Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vuoto ei lopu  (Luettu 5907 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Sirpa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« : 16.10.2012 08:55:51 »

Erehdyin kokeilemaan esivaihdevuosivaivoihin e-pillereitä, vaikka olen karttanut niitä kuin ruttoa kun eivät nuorempana sopineet. Ajattelin ettei ole enää mitään menetettävää, jos ne vaikka sopisi ja helpottaisi, mutta jouduin ojasta allikkoon, sillä vuoto ei lopu ollenkaan enkä uskalla lopettaa kesken kaiken muutaman päivän jälkeen. Alkaa olla heikko olo ja stressaa kun pitäisi kyetä lähtemään torstaina reissuun.
Olisiko kenelläkään vinkkejä ja/tai apua?
Särkylääke ei hiljennä, syklokapronit ei auta. Lääkäri vain väisteli (ja itsehän ne pillerit suuhuni toki pistin) ja hoki vaan, että kyllä se loppuu kun odottelet. Kai sitten kun vuodan kuiviin ja kaavinta ei sitten ole ensimmäinen juttu, mitä haluan kokeilla.
tallennettu
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #1 : 16.10.2012 09:05:10 »

Olen kuullut todella positiivista palautetta akupunktiosta erilaisten hormonihäiriöiden hoidossa! Tiedän lähipiiristäni naisen, joka kärsii endometrioosista ja sen vuoksi useita viikkoja yhtäjaksoisesti kestävistä kuukautisista, joihin hän sai apua akupuntiosta. Yrttilääkinnästä mieleeni tulee valkopeippi, mutta en suoralta kädeltä osaa sanoa, mistä sitä tähän aikaan vuodesta saisi hankittua.
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 16.10.2012 14:35:42 »

Mitä nopeammin lopetat kesken ne e-pillerit, sitä todennäköisemmin se vuoto suostuu joskus loppumaankin.
Aika selvä juttu; pillerit = vuoto. Kun et käytä pillereitä ehkäisyyn, ei kesken lopettaminen haittaa sen enempiä kuin alkuperäinen nauttiminenkaan. Minun intuitioni sanoo tässä kohtaa, että ne pillerit sen vuodon aiheuttavat.

Vaihdevuosivaivoista voi yleisesti todeta, että hormonihoidot eivät poista niitä, vaan vain siirtävät niitä. 80-vuotias äitini sai jälleen vaihdevuosioireita, kun lakkasi veritulpan jälkeen käyttämästä mietoa estrogeenigeeliä...

Sen sijaan jos suostuu kärsimään ne vaivat silloin kun ne luonnostaan tulevat, ne menevät myös aikanaan ohitse. Hormoneja syöden ne vain jatkuvat ja jatkuvat ja jatkuvat, eli heti kun hormonit lopettaa ne tulevat takaisin.

Vanha menetelmä varsinaisiin vaihdevuosivaivoihin ja tätä lääkettä sekoittaa käsin kuulemma vielä Yliopiston Apteekki Helsingissä, eli vanhan polven gynekologi suostuu tätä varmaan kirjoittamaan: Ennen hormoneja oli valmiste nimeltään Bellergal. Siinä oli belladonnaa, ergotamiinia ja sen ajan suosittua rauhoittavaa, eli barbituraattia.

Barbituraatteja ei enää niiden vaarallisuuden vuoksi käytetä, mutta YA siis sekoittaa itse tätä aineksinaan belladonna, ergotamiini ja jokin moderni vaaraton rauhoittava lääke. Belladonna ja ergotamiini vaikuttavat kehon lämpötalouteen ja rauhoittava vähentää yöheräilyä.

Perimenopaussioireisiin, eli esivaihdevuosioireisiin en kyllä itse söisi mitään ja sitten kun se aika tulee, en aio myöskään hormoneja ottaa, korkeintaan koetan saada tuota Bellergalia mutta sitäkin ilman rauhoittavaa komponenttia.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sirpa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #3 : 16.10.2012 18:51:34 »

Kiitos vinkeistä! Torstaiksi ehtisi varmaan ns. quick fixinä kaukoparannus  angel, mutta mistä/keneltä?
Ja loput sitten pitkällä tähtäimellä asiaa auttamaan.
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #4 : 22.10.2012 02:15:09 »

Nokkonen ainakin siihen ettei anemia iske. Muutenkin vahvistava.Homeopatiaa toki vois kokeilla jossain vaiheessa
Mikä sellasen kehoterapian nimi on jossa lötkötellään patjalla tai jollain pehmusteella ja sit hierotaan sieltä täältä kun hoidettavaa vaan köllöttelee? En nyt millään muista mut mä haluun sellaseen ja ap:lle sopii varmast myös
Mulla on nyt dementia kun itse just etsin sen hoitomuodon nimeä...Odotas
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #5 : 22.10.2012 02:22:27 »

Toistan taas NOKKONEN ja RUUSUJUURITIPAT. Rosenterapia Sofianovassa jonne tää akka suuntaa myös.
Homeopatia ei auttanut tarpeeks vaikka sai kyllä hyvän potkun päälle mutta vahvistusta tarvitaan vielä
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: