Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko joku muu huomannut saman?  (Luettu 30096 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #45 : 14.11.2012 22:44:54 »

Hauskempaa  buck2
Tuo kuulostaa lähinnä henkiolentojen kettuilulta maantallaajille Cheesy

Minä luulen merkki merkki merkin käsittäneen, että me lillumme vain vaalenapunaisessa vadelmamössössä, ja koettaneen herättää meitä sieltä tulemaan rannalle Wink
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #46 : 15.11.2012 10:06:41 »

Voi Eklektikko, ehditkö lukea toisten kirjoituksia loppuun, ennenkuin kommentoit?
En käyttäisi sanaa keskustella inttämisestä.

Herää kysymyksiä (joita et varmaan sitten lue kun et viestejäni aio lukea, mutta näkyvätpä muille lukijoille ainakin):
Onko inttämistä se, etten ole kauhean kiinnostunut siitä kuinka paljon tai vähän tekstini vakuuttavat ketään?
Onko inttämistä se, että luovutan, kun huomaan että olemme peruuttamattomasti eri mieltä mielipidekysymyksestä?
Pitäisikö minun valehdella olevani samaa mieltä kanssasi, jotta kyse olisi keskustelusta eikä inttämisestä?

Se, mitä haluan vielä sanoa tähän ketjuun ja sinun kanssa keskusteluusi on tämä:
Kukaan ei puhunut täällä mitään kristinuskosta ja raamatusta, ennen kuin yksi kirjoittaja siteerasi minulle raamatun jakeita suorana vastauksena viestiini. Siitä sinulla ei ollut mitään sanomista. Sitten minä muistutin, että raamatun siteeraaminen minulle on turhaa, koska olen pakana ja johan löytyi yhtäkkiä paljonkin sanomista. Ja sitten siinä keskustelussa myöhemmin sinä kommentoit näin:
Lainaus
Mun pointti on se, että toisella uskolla ei voi lyödä toista uskoa päähän.

Tällä palstalla tulee helposti olo, joka auttaa ymmärtämään sitä miltä homoista tuntuu heteronormatiivisessa yhteisössä. Minulle saa kyllä huomautuksetta siteerata raamatun jakeita, mutta sitten kun muistutan että pakanana en ole niistä kauhean kiinnostunut, niin lähes aina joku ketjun kirjoittaja nostaa hulabaloon asiasta. Minusta olisi kiva saada omalle uskolleni sama kunnioitus ja puuttumattomuus, mitä kristityt näyttävät tällä palstalla saavan.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2012 10:08:14 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #47 : 15.11.2012 10:51:00 »

Juu, varmasti se on sitä mun korkeampien sfäärien mielestä, olen siis samaa mieltä, mutta tämä rajoittunut maantallaaja minä vois hyvinkin esittää muutaman vastaväitteen, miksei tämä ole niin kovin hauskaa aina  Wink
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #48 : 16.11.2012 16:55:58 »


Turha pelko pois, Gaia osaa kyllä hoitaa homman kotiin ja tukee ihmiskuntaa, joka sen pinnalla asustelee.

Kannattanee ottaa huomioon sellainenkin vaihtoehto, että Homo sapiens "sapiens" on vain evoluution
oikusta sorminäppäryyden saanut ja vaarallisen älykkääksi (atomin halkaiseminen, ym.) kehittynyt
karvansa pääosin menettänyt pohjattoman ahne apina, josta Gaia saattaa yrittää lopulta jopa päästä eroon, kun
mikään muu ei näytä tehoavan...

 Huh :Smiley
« Viimeksi muokattu: 16.11.2012 16:58:01 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #49 : 16.11.2012 17:01:03 »


Turha pelko pois, Gaia osaa kyllä hoitaa homman kotiin ja tukee ihmiskuntaa, joka sen pinnalla asustelee.

Kannattanee ottaa huomioon sellainenkin vaihtoehto, että Homo sapiens "sapiens" on vain evoluution
oikusta sorminäppäryyden saanut ja vaarallisen älykkääksi (atomin halkaiseminen, ym.) kehittynyt
karvansa pääosin menettänyt apina, josta Gaia saattaa yrittää lopulta jopa päästä eroon, kun
mikään muu ei näytä tehoavan...

 Huh :Smiley

Jos olisin täysin ateisti-skeptikko ja uskoisin että tämä elämä on tässä eikä kuoleman jälkeen ole mitään, ja että mitään 'verhon takana' olevaa henkimaailmaa ei ole olemassakaan, eli että tämä universumimme on ainoa mitä on olemassa, silloin tuo ylläoleva olisikin varteenottettava uskomus.  Smiley

Mutta se mitä itse ajattelen uskomisesta on pähkinänkuoressaan tämä: Uskonasiat ovat määritelmällisesti jotain, mitä ei voi lainkaan tieteellisesti todistaa. Usko on siis uskoa, ilman todisteita. Kun kyse on tällaisesta asiasta, katson hyödyllisimmäksi toimintatavaksi valita itse uskoa sellaisiin asioin näissä henkimaailman asioissa, jotka pitävät minut mahdollisimman tasapainoisena, onnellisena ja vailla ahdistusta.

Kun uskossa kyse on kuitenkin tavallaan valinnasta - on monta asiaa joihin voi uskoa, joita ei voi mitenkään todistaa ja jotka ovat keskenään ristiriidassa  - niin olisin aika masokisti, jos valitsisin uskoa ahdistavia tuomiopäiväennustuksia.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #50 : 16.11.2012 23:45:32 »


Turha pelko pois, Gaia osaa kyllä hoitaa homman kotiin ja tukee ihmiskuntaa, joka sen pinnalla asustelee.

Kannattanee ottaa huomioon sellainenkin vaihtoehto, että Homo sapiens "sapiens" on vain evoluution
oikusta sorminäppäryyden saanut ja vaarallisen älykkääksi (atomin halkaiseminen, ym.) kehittynyt
karvansa pääosin menettänyt apina, josta Gaia saattaa yrittää lopulta jopa päästä eroon, kun
mikään muu ei näytä tehoavan...

 Huh :Smiley

Jos olisin täysin ateisti-skeptikko ja uskoisin että tämä elämä on tässä eikä kuoleman jälkeen ole mitään, ja että mitään 'verhon takana' olevaa henkimaailmaa ei ole olemassakaan, eli että tämä universumimme on ainoa mitä on olemassa, silloin tuo ylläoleva olisikin varteenottettava uskomus.  Smiley

Mutta se mitä itse ajattelen uskomisesta on pähkinänkuoressaan tämä: Uskonasiat ovat määritelmällisesti jotain, mitä ei voi lainkaan tieteellisesti todistaa. Usko on siis uskoa, ilman todisteita. Kun kyse on tällaisesta asiasta, katson hyödyllisimmäksi toimintatavaksi valita itse uskoa sellaisiin asioin näissä henkimaailman asioissa, jotka pitävät minut mahdollisimman tasapainoisena, onnellisena ja vailla ahdistusta.

Kun uskossa kyse on kuitenkin tavallaan valinnasta - on monta asiaa joihin voi uskoa, joita ei voi mitenkään todistaa ja jotka ovat keskenään ristiriidassa  - niin olisin aika masokisti, jos valitsisin uskoa ahdistavia tuomiopäiväennustuksia.


Heureka! Nyt selkis...  Wink  :Smiley
tallennettu
Bloodstone
Vieras
« Vastaus #51 : 17.11.2012 11:34:29 »

Olen sisäistänyt asioita hieman omalla ja isäni opettamalla tavalla ja tullut tälläiseen lopputulokseen:
kaikki uskonnot sisimmässään johdattavat samaan lopputulokseen.
Uskonnoissa on pääsääntöisesti tavoitteena Jumalan läheisyyteen pääsy ja kaikilla on omat jumalansa ja jumalattarensa.
Tätä hetken mietittyäni ja asioista luettuani ajattelin seuraavaa esimerkiksi kristityistä:
Jeesus on olemassa, hän on yhden sädetason mestari, on myös kaikkia muita jumalia,mestareita,opettajia,henkioppaita, erilaisia henkiä. Tänne jääneitä sieluja, jotka noudattavat inkarnoitumisen lakia ja joiden karmallinen matka on määrätty.
Avaruudessa on muita kansalaisia, jotka yrittävät tukea Maan toimintaa. Tietysti tätä tekevät myös säteiden mestarit, muut jumal-/enkeli-/ ja henkiolennot. Jos synnyt esimerkiksi kristityksi,etkä löydä vastauksia joihinkin kysymyksiisi, etsit sitä muista uskonnoista, mutta miksei kaikki voisi olla yhtäoikeassa? Miksi miljoonat ihmiset seuraisivat sokeina jonkun päätettyä että tähän nyt uskotaan? Kuinka moni nykypäivänä uskoisi että maa on litteä? Emmehän ole itse nähneet että planeetta olisi pyöreä, me olemme kasvaneet tämän opin sisään.
Kuitenkin lopulliset ohjeet joita itse noudatan on se että kunnioitan jokaista ihmistä, sillä jokainen meistä on saman Korkean Voiman luoma ja jos en pidä ihmisestä, protestoin Korkeampaa Voimaa vastaan. Jos kemiat eivät pelaa, niin ajattelen tämän henkilön opettavan minulle jotain tärkeää ja kiitän siitä.
Rakkaus, Luonnon Kunnioitus, Anteeksianto ja Pyyteetön Auttaminen on ne asiat joita haluan elämässäni saada aikaan  smitten
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #52 : 17.11.2012 12:15:09 »

Olen sisäistänyt asioita hieman omalla ja isäni opettamalla tavalla ja tullut tälläiseen lopputulokseen:
kaikki uskonnot sisimmässään johdattavat samaan lopputulokseen.
Uskonnoissa on pääsääntöisesti tavoitteena Jumalan läheisyyteen pääsy ja kaikilla on omat jumalansa ja jumalattarensa.
Tätä hetken mietittyäni ja asioista luettuani ajattelin seuraavaa esimerkiksi kristityistä:
Jeesus on olemassa, hän on yhden sädetason mestari, on myös kaikkia muita jumalia,mestareita,opettajia,henkioppaita, erilaisia henkiä. Tänne jääneitä sieluja, jotka noudattavat inkarnoitumisen lakia ja joiden karmallinen matka on määrätty.
Avaruudessa on muita kansalaisia, jotka yrittävät tukea Maan toimintaa. Tietysti tätä tekevät myös säteiden mestarit, muut jumal-/enkeli-/ ja henkiolennot. Jos synnyt esimerkiksi kristityksi,etkä löydä vastauksia joihinkin kysymyksiisi, etsit sitä muista uskonnoista, mutta miksei kaikki voisi olla yhtäoikeassa? Miksi miljoonat ihmiset seuraisivat sokeina jonkun päätettyä että tähän nyt uskotaan? Kuinka moni nykypäivänä uskoisi että maa on litteä? Emmehän ole itse nähneet että planeetta olisi pyöreä, me olemme kasvaneet tämän opin sisään.
Kuitenkin lopulliset ohjeet joita itse noudatan on se että kunnioitan jokaista ihmistä, sillä jokainen meistä on saman Korkean Voiman luoma ja jos en pidä ihmisestä, protestoin Korkeampaa Voimaa vastaan. Jos kemiat eivät pelaa, niin ajattelen tämän henkilön opettavan minulle jotain tärkeää ja kiitän siitä.
Rakkaus, Luonnon Kunnioitus, Anteeksianto ja Pyyteetön Auttaminen on ne asiat joita haluan elämässäni saada aikaan  smitten

Viisaasti sanottu! Noinhan se on, kaikki tiet vievät samalle Lähteelle. Ja jokainen on sinne matkalla - omaa reittiään ja tahtiaan.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #53 : 21.11.2012 16:24:23 »

Tulivuori heräilee Uudessa-Seelannissa:

http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/20121121015446777_v6.shtml
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #54 : 21.11.2012 16:55:14 »

Huomattu on ja on aivan luonnollinen tapahtuma aina silloin kun planeetta lämpenee: Kun jäätiköt sulavat pienemmiksi, niiden maankuorta painava paino vähenee. Tämä aikaansaa sen, että mannerlaatta pääsee painon pienetessä vähän nousemaan - Suomessahan maa nousee edelleen edellisen jääkaudenkin jäljiltä.

Aina tällaisissa lämpenemisvaiheissa - niin nyt kuin aiemminkin planeettamme historian aikana - on tavallista enemmän tulivuorenpurkauksia ja maanjäristyksiä mannerlaattojen rajoilla, kun maankuori asettuu uudelleen jäätiköiden pienenemisen vuoksi.

Planeettamme akselikallistuman prekessio aiheuttaa säännöllisiä lämpenemis- ja viilenemisvaiheita sekä isompia ja pienempiä jääkausia säännöllisin väliajoin. Ihminen on aikaistanut tämänhetkistä lämpenemisvaihetta - toistan että se lämpötila johon nykyisiä verrataan, on normaalia alhaisempi edellisen 'pikkujääkauden' jäljiltä - kyllä jonkin verran, mutta vielä ei ole saavutettu edes sitä edeltävää lämpötilan tasoa. Planeettamme on siis edelleen hieman keskivertoaan viileämpi, vaikka isoa jääkautta (tulossa pikapuoliin...) normaalisti edeltävä raju lämpeneminen onkin meneillään - ja tällä kertaa hitusen verran ihmisen toiminnan aikaistamana.

Mutta vaikka ihminen ei olisi koskaan kehittänyt teollisuutta, vaikka eläisimme tällä hetkellä kaikki keskiaikaiseen malliin, olisi maapallo siitä huolimatta juuri nyt lämpenemässä, vaikkakin hieman hitaammalla aikataululla kuin nyt.

Ongelma on tässä se, että ihmiset ajattelevat näitä asioita järkyttävän lyhyellä perspektiivillä. Tuommoinen edes ihmislajin olemassaolon - nykyarvion mukaan vähintään 1,5 miljoonaa vuotta - pituinen perspektiivi voisi olla vähän järkevämpi, kuin se että katsotaan vain tätä silmänräpäystä 1800-luvun loppupuolelta tähän hetkeen, kuten tällä hetkellä näissä lämpenemisasioissa tunnutaan tekevän.

Niitä maanjäristyksiä ja tulivuorenpurkauksia tulee varmaan vielä lisääkin ja paljon, se on aivan normaalia. Mutta meitä on niin paljon, että meitä myös asuu paljon niilläkin alueilla jolla niin tapahtuu. Esimerkki vähän toiselta kantilta: Kun valkoiset uudisasukkaat saapuivat Floridaan, pitivät paikalliset intiaanit - aivan oikein perustein - valkoisia ääliöinä, koska nämä asuttivat juurkin ne paikat, joita intiaanit visusti välttivät tietäen että niihin ne hurrikaanit aina ensimmäiseksi iskevät.  Grin
« Viimeksi muokattu: 21.11.2012 16:59:21 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Bloodstone
Vieras
« Vastaus #55 : 03.12.2012 11:50:47 »

Oma käsitykseni yliluonnollisten asioiden lisääntymiseen on puhtaasti se että eri tasojen välinen "sensuuriverho" on harventumassa.
Tasot ovat tulleet lähemmäksi ja meidän dimensiotasomme on altistunut näille tasoille ja loppu vuoteen päin tämä meidän ja muiden tasojen välinen ero on pieni, joten lisääntymässä määrin ovat sekä avaruuskansojen ja meidän väliset kontaktit, selväkuulo ja -näkö ja myöskin henget ja eri henkitasot ovat aktiivisempia uusien energioiden tuloksena, josta johtuu näistä asioista tietämättömienkin ihmisten stressaaminen ja ahdistus, vaikkeivat he löydä olotiloilleen mitään loogista selitystä, joka ei sikäli ole mitään uutta... Useinhan skeptisistä ihmisistä tuntuu ahdistavalta, kun heidän tavanomainen logiikkansa pettää.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #56 : 05.12.2012 15:07:30 »

Tälle ilmiölle on "luonnollinen" selitys. Mutta laitan kuitenkin. Minulle nämä ihanat valot näyttäytyvät ihan muuna...  smitten

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288521481989.html
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #57 : 13.12.2012 01:42:15 »

Mä olen huomannut että tänä vuonna kaikki ihmiset, jotka olen tavannut, ovat poistuneet siitä vähintäänkin dramaattisella tavalla hyvin nopeaan tahtiin. Eli joko muuttaneet pois, riitaantuneet ja muuta. Ne, jotka tapasin viime vuonna, ovat kans kinastelleet oikein lahjakkaasti, mutta vielä tällä hetkellä kuuluvat elämääni. Ja sitä aikaisemmin tavatut ihmiset ovat kuin ennenkin.

Kyllä olen miettinyt tätä energia-asiaakin liittyen vaikeaan työpaikkatilanteeseeni (palstan lukijat tietänevät). Jostain tältä palstalta luin, että ne, jotka ovat suunnanneet energiansa väärin, reagoivat nyt tänä vuonna tosi voimakkaan negatiivisesti kaikkiin niihin muutoksiin, joita on tulossa, ja he palavat äkkiä loppuun. Haluaisin ajatella, että itse olen oikealla tiellä, mutta en vieläkään ole siitä ihan varma.
tallennettu
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« Vastaus #58 : 20.01.2016 19:50:30 »

Kuinka moni nykypäivänä uskoisi että maa on litteä? Emmehän ole itse nähneet että planeetta olisi pyöreä, me olemme kasvaneet tämän opin sisään.

Litteään maahan uskominen onkin ollut tänä vuonna erityisen kovassa kasvussa..
http://www.google.com/trends/explore#q=flat%20earth&gprop=youtube&cmpt=q&tz=

Tässä pari videota aiheesta:

Litteä maa näyttää ehkä tältä
https://www.youtube.com/watch?v=l3nieF3YS_s
Ajastettu kuvaus auringosta todistaa Litteän maan puolesta:
https://www.youtube.com/watch?v=nT6qUgcFiJI
Litteän Maan Horisontti:
https://www.youtube.com/watch?v=Ggr8O6Qtyn0

Voi myös miettiä miten on mahdollista että kuu näkyy samaan aikaan täällä korkealla taivaalla ja "toisella puolen palloa" Austraalian all sky camerassa.
http://www.itelescope.net/all-sky-cameras

Miten kuukin voi näkyä maan puolelta valaistuna vaikka auringon väitetään olevan 150 miljoonan kilometrien päässä kuun takana.
http://1.bp.blogspot.com/-LoF8s4GwoNI/ULgdydp3coI/AAAAAAAABhk/Z0H4_HiuTXg/s1600/sun_and_moon.jpg

Litteän maan teorioiden mukaan molemmat on noin 5000km päässä olevia paikallisia samankokoisia.

Ehkäpä harhan verho alkaa tosissaan poistua täältä maapallolta eiku litteästä maasta. Smiley

Lisää kuvia pohdittavaksi:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207033297003850&set=a.10207111587161055.1073741870.1022825075&type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207118971945670&set=a.10207107148610094.1073741859.1022825075&type=3&theater

Litteä maa selittääkin hyvin kuu- ja mars-lavastukset:
http://cluesforum.info/viewtopic.php?f=23&t=59&start=600

Auringon säteet harottavat liikaa jos aurinko on 150 miljoonan kilometrin päässä pilvistä. Tälläinen tulee siitä kun aurinko on lähellä pilviä.

https://www.youtube.com/watch?v=b_ppPXChyTo
« Viimeksi muokattu: 21.01.2016 15:20:17 kirjoittanut Kurpitsa » tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: