Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Progressiivisuus  (Luettu 13269 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
miilan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« : 30.01.2013 02:01:45 »

Aloin tänään tutustumaan noihin progressiivisiin juttuihin lähinnä kuun tiimoilta ja tein aikamoisen huomion! Syntymäkartan pluto ja progressiivinen pluto oli täysin kohdakkain. Sama oli kumppanini kartalla. Meinasin tipahtaa tuolilta, koska olemme viime viikot puhuneet siitä, että pitäisi erota ja nyt astrologiakin mitä ilmeisemmin näyttää sen toteen. Vai mitä muuta se voi tarkoittaa?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 30.01.2013 10:39:50 »

Joo, kannattaisi katsoa ennemmin niin päin, että missä se progressiivinen Kuu on. Se on nopeimmin liikkuva taivaankappale progressioissa, mutta silti sekin viihtyy yhdessä merkissä n. 2,5 vuotta.

Sinulla on ilmeisesti syntymäkartalla jo tuo Kuun ja Pluton yhtymä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
miilan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #2 : 30.01.2013 11:10:59 »

Aijjaa! Cheesy No kiitos kuitenkin. Cheesy

Ja kyllä, on pluton ja kuun yhtymä vaa'assa ja kymppi-huoneessa. Samassa huoneessa majailee myös mars ja se kuun tapainen planeetta. Kaikki yhdessä läjässä.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #3 : 30.01.2013 11:34:15 »

Minä tässä olen sellaista proge asiaa vähän pähkinyt, että  venus IC llä  oinas ja  kuu 4.  harka...voisiko se meinata muuttoa?  :Smiley

tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 30.01.2013 11:43:55 »

Progressioissa kannattaa seurata tämmöisiä asioita:

-Auringon, Kuun, Merkuriuksen, Venuksen ja Marsin merkin ja huoneen vaihtoja. Huoneiden vaihtoja voi seurata pelkältä progressiokartalta tai verrattuna syntymäkarttaan. Marsia hitaammat planeetat liikkuvat toki myös progressioissa, mutta merkit vaihtuvat lähinnä siinä tapauksessa, että planeetat ovat syntymäkartalla aivan merkin lopulla. Hitaampien planeettojen huoneet vaihtuvat kyllä progressioissa merkkiä useammin, ja ne kannattaa pistää merkille.
-Edelliseen liittyen planeetan saapuminen akselille (AC/DC, MC/IC) on erityisen merkittävä asia.
-planeettojen peräytyvä liike tai vaihtoehtoisesti etenevä liike, mikäli syntymäkartalla on peräytyvä planeetta
-Kuun progressiota kannattaa seurata erityisesti, se liikkuu suhteellisen nopeasti.
-Nousumerkin ja MC:n merkin vaihtuminen.
-planeettojen muodostamat tarkat aspektit toisilleen pelkällä progressiokartalla tai verrattuna syntymäkarttaan
-progressiivinen Kuunvaihe. Erityisesti progressiivinen uusikuu (eli Auringon ja Kuun yhtymä) on merkittävä voi aloittaa aivan uuden elämänvaiheen
-Kuunpaluu (n. joka 28 vuosi)
« Viimeksi muokattu: 30.01.2013 11:50:03 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 30.01.2013 11:51:53 »

Minä tässä olen sellaista proge asiaa vähän pähkinyt, että  venus IC llä  oinas ja  kuu 4.  harka...voisiko se meinata muuttoa?  :Smiley


Vähän tartteis vääntöä joltain muutosalttiilta planeetalta, kuten vaikka Uranukselta. Noilla kuvioillahan sinä jämähdät kotiin ja teet siitä oikein soman pikku lemmenpesän.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #6 : 30.01.2013 12:11:04 »

Hmmm...kun kuu hyppää pari astetta eteenpäin, se tulee tarkkaan sekstiilin uranuksen kanssa. Samoin Venus on parin asteen päästä vaihtamassa oinaasta härkään. Ja jos tarkoitus olisi ns. muuttaa maalle ja maatilalle, niin niin.
Mars on kolmosessa oinaassa vielä niin tukevasti, että se ei taida ihan ehtiä sieltä mukaan.
Mielenkiintoista Smiley
Täytyypä tonkia tätä uutta AP karttaakin sillä silmällä, vaikka se ei kyllä minusta sellaisia merkkejä näytäkään, mutta en kyllä voi väittää niitä kovin hyvin osaavani tulkitakaan.
tallennettu
miilan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #7 : 30.01.2013 23:39:40 »

Lilli, kiitos paljon ohjeistuksesta. harmi vaan, kun olen niin noviisi, etten osaa tulkita progressioita vielä.

Progressiivisella kartalla näyttäis olevan AC  jousimies , kun syntymäkartalla on   skorpioni.
Kuu on myös progressiivisella kartalla  jousimies samassa pisteessä proge-AC:n kanssa. Ihan parin asteen päässä on proge neptunus yhtymässä syntymäkartan neptunus kanssa. 1.huoneessa luonnollisesti.

Proge-MC on  skorpioni 11. huoneessa ja proge mars on paria astetta vailla 12.huone.

Mulla on syntymäkartalla  uranus 12. huoneessa ja progekartalla  uranus on nyt samassa kohtaa syntymäkartan kanssa.

 aurinko syntymäkartalla 9-huoneessa  :leijona:Progekartalla se on 9-huoneessa  neitsyt Progekartalla ihan  aurinko lähellä hengaa myös  jupiter juno saturnussaturnus on syntymäkartalla samalla kohdin kuin progekartalla.

Olinko tarpeeksi sekava?  Cheesy

Mitä ihmettä nää tarkottaa? Shocked Mulla loppuu myös työt parisuhteen lisäksi. Onko mitään valoa tunnelin päässä..?  Embarrassed
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #8 : 31.01.2013 00:02:46 »

Oho... mun proge-Kuunpaluuni oli näköjään vuosi sitten. Johan nyt.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #9 : 31.01.2013 07:36:33 »

No niin Indy, eiks vaan, että vuosi sitten tapahtui kaikenlaista? :Smiley
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #10 : 31.01.2013 10:23:54 »

Joo, totta vie. Yhtymän tarkimpana päivänä koin ison yllätyksen, joka vihdoin ja hienosti lopetti puoltoista vuotta kestäneen tapahtumaketjun siihen paikkaan. Ja muutaman päivän säteellä tuosta, joo-o, oli siinä vaikka ja mitä ja ketä, kasa uusia unohtumattomia ihmisiä saapasteli luo (tai no, jos tarkkoja ollaan niin minä heidän luo), osa luonnossa ja osa netissä ja joku sekä että, ja kohta lähes mikään ei ollut ennallaan Cheesy  buck2  smitten  uglystupid2  Lips Sealed
tallennettu
Sari
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #11 : 31.01.2013 12:12:59 »

Lilli: "Erityisesti progressiivinen uusikuu (eli Auringon ja Kuun yhtymä) on merkittävä voi aloittaa aivan uuden elämänvaiheen"

Minulla tulossa tarkaksi ensi vappuna. Pitääpä tarkkailla mitä on tulossa. Onhan tuolla transiittilistallakin näkyvissä kaikenlaisia uranuksen ja neptunuksen muutoksen tuulia.
tallennettu
JPpaukku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 59


Profiili
« Vastaus #12 : 05.02.2013 16:56:06 »

Minua mietitytää tää progehomma. Jotkuthan katsovat transiitteja progeplaneetoille!? Ostin esim. juuri netistä tulkinnan, joka kertoi jupiterin tulevan progressiiviselle merkuriukselle. Kappasvaan, musta se olikin hiukan outoa koska mulla on prog aurinko ravussa ja venus  kaksosissa!!? Eli jupiterhan tulee niille ensin. Raportissa ei mainintaa.

Toiset taas katsovat mitä aspekteja progressoidut planeetat tekee syntymäkartalle. Noista kulmista minä en ole huomannut ikinä mitään. Ja sitä paitisi mulla on niin outo kartta, ettei ole mitään planeettoja asteluvuilla 9 -25. Puolivälissä merkkiä on kulmat ja chiron. Joten ei tapahdu progressioden suhteen hirveesti mitään, tuo transiitit progressiolle olisi ainoa tapa. Toimiiko se.

Mulla on toinen erikoisuus, p.  aurinko siirtyin  rapu samoihin akoihin, jolloin pluto meni kauriiseen, ELi sellainen ikuinen pluto oppositio proge aurinkohomma päällä... Ja uranus neliömään sekaan vaan pitkäksi aikaa. Minkäs teen ku en oo to-de-llakaan syntynt onnellisten tähtien alla buck2

P. AUringon ja kuun merkinvaihto on hyvä juttu. Silloin ihan selvästi elämä ja olemus muuttu enemmän sen merkin tapaiseksi.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2013 16:59:01 kirjoittanut JPpaukku » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 05.02.2013 17:38:12 »

Joten ei tapahdu progressioden suhteen hirveesti mitään, tuo transiitit progressiolle olisi ainoa tapa. Toimiiko se.

Mulla on toinen erikoisuus, p.  aurinko siirtyin  rapu samoihin akoihin, jolloin pluto meni kauriiseen, ELi sellainen ikuinen pluto oppositio proge aurinkohomma päällä... Ja uranus neliömään sekaan vaan pitkäksi aikaa. Minkäs teen ku en oo to-de-llakaan syntynt onnellisten tähtien alla buck2


Transiittien toimivuutta progressioille voi testata ihan hyvin vaikka astro.comissa. Muistele elämääsi taaksepäin ja vähänkään merkittävimpien tapahtumien kohdalle katsot, mitä transiitteja osui progekartalle.

Ei se Aurinko oli ikuisesti oppositiossa Plutoon progekartallakaan. Siellä on syytä pitää orbit tiukkoina.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
JPpaukku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 59


Profiili
« Vastaus #14 : 06.02.2013 17:58:36 »

Niin joo, huomasin että nyt ne lähtevät erkanemaan, tosin uranus tulee neliöimään p. aurinkoa tänä vuonna. Tuo pluto opp. p.  aurinko on kyllä tietänyt rankkoja aikoja. Etenkin koska ei ole ollut mitän muita kovia transiitteja syntymärkartalla. Mitäköhän tuo uranus mahtaa tuoda tullessansa  Sad
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: