Höpsis.
Toki terveyskeskuksesta tarjotaan lääkkeitä liiankin helposti, mutta psykiatriselle sairaanhoitajalle järjestyy kyllä aikoja. Ainakin omien kokemusteni mukaan. Mulla oli vuosi sitten tosi stressaava elämänvaihe, jolloin tuntui juuri siltä, että mikään ei kiinnosta ja itkua vääntäen piti lähteä kouluun/töihin. En ottanut lääkkeitä, enkä mennyt ennustajalle, vaan aloin hoitaa itseäni kuntoon pääasiassa vaihtoehdohoidoilla.
Tämä oli toki minun tapani, muille voi toimia erilaiset keinot. Mutta siitä pidän kiinni, että alakulo ja pienetkin masennuksen oireet on hyvä hoitaa pois ennen kuin alkaa tehdä suuria elämänmuutoksia. Se kysyy aina voimia, joita väsyneellä ihmisellä ei usein ole.
Kiukulla jaksaa jonkin aikaa, mutta pudotus tulee ennemmin tai myöhemmin. Been there, done that
Tietysti jos kyse on vaan siitä, että ihminen haluaa elämäänsä jotain vaihtelua, voi asioihin tarttuminen olla ainoa oikea ratkaisu. Silti niihinkään tilanteisiin en suosittelisi ensisijaisesti näkijää, vaan esim. life coachia, joka johdattelee kysymyksillä ihmistä löytämään itse vastaukset ongelmiin. Varsinkin ennustaja-tittelillä toimivat tarjoavat usein liian yksioikoisia näkemyksiä, jotka sekoittavat herkässä tilassa olevaa ihan turhaan.