Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapsuuden lentounet?  (Luettu 20454 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Empire Special
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163


Profiili
« Vastaus #15 : 14.05.2013 21:22:24 »

Kuulostaa hauskalta hommalta Sideman!  Yritänpä itsekin ohjelmoida tajuntaan tuon heräämispisteen lennoille.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8235


Profiili
« Vastaus #16 : 14.05.2013 21:49:49 »

Kuulostaa hauskalta hommalta Sideman!  

Näino. Lentounet ovat ylivoimaisesti parhaita kokemuksia meikäläisen tylsimyksen elossa ja olossa!

Tosin aika lähelle tulee yksinkertaisten rumpurudimenttien (paradiddle ja sen "johdannaiset", yms.)
harjoottelu metronoomin tahdissa siskon mökin saunan verandalla! Aikanaan sitä ei tullut tehtyä,
mutta vieläkään ei tunnu olevan liian myöhäistä!

Jostain kumman syystä tuo yksitoikkoisehko toiminta saa parhaimmillaan aikaan melkoisen
dopamiini- ja betaendorfiiniryöpyn aivostossani!

http://www.youtube.com/watch?v=vOLzV8dWCgw

 knuppel2
« Viimeksi muokattu: 14.05.2013 22:26:39 kirjoittanut sideman » tallennettu
Empire Special
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163


Profiili
« Vastaus #17 : 14.05.2013 22:00:19 »

Jepulis. Mulla tulee aivan jumalaista tempoa ja musiikkia joskus unissa. En tiedä kuka tahtia iskee taustalla mutta joku oktaavinkorotus ja taajuudennostatusmeininki välillä päällä. Paras oli kun lentäessä soi biitit taustalla. Kunnon DMT-paukku! Lisää kiitoos!
tallennettu
Empire Special
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163


Profiili
« Vastaus #18 : 14.05.2013 22:45:57 »

Paradiddlet on jäbän noitarummut. Hmmm... 
tallennettu
Empire Special
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163


Profiili
« Vastaus #19 : 21.05.2013 17:59:04 »

Oujee! Vaikuttaa että kännykästä sain hyvän välineen kun unissa sitä pläräilen ja huomaan että ei pitäs tältä näyttää ja pum pihallaa
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #20 : 21.05.2013 20:19:02 »

Hyvä oivallus  Cheesy
Ite joskus reenasin selkounia ja sain uniini mm. tämmöset, että jos valokatkasijat ei toimi oikein, ja tekstiä ei pysty lukemaan kahta kertaa, nii sit vaan huitelemaan kohti unen hämmentyneitä hahmoja ja muuta  Grin ja lentelemäänkin, jos senkin onnistuin muistamaan.
Hölmöä vaan kun joskus tulee unessa se "hei oisko tää uni" olo, ja muka toteaa että no ei tää oo  crazy2
harjoituksen puutetta...
tallennettu
Empire Special
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163


Profiili
« Vastaus #21 : 21.05.2013 22:11:47 »

Kiinnostaa kovasti, pystyykö muiden uniin "tunkeutumaan". Olis kiva moikkailla porukkaa...
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8235


Profiili
« Vastaus #22 : 21.05.2013 22:13:14 »

Paradiddlet on jäbän noitarummut. Hmmm... 

FWIW:

para: right left or left right

diddle: right right or left left

paradiddle: Right left right right left right left left ....

or the other way round!

 knuppel2
tallennettu
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #23 : 22.05.2013 09:31:55 »

Hyvä oivallus  Cheesy
Ite joskus reenasin selkounia ja sain uniini mm. tämmöset, että jos valokatkasijat ei toimi oikein, ja tekstiä ei pysty lukemaan kahta kertaa, nii sit vaan huitelemaan kohti unen hämmentyneitä hahmoja ja muuta  Grin ja lentelemäänkin, jos senkin onnistuin muistamaan.
Hölmöä vaan kun joskus tulee unessa se "hei oisko tää uni" olo, ja muka toteaa että no ei tää oo  crazy2
harjoituksen puutetta...

Mä en ole ennemmin kuullut "selkouni"- termistä. Kävin googlettamassa, joten taas olen viisaampi.

Mä olen pitänyt sitä ihan itsestään selvänä, että ihmiset pystyvät unissaan tekemään mitä haluavat. Olen omille lapsillenikin puhunut, että ei pelottavia unia tarvitse katsoa, vaan ne voi muuttaa mukaviksi. Olen luullut, että riittää vain tieto siitä, että uneensa voi vaikuttaa. Mä itse kuulin vasta noin 12-vuotiaana, että unia voi "määrätä", ja siitä lähtien olen katsonut sellaisia unia kuin olen halunnut. Useinkaan en tietoisesti valitse aihetta, mutta unen aikana teen unesta sellaisen kuin haluan.

Vai onko tämä nyt ollenkaan sama asia...?
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
Indium
Vieras
« Vastaus #24 : 22.05.2013 11:08:24 »

Mä olen pitänyt sitä ihan itsestään selvänä, että ihmiset pystyvät unissaan tekemään mitä haluavat. Olen omille lapsillenikin puhunut, että ei pelottavia unia tarvitse katsoa, vaan ne voi muuttaa mukaviksi. Olen luullut, että riittää vain tieto siitä, että uneensa voi vaikuttaa. Mä itse kuulin vasta noin 12-vuotiaana, että unia voi "määrätä", ja siitä lähtien olen katsonut sellaisia unia kuin olen halunnut. Useinkaan en tietoisesti valitse aihetta, mutta unen aikana teen unesta sellaisen kuin haluan.

Vai onko tämä nyt ollenkaan sama asia...?

Pystyt joka unen tekemään sellaiseksi kuin haluat? Vau, sinulla on taito, jonka saavuttaakseen monet tekevät harjoituksia ja siltikään se ei ehkä pomminvarmasti toimi. Onneksi olkoon ja iloitse taidostasi  Smiley
Ja juu kyllä, nimenomaan puhutaan unista joissa tajuaa että näkee unta ja voi tehdä mitä haluaa.
Itse teini-iän kiinnostuksen ja reenailun jälkeen olen antanut unieni lähinnä tulla vaan, ja opetellut henkilökohtaisten symbolieni ymmärtämistä; tosin vähän hotsittais reenata takaisin nuo selkounetkin, onhan se hauskaa juosta seinien läpi ja kysyä unien hahmoilta outoja juttuja, jne. En sitten tiedä onko niiden treenattu näkeminen ja niissä pöljäily yhtä hedelmällistä oman mielen tutkimista kuin vapaasti tulevien unisymbolien tulkinta valvetilassa. Siis tosiaan en tiedä, tämä ei ollut kannanotto siihen kumpi oikeasti olisi parempi tapa.  Huh
tallennettu
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #25 : 22.05.2013 11:56:05 »



Pystyt joka unen tekemään sellaiseksi kuin haluat? Vau, sinulla on taito, jonka saavuttaakseen monet tekevät harjoituksia ja siltikään se ei ehkä pomminvarmasti toimi. Onneksi olkoon ja iloitse taidostasi  Smiley
Ja juu kyllä, nimenomaan puhutaan unista joissa tajuaa että näkee unta ja voi tehdä mitä haluaa.
Itse teini-iän kiinnostuksen ja reenailun jälkeen olen antanut unieni lähinnä tulla vaan, ja opetellut henkilökohtaisten symbolieni ymmärtämistä; tosin vähän hotsittais reenata takaisin nuo selkounetkin, onhan se hauskaa juosta seinien läpi ja kysyä unien hahmoilta outoja juttuja, jne. En sitten tiedä onko niiden treenattu näkeminen ja niissä pöljäily yhtä hedelmällistä oman mielen tutkimista kuin vapaasti tulevien unisymbolien tulkinta valvetilassa. Siis tosiaan en tiedä, tämä ei ollut kannanotto siihen kumpi oikeasti olisi parempi tapa.  Huh

Pystyn siis tarvittaessa muuttamaan unta, mutta en läheskään aina katso sitä tarpeelliseksi. Siinä vaiheessa, jos uni muuttuu liian ahdistavaksi, teen siitä mukavamman.
 Ei ole koskaan kyllä tullut mieleenkään kokeilla seinän läpi kävelemistä. Mä saatan luoda itselleni esim. oven, josta pääsee kulkemaan, tai teen vaikkapa sillan joen yli, mutta ei ole tullut mieleen lentää tai mennä seinien läpi. Sen verran on järki mukana noissa kuvioissa varmaan, vaikka unet muuten saattavat olla aivan pöljiä.

Olen mä muutaman kerran aikuisiällä lentänyt unessani, kun taistelin paholaista vastaan. En muista päätinkö itse lentää, vai kuuluiko se uneen.

Se on jännää, että joitakin asioita pitää itsestäänselvyyksinä, kunnes jostain saa tietää, että ei näin olekaan. Kymmenisen vuotta sitten minulle selvisi, että kaikilla ei soikaan ääniä korvissa (minulla on soinut koko ikäni), vaan sitä kutsutaan tinnitukseksi  Cheesy
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1346



Profiili
« Vastaus #26 : 22.05.2013 16:11:15 »

Paradiddlet on jäbän noitarummut. Hmmm...  

FWIW:

para: right left or left right

diddle: right right or left left

paradiddle: Right left right right left right left left ....

or the other way round!

 knuppel2

Sinähän hyvän rytmin osaat kirjoitaa. Tuntuu tutulta tanssiesiintymisvuosilta.  smitten
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8235


Profiili
« Vastaus #27 : 22.05.2013 22:31:34 »

Paradiddlet on jäbän noitarummut. Hmmm...  

FWIW:

para: right left or left right

diddle: right right or left left

paradiddle: Right left right right left right left left ....

or the other way round!

 knuppel2

Sinähän hyvän rytmin osaat kirjoitaa. Tuntuu tutulta tanssiesiintymisvuosilta.  smitten

Paradiddle on yksi tärkemmistä rudimenteista. Sen pääfunktio lienee se, että ykkönen osuu vuoroin
oikealle ja vasemmalle kädelle. O(1) v(2) o(3) o(4) V(1) o(2) v(3) v(4) ....
« Viimeksi muokattu: 22.05.2013 22:33:36 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8235


Profiili
« Vastaus #28 : 22.05.2013 22:43:31 »

Maharishi Mahesh Yogin oman Mestarinsa Swaamii Brahmaananda Sarasvatii Mahaaraaj'in, Jagadguru Bhagavaan Shankaraacaarya of Jyotir MaTha, Himaalayas'in ilmeisestä toivomuksesta Länteen tuomaan Transsendenttiseen Meditaatioon(R) liittyvän opin mukaan yksi valaistumisen "alkeellisimman" tason, Kosmisen Tietoisuuden,
kriteereistä on "witnessing sleep".

Tuo mitä ilmeisimmin perustunee MaharSi Patañjalin (n. 200 eaa??)
yoga-suutra -opukseen, vajaasta 200 aforistisesta tokaisusta
koostuvaan vihkoseen, varsinkin sen seuraavalla tavalla kuuluvaan
suutraan:

svapna-nidraa jñaanaalambanaM vaa.

Alistair Shearerin TM-vaikutteinen käännös

So does witnessing the process of dreaming and dreamless sleep.

Noh, Maharishi suosi ainakin seuraavanlaista analogiaa syvämeditaation
vaikutukselle:

Kun kangasta värjätään intialaisittain, se kastetaan väriseokseen ja tuodaan
senjälkeen aurinkoon haalistumaan. Kun tuota toistetaan
tarpeeksi usein, kangas ei enää haalistukaan auringon vaikutuksesta.

Tuo vastaa sitä, että kun meditaatiossa koetaan absoluuttisen hiljaista mielentilaa (turiiyaa eli neljättä [tietoisuudentilaa] eli transsendenttista tietoisuutta, eli puhdasta
tietoisuutta eli puruSaa eli aatman'ia eli draSTaa'ta, siis näkijää,
todistajaa...) ja palataan päivätajuntaan "haastamaan" tuo hiljaisuus,
lopulta hermosto tottuu ylläpitämään tuon hiljaisuuden kuinka
voimakkaan aktiivisen hermoston toiminnan ohella tahansa.
(Tuohon tosin saattaa monilta tai kenties jopa useimmilta kulua
muutamakin inkarnaatio suht. ahkeraa meditontia tai vastaavaa...)

Kun tuo tila (turiiyaatiita) on "päällä" 24/7, silloin tyyppi on
"saavuttanut" kosmisen tietoisuuden, josta ei enää ole paluuta, eli
sitä ei voi "menettää", vaikka se voikin kehittyä joko spontaanisti
tai spesifisin harjoituksin myös korkeammiksi tietoisuudentiloiksi.

Kun jäppinen siis pystyy ohjailemaan uniaan ollen tietoinen
siitä, että hän näkee / kokee parhaillaan unta, mitä ilmeisimmin
se on merkki siitä, että hän on likempänä Kosmista Tietoisuutta,
kuin kanssakulkijansa, tai sitten ei...

Huomattava on, että Kosmisessa Tietoisuudessa tyyppi "kokee"
omaa kehoaan nukkuvana myös syvän unen (nidraa) tilassa!
Eli kun meillä tavan tallaajilla on vintti täysin pimeänä syvän unen
aikana, Kosminen jäppinen on tietoinen olemassaolostaan myös silloin!  :Smiley Shocked
« Viimeksi muokattu: 22.05.2013 22:51:22 kirjoittanut sideman » tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1346



Profiili
« Vastaus #29 : 23.05.2013 12:56:36 »

Maharishi Mahesh Yogin oman Mestarinsa Swaamii Brahmaananda Sarasvatii Mahaaraaj'in, Jagadguru Bhagavaan Shankaraacaarya of Jyotir MaTha, Himaalayas'in ilmeisestä toivomuksesta Länteen tuomaan Transsendenttiseen Meditaatioon(R) liittyvän opin mukaan yksi valaistumisen "alkeellisimman" tason, Kosmisen Tietoisuuden,
kriteereistä on "witnessing sleep".

Tuo mitä ilmeisimmin perustunee MaharSi Patañjalin (n. 200 eaa??)
yoga-suutra -opukseen, vajaasta 200 aforistisesta tokaisusta
koostuvaan vihkoseen, varsinkin sen seuraavalla tavalla kuuluvaan
suutraan:

svapna-nidraa jñaanaalambanaM vaa.

Alistair Shearerin TM-vaikutteinen käännös

So does witnessing the process of dreaming and dreamless sleep.

Noh, Maharishi suosi ainakin seuraavanlaista analogiaa syvämeditaation
vaikutukselle:

Kun kangasta värjätään intialaisittain, se kastetaan väriseokseen ja tuodaan
senjälkeen aurinkoon haalistumaan. Kun tuota toistetaan
tarpeeksi usein, kangas ei enää haalistukaan auringon vaikutuksesta.

Tuo vastaa sitä, että kun meditaatiossa koetaan absoluuttisen hiljaista mielentilaa (turiiyaa eli neljättä [tietoisuudentilaa] eli transsendenttista tietoisuutta, eli puhdasta
tietoisuutta eli puruSaa eli aatman'ia eli draSTaa'ta, siis näkijää,
todistajaa...) ja palataan päivätajuntaan "haastamaan" tuo hiljaisuus,
lopulta hermosto tottuu ylläpitämään tuon hiljaisuuden kuinka
voimakkaan aktiivisen hermoston toiminnan ohella tahansa.
(Tuohon tosin saattaa monilta tai kenties jopa useimmilta kulua
muutamakin inkarnaatio suht. ahkeraa meditontia tai vastaavaa...)

Kun tuo tila (turiiyaatiita) on "päällä" 24/7, silloin tyyppi on
"saavuttanut" kosmisen tietoisuuden, josta ei enää ole paluuta, eli
sitä ei voi "menettää", vaikka se voikin kehittyä joko spontaanisti
tai spesifisin harjoituksin myös korkeammiksi tietoisuudentiloiksi.

Kun jäppinen siis pystyy ohjailemaan uniaan ollen tietoinen
siitä, että hän näkee / kokee parhaillaan unta, mitä ilmeisimmin
se on merkki siitä, että hän on likempänä Kosmista Tietoisuutta,
kuin kanssakulkijansa, tai sitten ei...

Huomattava on, että Kosmisessa Tietoisuudessa tyyppi "kokee"
omaa kehoaan nukkuvana myös syvän unen (nidraa) tilassa!
Eli kun meillä tavan tallaajilla on vintti täysin pimeänä syvän unen
aikana, Kosminen jäppinen on tietoinen olemassaolostaan myös silloin!  :Smiley Shocked

Kiitos 'Sivumies' jälleen.
Ihan heräsin tuosta edellisen viestisi rytmistä. Jotenkin unohdin ihan, ettei toinen polvi ja toinen nilkka ole toimineet kunnolla ('kuolon'kolarin jälkeen = kävin taivaassa, kun auto törmäsi kylkeen ... 'side'en  laugh) vuosiin - ainakaan joka päivä. Tänä aamuna oikein säpsähdin, mikä on. Sitten muistin viestisi ja ajattelin, että kiitos kuuluu sille, joka sanoillaan tai toimillaan aikaansaa noinkin ratkaisevaa muutosta.

Tämäkin viestisi 'puhuu' asiasta, jossa tämä maailma on melkoisen ULA.lla. Olen usein hyvin ilmeetön, koska elän sisimmässäni. Monikaan ulkoinen tapahtuma ei enää heläytä juurikaan yhtään mitään sisimmässäni, onhan se kokemuksista jo melkein täysi. Mietinkin aamulla, että kohta on tämän inkarnaation aika ohi. Pitää kerätä hyvää mieltä kaikesta mikä sitä voi minulle aikaan saada, jotta on helpompi vaihtaa seuraavaan inkarnaatioon.
Tiedän jo, mitä siinä elämässä tahdon tehdä. Aivan mieletön 'nälkä' päästä aloittamaan alusta.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2013 13:01:59 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: