Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Musiikki henkisyyden nostattajana  (Luettu 57543 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ptusan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #30 : 08.11.2005 16:53:12 »

Ainiin, meinas unohtua Rinneradio ja siltä Heinillä härkien kaukalon.
tallennettu
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #31 : 12.11.2005 21:55:33 »

Minuun tehoaa erityisesti perulainen musiikki. Helsingissä on kesäisin kaduilla aika usein näitä "inkkaribändejä" ja olen pyrkinyt ostamaan heiltä levyjä aina kun vain näen niitä. Huilut ja rummut tanssivat melkein itsestään... ah.. se on jos joku on musiikkia smitten smitten smitten
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #32 : 13.11.2005 13:18:33 »

Mä kuuntelen myös hyvin laaja-alaisesti musiikkia. Se menee aina olotilan mukaan. Joskus on ollut sellaisiakin olotiloja, ettei mulla ole ollut niihin sopivaa musiikkia ja se harmittaa. Musiikki on mulle todella tärkeää ja saan siitä energiaa. Yksi todella rauhoittava ja mieltä piristävä biisi on CMX:n Tähdet sylissä ja siinä varsinkin se loppuosa. Todella hyvä!

Hirveästi en ole tutustunut ns. rentoutusmusiikkeihin kuten esim. joogamusiikki. Enkelimusiikkia sain kuulla tässä vähän aikaa sitten ja se oli ihan mukavaa ja rauhoittavaa. Rentoutuakseni kuuntelen yleensä jotain Enyaa, Vangelista, Enigmaa jne. tai ihan klassista Mozartia..

Rumpurytmit ovat myös hyvin lähellä sydäntäni. Niiden kauttahan pääsee vähän niin kuin juurilleen.  Wink

Olen myös huomannut, että oma laulu helpottaa oloa. Nyt ei kyllä voi helpottaa, kun on ääni lähtenyt..  Sad
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #33 : 13.11.2005 14:29:37 »

En tiiä henkisyydestä, mutta musiikkihan on aivan ihana tapa rentoutua ja nauttia  Cheesy
Ei se ole kiinni minkälaista musiikkia kuuntelee, kunhan se saa sisimmän elämään  smitten
Kuuntelen heviä, Celine Dionia, Rasmusta ja lista on loputon ja laidasta laitaan ja tärkein pointti on se että nautin ja tunnen ja itse hoilaan yleensä mukana jos suinkin pystyn sydämen kyllyydestä  smitten
Kauneimpia joululaulujahan me pääsemme taas kohta laulamaan ja sekin on yksi asia jota ilman joulu ei taitaisi tulla  Smiley

Mitä olisi maailma ilman musiikkia  idiot2
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #34 : 16.11.2005 17:46:27 »

Olen muusikon tytär. Radiosinfonian orkesterin tuntinen piti kuunnella joka tiistai ja kaikkien piti olla hiljaa. Makasin sängyssäni ja kuvittelin musiikkin jonkinlaisen sadun. Ihmeesti se rauhoitti ja nukahdin. Ja aina tuskaisessa olossa olen hakenut musiikin lohdun.

Olen lukenut että musiikki kaikista taidelajeista on lähinnä jumaluutta.
Luin myös että aboriginaalit, niin outoa kuin heidän musiikkinsa meidän mielestä on, asettivat musiikin kaikista lajeista korkeimmalle. Musiikissa on jotakin mystistä voimaa. Minua auttoi  esim. Maria Boinen syvän tunteikkaat lappilaiset melodiat.
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #35 : 16.11.2005 18:22:56 »

Olen lukenut että musiikki kaikista taidelajeista on lähinnä jumaluutta.
Luin myös että aboriginaalit, niin outoa kuin heidän musiikkinsa meidän mielestä on, asettivat musiikin kaikista lajeista korkeimmalle. Musiikissa on jotakin mystistä voimaa. Minua auttoi  esim. Maria Boinen syvän tunteikkaat lappilaiset melodiat.

Jotain perää tuossa taitaa olla, koska maailmankaikkeuden perusta kuuluu muodostuvan ensimmäisen ulottuvuuden stringeistä, kuin kosmisista kitarankielistä, ja niiden välisistä jännitteistä, joita soinnuiksikin sanotaan. Cool Oikeaa avaruusmuzakia pystytään jotenkin mittaamaan, en kyllä tiedä miltä se kuulostaa. :Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #36 : 16.11.2005 19:20:44 »

Niin. Oletkos muuten lukenut kirjaa "Terveisiä oikeitten ihmisten maasta"
kirjailija oli jokin Morgan...

Se oli mielenkiintoista!
tallennettu
krokotiili
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #37 : 16.11.2005 19:29:01 »

totta.musiikki voi toimia todellakin henkisyyden nostattajana..joskus jos kuuntelee jotain musiikkia mistä todella pitää,tuntuu kuin tekisi uuden retken sisimpään ja löytäisi jotain uutta itsestään..viimeisin löytö on Johanna Kurkelan uusin levy,joka täynnä varsin kaunista musiikkia..Suosittelen,jos on yhtään herkkis-tyyppiä!!! Cry
tallennettu
Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52



Profiili
« Vastaus #38 : 16.11.2005 22:35:21 »

Lastenlauluja, espanjalaista musiikkia ja kotimaista iskelmämusiikkia lapsena, klassista musiikkia ja disco/tanssimusiikkia koululaisena, metallia teininä, house/acid/tecnomusaa ja folkkia opiskelijana jne. Rokkia tietenkin myös höysteenä, niin kotimaista kuin ulkomaistakin. Rythm&Bluesia, Jazzia, tilanteen mukaan. Elämäni paras musiikkiesitys on ollut japanilainen Kodon-saaren rumpuryhmän näytelmällinen esitys ulkoilmassa vanhassa kreikkalaisessa teatterissa! Edelleen olen kaikkiruokainen, mutten enää tarvitse metallia  - vaikka joskus yksin autoillessani Radio Cityä kuuntelenkin! smitten Musiikki valitaan tunnelman ja sisäisen tarpeen sekä intuition mukaan, jos se on itse valittavissa. Jälkikasvun musiikkimakua seurailen mielenkiinnolla ja edelleen kuuntelen uusintakin musiikkia - puolisoni musiikkimaku on täysin sama (tuttu ja turvallinen) kuin on aina ollutkin. Levyiltä löytyy myös eksoottisempia luontoääniä, joita ei kotimaassa kuule, sekä klassista barokkia, kuin myös meditaatiomusiikkia sekä rentoutusmusiikkia.

Musiikilla voi joko nostattaa henkisyyttä tai vaikuttaa siihen päinvastoin - ei ole siis mielestäni saman tekevää mitä kuuntelee, missä ja milloin.
tallennettu

"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
Mirjam
Vieras
« Vastaus #39 : 22.12.2005 16:05:13 »

Ostinpa tänään itselleni joululahjaksi Tilkkutäkki levyn.  santa_azn
Ihan vaan iki-ihanan Kirkossa kappaleen takia. Pakko myöntää, mutta kyllä siitä edelleen liikuttuu...on niin suunnattoman kaunis...
Tulee mieleen 'villit'riparileiri ajat ja miten ihanasti siellä yhdistyi nuoruuden raikkaus ja villiys ja silti jokin yhteenkuuluvaisuuden tunne. Osaltaan 'suuren persoonan' riparipappimme ansiota, jolla pilke silmässä oli aina...myös kun polttelimme iltanuotiolla ringissä papin piippua.... santa_rolleyes

Kirkossa
tuli kirkkoon mies ja lapsi
he eteeni istuivat
kai tie oli pienelle pitkä
oli kosteat kiharat
ei monta hetkeä hiljaa
tuo ollut pikkupää
oli paljon kyselemistä
ja paljon nähtävää

oli kauniit alttaritaulut
monihaaraiset kynttilät
nuo kaksi puhuivat hiljaa
ja joskus hymyilivät
kovin kauan saarna kesti
lapsi istui miettien
ja pienin pehmein sormin
isän hihaa hyväillen

minä tahtoisin isä jo kotiin
isä minua väsyttää
hän nostaa pienet kasvot
ja huuli värähtää
he lähtivät kesken saarnan
minä loppuun asti jäin
sama hiljainen arka pyyntö
nous syvältä itsestäin:
minä tahtoisin isä jo kotiin
isä minua väsyttää
soi kirkossa kiitosvirsi
oli ulkona vihreää.


Ööh...ei kovin jouluinen....mutta nostalginen kuitenkin  santa_afro
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #40 : 22.12.2005 16:26:43 »

Se nostattaa mukavasti henkisyyttä kun
tekee musiikkia...
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Mirjam
Vieras
« Vastaus #41 : 22.12.2005 16:31:53 »

Se nostattaa mukavasti henkisyyttä kun
tekee musiikkia...

Joo, toiset osaa sitä tehdä, toiset ei... santa_sad
Noh, kai sitä jotain säveliä saan aikaan huilutellen ja jotain pientä räpellystä siellä täällä, mutta ei minun alaani.
Mutta tosiaan hienoa nauttia jonkun toisten 'hengen-tuotteista'....
Ja joskus persoonankin... santa_rolleyes
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #42 : 22.12.2005 16:44:56 »

...
Noh kyllä jokaiselta löytyy joku sellainen taiteen ala missä
he ovat hakoja. Ei ehkä välttämättä sitten musiikki..
Mutta joku muu..
Ei ehkä ns. "nostata" henkisyyttä vaan on pikemminkin
terapeuttista.

Kuten musiikkikin on terapeuttista.
Ei välttämättä kuitenkaan kaikki musiikki
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
faust
Vieras
« Vastaus #43 : 22.12.2005 17:04:02 »

Ihan ok ja kauris!!!! santa_shocked

http://www.cs.ut.ee/~andres_d/mclaughlin/

Tosin kieroutunut hymy hänellä. santa_sad
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #44 : 22.12.2005 17:08:37 »

Lainaus
Ei ehkä ns. "nostata" henkisyyttä vaan on pikemminkin
terapeuttista.
Kuten musiikkikin on terapeuttista.
Ei välttämättä kuitenkaan kaikki musiikki

Jep, tuosta olen samaa mieltä, että 'terapiaahan' se on, ottaa vastaan ja tuottaa..musiikkiakin.
Hyvin pitkälti juuri emootiot ne pintaan pukkaa, jos 'koskettaa' jokin musiikillinenkin tuotos...oli se sitten liikutusta, iloa taikka melankoliaa.  santa_rolleyes
Ja toissalta 'vahvat bassot' on kuin 'alkukantaista soidintanssia tai muuta rituaalista'.....ja siinä voipi 'elää' rytmiä sisällään fyysisestikin.
 santa_cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: