Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hyödyllisiä ja helppoja kauneudenhoito vinkkejä  (Luettu 171870 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #105 : 07.12.2010 20:59:31 »

Ota pesuhanska (tähän voi käyttää pientä käsipyyhettä, pyyhekangas toimii hyvin. Itse leikkasin vanhasta käsipyyhkeestä neljä kasvojenpesuun tarkoitettua rättiä, mitkä sitten pesen aina pyykissä ja käytän vuorotellen)

Kastele se pyyhe ja kaada siihen sopiva määrä kosteuttavaa pesuvoidetta. Sillä sitten pyörittelet kasvot läpi, vähän enemmän voi hinkata nenänpielistä, hiusrajasta, silmien välistä ja kulmakarvoista, alahuulen alta, eli siis niistä alueista minne eniten tulee mustapäitä ja muita semmoisia...

Se on samalla energisoiva hieronta ja kevyt kuorinta, mutta koska pesuaine on hoitava ja jättää iholle suojaavan kerroksen, se ei tunnu kuluttavan kasvoja liikaa!

Kuulostaa hyvältä. Smiley  Mitä pesuvoidetta suosittelisitte? En ole ennen kuullutkaan että sellaistakin on... :Smiley

Mä käytän kosteuttavaa puhdistusmaitoa ja toimii Smiley Kuuluu ihan jokapäiväseen nassun hoitoon.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Aamunkoitto
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #106 : 11.05.2012 21:26:10 »

Oi, oon ihan koukussa tähän sivustoon!  Cheesy
Juuri on päässä taas viikottainen öljyhoito!  smitten
Ja itsetehty karvojenpoistovaha porisee tuolla kattilassa  Wink
Mut kiitos kaikille teille, jotka ootte lisännyt tänne kaikkia näitä ihania ohjeita Smiley
Hiukset on ruvenneet taas kasvamaan oikein kohisten!
Kaikkea ihanaa ja aurinkoista kesää kaikille!  Grin
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #107 : 12.05.2012 19:55:17 »

Mä ostin Lush'istä palahennaa - sävyt Caca brun ja Caca noir, pitäis tarttua vähän paremmin ku Santeet - Vinkkinä: Ne palat kannattaa murskata ensin esim vasaralla muovipussissa ennen ku kaataa kuumaa (ei kiehuvaa) vettä niiden päälle.

Toiset aktivoi sen hennamössön antamalla sen seistä astiassa n. 12 tuntia - tosin noiden ohjeiden mukaan se pitäis laittaa lämpimänä päähän.
En oo viel kokeillu; toiset kehuu Lushia, toiset ei.

Jotku lisää hennaan jotain hapokasta, esim etikkaa tai sitrusmehua jotta se tarttuis paremmin - Joissain kasviväriohjeissa kehotetaan ostamaan apteekista aluna-suolaa, sivelemään sillä hiukset kauttaaltaan, huuhtelemaan pois. Mä en oo kokeillu.

Jos ei halua käyttää hiusvärejä joissa phenyleenidiamiineja (myös nimellä 2,5 tolueenidiamiini tai aminophenol) niin yks vaihtoehto on tilata Saksasta Goldwellin Elumen-kestoväriä jossa em myrkkyä tai sen johdannaisia ei oo lainkaan; kaikissa muissa sitä on.

Elumenia voi tilata esim os: friseurbedarf.de  ja haagelshop.de
tallennettu

.
Sirpa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #108 : 13.05.2012 10:43:41 »

Paras deodorantti ikinä ja hakkaa kaupan valmisteet mennen tullen:
- kasta sormet kookosöljyyn; varmaan oliivi- ym. öljykin käy
- sen jälkeen dippaa öljyiset sormet soodaan ja hiero seos kainaloihin
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #109 : 14.05.2012 13:49:01 »

Kiitos body electric vinkeistä  Smiley enää en halua tosiaan noita kauppojen myrkkyjä käyttää, seuraavaksi kokeilenkin tuota palahennaa. Tuosta Elumen-väristä en ole kuullutkaan, vaikuttaa mielenkiintoiselta. Hienoa, että löytyy yhä enemmän ja enemmän näitä luonnollisempia vaihtoehtoja hiusten värjäykseen. Smiley

Henna ja indigo + ne amlat sun muut on tosiaan sinänsä ihania vaihtoehtoja niille jotka haluaa värjätä hiuksiaan. Hennalle ja indigollekin voi olla allerginen, mut yleensä varsinainen henna-allergia on hyvin, hyvin harvinainen, henna on lähes neutraali ominaisuuksiltaan - Indigo saattaa alkaalisuudestaan johtuen aiheuttaa päänahassa lievää tai jopa selkeetä kutinaa; kaikkein dramaattisimmillaan, ja kutina kyllä häipyy muutaman päivän tai viikon sisään, mitään dramaattisia ppd-myrkytysallergian kaltasia oireita en oo koskaan kuullu indigon aiheuttaneen.

Näiden hennajuttujen laittaminen onkin sitten oma draamansa ja sotkunsa, mut kyl niihin tottuu ja oppii, hyviä vinkkejä esim sivustolla juurikasvu.org.
Henna ja myös ingokin, on sitte sellasia värejä et ku niitä on muutaman kerran hiuksiinsa kunnolla saanu kiinnitettyä, niin ne on ja pysyy päässä eli jos haluu takasin esim vaaleemmaks,se voi olla tosi vaikeeta.

------

Elumen on loistava kestoväri, sen lisäks että siinä ei ole ppd:tä, ei myöskään juuri mitään muita myrkkyjä mutta mikään luontaistuote se ei ole, onpahan vain hyvä sakemannien keksintö - paras teknokemian hiusväri ever.
Sen laittaminen hiuksiin on sekin vähän työlästä, se sotkee tehokkaasti kylpyhuonekalusteet, ehkä ikuisiksi ajoiksi, ja väri jämähtää helposti myös päänahkaan mutta tarrautunu väri lähtee irti kyllä viikossa.
Väriä joutuu myös usein laittamaan hiuksiin parikin kertaa, kyseessä on poikkeuksellinen suoraväri, toisaalta ei heti imeydy välttämättä hiuksiin kun sen yhteydessä ei käytetä peroksidia eikä PPD:tä lainkaan, mutta sitten ku se tarttuu niin sekin tosiaan tarttuu.
Monet kehuu Elumenia yli kaiken, itse en oo kokeillu - Jos noi hennat ei skulaa mulla, niin tilaan sitte esim syksyllä Elumenit Saksasta; laskin että perusaloitus ois 1 pullo, ehkä 2 + clear-puhistusaine ja post kulut, se ois tollanen 40-50 eguu, mutta kun kampaaja ottaa yhdestä Elumen -värjäyskerrasta 85-100 e, ja tolla itse tilatulla saa 2 -3 värjäyskertaa, niin tosi halvemmaks tulee.
tallennettu

.
ritzi88
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #110 : 24.08.2012 08:16:16 »

Itse testasin hoitoa öljy+banaani seosta hiuksiini  laugh en suosittele kokeilemaan. Se banaani jotenkin tykkäs jämähtää päähän ja sitä sai pestä ja harjata. Täytyy kehitellä lisää näitä vaihtoehtoja kemikaaleille. Itse työskentelen parturi-kampaajana ja aina on kiinnostanut se toinen vaihtoehto.
Myydäänkö tuota Elumenia kuluttajille ulkomailla? Suomestahan ei pysty ostamaan. Ja siinä Elumenissa lopputulos riippuu oman hiuksen tummuudesta. Eli jos oma värisi on tumma ja haluat esim. todella kirkkaan punaisen, niin ei onnistu. Se vaatii pohjalle ensin vaalennusta. Ja (muistaakseni) ei suositella päänahkaan, sen tarttuvuuden vuoksi.
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #111 : 24.08.2012 22:00:25 »


Myydäänkö tuota Elumenia kuluttajille ulkomailla? Suomestahan ei pysty ostamaan. Ja siinä Elumenissa lopputulos riippuu oman hiuksen tummuudesta. Eli jos oma värisi on tumma ja haluat esim. todella kirkkaan punaisen, niin ei onnistu. Se vaatii pohjalle ensin vaalennusta. Ja (muistaakseni) ei suositella päänahkaan, sen tarttuvuuden vuoksi.

Elumen kyllä tarraa päänahkaan aika kivasti mut se lähtee päänahasta noin viikossa. Tarraa myös helposti kylpyhuonekalusteisiin, ne tahrat saa kyllä irti kloriitilla tai taikasienellä, ja jos kasvoihin vähän roiskuu niin sitä varten sarjassa on Clean-puhdistusneste.

Elumenia voi tilata Saksasta, siis tavallinen kuluttaja, osoitteista : friseurbedarf24.de ja hagelshop.de
Tilaaminen on helppoa ja nää on luotettavia firmoja. Käyttökustannukset tulee huikeen edullisemmaks verrattuna jos käy kampaajalla elumeenaamassa, tosin postituskulut on 15,90. Mutta siitä huolimatta. Itse tilasin viimeks yhden väripullon ja pullon cleania, yhteishinta rahtikuluineen oli 47 e. Yhdellä pullolla värjää hartiapituiset hiukset 2-3 kertaa, tai esim 2 kertaa ja 3 kertaa tyven, se riippuu.

Itse en ole Elumeniin enää erikoisen ihastunu ton tarraavuuden takia, mut jos se ei haittaa ja väri tuntuu pysyvän hyvin hiuksissa, niin onhan Elumen aika upee väri ja täysin myrkytön, siis ei mitään fenyleenidiamiineja tai niiden johdannaisia sisällä.
tallennettu

.
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #112 : 17.11.2014 13:29:53 »

Miksei kukaan ole kertonut,että manteliöljyä voi tehdä itse kotona?Löysin Youtubesta videon öljyn tekemiseen.Itseasiassa tekotapoja on useita,mutta itse ainakin aion kokeilla tätä ohjetta.

Suomennan videon tähän:

1. Laita 250 grammaa manteleita tehosekoittimeen ja jauha mantelit jauhoksi.

2. Ota astia ja kaada jauhoseos siihen. Ala painella jauhoseosta käsin(ihan kuin tekisit leipä tai pullataikinaa)ja lisää pieniä ruokalusikallisia kylmää vettä jauhon sekaan.

3. Painele jauhoseosta niin kauan,että käsiisi ja astian pohjalle alkaa muodostua öljyä.Kun öljyä alkaa muodostua lopeta veden lisääminen.

4. Ota siivilä ja pullo. Kaada öljyseos siivilän läpi pulloon ja laita se kylmään paikkaan. Jäljelle jääneen mantelimassan voi käyttää esim. ihovoiteena.Itse tehty manteliöljy säilyy noin 6kk.

Tässä linkki alkuperäiseen videoon: http://www.youtube.com/watch?v=CG2VqrmplBk

tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #113 : 27.11.2014 02:52:29 »

Jep kokeilin tuota manteliöljyn tekoa kotona,mutta jotain menee näemmä pieleen koska kädet kyllä tulivat öljyisiksi mutta astian pohjalle ei tuota öljyä tullut tarpeeksi. Eroavatkohan nuo mantelit Suomessa ja ulkomailla?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #114 : 27.11.2014 10:52:59 »

Onhan manteleita toki eri lajikkeita ja toiset ovat varmaan öljyisempiä kuin toiset, mutta tuo koko ajatus ja ohje tuntui todella oudolta ja ei-järkevältä heti alkuun näistä syistä:

Pieneenkin määrään öljyä tarvitaan melkoinen määrä manteleita jotka eivät ole ihan halpoja, öljyn teosta jäänyt massakin pitäisi syödä ja se taas alkaa härskiintyä sillä sekunnilla kun  mantelit on jauhettu.  (Kaikki mantelit ja pähkinät pitäisi tästä syystä syödä kokonaisina.)

 Mantelimassan käyttäminen ihovoiteena kuulosti myös TOSI oudolta, eihän se massa naamassa pysy ja miksi sitä pitäisi naamaan laittaa, kun öljy - siis se mikä manteleista erotettiin  - sopii hommaan paremmin.  Shocked

Eli miksi tehdä öljyä itse, kun Weleda valmistaa ok manteliöljyä ihonhoitoon, sertifioitua luomutavaraa:
https://www.nu3.fi/weleda-manteli-rauhoittava-kasvooljy-50-ml.html

(Käytän itse sitä kevyen  päivävoiteen korvikkeena, yöksi laitan naamaan luomua karitevoita, kaakaovoita tai niidens sekoitusta.)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #115 : 14.12.2014 20:57:11 »

Onhan manteleita toki eri lajikkeita ja toiset ovat varmaan öljyisempiä kuin toiset, mutta tuo koko ajatus ja ohje tuntui todella oudolta ja ei-järkevältä heti alkuun näistä syistä:

Pieneenkin määrään öljyä tarvitaan melkoinen määrä manteleita jotka eivät ole ihan halpoja, öljyn teosta jäänyt massakin pitäisi syödä ja se taas alkaa härskiintyä sillä sekunnilla kun  mantelit on jauhettu.  (Kaikki mantelit ja pähkinät pitäisi tästä syystä syödä kokonaisina.)

 Mantelimassan käyttäminen ihovoiteena kuulosti myös TOSI oudolta, eihän se massa naamassa pysy ja miksi sitä pitäisi naamaan laittaa, kun öljy - siis se mikä manteleista erotettiin  - sopii hommaan paremmin.  Shocked

Ohjeen tekijä vastasi mulle,että ne mantelit pitää laittaa tosi hyvin jauhoksi ja vettä pitää lisätä 3-5 minuutin välein pieniä määriä.En silloin tehdessä laittanut koko mantelijauho määrää.
Kädet kyllä tulivat öljyisiksi,mutta kulhon pohjalle öljyä ei tullut lainkaan.
Sitä edelleen ihmettelen,että miten hän on onnistunut saamaan sitä öljyä noin paljon?Olisiko todellakin Eklektikko niin,että Suomessa myytävät mantelit ovat jotain eri laatua?Tuo videon tekijä taitaa olla jostain Lähi-Idästä.Siellä mantelit saattavat olla erilaisia koostumukseltaan.

Kokeilin toissapäivänä kookosöljyn tekoa aidoista kookospähkinöistä. Se onnistui kyllä muuten,MUTTA öljyä tuli todella vähän.Tein sen virheen kookosöljyn valmistuksessa,että en tehnyt kookoslihan pesemistä tarpeeksi monta kertaa,joten sitä ns.kookosmaitoa tuli liian vähän.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #116 : 15.12.2014 10:23:29 »

Edelleen kysyn: MIksi pitäisi itse tehdä manteliöljyä, kun Weledalla on tarjolla erinomainen luomulaatuinen sellainen?  Shocked

Juuri siksi, että sitä öljyä tulee niin kovin kovin vähän suurestakaan määrästä manteleita tai kookospähkinää, eivät valmiit ostetut öljyt ole itse asiassa ollenkaan niin kalliita kuin miltä ehkä äkkiseltään tuntuisi. Eli olivatpa ne mantelit sitten millaista lajiketta tahansa, tulee sitä öljyä aika vähän per manteli.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #117 : 16.12.2014 19:05:45 »

No juuri testasin kookosöljyn tekoa suoraan kaupasta ostetusta kookoskermasta ja tällä kertaa sain öljyä paljon enemmän tehtyä! Sitä en sitten tiedä miten terveellistä tuo suoraan tökkikermasta tehty öljy on, kun siinähän on jotain emulgointiainetta seassa. Pakko oli yksinkertaisesti testata onnistuuko öljyn teko kotona. Grin Cheesy
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #118 : 25.12.2014 17:23:04 »

Olen löytänyt loistavan avun ihonhoitoon: Kahvi.
Kuvitelkaa se määrä energiaa mikä kahvissa on, iholle. Aika moinen ihon uudistaja. Varsinkin jos kärsii ihon paksuuntumisesta (eli iho ei uusiudu itse tarpeeksi) niin pistää ihosoluille kyllä potkua. Luonnollisesti kahvi tulee jäähdyttää ennen iholle laittamista. Ja onhan se vanha sanontakin "Kylmä kahvi kaunistaa". Levitän kahvin iholle kämmenistä suoraan ja hieron. Se imeytyy kuin voide. Lisäksi tuntuu tehostavan sen jälkeen laitettujen rasvojen imeytymistä. Kahvikäsittelyn jälkeen iho imaisee kaiken ilolla itseensä, lurps vaan. Eli kannattaa pitää huolta että käyttää mahdollisimman ravintorikkaita voiteita.  Smiley

Kookosöljyyn olen myös palannut takaisin ihonhoidossa. Se tekee vaan niin hyvää!  smitten

Kananmuna käy hvin hiusten pesijänä tosin sitä on vakea käsitellä ja tarvitsee harjoitusta. Muta erityisesti rasvoittuville hiuksille ja päänahalle kananmuna on passeli koska valkuainen vie ylimääräisen rasvan ja keltuainen on oikea ravintopommi. Muista huuhdella viileällä vedellä, sillä et halua keittää munaa päähäsi! Värjätyt hiukset se tekee takkuisiksi, koska hiusten todellinen kunto paljastuu kaiken teollisen töhnän alta... Mutta puhtaaksi hiukset todella lähtevät! Oiva pesuaine niille, jotka eivät ole hiuksiaan juuri värjäilleet.

Olen nykyään No 'poo. Yritän saada hiukseni tottumaan vesipesuun ja siihen, että kunnon pesu tulee ehkä kerran 4-5 päivässä (kananmunalla tai jollain muulla täysin luonnollisella aineella). Niskasta hiukset ovat ihan Ok koska olen aina shampoonnut hiukseni lähinnä vain edestä ja sivulta ja sitten heittänyt vedet päähäni niin nyt saa huomata sen että eniten tähän shamppoottomuuten reagoivat hiukset edestä ja sivulta mutta takaa ovat ihan puhtaat koska niitä ei oltu teollisilla tuotteilla koskaan käsitelty. Saa nähdä kuinka kauan menee että muu päänahka tottuu...
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #119 : 28.12.2014 14:14:09 »

Muuten onko kukaan kokeillut hennailla esim, kulmakarjovaan tai silmäripsiään?  Smiley Itsehän olen joskus hennalla värjäillyt hiuksiani ja muutama kerta tietty piti värjätä jotta hennaa olisi tartttunut hiukseen tarpeeksi ja että väri alkaisi näkyä. Kaippa ripsetkin värjäytyisivät siinä missä hiuksetkin? Smiley Eikös vaan? No kulma-karva voikin olla vähän haasteellisimmat koska iho on vaarassa värjäytyä enkä omista niin tuuheita kulmia.

Kukas se olikaan ostanut Lushilta jotain kasvivärejä?
Itse olen aikaisemmin värjäillyt Santen väreillä ja aika kauan sai niitäkin pitää päässä..
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: