #48 : 03.06.2013 10:52:59 »

Ja vitut. Kyllä olen tässä vuosia seurannut kelle annetaan tulkintoja ja kelle ollaan ystävällisiä ja kelle ei. Omassa mielettömyydessänne voitte miettiä miten kohtelette ihmisiä ja kelle olette armollisia jne.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #49 : 04.06.2013 11:15:02 »

Särmikkyys estää liikkeiden sulavuutta ja aiheuttaa kolhuja. On ihan looginen syy sille miksi luonnon muodot ovat pyöreitä Wink
Hassua miten joillakin on sellainen käsitys, että maailman tulisi sopeutua heihin, eikä heidän maailmaan coolsmiley

Aplodeja! Jälleen yksi, joka oivaltaa maailman, niinkuin se toimii, ei niinkuin toivomme että sen tulisi toimia.

Piristit päivääni todella huimasti, vaikka tänään onkin Suomen juhlapäivä, eli tunnelmani ovat kaikkineen liki taivaan lakea.

 smitten
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #50 : 04.06.2013 11:17:50 »

Itse toivon, että nimimerkit pitävät nimimerkkinsä,
että näkee jo kaukaa sen,
jonka  haluaa kiertää kaukaa,
tietää jättää vastaamatta

Foorumista on tullut vähän
luotaantyöntävä
unfortunately.. Undecided

Näinhän täällä on päässyt käymään. Sosiaalisuus näkyy myös ihmisten kyvyssä viesteillä täällä - aivan kuin kaikkialla.

On hyvä, että uskaltaa pysyä omalla nikillään ja toimia omalla tyylillään - kuitenkin huomioiden, ettei kaikkien tarvitse viesteillä kaikkien kanssa. Sellaista persoonaa ei olekaan, josta kaikki pitävät.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #51 : 04.06.2013 11:21:15 »

Viisas alaviite sinulla,  Gisella.

Niin elämä kutakin otsaan potkii, kuin kukin toisia kohtelee.

 Smiley smitten
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #52 : 04.06.2013 11:42:28 »

Ja kyllä, minä tiedän, ettei tämä keskustelu, tai sen yritys, johda mihinkään. Kyse on juurikin Laican mainitsemasta sopeutumisesta. Jos haluaa olla osa yhteisöä, on sopeuduttava tietyiltä osin laumaan. Jos taas haluaa toimia ulkopuolisena tiedottajana, asia on eri. En vaan ole varma, voiko kukaan tällaisilla avoimilla keskustelufoorumeilla ottaa itselleen tiedottajan roolia.

MItä se sopeutuminen tuossa tarkoittaa? Ja jos en koe että astro.fi sivusto on minun elämässäni mitään mitä kutsuisin nimellä 'yhteisö' - sen kunnian saavat vain yhteisöt jossa tapaan oikeita ihmisiä, joiden oikeat nimet tiedän kasvokkain ja niihinkin kuulumisen suhteen olen äärinirso, eli usein en niihin varsinaisesti kuulu, vaikka olenkin niiden kanssa tekemisissä - niin mitä tarkoittaa edes olla osa sitä?  Sitä että yrittää kumartaa kaikille vaikka silloin aina kuitenkin pyllistää jollekulle? Ja kuka/ketkä ne yhteisön 'säännöt' määrittää?

Internetin ja keskustelupalstojen ihmeenä ja hienoutena näen juuri sen, että ne EIVÄT parhaimmillaan ole kuin yhteisöt. Ja olen nähnyt jokusen palstan menevän piloille juuri sen vuoksi että sinne on sitä yhteisöllisyyttä väkisin tuotu. Yhteisöt ja yhteisöllisyys ovat vähintään yhtä usein tuhoavia kuin rakentavia ja tästä syystä:

Yhteisön älykkyysosamäärä on sama kuin sen vähiten älykkään jäsenen älykkyysosamäärä ja sen henkinen tasapaino sama kuin sen tasapainottomimman jäsenen tasapaino. Yhteisöllisyys on sitä, että yhteisö tykönään päättää mikä ei sovi yhteisöön - ja se voi olla vaikka sitten väärä pukeutumistyyli, puhe/kirjoitustyyli, musiikkimaku, seksuaalinen suuntautuminen, poliittinen vakaumus, uskonto tai sen puute - ja sitten kiusaamisen keinoja käyttäen ajaa poikkeavat joko pois yhteisöstä tai takaisin yhteisön tykönään päättämään 'hyväksyttävään' tapaan käyttäytyä.

Yhteisöllisyyttä tuputetaan nyt ennen kaikkea hyvinvointivaltion alasajon vuoksi: Kun yhteisö vahtii ja kontrolloi, tarvitaan vähemmän kallista valtion/kuntien toimintaa. Ikävää tämä on sen vuoksi, että valtion ja kuntien kontrollitoimia sentään määrittelee ja pidättelee lainsäädäntö, yhteisöjen kiusaamisen keinoja käyttävää jäsentensä kontrolloimista ei säätele kukaan. Yhteisöt voivat olla kivoja asioita ihmisten elämässä ja itsekin koen löyhästi muutamiin kuuluvani, mutta valtaa niille ei mielestäni saa antaa tippaakaan, juurikin edellä mainituista syistä.

Se paljon puhuttu sosiaalinen kontrolli toimii juurikin kiusaamisen keinoin, sen vuoksi sille on sivistysvaltiossa aika vähän tilaa, elleivät sitten kaikki sitä harjoittavat ole äärettömän tasapainoisia ja kaikki omat traumansa systeemeistä pois saaneita, sekä täysin suvaitsevaisia kaiken itsestä poikkeavan mutta yhteisöä vaarantamattoman suhteen.

Minä kirjoitan mitä kirjoitan ihan omista motivaatioistani, jotka näemmä jäävät sinulle hämäräksi ja ihan hyvä niin. Ei minun tarvitse miksikään julistautua, kirjoitan mitä kirjoitan silloin kun siltä tuntuu ja tavalla jonka koen itselleni luonnolliseksi ja sopivaksi. Minä olen se erakko-shamaani, joka elelee jurtassaan kylän laitamilla, puhuu välillä outoja, ei ole oikein tykätty, mutta kuitenkin aina joskus harvakseltaan jollekulle hyödyllinen, vaikka sitten ihan vain sattumalta. Sitä voi käyttää myös kasvatuselementtinä sanomalla muille yhteisön jäsenille: Katso nyt tuotakin, tee niinkuin yhteisö sanoo, että sinusta ei tule samanlainen omituisuus ja älä tee niinkuin tuo tekee, tai yhteisö ei enää pidä sinusta  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1117


Profiili
« Vastaus #53 : 04.06.2013 12:14:21 »

Gisellan allekirjoitus on silkkaa soopaa mutta jokainen uskokoon että kun elämä oikein potkii päähän että on itse syypää siihen, onnea matkaan!  crazy2
Mutta viljelkää tätä uskomusta sellaisille jotka on menettäneet kaikki ja saa vielä jonkun sairauden. Good Luck!  2funny
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Pilvenhattara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 25



Profiili
« Vastaus #54 : 04.06.2013 13:05:28 »

Ilmoittaudun "myrskynsilmään" uutena tulokkaana ja teen sen tietoisesti tähän kohtaan Smiley


Herkkä olen aistimaan ja tuntemaan sieluja ja varmasti keskusteluja tulen käymään aiheesta.



Rakkaudellista valoa kaikille  angel


p.s. taistelu paremmuudesta/oikeassa olemisesta ei johda mihinkään vaan antaa vääränlaisen kuvan itsestä.. tasa-arvoisia olette minun silmissä kaikki  smitten
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #55 : 04.06.2013 15:30:33 »

 smitten
Tervetuloa Pilvenhattara! Kiva että uskallat tulla esiin kaikista täällä olevista kirjoituksista huolimatta.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Pilvenhattara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 25



Profiili
« Vastaus #56 : 05.06.2013 07:31:36 »

Kiitos Suomityttö  smitten


Tottakai uskallan tulla esiin koska ei ole mitään pelättävää  angel


Iloa päivääsi  smitten
tallennettu
käpykakku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Hetkessä elämisessä vaikeaa on löytää se hetki.


Profiili
« Vastaus #57 : 05.06.2013 15:31:14 »

En ymmärrä yhtään ihmisiä jotka valittavat juurikin kaikesta itselleen tapahtuvasta negatiivisesta eivätkä edes yritä seuloa syitä miksi niin kävi. Kaikki tapahtumat kun ovat loppujen lopuksi itse itselle tilattuja, niistä pitäisi seuloa oppi esiin ja olla sitten kiitollinen vaikeuksista niiden tuoman henkisen kasvun ja viisauden kautta. En ymmärrä myöskään toisten pilkkaamista tai arvostelua missään muodossa, jokaisella on oma läksynsä suoritettavanaan ja koska me emme voi muiden karmasta tietää on typerää lähteä toista runnomaan pohjille. mihin ihmeeseen on kadonnut ihmisten keskeinen halu ymmärtää toisia?
tallennettu

Etsivä löytää ja kysyvälle vastataan Smiley
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1117


Profiili
« Vastaus #58 : 05.06.2013 16:56:11 »

En ymmärrä yhtään ihmisiä jotka valittavat juurikin kaikesta itselleen tapahtuvasta negatiivisesta eivätkä edes yritä seuloa syitä miksi niin kävi. Kaikki tapahtumat kun ovat loppujen lopuksi itse itselle tilattuja, niistä pitäisi seuloa oppi esiin ja olla sitten kiitollinen vaikeuksista niiden tuoman henkisen kasvun ja viisauden kautta. En ymmärrä myöskään toisten pilkkaamista tai arvostelua missään muodossa, jokaisella on oma läksynsä suoritettavanaan ja koska me emme voi muiden karmasta tietää on typerää lähteä toista runnomaan pohjille. mihin ihmeeseen on kadonnut ihmisten keskeinen halu ymmärtää toisia?

Yrittääkä nyt ymmärtää että valtaosa ei usko karmaan tai siihen että sielu tai itse tilaa itselleen vaikeuksia. On ihan mukavia ihmisiä jotka puurtavat päivästä toiseen ja sitten menettävät kotinsa, naisensa, työnsä ja saavat sairauden päälle.
 Heille on kiva sitten mennä niin helvetin henkisenä sanomaan karmasta tai sielun suunnitelmista tai henkisestä kasvusta. Tajuatteko kuinka julmalta se kuullostaa?
Kyllä tajuan näitä jokapäivän ruikuttajia jotka eivät saa mitään aikaiseksi mutta kun aletaan puhumaan megaluokan tapahtumista, alkaa noi uskomukset kuullostamaan todella julmilta. Itse näen asiat nykyään ihan toisin.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
käpykakku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Hetkessä elämisessä vaikeaa on löytää se hetki.


Profiili
« Vastaus #59 : 05.06.2013 17:54:12 »

En ymmärrä yhtään ihmisiä jotka valittavat juurikin kaikesta itselleen tapahtuvasta negatiivisesta eivätkä edes yritä seuloa syitä miksi niin kävi. Kaikki tapahtumat kun ovat loppujen lopuksi itse itselle tilattuja, niistä pitäisi seuloa oppi esiin ja olla sitten kiitollinen vaikeuksista niiden tuoman henkisen kasvun ja viisauden kautta. En ymmärrä myöskään toisten pilkkaamista tai arvostelua missään muodossa, jokaisella on oma läksynsä suoritettavanaan ja koska me emme voi muiden karmasta tietää on typerää lähteä toista runnomaan pohjille. mihin ihmeeseen on kadonnut ihmisten keskeinen halu ymmärtää toisia?

Yrittääkä nyt ymmärtää että valtaosa ei usko karmaan tai siihen että sielu tai itse tilaa itselleen vaikeuksia. On ihan mukavia ihmisiä jotka puurtavat päivästä toiseen ja sitten menettävät kotinsa, naisensa, työnsä ja saavat sairauden päälle.
 Heille on kiva sitten mennä niin helvetin henkisenä sanomaan karmasta tai sielun suunnitelmista tai henkisestä kasvusta. Tajuatteko kuinka julmalta se kuullostaa?


Kyllä se itsellä ainakin huomattavasti helpotti kun lähti terveys, avioliitto ja suuri kasa ongelmia keräänty myös päälle kun alkoi ajattelemaan et mitä jos tää ei ookkaan ihan sattumaa. Ei kaikkien ole toki pakko uskoa karmaan tai jälleensyntymiseen mutta se ettei edes suo ajatusta sille että asia voisi näin olla, ettei edes yritä katsoa itseensä se kertoo vain ja ainoastaan pelkuruudesta.
Kyllä tajuan näitä jokapäivän ruikuttajia jotka eivät saa mitään aikaiseksi mutta kun aletaan puhumaan megaluokan tapahtumista, alkaa noi uskomukset kuullostamaan todella julmilta. Itse näen asiat nykyään ihan toisin.
tallennettu

Etsivä löytää ja kysyvälle vastataan Smiley
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: