Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 15
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 5/2 paasto!  (Luettu 130092 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #30 : 21.03.2013 11:11:05 »

Havainnollistin juuri itselleni, kuinka vähän se 500 kcal loppupeleissä onkaan!

Otin aamupalaksi lusikallisen kookosrasvaa ja kyytipojaksi pienehkön palan suklaata = ~~ 200 kcal!   Grin

(Edit) Yksikön osannon eli partitiivin pääte lisätty suklaa-sanaan!  Angry
« Viimeksi muokattu: 21.03.2013 18:08:12 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #31 : 21.03.2013 11:15:33 »

Olisipa eri kliffaa tietää, kuinka paljon kilokaloreita keskimäärin vuorokaudessa ahdat sisällesi.
Jotenkin tuli muuten mieleen, että itäsuomalainen geeniperimä sinulla olisi aimo yllättävää...

Vaihtelee tosi paljon - joskaa ei fyysisen rasituksen perusteella vaan ihan muuten vain. Keskiverto varmaan semmoinen 3000 päivässä, iso vaihteluväli luultavasti 2500 - 3500. Olen pitkä ja minulla on lihasmassaa keskivertonaista enemmän. 70% kaloreistani tulee rasvasta, 15% hiilihydraateista ja 15% proteiinista. Ja tuohon hiilarimäärään mahtuu sitten reippaasti yli sen puolen kiloa vihanneksia päivässä, prodea menee THL:n suosituksen mukainen 1-1,5 g/painokilo päivässä. Olen siis LCHF syöjä, eli rasvapainotteinen ruokavalio.

(Muokkaus: ei perskules, veikkaan että yllä on vähän liikaa kaloreita, mutta kun en niitä makroja laskeskele kovin usein. Ehkä kuitenkin realistisempi arvio on 2500-3000 päivässä, mutta kyllä sinne 3500 päästään myös, eritoten mansikka aikaan, kun 2 litraa mansikoita haluaa seurakseen puoli litraa kuohukermaa vaahtona ja saatan elää välillä melkein pelkillä mansikoilla ja kermalla)

Geeniperimässä on sitä, että sekä isän että äidin puolella on kuoltu sydän- ja verisuonitauteihin, sekä tyypin 2 diabetekseen komplikaatioineen, vaikka itä-suomesta ei olekaan tietääkseni geeniperimää. Itse olin kolmekymppisenä jo kovaa vauhtia matkalla samaan suuntaan, kunnes heitin sairauden ja pahoinvoinnin laitoksen "rasva tappaa ja syökää päivän kaloreista 50-60% hiilihydraatteina"-suositukset roskiin.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2013 11:43:13 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #32 : 21.03.2013 11:34:32 »

(Lainaukset Athenan viestistä)

Lainaus
Tästä iltapainotteisesta syömiestä minun on pakko ihan oikeasti olla jyrkästi eri mieltä. Minun keholleni ainakaan ei sovi syödä ilta 8 jälkeen oikeen mitään. Uskon, että tämä on hyvin yksilöllistä.

Jos sinulle sopii aamupainotteinen syöminien, niin sitten sinulle sopii aamupainotteinen syöminen. Ei se sen kummempaa ole. Mutta ruuansulatusnesteitä erittyy joka tapauksessa parhaiten iltapuolella, joskin voisin kuvitella että aamupainotteisella syöjällä ilmiö voi olla vähemmän voimakas ja sopeutuu se kroppakin toki ruokarytmiin.

Lainaus
Nyt, kun en itse ole kävelevä tietosanakira, en osaa siteerata miksi juuri aamiainen ja lounas ovat päivän tärkeimpiä aterioita, mutta noin lonkalta ajattelisin sen jollain tasolla liittyvän ihmisen ruuansulatukseen ja siihen, että keho on aktiivisempi ja kyekevämpi sulattamaan ruokaa aamupäivästä /päivästä. Eri elimethän ainakin ovat aktiviisia vuorokauden eri aikoina ja esim. munuaisille yöllä nukkuminen /kunnon lepo on erityisen tärkeää.

Yleisesti ottaen elimistön puhdistustoiminnot ovat voimakkaimmillaan aamupäivällä ja niitä haittaa kaikenlainen syöminen. Jos jotain syö, niin sitten mieluiten emäksisiä asioita, eli hedelmäpainotteisesti tai salaattia, hapanmaitotuotteita tms. sillä emäsvoittoinen ruoka edistää puhdistumista. Munuaisia rasittaa ennen kaikkea nesteen juominen, joten jos niiden pitää yöllä levätä, niin ei sitten kannata juoda hehtolitraa ennen nukkumaanmenoa - eikä muutenkaan kannata, ettei joudu heräämään yöllä pissille.  Grin Suolisto kyllä hoitaa hommaansa ihan ympäri vuorokauden, ohutsuolen alkupäässä tapahtuva ruuansulatusnesteiden eritys vain on parhaimmillaan siinä noin 18-22,  mutta iltakuudeltahan voi aamupainotteinen syöjäkin varmaan syödä illallista joka voi sitten olla päivän isoin ateria?

Lainaus
Ekelektrikkokin tuossa mainitsi jotain aineenvaihdunnasta ja maksan ylikuormittumisesta.

Fruktoosi on alkoholin ohella pahin maksan (ja myös haiman) rasittaja. Kannattaa siis lukea kaikkien teollisten makeiden tuotteiden tuoteselosteet (myös makeat jugurtit yms.) huolella, sillä kalliimpi sokeri on nykyään useimmiten korvattu halvemmalla tärkkelyssiirapilla, jonka muita nimiä ovat glukoosi-fruktoosisiirappi, fruktoosisiirappi, maissisiirappi, mutta joka todellisuudessa on KORKEAfruktoosinen tärkkelyssiirappi, eli sisältää fruktoosia enemmän kuin mikään luonnollinen hedelmä. Hedelmät on jalostettu luonnottoman makeiksi, eli nekin ovat fruktoosipommeja - haimasyöpää sairastaneen Steve Jobsin ei ehkä olisi sittenkään kannattanut kokeille hedelmäruokavalioa, tuoni tuli nopeammin kuin hänentyyppisessä syövässään yleensä tulee.  Ei-alkoholiset rasvamaksat ovat yleistyneet fruktoosisiirapin ja rasvan välttelyn  myötä. Vuorokaudenajalla sen sijaan on hyvin vähän merkitystä maksalle, se puksuttelee aivoillekin sokeria ympäri vuorokauden.

Lainaus
Tulipa tästä aiheesta ihan mieleen, että paasto (nyt puhun kunnon paastosta) ei ole pelkästään tälle fyysiselle keholle hyväksi vaan myös sielulle jollain tasolla. Ystäväni, jotka ovat kokeilleet paastoa sanovat sen olevan erittäin henkinen kokemus. Ehkä Sideman tietää tästä enemmän? Shamaanit käsittääkseni paastoavat ennen astraalimatkoja tai tiettyjä seremonioita. Kertoohan sekin jotain.

Ennen kun värähtelyt olivat matalammalla, tarvittiin kaikenlaisia vippaskonsteja - paasto, selibaatti, kärpässienet jne - jotta voitaisiin saavutta yhteyttä korkeampaan itseen tai muuntuneita tajunnantiloja. Harmonisen konvergenssin 1987 jälkeen vauhdilla nousseet - ja nousu jatkuu edelleen - värähtelyt ovat tehneet moisen tarpeettomaksi. Pätkäpaasto on terveellistä, mutta pitkäaikainen paasto nostaa kortisolitasoja - kortisoli laskee immuunivastetta ja pitkällä altistuksella kutistaa aivoja - ja antaa keholle kuolemansignaalia.

Paasto voi toki olla vieläkin avuksi asiassa, jos nyt välttämättä haluaa kroppaansa kiusata: Aterioiden väliin jättäminen heikentää maadotusta ja avaa ylempiä chakroja, jolloin kaikki hengelliset toiminnot toki helpottuvat myös. Saman saa aikaan myös valvomalla yön, valvomistakin on entisaikaan harrastettu näihin tarkoituksiin.

En viitsi kiusata kehoani - rakasta ratsuani tässä inkarnaatiossa - turhaan asioilla, jotka ovat käyneet tarpeettomiksi värähtelyjen noustua ja kanssaluomisen tultua mahdolliseksi. Nykyisin pelkkä tahto ja intentio riittävät.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2013 11:45:58 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
epona
Vieras
« Vastaus #33 : 21.03.2013 17:37:15 »

Jaahajaa. No kiitoksia taas tuosta tietotulvasta. Pohdiskelen sitä vielä ja yritän pistää muistiin.


Luin meidän oppikirjasta, että olisi ihanteellista paastota yhden kerran viikossa, eikä koskaan syödä itseään täyteen. (Eli lopetella ateria niin, että vielä on hieman nälkä.) Näin kuulemma siksi, ettei tässä maailmassa (rikkaita lukuunottamatta) psyty syömään täysin luonnollista (luomu) ruokaa enää..


/A

Lisäys: Siis onpa mielenkiintoista tuo fruktoosi-haima-maksa Inte bra yhdistelmä - tieto. Todella hyvä tietää, sen kyllä nyt muistan. (Senkin takia, että kun vähensin erittäin paljon alkoholin juontia niin vetelin sitten kaksin käsin mehulingolla tehtyjä tuoremehuja hedelmistä ja joskus harvoin vihanneksista.... Ettei sekään nyt mikään maailman paras keino sitten ollut, mutta täytyy sanoa, että sekin tapa sitten ajan mittaan jäi pois.)

Eli, kiitos Ekle!  smitten

/A
« Viimeksi muokattu: 21.03.2013 17:41:57 kirjoittanut Athena » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #34 : 22.03.2013 12:49:16 »

Luin meidän oppikirjasta, että olisi ihanteellista paastota yhden kerran viikossa, eikä koskaan syödä itseään täyteen. (Eli lopetella ateria niin, että vielä on hieman nälkä.) Näin kuulemma siksi, ettei tässä maailmassa (rikkaita lukuunottamatta) psyty syömään täysin luonnollista (luomu) ruokaa enää..

Tyypillisen vääriä ihmisiä syyllistävä oppikirja jälleen:

Jos naisten annettaisiin itse päättää avioitumisestaan, lapsiluvustaan, ehkäisystä ja aborteista, väestö olisi rutkasti pienempi ja kunnollista ruokaa riittäisi kaikille. Jos kehitysmaissa olisi parempi infrastruktuuri - korruptoituneet vallanpitäjät haittaavat asiaa - ei siellä pilaantuisi kuljetuksissa ja varastoinnissa niin paljon ruokaa. (Suurin osa piloille menevästä ruuasta menee piloille nimenomaan kehitysmaissa!) Ellei peruselintarvikkeiden hinnoilla saisi keinotella (=elintarvikefutuurit), ei kehitysmaiden kaupunkien köyhä väestö joutuisi nipistämään  ruokansa määrästä ja laadusta. Elleivät korruptoituneet vallanpitäjät kehitysmaissa ajaisi paikallisia viljelijjöitä ja pastoraalipaimentolaisia pois ikiaikaisilta alueiltaan vuokratakseen ne kansainväliselle agribusinekselle ja kiinalaisille, eivät  nämä paikalliset näkisi nälkää. Ellei kehitysmailta kiellettäisi vientitukia elintarvikkeilleen samalla kun ne länsimaille sallitaan, paikallinen ruuantuotanto kehitysmaissa ei kuihtuisi niin vauhdilla ja siirtyisi kansainvälisen agribusineksen haltuun. Ellei katolinen kirkko jatkaisi ehkäisyn ja abortinvastaista toimintaansa, ei ei-toivottuja lapsia syntyisi nälkää kärsimään alueille, joilla on jo ennestään suurempi väestö kuin mitä luonto pystyy kannattelemaan....

Tässä ihan vain muutamia ensimmäiseksi mieleen tulevia nällän aiheuttajia. Minun paastoamiseni ei auta noissa yhtään. Ihan muut tahot kuin tavallinen ihminen kulutustottumuksineen ovat ne todelliset nälän aiheuttajat.

Jos ei syö itseään kylläiseksi - ei siis ähkyyn, mutta ei niin myöskän että jää 'vähän nälkä' - voi nälänsäätely mennä sekaisin. Se on kyllä totta, että ihmiset syövät usein liian nopeasti jolloin tulee syötyä liikaa: Kylläisyysignaali siirtyy vatsasta aivoihin noin 15-20 minuutissa, eli nopea syöjä voi helposti hotkia liikaa. Rasvainen ruoka antaa kylläisyyssignaalin nopeammin ja tehokkaammin kuin hiilihydraattipitoinen sianlihotusruokavalio. Sikoja taannoin yritettiin lihottaa rasvalla, mutta se ei onnistunut, koska ne tulivat kylläiseksi 'liian' nopeasti.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2013 12:59:24 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #35 : 22.03.2013 15:48:15 »

Kerrankin oli katsottava, kun dokumentti 5/2 paastosta näytettiin. Ja asia oli helposti ymmärrettävää myös. Kuulosti niin mielenkiintoiselta, että taidan alkaa harjotella tuota menetelmää.
Nuorena laihduin tuollaisella tyylillä - tosin tais mennä 2/5 paastona, kun innostuin kasviskeitoista ja hitaasta lenkkeilystä 30 min 3-4 x/pvä. Oli mahtavaa olla, kun keho ehti vetää happee oikeen kunnolla. Söin aina, kun oli nälkä. Ravinto oli hyvin kuitupitoista. Siihen aikaan ei ollut eineksiä. Ruoka maittoi, samoin uni. Kovat päänsäryt (PMS-oireisto) jäi pois lähes kokonaan ja muutenkin elämä hymyili.
Ajatus pelitti tosi selkeesti. Mielellä oli aikaa tehdä päätöksiä ja huomaamattani erkanin 'hauki-on-kala' -tuttavuuksista.

Sitten meni vuosia, tuli kiloja, tapahtui sitä sun tätä. Vihdoin johdattauduin tänne. Pidin astro- ja nettipaastoa yli 5 vuotta. Ja tulin takaisin. Aletaanpa siis alusta tämä kehosta huolenpito. Kohta varmaan muutan maalle, metsälammen rannalle ja hankin verikoirat tontin kulmille. Vähintään kilometri kanttiinsa, pienoinen mökki puuvajoineen sekä saunoineen keskelle tonttia.

Ajatus juoksee jo ajatuksesta aloittaa 5/2 paasto! Onpa hyvä merkki! Wink  2funny

Sitten vaan odottelen suopursujen kukintaa, ongin itse kalani ja varon nuotion pitoa kulovaroituksen aikana, kun oma tontti ja puut... Ettei vaan pala!
« Viimeksi muokattu: 23.03.2013 12:06:11 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #36 : 22.03.2013 15:56:37 »

Minun fyysinen kehoni ihan mielellään syö päivän viimeisen aterian noin 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa eli, klo 22-23 välillä. Sitä edeltävä ateria, klo 16-18 välillä on se päivän runsain ateria minulla.

Syömisistä ei asia ole kiinni vaan maadotuksesta; automaattimaadotettuna en paljoa unimaailmassa vaeltele, vaan uneni ovat aina tismalleen samannäköisiä kuin tämä päivätajunnan maailma, ei lainkaan surrealistisia elementtjeä, muita maailmoja tms. Ja siihen - tai unen laatuunkaan  - ei vaikuta millään tavoin unta edeltävä ateria. Ja vaikka en kauaksi kehostani unessa vaeltele, on uneni erittäin tyydyttävää ja virkistävää ihan joka yö.

Iltapainotteinen syöminen nimenomaan on antanut minulle suuresti kaikenlaista positiivista ihan kaikkeen kehon ja mielen toimintaan liittyen, mukaan lukien  helppo nukahtaminen ja erinomainen unen laatu.

Tosin yksi juttu on kyllä otettava huomioon: Viimeisenä unta edeltävänä ateriana ei kannata missään tapauksessa syödä runsaasti nopeita hiilihydraatteja (sokeri ja sokeristuvat tärkkelykset - ja se täysjyväruisleipä on nopea hiilihydraatti, GI yli 70. Eli ei  makeaa eikä viljoja juuri ennen nukkumaanmenoa), sillä se aiheuttaa voimakkaan insuliininerityksen ja sen jälkeen verensokerin romahduksen, sekä syö maksan glykogeenivarastot tyhjiksi. Tällöin elimistö jää yön ajaksi hälytystilaan, ottaa energiaa lihaksista ja luustosta rasvavarastojen sijaan ja tärkeitä korjaustoimenpiteitäkin voi jäädä tekemättä. Jos aamulla on tukkoinen ja ei-levännyt olo, on tullut syötyä ennen nukkumaanmenoa vääränlaista safkaa. (Oikein koostetulla ravinnolla ei voi ylensyödä, koska kylläisyyssignaali toimii normaalisti, sen vuoksi en erikseen mainitse ylensyöntiä ennen nukkumaanmenoa.)

Etelä-Euroopassa tuollainen iltapainotteisuus on varsin tavallista tai oikeastaan kansan tapa. Eihän ruoka maistu päivän kuumimpina hetkinä, eikä keho jaksa sulattaa ruokaa nääntyneenä vaan ruokailija kellahtaa vaikka ravintolan pöydän alle. Aivan kuin suomalainen kännikala putoaa tuolilta krouvin lattialle jo ennen ulospääsyään.

Kuulostaa ihan viisaalta tämä kirjoittelusi. Lihaksikkaat naiset syö aivan toisin kuin anorektikot. M.O.T. Anteeksi matemaatikko-lainaus.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2013 15:15:11 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
epona
Vieras
« Vastaus #37 : 22.03.2013 19:03:44 »

No sä taisit Eklektrikko ymmärtää sen sanoman ihan väärin. Eihän siinä oppikirjassa sanottu, että paastoa, jotta nälkä katoaisi maailmasta. Pointtina on se, että ruokamme Laatu ei ole puhdasta tai luonnollista. Geenimanipuloinnit sun muut lähinnä kuormittavat kehoa - eivät ravitse. Luulen, että siksi tämä yksi paastopäivä viikossa olisi ihanteellista - että keho saisi mahd. puhdistautua.

Sittenhän on jopa niitä, jotka eivät syö lainkaan.

....

Mutta nyt poistun takavasemmalle, koska tämä taas muuttui epämiellyttäväksi väittelyksi. Kauhea tarve väitellä asioista sinulla, Eklektrikko.

/A
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #38 : 24.03.2013 06:33:56 »

Paasto  Shocked Kertokaa mielummin miten oppii syömään ja saa normaalin ruokahalun?!
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #39 : 24.03.2013 11:10:25 »


"Pyhänä miehenä" en pidä kovin paljon siitä, että pnettaa vähän liian kanssa.

Nyt kun olen vähentänyt päivittäistä kalorien saantia jonkin verran, heti
on tuo wanha waiva alkanut "nostamaan päätään"! Kaipa tosin kevät auringollakin
on sormensa pelissä?

 Embarrassed
tallennettu
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #40 : 24.03.2013 13:35:04 »

Tjaa.....
Tarvii varmaan laittaa tuo omakin ukko paastolle jos siitä tuollaisia vaikutuksia seuraa  Cheesy Cheesy

Saisi vähän useammin vipinää iltoihin....
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #41 : 24.03.2013 13:46:14 »

Mitä mielipiteitä teillä herää ns. paleodietistä? Eli että jättää maito- ja viljatuotteet pois ja syö pääasiassa lihaa/kalaa/munaa ja vihanneksia, hedelmiä ja marjoja, ainakin minun käsittääkseni paleodietti on tuon tyylinen? Niin ja rasvoja.

Eihän Eklektikko vaan sinun ruokavaliosi ole juuri tuollainen? Käsitinkö väärin?

Olen itse luopunut nyt maitotuotteista, koska minulla tosiaan on ollut on-offina närästystä, suolistovaivoja ja refluksia.
Mietin tuota viljasta luopumista myös.

Onko viljoissa jotain sellaista, joka olisi parempi kuin muut? Kauran ainakin luulisin sopivan vatsalleni paremmin kuin vehnän ja ruiksen..
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #42 : 24.03.2013 14:09:32 »

Tjaa.....
Tarvii varmaan laittaa tuo omakin ukko paastolle jos siitä tuollaisia vaikutuksia seuraa  Cheesy Cheesy

Saisi vähän useammin vipinää iltoihin....

Nyt tuli mieleen, että kookosöljylläkin suattaapi olla oma roolinsa tuossa kiusallisessa vaivassa!
Sehän sisältää mm. lauriinihappoa, jota on kuutisen prosenttia ihmisen rintamaidossa.
Kookosöljy myös näköjään parantaa LDL/HDL -suhdetta??

Olen nauttinut nyt useana päivänä  peräjälkeen kookosöljyä (ei mitään kotimaista munkinpaistorasvaa) noin ruokalusikallisen mm. suklaan kyytipoikana!

tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #43 : 24.03.2013 23:50:48 »

Tällä viikolla studio55:ssa oli nuori lääkäri joka oli tehnyt itsellään ihmiskokeita ja todennut viljattoman ja maidottoman ruokavalion parantavaksi. Puhui siinä ohjelmassa autoimmuunisairauksista ja kertoi mm omien allergioidensa kadonneen tän paleo-ruokavalion myötä

Mä koitan testaa pari viikkoa ilman gluteiinia koska meediomundo sanoi että tod.näk. hyödyn siitä.

Sideman, mulla on ihan sama vaiva. Jopa niin että siihen herää monta kertaa viikossa. Olen leikkinyt Pyhää Naista eikä tästä tule yhtää mitään  :Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #44 : 25.03.2013 10:26:51 »

No sä taisit Eklektrikko ymmärtää sen sanoman ihan väärin. Eihän siinä oppikirjassa sanottu, että paastoa, jotta nälkä katoaisi maailmasta. Pointtina on se, että ruokamme Laatu ei ole puhdasta tai luonnollista. Geenimanipuloinnit sun muut lähinnä kuormittavat kehoa - eivät ravitse. Luulen, että siksi tämä yksi paastopäivä viikossa olisi ihanteellista - että

Okei, ehkä sitten ymmärsin väärin, mutta olen silti eri mieltä puhtaudesta ainakin täällä Suomessa, se on nimittäin valinta: Luomua on tarjolla hyvin ja juuri tuli tutkimus jonka mukaan meidän ei-luomummekin on Euroopan puhtainta ruokaa.

Yksi paastopäivä viikossa on sangen heikko apu, jos suostuu syömään teollista suttua ne loput 6 päivää viikosta. Minulla ei täällä Suomessa ole ollut mitään ongelmia löytää luomutasoista ruokaa ja syön hyvin vähän mitään muuta. Lisäksi ruokakulut LASKIVAT luomuun siirtymisestä huolimatta, koska en osta mitään eineksiä tai puolivalmisteita, vaan teen ruokani itse raaka-aineista.

Esimerkki:
Suomalainen nautakarja on kaikki lähellä luomutasoa, olivatpa sitä virallisesti tahi eivät, koska lehmät on lain mukaan päästettävä kesällä ulos laitumelle ja täällä AIV-rehun syntymaassa syövät oman tilan nurmirehua paljon myös talvikaudella. USA:ssa lehmille saa syöttää mitä vain; esim. halpoja jäännöseriä makeisia ja nonparelleja...

Mutta jos syö paljon eineksiä, leikkeleitä, puolivalmisteita ja ulkomaista ruokaa, niin sitten syö epäilyttävää suttua. Jos taas ostaa kotimaisia raaka-aineita ja tekee ruokansa niistä itse, on ruuan puhtaus ja laatukin sangen hyvällä mallilla.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 15
  Tulostusversio  
 
Siirry: