Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa tarjoan kaverilleni, eläinradan mukaan  (Luettu 8467 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« : 18.04.2006 18:41:20 »

Monesti käy mielessä, että mitä ihmettä laittaisin jotain hyvää, kun kaveri tulee kylään tai vaikka sunnuntaina syömään.
 Tässä muutama vinkki Wink

VESIMIES

Hän on kokeilija ruoan suhteen ja voi jopa kieltäytyä syömästä lihaa.
Kasvisherkut, elävä ravinto, makrobioottinen tai vegaaniravinto.

Voisit kokeilla hänelle wrapseja (täytetyt ohukaiset)


KALAT

Hyvää ruokaa ja juomaa rakastava juhlijatyyppi. Ihanat illalliset, mielellään rakkaan kanssa kynttilän valossa. Tunnelma on tärkein.
Ruoka-annoksen kannattaisi olla kauniisti laitettu.

Kokeile vaikka lohiherkkua



OINAS

Hän on pikaruokien suurkuluttaja.Sekaravinnon syöjä, ruoan terveyspuolella ei ole niin väliä. Usein valkosipulin ystävä.

Laita hänelle esimerkiksi jauheliha-valkosipulipizzaa (tai käy ostamassa valmis)



HÄRKÄ

Nautiskelija ja ruoan rakastaja, sekä laittaja. Kulinaristi. Mässäilijäkin..
Ruoan valmistuksessa käytetään paljon voita ja kermaa, sipaisu konjakkia.

Mikäli kartallasi on kuu tai nouseva merkki ravussa...koko teema moninkertaistuu. Pöydät notkuu ja laulu soi!

Laita vaikka herkkupastaa broilerista



KAKSONEN

Hän innostuu ruokaan kirjojen ja reseptien keruun kautta. Hänellä ei yleensä ole ruoka-aikoja.

Kerää hänelle Tapas-lautanen



RAPU

Kulinaristi ja herkuttelija. Rakastaa laittaa ruokaa, sekä nauttia siitä hyvien ystäviensä kanssa. Kokkaa ja leipoo usein. Koti tuoksuu ruoalta tai pullalta.
Tie ravun sydämeen käy vatsan kautta.

Tarjoa esimerkiksi juustofondyy



LEIJONA

Hän rakastaa hyvää ruokaa ja loistelijaita viinejä. Ei itse niinkään pidä laittaa ruokaa.. Astelee mielellään hyvään ravintolaan ja kalliiksi tulee kaikkien herkkujen kera. Jos vain joku kokkaa, hän hyödyntää sen.

Laita hänelle liekitettyjä banaaneja



NEITSYT

Erittäin tarkka ruokansa ravinto-aineista ja terveellisyydestä. Paastoaa kerran vuodessa ja dieetit ja erilaiset ruokavaliot ovat tuttua neitsyttä.

Laita hänelle porkkana-cashew-keittoa



VAAKA

Kevyen ruokavalion kannattaja. Terveellistä, herkullista mutta kevyttä. Juhlijatyyppi ja sen vuoksi ruokatottumuksetkin hyppii aika ajoin.
Perso kaikelle makealle.

Kokoa hänelle koktailpaloja



SKORPIONI

Musta-valkoisuus ja äärimmäisyys voi näkyä myös ruokailutottumuksissa. Tiukka kasvisdieetti ja taas toisena päivänä hurja mässäily.
Rakastaa vahvasti maustettua ruokaa, runsaita aterioita ja nautinnollista punaviintä. Myös juhlijatyyppi.

Peruspastaa kannattaa kokata.



JOUSIMIES

Uutta ja erilaista, kansainvälinen keittiö olisi sopivaa. Uuden kokeilija. Metsällä, seikkailuissa ja matkoilla.....

Pyöräytä poronkäristystä.



KAURIS

Käytännöllistä ja organisoitua ruoanlaittoa. Ravitsemuksellisesti oikein kootut ateriat. Voi olla tarkka lastensa terveellisestä ruokailusta!
Perinteinen linja ruoassa. Selkeys ja yksinkertaisuus.

Laita hänelle lihapullia.



KANNATTAA KOKEILLA,VAIKKA EPÄILYTTÄISIKIN Grin 2funny Grin 2funny Grin 2funny
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #1 : 18.04.2006 18:50:44 »

Hei, jännää. Itse oinaana todellakin rakastan suuresti valkosipulia ja tulisia ruokia. Chiliä ja valkosipulia kuluu päivittäin ja paljon. Rakastan myös pizzaa  Smiley
Rapu mieheni taas on herkkusuu, nautiskelija, kuten minäkin myös nousurapuna. Voimme viettää päiviä pelkästään herkutellen ja löhöillen... Tosin nyt on täytynyt ruveta tarkkailemaan kohonnutta kolesterolia joten on täytynyt alkaa suosia terveellisempää ruokaa  buck2
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #2 : 18.04.2006 20:17:06 »

Moi Artemis

Minäkin rapuna allekirjoitan tuon ruokaväittämän, valitettavasti tickedoff
Mutta onhan ihanaa tehdä ystäville hyvää tarjottavaa ja sitten iltaa istuessa tuoksujen kanssa tuoda syötävät pöytään. Se on minusta sellasta hemmottelua, mitä minä haluan ystävilleni antaa itsestäni Smiley
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #3 : 18.04.2006 22:07:11 »

Ruuasta puheenollen, tekee mieli kookosmaidossa rapeiksi paistettuja ötököitä ja mehukkaita toukkia taro-muusin kanssa. Tongue Ja päälle punssicocktail papaijankuoresta. Cool

En juuri laita ruokaa, kunhan ei kärvene liikaa ja menee alas niin homma toimii. :Smiley
tallennettu
*Nikita*
Vieras
« Vastaus #4 : 18.04.2006 23:31:22 »

En ole koskaan ollut mikään innokas tai loistava kokki. Toivon todella, että jossain vaiheessa tuo Nousu-Rapu tekisi minusta mystisesti sellaisen. Heh.

Menee sitten varmaan enemmän Kuu Kalojen piikkiin, että ruokailussa on mielestäni tärkeintä tunnelma ja seura. No kieltämättä iän myötä on tullut hieman enemmän kulinaristi, mutta ikävä kyllä ruoanlaitto taitoni eivät ole kuitenkaan kehittyneet samassa tahdissa kuin makuaistini...  Undecided

Joskus nuorempana hiukan kärähtäneet kalapuikotkin olivat hyvässä seurassa mitä maittavinta herkkua. Samaten kärähtäneet popcornit  :Smiley  2funny 
smitten

Muistan, että meidän perheessä oli tapana tehdä aina lauantai iltaisin pizzaa ja sunnuntai iltaisin lettuja. Vieläkin tulee lauantai ilta mieleen kun syö itse tehtyä pizzaa ja sunnuntai tunnelma kun syö lettuja.

Nuo ovat juuri näitä kalamaisia tunnelma juttuja ja toisaalta rapumaisella lämmöllä muistettavia hauskoja pikku perinteitä ja tapoja.  Smiley
tallennettu
yellowstar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 41



Profiili
« Vastaus #5 : 19.04.2006 00:08:55 »

minä rapuna olen ehdottomasti herkuttelija ja kulinaristi. rakastan hyvää ruokaa ja välillä tuntuu, että elän syödäkseni  Cheesy .
pidän ruuan laitosta, mutta usein möhlin siinä. sitten lentää ärräpäät ja sapuskat roskiin.
kyllä mahtava ilta koostuu hyvästä ruuasta ja yhtä hyvistä ystävistä!
tallennettu

Ei se ole tyhmä joka kompastuu, vaan se joka ei ymmärrä nousta jaloilleen.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 19.04.2006 13:07:32 »

AC-Rapu, Kuu-Härkä, astrotaivaan gourmet-herkuttelija.

Kokkailen mielialan mukaan ja niin ruokaani kuin leipomuksiani on yleensä kehuttu hyviksi. Käytän paljon yrttejä, rakuuna on tämän hetken suosikkini. Leiponut olen alle 10-vuotiaasta lähtien ja vaikka herkkuja ei olekaan säännöllisesti pöydässä tarjolla, niin monimutkaisetkin luomukset kyllä syntyvät melko helposti. Au-Kaksosena todellakin tutkailen reseptejä ja kokeilen niitä mielelläni. Liekö sitten plutonista vaikutusta, että pidän toisinaan syömättömiä päiviä tai suorastaan syömättömän viiikon. Eikä se ole edes kovin vaikeaa.

Leijonamaisiakin elkeitä tuntuu olevan. Istun mielelläni valmiiseen ruokapöytään joko kylässä tai ravintolassa ja hartaudella maistelen kaikkea uutta ja ihmeellistä sekä nuuskuttelen hyviä punaviinejä. Arvostan myös kaunista kattausta ja viihtyisää ympäristöä, kaikki tämä on puoli ruokaa.

Perhepiirissä minut tunnetaankin melko tarkasta ja kalliistakin mausta. Tämä koskee niin ruokaa, juomaa kuin muutakin fyysisen elämän rekvisiittaa.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #7 : 19.04.2006 18:40:27 »

Olen muutaman vuoden sisällä innostunut leipomaan ja kehittynyt siinä melkoisesti  Smiley
Tykkään kokkailla mutta siihen ei saa mennä koko päivää. Nopeat reseptit on suosikkejani. Tulinen ruoka on herkkua ja oikeastaan mitään inhoruokaa ei minulla ole. Lihasta en nyt niin kovasti välitä mutta syön jos sitä tarjotaan.
Suklaa ja kaikki makea on heikkouteni todella. Kaikenkaikkiaan pidän kaikesta epäterveellisestä ja rasvaisesta liikaa ja olenkin tosiaan joutunut ottamaan järjen käteen syömisessä.
Tässähän tuli taas nälkä ruokia pohtiessa  Grin Taidanpa kaivaa suklaalevyn esiin. Mikään ei ole niin ihanaa kuin tummasuklaa  smitten  smitten  smitten
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #8 : 19.04.2006 19:01:25 »

Juu, kaksonen kuulosti ihan itseltä... Keräilen ihan älyttömän paljon reseptejä ja suunnittelen kutsuvani kaikki kaverit koolle nauttimaan laittamiani ruokia, mutta harvemmin jaksan organisoida asioita niin pitkälle, ailahtelevainen ja nopeasti kyllästyvä kun olen...  buck2

Rapu-exäni TODELLAKIN on kulinaristi! Ja hänelle minä tykkäsin laittaa ruokaa niin usein kuin vain yhteistä aikaa oli, sillä ruuistani tuli aina mahdottoman paljon kehuja... Cheesy

Olispa joku kelle kokata... Pitää olla kyllä aika kokeilunhaluinen "uhri", sillä tykkään laittaa ruokaa mitä ihmeellisimmistä raaka-aineista silkasta uteliaisuudesta... Joskus käy vähän hullusti, kun ei tunne raaka-ainetta ja se käyttäytyykin vähän ennalta arvaamattomalla tavalla! Enhän minä ikinä niitä reseptejä seuraa loppuun asti...  Grin

Toisaalta toi skorppari kuulosti kanssa aikalailla itseltä... Olen ollut ties millä tiukan linjan itu-dieeteillä pitkiäkin aikoja ja sitten taas näitä kauheita pizza-karkki-suklaa-jätski-
mässäilykausia...  crazy2 buck2 Ja punkkua totta kai!  :Smiley
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #9 : 19.04.2006 21:29:15 »

Niin se on aika ihana juttu, kun on kelle kokata, paitsi sitten kun se on jo pakkopullaa..... buck2

Meillä toi nuorempi muksu, poika, on hyvinkin kiinnostunut kanssani kokkaamaan ja tekeekin hyvin ja reippaasti.

Leipomiset ovat jääneet vähemmälle viime aikoina, mutta ruokaa kyllä tulee tehtyä melkein joka päivä ja on se kuulemma hyvääkin. Minä teen omasta päästäni, en juuri ohjeita seuraile. Tietenkin erikoisemmat ruoat täytyy tsekata, ettei vallan pilalle mene.

Mutta väitän, että hyvää vapaa-ajan viettoa ruoanlaitto ja leivonta on Wink
tallennettu
Henja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 71



Profiili
« Vastaus #10 : 23.04.2006 14:14:40 »

OInaana vahvistan myös tulisuuden... ihanaa chiliä ja valkosipulia hmmmm.... pikaruokaa en kyllä syö juuri koskaan enkä valkosia jauhoja tai sokeria...

Vuohenjuusto ja tulisuus... ruisleipä ja venäläisiä suolakurkkuja.... hapankaalia

kyllä lähtee Tongue
tallennettu

Aurinko*OInas***Kuu*Kalat***Nouseva*Skorppiooni
Punainen Kristalli Lohikäärme
metsämieli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70


Vain kesyt linnut kaipaavat. Villit lentävät.


Profiili
« Vastaus #11 : 23.04.2006 21:58:21 »

Tuo Neitsyen teksti ei kyllä pitänyt yhtään paikkaansa. En ole tarkka ruokavaliostani - päinvastoin ! Pistän suuhuni vähän mitä sattuu olemaan. Tosin joskus saatan jättää ne karkit ostamatta, mutta muuten ei kyllä natsannut yhtään Undecided

Kuuni on Skorpionissa ja tuo kohta kyllä osittain kävi. Ehdoton juhlijatyyppi olen kyllä ja runsaat ateriat viinin kera kuulostaa hyvältä Cheesy

Nousu-Rapuna rakastan hyvää ruokaa, mutta kokkaaminen tai leipominen ei kyllä ole yhtään minun juttuni buck2
tallennettu

ASC Rapu
AURINKO Neitsyt 5. huone
KUU Skorpioni 6. huone
MERKURIUS Neitsyt 5. huone
VENUS Neitsyt 5. huone
MARS Neitsyt 4. huone
MC Vesimies

Tulijänis
Punainen Itsevallitseva Kuu
MillaMiuMau
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #12 : 24.04.2006 00:39:48 »

Aurinko-rapuna ja nousu-härkänä, rakastan ruokaa  smitten Varsinkin jos saan nauttia sen ystävien kanssa. Tykkään kokkailla, mutta vain jos seurakseni on tulossa muita ihmisiä syömään. Itselle tulee yleensä laitettua jotain helppoa ja nopeaa, vieraille on mukavaa tehdä kunnon eväät  Smiley

Koti ei kyllä tuoksu pullalle, mutta muuten allekirjoitan täysin tuon ravun ja härän kohdat... Grin Erityisesti kiinnitin huomioni härässä tuohon "kermaa, voita ja ripaus konjakkia"...Lemppari ruokiini kuuluu nimittäin kunnon pihvi, konjakki-kermakastikkeella  Grin

-MillaMiuMau
tallennettu

Askendentti Härkä
Aurinko Rapu
Kuu Kaksoset
Merkurius Rapu
Venus Kaksoset
Mars Neitsyt
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: