Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tarvitsen apua nne, meillä on hätä ja suru kotona  (Luettu 9184 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Christina69
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« : 26.09.2012 22:01:13 »

 Cry Cry
Meidän ihana sydämmellinen ja erittäin ihmisrakas valkoinen nuori kissaneiti (persialainen) lähti eilen uteliaana tutkimaan uuden talon ympäristöä. Lähtö tapahtui puolivahvingossa - meidän kellarin oven jätti työmies (toistamiseen auki). Nyt meillä suru on suuri ja ollaan haettu kissaa eilen illalla puoleen yöhön asti ja aamulla, iltapäivällä (lapset heti koulusta päästyään) ja nyt koko illan 17 asti lasteni kanssa. Olemme uuvuksissa ja pettyneitä Cry
Laitoimme ilmoitukset kauppoihin, olemme soittaneet kaikki viranomais (palokunnan eläinpelastus 24/7 Hki, Viikin eläinsairaala, Viikin löytöeläintalo ja Hesy yms. tahot. Kukaan ei ole nähnyt kissaa, ilmoittanut sen vaiheista emmekä saaneet mitään tietoa kysellesämme ihmisiltä ja joiltain naapureilta. Voisiko joku katsoa mikä on pikkukisumme kohtalo ja näyttääkö tämä nyt huonolta. Cry
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5939



Profiili
« Vastaus #1 : 26.09.2012 23:24:39 »

Oi, tuo hätä ja suru pomppasi tuosta otsikosta niin voimallisesti esiin!
Voi, toivottavasti kissa löytyy vielä ehjin nahoin ja palaa teidän luoksenne!

Mulla on jotain kokemusta eläinkommunikoinnista, voin koettaa tavoittaa kissan, ja kehoittaa sitä palaamaan kotiin, mutta mitään en voi luvat kuitenkaan!



tallennettu
Christina69
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #2 : 27.09.2012 00:02:44 »

Oi, tuo hätä ja suru pomppasi tuosta otsikosta niin voimallisesti esiin!
Voi, toivottavasti kissa löytyy vielä ehjin nahoin ja palaa teidän luoksenne!

Mulla on jotain kokemusta eläinkommunikoinnista, voin koettaa tavoittaa kissan, ja kehoittaa sitä palaamaan kotiin, mutta mitään en voi luvat kuitenkaan!





Kiitos. Kaikki apu otetaan kiitollisuudella vastaan Cry Olemme hädissämme kisun kohtalosta, kun sillä ei ole luonnollista saalistajan viettiä vaan se on elämänsä ollut kainalossa ja luonteeltaan se jaksaa aina olla myötätuntoinen ja hän huokuu lempeyttä. Meillä on hätä pikkuisen puolesta ja siitä, että on kokenut karmaisevan kohtalon tai pelkää ja on ehkä loukkaantuneena tai ahdisteltuna ulkona.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5939



Profiili
« Vastaus #3 : 27.09.2012 06:39:42 »

OK.
Kerron nyt sen ihan sillätavoin kun sen näin, jos siitä tulee teille itsellenne jotain mieleen.

Eli ensin kissa käveli. Sitten se tuijotti pelästyneenä jossain pimeässä nurkassa.
Sen jälkeen sain kuvan auton selaisesta raksinmuotoisesta pultin kiristimestä, mikä lie, jolla renkaiden pultteja kiristetään. Sitten ajattelin että se oli risteys...mutta tuo risteys olisi vähän omituinen, koska  se kuva olisi tullut ylhäältä päin siitä risteyksestä.
Koetin sille sanoa, että menee takaisin kotiin, että siellä sinua kaivataan. Kissa kertoi, ettei pääse.

Itselle tuli sellainen ajatus, että olisiko kissanne kopattu johonkin autonperään ja viety jonnekin? ja tuosta risteyksestä ylhäältä päin tulee mieleen jokin kerrostaloasunto.

Toivottavasti hän vielä palaa kotiin tervenä ja ehjin nahoin!




tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #4 : 27.09.2012 06:55:05 »

Olkaa vaan luottavaisella mielellä ja etsikää ahkerasti.  Mun äidin kissa muutti meille, mutta päätti karata heti ensimmäisenä päivänä.  Itkettiin ja surtiin, etsittiin.  Laitoin ilmoituksia ilmoitustauluille ja postilaatikoihin.  Yks ystävällinen naapuri sattuu olemaan eläinsuojeluyhdistyksessä hommissa, ja hän laittoi sinne sivuille jutun ja kuvan. 

Meni 7 viikkoa katoamisesta, ja olin jo menettänyt toivoni.  Olin ihan varma, että kissa oli matkalla entiseen kotiin, niinhän ne tapaa tehdä.  Mutta yks ihana vanha pariskunta oli ruokkinut sitä, ja hän ilmoitti siitä mulle.  Nyt on kissa täällä.  Loppu hyvin kaikki hyvin.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Christina69
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #5 : 27.09.2012 08:22:08 »

OK.
Kerron nyt sen ihan sillätavoin kun sen näin, jos siitä tulee teille itsellenne jotain mieleen.

Eli ensin kissa käveli. Sitten se tuijotti pelästyneenä jossain pimeässä nurkassa.
Sen jälkeen sain kuvan auton selaisesta raksinmuotoisesta pultin kiristimestä, mikä lie, jolla renkaiden pultteja kiristetään. Sitten ajattelin että se oli risteys...mutta tuo risteys olisi vähän omituinen, koska  se kuva olisi tullut ylhäältä päin siitä risteyksestä.
Koetin sille sanoa, että menee takaisin kotiin, että siellä sinua kaivataan. Kissa kertoi, ettei pääse.

Itselle tuli sellainen ajatus, että olisiko kissanne kopattu johonkin autonperään ja viety jonnekin? ja tuosta risteyksestä ylhäältä päin tulee mieleen jokin kerrostaloasunto.

Toivottavasti hän vielä palaa kotiin tervenä ja ehjin nahoin!







Kävin vielä yöllä kutsumassa sitä nimeltä tuossa lähimetsikössä, mutta tuloksetta  Cry. Metsän laidalla on omakotitaloja ja ne talot alkavat meidän talolta. Tuota tontin rajaa pitkin kissa olisi päässyt kulkemaan taloltamme helpostikin. Mieleeni tulee olisiko kissa mennyt johonkin auki olevaan varastoon suojaan ja ovi olisi lukittu sitten kiinni. Tällaisessa varastossa ihmiset voivat säilittyttää mm. auton renkaiden vaihtoon tarvittavia pultteja. Tai olisiko kyseessä puhtaasti autotalli (joissa ihmiset säilyttävät romujaan), jonka ovi on lukittu kissan mentyä sinne? Näitä minulle tuli mieleen ja pelottaa kovasti jos ei saa ruokaa tai vettä niin ei kauan hengissä selviä  Cry. Viemme illalla lappuja taloihin ja käymme myös kyselemessä ja laitamme ilmoituksia valotolppiin. Todella kauhea tunne, kun ei tiedä mitä on tapahtunut ja kun on pakko mennä töihin vaikka tuntuisi että haluaisin mennä heti kiertelemään tai ylipäätänsä tehdä asialle jotain. Cry
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #6 : 27.09.2012 08:44:08 »

Kyllä kissa selviää yllättävänkin kauan hengissä ilman ruokaa ja jopa vettä, kissallahan on yhdeksän henkeä.  Pidä lippu korkealla ja mieli virkeänä!  Vaikka tiedän varsin hyvin, että se ei ole ihan helppoa.

Ja vaikka kissa olisi tottunut olemaan kainalossa ja aina sisätiloissa, on se silti kissa ja sillä on kissan luonto.  Ei ne saalistus- ja itsesuojeluvaistot siltä oo mihinkään kadonnu.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5939



Profiili
« Vastaus #7 : 27.09.2012 09:13:49 »

Kissoilla on tosiaan yhdeksän henkeä, ja omatkin katit on selviytyny kotiin ihan uskomattomilta reissuilta ja ihan uskomattomassa kunnossa vielä!
Pari päivää ei ole kissalle aika eikä mikään olla kateissa vielä Smiley

Tuo tunne, epätietoisuus ja huoli on aivan kamalaa!

Tuo varasto kuulostaa varteenotettavalta vaihtoehdolta kyllä.





tallennettu
Christina69
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #8 : 27.09.2012 12:55:55 »

Sydämmellinen kiitos kaikille auttajille  smitten

Tämä juttu on kyllä laumauttanut normaalin elämän - jäänyt nuo nukkumiset ja syömiset vähille ja se alkaa tuntumaan jo.

Lisäapuna kysyn onko teillä antaa suosituksia selvänäkijästä joka pystyisi auttamaan kadonneitten etsinnässä? Kysyn siksi, että en haluaisi hukata turhaa aikaa paikkoihin, jotka eivät ole todennäköisiä. Voi olla foorumin etiketin vastaista, mutta siinä tapuksessa voisitteko suositella yksityisviestillä: christina12122012@gmail.com. Foorumilla on pitkä auttajalista, ehkä joku sieltä?
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #9 : 27.09.2012 13:08:47 »

Mulla tuli heti mieleen, et joku on ottanut sen kissan,(ehkä kotiinsa )kun se on ollut niin söpö.. smitten
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #10 : 27.09.2012 16:35:02 »

Mulla tuli tunne, että kissalla on kaikki hyvin ja kuten unelmassakin sanoi, joku on sen ottanut tai ottaa "suojaansa" ja kissa palautuu teille jonkin ajan päästä kyllä... Mikään ennustaja en siis ole, mut mulle tuli intuitio et "ei hätää"..

Yrittäkää nyt luottaa siihen että kissalla on kaikki hvyin, olette tehneet jo tosi paljn kissan löytymiseksi.
Useinhan ne palaa kotiin heti kun etsiminen on lopetettu.  Smiley
tallennettu
ptv
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84


Profiili
« Vastaus #11 : 27.09.2012 17:14:23 »

Minulle  kävi samoin parivuotta sitten. Kissa oli vajaan vuoden ikäinen ja tottumaton kulkemaan yksin ulkona. Ensimäisen päivän hain ja huhuilin, seuraavana päivänä tuli tunne, että pitää huutaa ja lujaa.Etsin ja huutelin, niin että metsä raikui ja täysin häpeilemättä.  Uskoin jo ettei auttanut, ja tulin välillä kotiin tarkistamaan tilanteen. Kissa juoksi viiden minuutin päästä naukuen samasta suunnasta, josta tulin. Myöhemmin kuulin kissan vaellelleen metsikön takana olevalla toisella rivitaloalueella. Ilmeisesti eksynyt samanoloisten talojen joukossa. Karjunta siis auttoi tässä tapauksessa. Voisi kokeilla myös jotain esim katkarapu-tonnikala purkkiruokaa (haisee kilometrin päähän), jos sattuisi löytämään lähipiiriin, mutta tarkempi osoite hukassa. Kissalla alkaa jo olla nälkä vaikkei mitään suurempaa hätää olisikaan. Kissahan saattaa myös piilotella jos on vähän peloissaan.
tallennettu

Aurinko ja kuu vesimies, nousu kaksonen,
punainen rytminen taivaanvaeltaja
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #12 : 27.09.2012 19:28:58 »

Yrittäkää nyt luottaa siihen että kissalla on kaikki hvyin, olette tehneet jo tosi paljn kissan löytymiseksi.
Useinhan ne palaa kotiin heti kun etsiminen on lopetettu.  Smiley

Minusta tuo on hyvä neuvo. Usko että kissalla on kaikki hyvin ja että se palaa kotiin.

Kissathan tosiaan pärjäävät kauan ulkona, joko niin että joku ruokkii niitä tai sitten ne saalistavat itse annoksensa.

Tuo ptv:n neuvo oli myös mielestäni hyvä eli kannattaa laittaa tuoksuvaa ruokaa ulos niin se houkuttelee kotiin.

Kyllä minunkin miiru on ollut ulkosalla parikin päivää mutta takaisin se sitten tuli kun oli ruokakuppi terassilla odottamassa.

Kissa tulee takaisin.  Smiley
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Christina69
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #13 : 27.09.2012 20:01:03 »

Hei kaikille myötäeläneille  smitten minulla on hyviä uutisia  Cheesy Me löysimme meidän pienen "blondin".  Tytteli löytyi n. 400 m päästä kotoa juuri siltä alueelta, jota ensiksi haravoimme. Madde kyyhötti yhden talon puisten terassiportaiden alla, jossa oli sateelta ja tuulelta suojainen paikka. Tyty oli kuiva ja kaikin puolin kunnossa:) Talomme kohdalta alkaa metsikkö ja sen laidalla on taloja vieri vieressä. Olemme parina päivänä tutkineet maastoa myös tuon talon metsikön puoleisella alueella samalla kutsuen kissaa, mutta emme luonnollisesti voineet marssia toisten sisäpihoille. Ilmeisesti tyty oli niin säikähtänyt, ettei tullut suojastaan pois vaikka uskon että se kuuli huutelumme. Huomasimme katoamisilmoituksia jakaessa, että osasta taloista alkoi koira heti haukkumaan tultuamme pihalle, joten olisko kohtaaminen koiran kanssa ollut traumaattinen ja siksi tyty ei tullut luoksemme eikä antanut mitään elonmerkkiä itsestän vaikka kutsuimme sitä lukemattomia kertoja. Kun veimme kissaa kotiin niin vastaan tuli koiran ulkoiluttaja koiransa kanssa, jolloin muuten rauhallisesti sylissä istunut tyty alkoi rimpuilemaan. Tytyllä ei ole aiempaa kokemusta koirista.

Mun täytyy sanoa, että minun silmissäni maailma muuttui vähän paremmaksi paikaksi  smitten On ollut suuri ilo huomata, että niin moni minulle vieras ihminen on antanut täällä tukea meille niin ahdistavassa tilanteessa. Siitä iso kiitos teille ihanille kanssakulkijoille smitten
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #14 : 27.09.2012 20:27:43 »

Tiesin että kissa löytyy.  Smiley

Nyt vaan olet onnellinen että sinulla on kissaystävä ja hellit sitä aina kun mahdollista.  smitten

Niin minäkin teen omalle kisulle ja se antaa rakkautta takaisin.  smitten
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: