Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Laadukas unisanakirja netissä  (Luettu 12008 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 374



Profiili
« : 22.10.2012 22:02:19 »


Tämä sivusto on paras mun näkemäni unien tulkintaa auttava sanakirja netissä. Laajin ja modernein (sisältää esim. sanan "facebook"  Grin ) ;

http://dreammoods.com/

Jospa moderaattoreita kiinnostaisi laittaa tämä tuonne kiinteiden topicien joukkoon niin tämä tulisi tuohon Unet-alueen ylälaitaan?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #1 : 26.10.2012 23:11:49 »

 Smiley

Haluan vaan muistuttaa mahdollisille linkin käyttäjille, että moni unisymboli on kytköksissä henkilön äidinkieleen (esim. sanaleikkien kautta, nehän ovat usein hyvinkin kielisidonnaisia) ja kulttuuriin, jossa hän on kasvanut. coolsmiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 30.10.2012 10:33:15 »

Lisäksi on hyvä muistaa, että unien tulkinnassa asioilla voi olla henkilökohtaisia merkityksiä, jotka poikkeavat yleisistä unisymboleista.

Esimerkki:
Käärme ei ole minulle koskaan sitä mitä unitulkintaoppaat sanovat, koska minulla on ollut käärmeitä lemmikkinä ja kun näen unia käärmeistä, näen nimenomaan unia omista rakkaista jo edesmenneistä käärmeistäni.

Jos jollain asialla ei ole henkilökohtaista merkitystä, tulkintaoppaiden tulkinnat saattavat sopia, mutta ne henkilökohtaiset merkitykset ajavat aina yleisluontoisten tulkintojen ohitse.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Indium
Vieras
« Vastaus #3 : 30.10.2012 16:47:54 »

Lisäksi on hyvä muistaa, että unien tulkinnassa asioilla voi olla henkilökohtaisia merkityksiä, jotka poikkeavat yleisistä unisymboleista.

Jep, hyvä pointti. Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: