Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Horoskoopit ja muut saatanasta?  (Luettu 7211 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Vedenhelmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 167



Profiili
« : 10.11.2012 01:38:31 »

Haluaisin kuulla ajatuksia siitä, että miksi niin monen uskovaisen ("raamattu-uskovaisen") mielestä horoskoopit, tarot, henkioppaat, menneet elämät ym. ym. ym. ovat kaikki syntiä, saatanasta ja pahaa, ja että vain ja ainoastaan Jeesus on totta jne.Huh Mihin tämä tarkalleen ottaen perustuu/miksi näin on?
Pitäis varmaan lukea raamattu läpi kokonaan itsekin, vaikka enpä sillonkaan välttämättä ymmärtäisi..?
Oliskohan kenelläkään antaa jotain hyviä linkkejä aiheesta tai kirjojen nimiä tms. joita kannattaa lukea?
..Sitäkin tuo yksi "raamattu-uskovainen" jaksoi minulle toitottaa, että kuinka saatana ja paha voi näyttäytyä valeasussa, että kuinka ne kaikki meidän luulemamme hyvät enkelit ja henkioppaat ym. voivatkin olla itse saatana. Ahdistaa kyllä nyt vaan enemmän/olen vain enemmän sekaisin kaikesta, että mitä mistäkin ajattelen/mihin uskon.
Kertokaas ajatuksianne aiheesta  Smiley
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #1 : 10.11.2012 06:28:18 »

Minusta saatana ja kaikki muu mikä kumpuaa kristinuskosta on vain heijastus meidän psyykkeen pimeistä ja alkukantaisista osista. Näyttää olevan aika tiukassa tämä usko niin monissa että sitä ei uskoisikaan. Oma oppaani on niin täynnä rakkautta ja viisautta että en ajattele että tämä henki edustaisi mitään pahaa. Lue vaikkapa kirja Johanneksen ilmestys, elävä myytti. Kirjoittanut Irma Korte. Kyseinen kirja ainakin avasi minulle uusia näkökulmia raamatun ns lopunajan ennusteista.
Muutenkin. Luciferhan on sanottu olevan valon tuoja . Uskon että nämä kristinuskon hyvä ja paha vain edustaa erilaisia psyykkisiä voimia jotka meissä on. Ja miksi saatanaa pitäisi pelätä, moni on sitä mieltä (jotka uskoo siis häneen) että saatana on hyvä opettaja henkisellä polulla, ihan niin kun jeesuskin. Henkimaailma on niin täynnä väkeä että miksi pitäisi vain valita jeesuksen vaikka moni häneen voi tutustuakin henkisellä polulla, sillä hän on meidän kolleektiivisessa tietoudessa kuitenkin edustettuna tavalla tai toisella.
Mutta jokainen valitkoon uskonsa  smitten
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 374



Profiili
« Vastaus #2 : 10.11.2012 12:21:45 »

Urantia-kirjassa on juttua siitä miten Lucifer hallitsee pahalla tätä todellisuutta. Mutta Jeesus sanoi: Hedelmistään puu tunnetaan. Rakkaus ja positiivinen energia ovat aina yhtä ja samaa hyvää. Negatiivinen energia on luonteeltaan käänteistä tähän muodostaan riippumatta. Mutta pimeys ei koskaan voi voittaa valoa, rakkaus voittaa ja poistaa aina pahan. Tärkeintä meille on se että pidämme itsemme valon ja rakkauden energioissa. Kaikki on yhtä ja yksi on kaikki, ei voida sanoa jonkin uskomusjärjestelmän olevan parempi kuin toinen. Mielen tapa lokeroida eri asiat aiheuttaa sussa ton sisäisen ristiriidan. Koe itse mitä energiat sulle kertoo ja lokeroi sen perusteella onko kyseessä hyvän vai huonon puun hedelmät Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #3 : 10.11.2012 12:48:03 »

Minulle tulee mieleen sellainen aika, kun uskonnon päätarkoitus oli hallita ihmisjoukkoja. Silloin kaikki mahdolliset muut uskonnot oli pakko määrittää olevan saatanasta ja pahaa, jotta saadaan ote pidettyä omissa käsissä. En tiedä, en siis tiedä faktoja, mutta voi ajatella, että ehkä joskus raamatun tekstiä on muovattu siihenkin suuntaan, että uskon sanalla pystyttiin paremmin hallitsemaan?
tallennettu
Lilim*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 268



Profiili
« Vastaus #4 : 10.11.2012 12:49:53 »

Minä se näen punaista aina kun aletaan vouhottaa ja saarnata näitä Raamatun oppeja, maailma on täynnä demoneita, saatana vaanii, pirut ja paholaiset odottaa joka nurkan takana tilaisuutta että saa meitä huijata ja houkutella... Ihmisen mieli, psyyke luo pahaa tähän maailmaan. Pelko ja tietämättömyys ovat pahimmat demonit täällä. Mitä sitä voi odottaa jos jatkuvasti on pelko persiissä että nyt ne iskee, pahat henget vaanii jos teen sitä tai tätä, sieltä ne kohta tulee..?? Tottakai henkimaailmassa on kaikenlaista sakkia, kuten täällä maanpäälläkin. Jos jätän ulko-oven auki ja siihen valokyltti vilkkumaan "avoinna 24/7 tervetuloa!" niin tottakai sieltä jossain vaiheessa voi yrittää sisään joku onneton laitapuolen kulkija, v-mäinen naapuri joka ei tykkää elintavoistani tai joku öykkäri joka tykkää tehdä kiusaa. Täytyy tiedostaa tosiasiat mutta en näe mitään järkeä siinä että lietsotaan pelkoa ja ahdistusta.
 Nuori murkkuikäinen, hyvin henkinen ja älykäs pikkuystäväni oli itsekseen mennyt netistä selvittelemään että mikä on henkiopas ja tottakai ensimmäisenä eksynyt sivustolle jossa vouhotettiin -kristilliseen tapaan- pahan houkuttelusta ja miten koko ajan pitää olla varuillaan. Henkioppaana saattaa vaania itse saatana kätyreineen ja pahat henget odottavat vain tilaisuutta iskeä. Tyttöparka oli luonnollisesti kauhuissaan. Yritä siinä nyt sitten muistutella enkeleistä ja henkiystävistä ja tukijoukoista kun pelko on jo istutettu. Minulle on turha tulla selittämään kuinka vaarallista on olla yhteydessä rakkaaseen oppaaseeni! Tuon pahamaineisen automaattikirjoituksen kautta olen saanut itselleni turvallisen ja varman olon että meillä on näitä näkymättömiä ystäviä jotka rakastavat, välittävät, auttavat, että elämä jatkuu ja enkelit valvovat. smitten
 En elä henkilökohtaista Rosemaryn painajaistani vaikka olen yhteydessä oppaaseeni aika ajoin. Olen päinvastoin päässyt peloistani jotka aiemmin saattoivat  nousta pintaan. Meilläkin kotona vielä vuosi sitten jokin kiusankappale mekasti harvase yö ja heräsin kamaliin pelkotiloihin. Sitten tuli mitta täyteen ja komensin kiukkuisena "täällä nukutaan yöllä joten joko lähdet menemään tai sitten painut olohuoneen sohvalle ja istut siellä hiljaa!" eikä muuten ole vaivannut enää.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2012 12:55:32 kirjoittanut Lilim* » tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Yep
Vieras
« Vastaus #5 : 10.11.2012 16:25:50 »

Kaikki yllä olevat vastaukset ovat ihan huippuhienoja! Jokainen valoittaa asiaa hieman eri kantilta.

Vaan mistä on tullut kadotuksen pelko Sieluun? Minä ainakin tunnistan sen itsessäni välillä. En enää niin usein, kuin henkisen tieni alussa - kiitos rakkaiden Oppaideni. Voisiko se olla juurtunut menneistä elämistä jossain pimeällä keskiajalla?

Totta kyllä, henkimaailmassa vilisee myös kaikenlaista sortinsakkia. Mutta, jos ihminen pyrkii valoon ja totuudellisuuteen, täytyy olla olemassa suojaus ilman, että sitä ymmärtää pyytää.

Viihdytän joskus ihmisiä kertomalla, että uskon Luojan luoneen tämän kaiken - myös astrologian, henkiparannuksen, aurat jne. Alkuräjähdys ja evoluutio selityy sillä, että Luoja loi alkuräjähdyksen avulla Maaplaneetan (ja koko maailmankaikkeuden) ja evoluution aikana maailma kehittyi tähän muotoonsa. Vähän sama kuin, jos joku väitää, että siemensyöksy todistaa, ettei lapsi kasva naisen vatsassa.  crazy2

tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 10.11.2012 17:04:29 »

Raamattuhan on täynnä tarinoita enkeleistä, taikuudesta, unien tulkinnan taidosta ja ihmeteoista ja itämaan tietäjätkin olivat selvästi Babylonian (?) astrologeja, joten näillä asioilla pelottelu on myöhempien aikojen peruja. Jos ihmisellä on ns. henkisiä kykyjä, niin eihän se tee hänestä automaattisesti hyvää ihmistä. Se miten näitä kykyjä käytetään, riippuu paljon persoonasta. Jotkut ovat itsekkäämpiä, katkerampia ja vallanhaluisempia kuin toiset, jotka taas haluavat käyttää kykyjään muiden auttamiseen. Olisivatko nämä itsekkäämmät tapaukset pilanneet koko rajatiedon maineen tieyissä piireissä?

Monilla on tietysti kokemuksia riivaavista hengistä esim. unissa, jotka ovat suurimmaksi osaksi oman stressin/voimakkaiden tunteiden/pimeän puolen heijastumia, eivätkä todellisia pahoja henkiä. Minulla ei ole ainakaan minkäänlaista ongelmaa erottaa riivaajaa ja opasta, jotka molemmat mahdollisesti näyttäytyvät unessa. Mutta ei minulla näihin asioihin liity sellaisia pelkoja kuin kiihkouskovaisessa perheessä kasvaneella lapsella. Itse en ole uskonnollisesta kodista tai yhteisöstä lähtöisin.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Yep
Vieras
« Vastaus #7 : 10.11.2012 17:51:13 »

Se miten näitä kykyjä käytetään, riippuu paljon persoonasta. Jotkut ovat itsekkäämpiä, katkerampia ja vallanhaluisempia kuin toiset, jotka taas haluavat käyttää kykyjään muiden auttamiseen. Olisivatko nämä itsekkäämmät tapaukset pilanneet koko rajatiedon maineen tieyissä piireissä?

Hyvä pointti. Lisäksi mustaa magiaa on käytetty ammoisista ajoista lähtien. Vielä nykyäänkin joissain kulttuureissa puhutaan (ja pelätään) avoimesti pahoista silmistä, kirouksista ja muista. Jos ihmisellä on paljon henkistä voimaa ja hän suuttuu jostain silmittömästi, liikkelle lähtenyt negaenergia on paljon suurempi, kuin ns tavallisen ihmisen vihan puuska.

Ei se ole astrologian tai muun vika, jos sitä käytetään väärin, esim. pelkkään rahastukseen tai vallanhaluun.
tallennettu
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 374



Profiili
« Vastaus #8 : 10.11.2012 19:53:34 »

Monet äärikristilliset seurakunnat ovat itse pahan vallassa paholaisen pelon ja pelottelun takia. Edelleenkin oppijärjestelmästä lähtevä viba on paras indikaattori sen terveydestä.
tallennettu
Iko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106


Profiili
« Vastaus #9 : 10.11.2012 21:16:13 »

Haluaisin kuulla ajatuksia siitä, että miksi niin monen uskovaisen ("raamattu-uskovaisen") mielestä horoskoopit, tarot, henkioppaat, menneet elämät ym. ym. ym. ovat kaikki syntiä, saatanasta ja pahaa, ja että vain ja ainoastaan Jeesus on totta jne.Huh Mihin tämä tarkalleen ottaen perustuu/miksi näin on?

Kertokaas ajatuksianne aiheesta  Smiley

Älä ole mureissasi, ehkä tälläkin asialla on jokin merkitys ... tietäis vaan mikä :Smiley

Ehkä kysymys on siitä että nämä uskovaiset, vähän nuorempina sieluina ovat ottaneet tehtäväkseen vartioida tätä ”uuden liiton” tietä mikä silloin 2000 vuotta sitten tuli mahdolliseksi ihmisen kulkea, ehkä he kokevat tekevänsä jotain hyvin tärkeätä tehtävää, ja kaikki mikä vähänkin viittaa vanhaan tiehen voi olla pahasta … joten kielletään varmuudeksi kaikki.
Ehkä uskovaiset ovat portinvartioita, he vartoivat jotakin mitä he eivät välttämättä edes ymmärrä.

Vanhan ja uuden tien ero on valtava .... ero on kuin vanhassa ja uudessa testamentissa.

Vanhaan tietä ei voinut edes yksin kulkea, täytyi olla opettaja, vihkimysten kautta siten haettiin kokemusta toisesta maailmasta, eli piti päästä ulkopuolelle ruumistaan, ja opas piti huolen että kokemus pysyi muistissa kun palattiin takaisin, muuten siitä ei ollut mitään hyötyä.
Eli erinäisillä ulkopuolisilla ”tempuilla” saavutettiin tietoa henkimaailmasta. Tämä tie on vieläkin olemassa, monet sitä kulkee (ainekin osittain), koska he haluavat saada yliluonnollisia kokemuksia, olla suuria meedioita jne.

Uusi tie on tyystin erilainen, yksinkertaisuus hakee vertaistaan, ihminen on siinä yhteydessä ylempään minäänsä ja tämä ohjaa perille... tässä kaikki.
Uuden tien kulkijalle henget ei rymistele nurkissa, eikä tarvitse pelätä, ihmisen vapaata tahtoa kunnioitetaan.
Uusi tie tulee mahdolliseksi silloin kun ihminen todella kysyy ”kuka olen”, kun tämä kysymys tulee todeksi, ihmisessä silloin herää jotain suurempaa … ja kun ylempi tulee esille, silloin alempi paljastuu.

Tällaista siis tuli mieleen, en kyllä tiedä mitenkä liittyy kysymykseen ... mutta ehkä uskovaisten käytös on osa jotain suurempaa kokonaisuutta.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #10 : 14.11.2012 16:30:44 »


Uusi tie on tyystin erilainen, yksinkertaisuus hakee vertaistaan, ihminen on siinä yhteydessä ylempään minäänsä ja tämä ohjaa perille... tässä kaikki.
Uuden tien kulkijalle henget ei rymistele nurkissa, eikä tarvitse pelätä, ihmisen vapaata tahtoa kunnioitetaan.
Uusi tie tulee mahdolliseksi silloin kun ihminen todella kysyy ”kuka olen”, kun tämä kysymys tulee todeksi, ihmisessä silloin herää jotain suurempaa … ja kun ylempi tulee esille, silloin alempi paljastuu.


Fiksusti sanottu  smitten
tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #11 : 14.11.2012 18:22:39 »

Saatana on ihmiskunnan pelot yhteen sanaan tiivistettynä. - Sitä pelkää mitä ei ymmärrä.

Mä oon itteni mielestä välillä kans saatanasta Sad

Ja sit muistan ja ymmärrän ikuisuuden ymmärtämättömyyden, ja sisäinen saatana muuttuu suojelusenkeliksi  smitten
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: