Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aakaasha-gamanam'in haasteellisuudesta  (Luettu 2152 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8220


Profiili
« : 07.09.2012 09:44:49 »

Hiffasin taas kerran (sen tuppaa unohtamaan ajan oloon) miksi aakaasha-gamana-suutran[1] ("joogalento-aforismin")
harjoittaminen on niin haasteellista minulle.

Nimittäin, minusta tuntuu siltä, että se "transformoi" fyysisiä (psykosomaattisia) vaivoja mentaalisiksi, eli
toisin sanoen, psykosomaattisten vaivojen syyt tulevat erittäin voimakkaasti pintatietoisuuteen. Vähän
samanlainen ilmiö lienee tuttu esim. psykoanalyysista sun muista metodeista. Tuo johtaa siihen,
että fyysiset vaivat häviävät lähes tyystin, mutta tilalle tulee esim. voimakas ärtyneisyys. Siksi
se saattaa olla läheisille rasittava mentaalinen harjoitus.

Tuo transformaatio perustunee energian häviättömyyden
lakiin, eli energia ei voi hävitä, vain muuttua muodosta toiseen. Kun sulla on jokin
psykosomaattinen itsepäinen vaiva (päänsärky, selkävaivoja, u name it), se lienee
tavallaan jämähtäneempää energiaa, joka muuttuu aktiivisemmaksi tuon aakaasha-gamanam
harjoituksen myötä. Parempaa meriselitystä en tähän hätään keksi...

Joogalentoharjoituksen aikana tulee tosiaankin erittäin voimakas tunne pysymisestä pitkiä jaksoja
syvällä alitajunnan syövereissä. Noin minä ainakin kuvaisin sitä sillä perusteella miltä tuntui kun
parina viime aamuna tein tuota harjoitusta niin pitkään että en muista koska viimeksi olisi siihen
"uskaltautunut". Innostuin tekemään tuota lähinnä siksi, että Kroatiassa, Hvarin saarelle lienee
tällä hetkellä ainakin muutama kymmenen innokasta joogalentäjää eri puolilta maailmaa
tekemässä yhteisharjoituksia, jotka näköjään vaikuttavat jopa sääennusteiden pieleen menoon,
eli päivän max. lämpötila on selvästi alempi kuin esim. edellisenä päivänä on ennustettu.
Tuo johtunee siitä, että joogalennon yhteisharjoitus saa aikaan voimakkaan ns. superradianssin,
joka rauhoittaa ilmamolekyylien liikettä (ja myös lähellä asuvien immeisten mieliä) ja täten saa aikaan lämpötilan laskun.
(Tuon yhteisharjoituksen teho perustuu samaan ilmiöön kuin se, että kahden samassa vaiheessa olevan
kaiuttimen yhteinen äänenpaine[?] on nelinkertainen yhteen verrattuna, kolmen on yhdeksänkertainen,
neljän 16-kertainen, viiden 25-kertainen, kuuden 36-kertainen, seitsemän 49-kertainen jne, eli siis
kaiuttimien lukumäärän neliö. En mene takuuseen, että tuo meni oikein...heh!)

 Lienee syytä todeta, että tuo efekti tulee täysin siitä riippumatta, ilmeneekö
fyysistä aktiviteettia, eli "pahimmillaan" pomppimista persuuksilla vaiko eikö. MInä olen pyrkinyt
tietoisesti välttämään tuota pomppimista, koska aamusella ennen kuutta se saattaisi
pahasti häiritä varsinkin alapuolella olevan asunnon väkeä. Niinpä minulla fyysinen aktiviteetti
joogalennon aikana rajoittuu lähinnä spontaaniin huojumiseen ja sensellaiseen.

1. YS III 43:  kaayaakaashayoH saMbandha-saMyamaal laghu-tuula-samaapattesh caakaasha-gamaman (ca + aakaasha-gamanam)

 tickedoff   Shocked
« Viimeksi muokattu: 07.09.2012 10:02:25 kirjoittanut sideman » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: