Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Antaisi joku ystävällisesti tienviittoja eteenpäin?  (Luettu 11767 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #15 : 21.02.2013 13:39:25 »

Itsekin alkoholistin tyttärenä siinä vaiheessa kun tein toipumistyötäni niin sen lisäksi että kolusin kirjaston psykiatria ja itsehoito-oppaita, niin kävin myös Al-Anon ryhmässä, eli alkoholistien aikuiset lapset ryhmässä.

Vaikka 12 askeleen ohjelmassa mihin tahansa ongelmaan on omat vikansa - se esimerkiksi pitää paranemista mahdottomana  ja väittää että ihminen ei voi koskaan toipua, vaan voi ainoastaan päästä oireettomaksi, olipa se ongelma sitten ihan mikä tahansa - niin siitä huolimatta 12 askeleen ryhmät ovat turvallinen paikka purkaa tuntojaan, koska toisten puheenvuoroja ei saa kommentoida. Ja joskus tuntui tosi hyvältä myös vain kuunnella muiden puheenvuoroja itse mitään puhumatta (puhumispakkoakaan ei ole) koska sillä pääsee irti siitä illuusiosta, että oma ongelma olisi jotenkin harvinainen ja/tai hävettävä.

Minulla toimi yhdistelmä itsehoitoa kirjallisuuden tukemana ja ohjaamana, sekä sitten ajoittaista Al-Anon ryhmissä käymistä. Mutta se on sanottava, että läheisriippuvuudesta/ihmissuhderiippuvuudesta toipuminen on erittäin hankalaa ja hidasta jos on parisuhteessa! Omaa toipumistyötäni luultavasti nopeutti suuresti, että tein ihan päätöksen ettei mitään suhteita ennen kuin on tietty toipumisen aste saavutettu.

Tommy Hellstenin Virtahepo Olohuoneessa kannattaa myös lukea, vaikka onkin hyvin suppea perusesitys samasta aiheesta josta tuo Melody Beattien kirja on paljon parempi versio.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2013 13:44:30 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #16 : 21.02.2013 13:48:40 »

Koska itse en sanallisesti saa häntä pois, mun kai pitää vaan saada se itse haluamaan eroa tekemällä asioita jotka ärsyttää sitä ( vaikka kuunnella tätä artistia tai katsella sen musiikkivideoita) tms yhtä lapsellista.

Todennäköisesti miehesi kärsii suht samantapaisista traumoista kuin sinäkin, ne vain ilmenevät ulospäin hyvin eri tavalla. Tämä tarkoittaa sitä, että hänen on ihan yhtä vaikeaa katkaista suhdetta kuin sinunkin. Voit siis joutua odottamaan hamaan ikuisuuteen asti.

Lisäksi se, että yrittää käytöksellään saada toisen tekemään eron on vastuunpakoilua ja teinimeinikiä - juuri sitä läheisriippuvaista epäsuoraa manipulointia joka on oire siitä toimintahäiriöisestä lapsuudesta.  Ensimmäinen toipumisesi teko voisi olla vaikka se, että ihan vain otat sen eron itse.

Jos haluat eron, sinun on uskallettava laittaa se alulle itse. Eikä siihen tarvita lupaa puolisolta tai mitään keskusteluakaan. Tarvitaan vain se, että sinä itse teet sen päätöksen.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sianne
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 41


Profiili
« Vastaus #17 : 21.02.2013 13:54:37 »

Kiitos, näinhän tosiaan on, itse se pitäisi vaan laittaa alulle, se ero. En tiennyt noista aikuisten alkoholisti ryhmistä, olen toisaalta halunnut vaan painaa koko menneisyyden jonnekin kauas. Pitää googlaa tuo ja hakea noita kirjoja. Mutta niin parantuminen tässä tarttee eka eroa. Ja hienoa, että mulle mies toitottaa etten pärjää ilman häntä, hah! Se ei taida pärjätä.
tallennettu

aurinko jousimies 5.huone, kuu oinas 9.huone, Asc leijona, kuunvaihe rapu
epona
Vieras
« Vastaus #18 : 23.02.2013 13:27:47 »

Heips,

Nostan sinulle enkelikortin tilanteeseesi.

Pakasta hypähti esiin Hakamiah, Viisauden kortti. Enkeli viestittää seuraavaa:
General interpretation:

Kuka tahansa, joka etsii löytää viisauden - ja tulee löytämään sen omassa todellisuudessaan.
Tämä enkeli varustaa meidät elämän pyhällä vedellä. Juomalla tätä vettä johtaa se tietoisuuden nousuun ja syvään oivaltamiseen siitä, mikä on ihmisen kehityksen merkitys. Nyt koko ihmiskunnan viisaus muuttuu inspiraation lähteeksi. Integroi tämä viisaus ja selkeys jokapäiväiseen elämääsi ja kasvusi voi alkaa.
Kuka ikinä löydääkin tämän pyhän veden lähteen voi inspiroida myös muita ympärillä olevia olemalla esimerkkinä. Kuitenkin on muistettava, että viisaus merkitsee sitä, ettei luota toisten ihmisten mielipiteisiin. Nöyryys perustuu itseluottamukseen. Jumalallinen ohjaus tulee sisältäkäsin.
Voimme katsahtaa sisimpäämme ja löytää sisimpämme, todellinen minämme, uudelleen. Tällä tavalla intuitio ja henkisyys lisääntyy. Edessä oleva tehtävä tarkoittaa kärsivällisesti ja luottavaisesti lopputuloksen odottamista.

Course of action:
Tulet kokemaan suurta onnea; seuraa vaistoasi. Tiedät, että olet epäilemättä seurannut oikeaa tietä. Vastedes, älä anna kenenkään yrittää suositella sinua pois siltä tieltä.
Intuitiivinen tietosi antaa sinulle sisäistä luottamusta, mutta ilmaise itseäsi selkeästi. Näin vältyt väärinkäsitykseltä.

Probable outcome:
Tulet vetäytymään tilanteesta. Tämä auttaa sinua oivaltamaan, että tämä polku on sinulle oikea. Toisten ihmisten ehdotukset jättävät sinut koskemattomaksi. Sinun omat päätöksesi vievät sinut suuren harrpauksen eteenpäin.

Kortissa on myös affirmaatio:


(Eng: I open my self and prepare for my onward journey in life.)




Toiv. jollain tavalla kolahti. Yleensä kun kortti hypähtää pakasta noin - on jollain jotain tärkeää asiaa. Smiley


/A



tallennettu
Sianne
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 41


Profiili
« Vastaus #19 : 16.03.2013 18:29:21 »

Kiitos Todella paljon kortista! Minua se ainakin puhutteli Smiley
tallennettu

aurinko jousimies 5.huone, kuu oinas 9.huone, Asc leijona, kuunvaihe rapu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: