Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mistä näkee hyvätuurisuuden?  (Luettu 16514 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #15 : 09.05.2006 19:24:04 »

Ihan tuosta hyvätuurisuudesta sen verran, Valo, sinähän sanoit että miehesi LUOTTAA onneensa. Ajatushan ON energiaa... Sitä saa mitä tilaa, oli se sitten pizzaa tomaattisoosilla ja juustolla tai pizzaa tomaattisoseella, herkkusienillä, katkaravuilla, paprikalla, ananaksella, sipulilla, oliiveilla, extrajuustolla... Hei mulla on nälkä...  Embarrassed

No anyway, positiivinen ajattelu on avain onneen joka asiassa. Minä olen aika hyvä esimerkki siitä, että kaikesta selviää, vaikka hoitaa hommat leväperäisesti ja luottaa siihen että ihmeitä tapahtuu... Perheenjäsenet yms. kyllä toisinaan kauhistelevat sitä, miten huolettomasti pistän rahaa menemään jne. ja kovaonninen siskoni on ehkä vähän kateellinenkin kun mulle sattuu ihme onnenpotkuja vaikka en ole tehnyt mitään ja hän raataa niska limassa (kauris!!  2funny )

En tietenkään tarkoita, että kaikkien pitäisi elää hällä-väliä-elämää, eihän siitä mitään tulisi... Mutta olisi kyllä aiheellista jättää se turha pihiys ja laskelmointi pois... Vastuullinen pitää olla, mutta ei nipo!
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #16 : 09.05.2006 19:28:39 »

Hei Huopaeläin (hauska nikki muuten Smiley), tämä oli hyvä linkki - kiitokset!
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #17 : 09.05.2006 23:37:08 »

Hei Ystäväin

Tällaisen ohjeen löysin.

 askendentti + (http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/astrologia/images/kuu.gif) - (http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/astrologia/images/aurinko.gif)Onnenpiste
Askendentti + Kuu - Aurinko
Asteluvut saadaan laskemalla. Oinaan alku on 0 ja Kalojen loppu 360.
Yksi merkki on aina 30 astetta.


http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/Kursseja/herkatpisteet/onnenp.htm

 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #18 : 10.05.2006 08:52:59 »

Hei Huopaeläin ja tervetuloa foorumille!  Smiley

Minäkin haluan kiittää tuosta mielenkiintoisesta artikkelilinkistä.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #19 : 10.05.2006 11:38:12 »

*****
Hei "Linn" tai joku muu avulias

Mikä tuo minun ONNENPISTEENI on.

Askendentti  askendentti  +  Kuu  kuu  -  Aurinko  aurinko

Asteluvut saadaan laskemalla.
Oinaan alku on 0 ja Kalojen loppu 360.
Yksi merkki on aina 30 astetta.

Yritin laskea, en ymmärrä.


Elämänilo
19.10.1955
01:40
Jyväskylä

Kiitos avusta jo etukäteen.
- karttani saa kopioida tähän muille malliksi -

*****



 smitten   Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 10.05.2006 11:40:54 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #20 : 10.05.2006 13:40:06 »

Hei "Linn" tai joku muu avulias

Mikä tuo minun ONNENPISTEENI on.

Askendentti  askendentti  +  Kuu  kuu  -  Aurinko  aurinko

Asteluvut saadaan laskemalla.
Oinaan alku on 0 ja Kalojen loppu 360.
Yksi merkki on aina 30 astetta.

Yritin laskea, en ymmärrä.

Hei Elämänilo, onnenpiste on yksi ns. arabialaisista pisteistä, eli tosiaan vain laskennallinen kohta kartalla. Näitä laskettaessa täytyy ikään kuin lähteä "nollasta" eli Oinaan alusta liikkeelle, eli esimerkiksi sinun askendenttisi kun on 4 astetta 42 min Neitsyttä, niin on kuljettava Oinaasta zodiakin mukaisesti eteenpäin aina Neitsyeen merkkiin asti laskien mukaan aina jokaisen aiemman merkin osuus eli se 30 astetta. Siis tyyliin Oinas 30 astetta + Härkä 30 astetta + Kaksoset 30 astetta...kun päästään Neitsyen merkin alkuun, on kasassa 5 x 30 astetta eli 150 astetta. Ja siihen sitten lisätään ne 4 astetta 42 min, jotka ovat Neitsyen merkin puolella, yhteensä 154 astetta 42 min.

Sitten lisätään tähän kuu, sinulla 0 astetta 46 min Jousimiestä. Nyt on siis mentävä vielä vähän pidemmälle, Jouskaria ennen on 8 merkkiä eli 8 x 30 astetta = 240 astetta ja siihen 46 min lisää. Huom! Yhteen- ja vähennyslaskuissa täytyy aina muistaa, että aste jakautuu 60 minuuttiin, ei sataan.

Eli 154 astetta 42 min + 240 astetta 46 min = 395 astetta 28 min.

Tästä sitten vähennetään aurinko, eli sinulla 24 astetta 49 min Vaakaa. Vaakaa ennen on 6 merkkiä: 6 x 30 = 180 ja siihen 24 astetta 49 min lisää, saadaan 204 astetta 49 min.

395 astetta 28 min - 204 astetta 49 min = 190 astetta 21 min. Tuossa kohdassa on sinun onnenpisteesi ja kohta löytyy samalla tavalla Oinaasta edeten: 180 astetta on Vaa'an merkin alussa, joten tällä kaavalla onnenpisteesi sijainti olisi n. 10 astetta 21 min Vaakaa. Smiley Menee karttasi kakkoshuoneeseen (omaisuus, resurssit) ja aika lähelle Merkuriustasi.

Onnenpisteen saa myös ihan suoraan kartalle Astro.comista ja kävinkin tarkistamassa sinun pisteesi siellä. Huomasin, että Astro.com laittoikin sen ihan eri paikkaan, joten täytyi tarkistaa asia vielä netistä. Löysin S.A.S:in kotisivuilta tällaisen selityksen:

Lainaus
Arabialaiset pisteet

Matemaattisesti laskettavia abstrakteja pisteitä kartalla. Niistä tärkein on Pars Fortuna eli "onnenpiste". Onnenpiste lasketaan kaavalla: AS+Kuu-Aurinko tai ottamalla huomioon päivä- ja yökartan erilaisuuden, jolloin päiväkartan onnenpiste syntyy kuten edellä, mutta yökartassa AS+Aurinko-Kuu. Onnenpiste on hieman tosiin ajateltuna Kuun vaihe siirrettynä kartalle askendentin kautta. Arabialaisia pisteitä on useita kymmeniä ja uusiakin on viime vuosisatoina kehitelty.

Eli koska olet syntynyt yöllä, Astro.com ottaa tämän huomioon ja laskeekin pisteen kaavalla AS + aurinko - kuu! Tällä kaavalla saadaan lukemaksi 118 astetta 45 min, jolloin tuo piste osuukin Ravun merkkiin ja karttasi 11. huoneeseen, lähelle Uranustasi.

Mitä tästä opimme...käsin laskeminenkin on joskus ihan kivaa, mutta nopeimman ja luotettavimman tuloksen saa klikkaamalla Astro.com:in Extended chart selectionissa kohdasta "additional objects" mukaan Pars fortunae. Wink
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #21 : 10.05.2006 15:23:10 »


Eli koska olet syntynyt yöllä, Astro.com ottaa tämän huomioon ja laskeekin pisteen kaavalla AS + aurinko - kuu! Tällä kaavalla saadaan lukemaksi 118 astetta 45 min, jolloin tuo piste osuukin Ravun merkkiin ja karttasi 11. huoneeseen, lähelle Uranustasi.

Mitä tästä opimme...käsin laskeminenkin on joskus ihan kivaa, mutta nopeimman ja luotettavimman tuloksen saa klikkaamalla Astro.com:in Extended chart selectionissa kohdasta "additional objects" mukaan Pars fortunae. Wink

Hei "Ajatus"

K I I T O S    P A L J O N

(http://austshane.tripod.com/fairy50.gif)

http://www.astro.com/faq/fq_fh_special_e.htm


 smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 10.05.2006 15:33:13 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Valo
Vieras
« Vastaus #22 : 10.05.2006 22:09:31 »

Huopaeläin, kiinnostava oli linkki!  Smiley Ja voi jee minkä nikin olet keksinyt, tosi hauska, käynkin tästälähin tässä ketjussa vaikkapa saadakseni noin hassun sanan eteeni, tulee hyvä mieli  Cheesy angel

Valotuupi
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 653


Profiili
« Vastaus #23 : 11.05.2006 18:53:56 »

Mitä tämä onnen piste tarkoittaa? Mulla on 17 astetta  jousimies 48'59'' huoneesa 2? Tämä oli ihan uusi juttu mulle.

Laskin myös sen ensin  askendentti+ kuu- aurinko ja sain tulokseksi 25astetta  neitsyt 53min.
Mutta versio  askendentti+ aurinko- kuu osoittautui oikeaksi.

oon syntynyt 06:09... Mun mielestä silloin on aamu... Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 11.05.2006 19:00:44 kirjoittanut meruska » tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #24 : 12.05.2006 08:58:29 »

Meruska,

Tässä sinulle ainakin yksi tuore keskustelu Onnenpisteestä:

http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=6159.0

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #25 : 16.05.2006 08:51:28 »

Valo, oletko vielä kuulolla? Minulla oli viime ajat niin kiireiset etten päässyt kuin käväisemään koneella, joten toivottavasti et hermostunut odottelemaan vastaustani... Undecided

No joo, laitan tähän nyt muutaman sanasen mitä sinun ja miehesi karttojen vertailusta tulee mieleen. Rapua ja Jousimiestä ei perinteisesti pidetä mitenkään "loistoparina", mutta eihän astrologiassa ikinä saa tuijottaa pelkkiin aurinkomerkkeihin. Tärkeitä tekijöitä ovat mm. molempien Kuut ja nousut sekä planeettojen synastriset aspektit. Ja kun näitä katselee niin kyllähän teillä tuntuisi olevan yhteistä tulevaisuutta.

Sinun Kuusi tekee melko tarkan trinin miehesi Kuuhun: olette jo kenties alkuvaiheessa saattaneet tuntea tiettyä yhteenkuuluvuutta toistenne kanssa, monesti siinä saattaa jo pikkueleestä ymmärtää mitä toinen tarkoittaa. Sanaton viestintä toimii, ja tuntuu että teillä on hyvä olla toistenne seurassa.

Sinun Kuusi tekee sekstiilin miehen Venukseen: vähän samaa, tämän pitäisi merkitä sitä että viihdytte hyvin yhdessä ja teidän on helppo pyörittää yhteistä taloutta ja tehdä päätöksiä. Tuette toinen toisianne.

Sinun Kuusi tekee sekstiilin miehen Marsiin (orbi reilu 5 astetta): Suhde saattaa olla latautunut (positiivisesti, ei riitaa haastavasti), ja arkinen elämä sujuu tehokkaasti. Ehkä sinä saat myös itseluottamusta miehestäsi?

Sinun  Venuksesi sekstiilissä miehen Jupiteriin: Tulette hyvin toimeen ja pystytte näkemään toisissanne arvokkaita piirteitä.

Samoin miehen Venus tekee trinin sinun Jupiteriisi: samaa asiaa taas.

Nämä keskinäiset aspektit nyt hyppäsivät lähinnä mieleeni kun katselin aspekteja kokonaisuudessaan. Tokihan sieltä löytyy muutakin, mutta paljon enemmän hyviä, kannaustavia aspekteja kuin neliöitä ja oppositiota.

Kompositiokartallanne taas kolme planeettaa sijoittuu 2.huoneeseen (se raha) ja Jupiter sijoittuu MC:lle. Kyllä noidenkin valossa suhteenne näyttäisi toimivan ja teidän kannattaa satsata yhteiseen tulevaisuuteen.

Toivottavasti sait tästä jotain irti!  Smiley
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Valo
Vieras
« Vastaus #26 : 17.05.2006 13:22:14 »

Elähän Kaurisenergiaa tuollaisilla murheilla vaivaa itseäsi jos kerran tuommoisem vaivankin puolestani näet niin kaikki ajat ovat sopivia eikä yhtään liian myöhään eikä aikaisin!

Kyllähän me olemme kuin hyväinenkin kissa ja koira, eli vähintäänkin eri planeetoilta vaan sittenhän nuo aspektit enemmänkin toteutumaan pääsevät kun puhdistelemme keskenämme toisistamme ne egolaisen kolttoset, että oikein näkeekään kuka se OIKEASTI siellä koko ajan rinnalla on riippunut Cheesy Meillä on semmoinen timantinhiontatehtävä varmastikin keskenämme, niin vaikea on saada ne kaikki kulmat tasaiseksi kristallin värejä heijastamaan.

Pidänkin tuon kaiken näkemäsi muistissa siitä mihin on se mahdollisuus ja kuinka asiat Ovat kun turhat käytöshäiriöt on rapsittu pois. Haa, onhan se näin pitkän elon ja lapsosten jälkeen ihme jos ei se ala jo se yhteinen sävel kuulumaan, ja niin se kuuluukin  Grin Laaalalallalalaaaaa.

Kiitos sinulle, ja muuten jos mielesi toi tuosta yhteiskartasta niitä haasteita niin niitähän se egomme EI halua kuulla vaan tehdään sillekin selväksi jos jaksat että juuri niitä haasteita pitääkin käsitellä jotta lähtee luistamaan! TOP 3 AIJAI:ta siis JOS.

 angel smitten smitten
Valo
tallennettu
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 162


I connect and detach, push and pull, like a tide


Profiili
« Vastaus #27 : 27.06.2006 14:05:50 »

Ystäväni ovat usein sanoneet minua varsinaisesksi onnenpekaksi, koska olen voittanut todella usein kaikenlaisista arvonnoista (matka, kännykkä, stereot, teltta, useita paitoja, useita leffalippuja kaikenlaista krääsää..) lotossakin on aika säännöllisesti 4 oikein (su viimeksi), mutta se suuri potti antaa odottaa knuppel2

Mutta itse en pidä itseäni kovin onnekkana koskien suurempia linjoa, sairauksia on ollut ja kaikennäköistä. Nuo onnenkantamoiset ovat olleet yleensä tuollaisia pieniä juttuja, mutta kyllähän ne eittämättä piristävät arkea Smiley Onpahan käynyt niinkin etta tavallaan olen tiennyt että voitan kyseisen arvonnan. Kerran monta vuotta sitten baarissa arvottiin kännykkä ja mulla oli sellainen hytinä että nyt tulee ja istukelin arpalappu kädessä siinä juontjaan lähellä ja sieltähän se tuli. Samoin viimeisimmästä arvonnasta johon osallistuin, arvottiin leffalippuja -samalla kun pudotin lapun laatikkoon, tuli eräänlainen visio voitosta.. heh, meni joku päivä ja tuli tekstiviesti "olet voittanut.."

Olen kuullut että aurinkojouskareita pidettäisiin noin yleensä onnekkaina, koskenee myös nousujouskareita. Itse tosin keikun Skorpparin ja Jouskarin rajalla..

Tässäpä mun kartta..
https://www.astro.fi/index.php?p=3&up=3
tallennettu

aurinkovaaka askendenttijousimies kuuvesimies venusskorpioni marsskorpioni merkuriusvaaka

Punainen Planetaarinen Käärme
Puu-Hevonen
Taroteissa Erakko
Numerologiassa 7&9

"And I'd been born restless..the dreamer, the angry one, the complainer."
Anne Rice:The Vampire Lestat
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #28 : 29.06.2006 18:22:49 »

Tässä muutamia juttuja rahasta:

2.huone: raha, jonka ansaitsee esim. työn kautta
5.huone: raha, jonka voittaa peleissä
8.huone: yhteiset rahat, esim, avioliitossa ja yhteisissä bisneksissä

Kun puhuit hyvästä tuurista, niin tarkoitit varmaan juuri noita voittoja ja onnea peleissä. Eli 5. huone ja se Jupiter tietty...

--

Huh, ompa kyllä kartta! Toivottavasti miehesi kuitenkii huolehtii myös työnteosta eikä perusta elämäänsä hyvälle onnelle, vaikka sitä näyttää olevan!

Hih, tuli heti tätä lukiessa mieleen, että olipa jotensakin klassisen kaurismainen olettamus Grin. Samoin tuo vakava varoituksen sana tuolla lopussa. Toivottavasti et loukkaannu, en tarkoita pahalla Smiley

Jupiter-nousuista voisi erehtyä pitämään hyvä tuurisena. Itse en kuitenkaan todellakaan ole, vaikka Jupiter ykkösessä hyvässä yhtymässä askendettiini onkin.
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #29 : 30.06.2006 07:44:04 »

Juu, Kauris mikä Kauris...  Wink


tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: