Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Työpaikka unessa  (Luettu 12374 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
annu74
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« : 06.03.2013 16:15:30 »

Mielessäni on alkanut kypsyä ajatus työpaikan vaihdoksesta ja eilen pistinkin hakemusta menemään siihen liittyen. En ole täysin varma siitä että olisin paikkaa vaihtamassa mikäli se mahdollisuus avautuu mutta ajatuksia siihen suuntaan on kuitenkin ilmassa.

Viime yönä näin unen joka liittyy nykyiseen työpaikkaani. Työnantajani muutti siinä toisiin tiloihin ja kaikki työtilat tietysti menivät uusiksi/uusiin puitteisiin. Tämä uusi paikka oli tosi sekava ja työtiloja oli ripoteltu sinne sun tänne aivan kuin kauppakeskukseen eri lokeroihin. Seassa oli myös muiden tahojen toimitiloja. Minun työtilani oli aivan rakennuksen päädyssä "viimeisessä" nurkkauksessa oma erillinen tilansa. Monilla muilla oli yhdistettyjä tiloja joissa oli kaksi tai useampi työntekijä samassa tilassa.
En pitänyt tilasta enkä siitä että koin sen olevan syrjässä ja ikäänkuin eristyksissä muista. Keskustelin kyllä unessa tilan vaihtamisestakin ja esimieheni sanoi että voi vaihtaa paikkoja minun kanssani.

Tästä unesta jäi vähän surullinen olo. Minulla on kivat työkaverit ja nyt koin jotenkin eristäytyväni heistä tässä unessa. En kokenut että minua olisi mitenkään syrjitty tai "tahallaan" annettu syrjäistä tilaa. Enemmänkin tosiaan tunsin surua siitä että työkaverini olivat aivan sijoittuneet aivan eri osiin kuin minä.

Mitä tämä mahtaisi tarkoittaa?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #1 : 06.03.2013 23:01:55 »

No, kyllähän sinä työpaikan vaihtuessa "eristäydyt" vanhasta porukasta, et ole enää osa heitä. Jos porukka on ollut hyvä, tuleehan siitä haikea olo.
Pomo suostuisi vaihtamaan paikkaa kanssasi; siis olisitko itse tilanteen pomo, siten että itse voit valita jäätkö vai lähdetkö?
Työpaikan vaihto tuo jotain vanhaa ja jotain uutta, etkä ihan tarkkaan voi tietää mitä ja kuinka, siitä varmaan sekava fiilis uneesi. Onko uusi työpaikka samalta alalta kuin vanha, vai muuten tuttua hommaa? Se kai selittäisi miksi vanha työpaikka siirtyy unessa uusiin puitteisiin.
tallennettu
annu74
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #2 : 07.03.2013 11:53:50 »

Kiitos Indium!  Smiley
Niin, tuon minäkin tulkitsin noin että vanhat työkaverit jäisivät taakse ja se toisi haikeutta mukanaan.
Mutta sitäkin mietin että en unessa pitänyt työtilastani enkä siitä mihin se oli sijoitettu, mahtaisiko tarkoittaa sitten sitäkin että en olisi tyytyväinen jos lähtisin muualle? Vai tarkoittaisiko vain juuri tuota sekavaa fiilistä mikä muutoksesta aiheutuisi minkä mainitsitkin.

Uusi työ olisi samalta alalta ja muutenkin tuttua työhistoriaani katsoen. Eli sen puolesta tosiaan uudet puitteet selittyisivät vaikka työ olisi samaa. Ja minä tosiaan itse tässä mietin lähdenkö vai jäänkö, eli saan itse päättää asiasta.

Olen nähnyt aiemmin muutaman unen joista kaksi on toteutunut kuten unessa olen nähnyt. Vielä on yksi uni (tämän työasian lisäksi) joka ei vielä ole toteutunut. Näin kerran unessa tilanteen jossa olin koruliikkeessä valitsemassa kihlasormusta. Mies oli mukanani mutta en nähnyt häntä koska hän seisoi takanani. Sormuksia oli kaksi erilaista ja muistan nekin vielä selvästi. Piirsin ne jopa paperille Smiley. Toiveuntako lienee? smitten
tallennettu
annu74
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #3 : 28.04.2015 14:48:21 »

Nostan tämän esille koska nyt on työpaikallani tulossa unessa näkemäni kaltainen tilanne. Eli tiedossa on että muutto uusiin tiloihin ja yt-neuvotteluiden takia osa työkavereista joutuu lähtemään. Voi olla että itsekin olen yksi lähtijöistä, vielä en osaa sanoa.

Mutta voisiko tätä unta tulkita nyt eri tavalla kun tilanne on edellä mainitunlainen? Tarkoittaisiko että olisin jäämässä mutta en tyytyväisenä juuri siksi että moni työkaveri joutuu lähtemään? Mielenkiintoista että uneni alkaa nyt toteutumaan.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: