Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Viehätysvoiman salaisuus?  (Luettu 47907 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #90 : 14.12.2012 14:16:54 »

Minä olen ottanut asian tällä tavoin:
Terveydenhoidossa pidetään erittäin epäsuotavana, että hoitajalla tai lääkärillä on parisuhde potilaan kanssa.

Niinpä samalla logiikalla on erittäin epäsuotavaa, jos ihmissuhteen perusmotivaationa on toisen ihmisen hoitaminen tai sen mahdollistaminen että hän ei itse hoida omia ongelmiaan kuntoon.

Parisuhde ei voi olla hoitosuhde. Ja nyt en tarkoita tilannetta, jossa esim. pitkään yhdessä olleen pariskunnan toiselle puoliskolle tulee jokin yhtäkkinen sairaustila, vaikkapa nyt aivohalvaus josta kuntoudutaan pitkään tai alzheimer josta ei kuntouduta ollenkaan. Monet valitsevat tässä tilanteessa ihan vapaaehtoisesti ryhtyä omahoitajaksi ja sehän on ihan vain kunnioitettavaa. (Yllättyykö muuten kukaan siitä, että jos nainen sairastuu mies lähtee todennäköisemmin parisuhteesta, nainen taas todennäköisemmin ryhtyy omaishoitajaksi. Ero ei ole iso mutta tilastollisesti havaittava kuitenkin.)

Minä tarkoitan nyt tilannetta, jossa toisella on jo suhteen alkaessa mikä tahansa psyyken puolen ongelma, olipa se sitten päihdeongelma, prosessipäihdeongelma, kontrollinhalu, masennus, ihan mikä tahansa. Tällaisessa tilanteessa on mielestäni erittäin tärkeää, että tämä sairas puoliso käy itse hoidossa jossain, tai terapiassa, tai tekee itsetyöskentelyä ongelmansa kanssa. Puolisoa ei voi vaatia olemaan tukihenkilö tai terapeutti, sillä silloin kyseessä ei ole enää parisuhde vaan hoitosuhde - ja hoitosuhteessahan osapuolet eivät saisi olla parisuhteessa keskenään.

Minun vastuullani ei ole yhdenkään toisen aikuisen ihmisen elämä, jokaikinen on itse elämästään vastuussa ja eritoten siitä on vastuussa silloin, kun ryhtyy korruptoivaan vallankäyttöön eli juurikin kiristää malliin 'jos et ryhdy kanssani kimppaan, tapan itseni.' Minun silmissäni tuollainen lause nimenomaan vapauttaa kaikesta velvollisuudesta olla henkilön kanssa missään tekemisissä. Näiltä ihmisiltä pitää juosta pakoon ja lujaa! Mutta se tulee toki tehdä ystävälliseen sävyyn ja todeta ihan vain asiallisesti: "Tarvitset ammattiapua, minä en voi auttaa sinua millään tavoin, koska en ole ammattilainen näissä asioissa."

Jos ryhtyy mahdollistamaan toisen ihmisen sairastamista - hoitaa häntä juuri riittävästi, jotta hänen ei tarvitse todella paneutua ongelmansa ratkaisemiseen ja sen kanssa työskentelyyn - on myös suuri riski sairastua itse.  Toinen vastaava tilanne on se, jossa siipalla ei ole ainuttakaan ystävää ja hän sälyttää kaiken puolison harteille. Sanotaan että arkkua kantamaankin tarvitaan vähintään 6 ihmistä, ja samalla periaatteella täytyy mennä myös parisuhteissa: Kukaan ei voi olla toiselle puoliso, kaverit, vertaistukiryhmä ja terapeutti. Näihin kaikkiin osiin tarvitaan ihan omat ihmiset.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #91 : 02.01.2013 21:27:13 »

Enpäs olekaan vastannut tähän ketjuun, pitää siis korjata vahinko Wink

Viehätysvoiman salat? Hmm... Musta tuntuu, että mä olen tässä viehätysvoima-asiassa jäänyt jaon ulkopuolelle, sillä meikäläisen ovella ei ole tunkua kosijoista - päinvastoin :Smiley  Ihan ystäväporukoissakaan en ole se, jonka ympärillä kaikki parveilevat. Olen aina tuntenut itseni enempi outolinnuksi, joka ei oikein sovi mihinkään porukkaan ja on aina vähän ulkopuolinen Lips Sealed

Koska mulla on voimakas pläjäys Jousimiestä ja tulta kartalla, en ole kovinkaan naisellinen ja hienostunut, vaan enempi lapsenomainen, herkästi innostuva villivarsa (vielä näin kolmikymppisenäkin), jonka reaktiot ovat välittömiä ja harkitsemattomia - etuna tässä on se, että mun tunteenpurkaukset eivät ole teeskenneltyjä. Tietty töissä on työminä päällä ja ollaan hillitympää (huom! yleensä, ei aina :Smiley ) ja vapaa-ajalla tuuletetaan sitten vapaammin... Mulla on sellainen fiilis, että miehet enempi etsivät naista, joka uskaltaa näyttää sen naisellisen puolensa - eivätkä ole kuten mä, eli riuhtoo, tunkee itsensä joka paikkaan, puhuu mitä sylki suuhun tuo ja sottaa itsensä joka paikkaan :Smiley  Että eipä tosiaan ole miehiä mulla riittänyt joka sormelle - tosin ne, jotka ovat lähelle uskaltautuneet, ovat sitten jääneetkin pidemmäksi aikaa Smiley

En mielestäni ole mikään klassinen kaunotar, tosin en rumakaan. Pidän itseäni aika persoonallisen näköisenä ja ilmeikkäänä (ensivaikutelma tosin on aika tarkkaileva ja ujokin), kroppa on aika voimakas (normaalipainoinen olen). Naisellinen pukeutuminen ei ole oikein mun juttu, enempi mua näkee kiitämässä paikasta toiseen aina farkuissa ja tennareissa, yhdistettynä toppiin/printti-t-paitaan/huppariin tms. Mutta mitäs  jousimies muutenkaan vaatteilla keekoilisi, helmat ovat vain tiellä ja koroilla ei pääse vauhdilla paikasta toiseen... :Smiley

Yksi työkaveri tuossa sanoi lähiaikoina, että mä olen semmoinen nainen, joka varmasti vetoaa moniin miehiin. Koska nauran miesten ronskeille vitseille ja koska energiani kuulemma parhaimmillaan valaisee koko tilan. Oli kauniisti sanottu smitten  Mutta totuus on aika erilainen, sillä ei niitä miehiä tosiaan karkoitettavaksi asti ole ollut jonossa :Smiley

Mulla on jännästi  venus hyvin pehmeissä aspekteissa - sen sijaan  mars taas tekee paljon jännitteisiä aspekteja. Olenkin aikamoinen tujaus pehmeää ystävällisyyttä sekä raakaa, ronskia, alkukantaista energiaa. mars onkin kartallani näkyvässä asemassa, onhan se 1. huoneessa ja vieläpä  kauris :ssa, eli ylennysmerkissään.

venus :ksen aspektit kartallani:

venus aspect_con aurinko
 venus aspect_tri kuu
 venus aspect_con merkurius
 venus aspect_con neptunus
 venus aspect_ssx juno

venus jousimies 11. huoneessa - että bye-bye vaan pehmeälle, hienostuneelle naisellisuudelle :Smiley

mars :n aspektit kartallani:

mars puolineliö aurinko
 mars aspect_sex jupiter
 mars aspect_squ saturnus
 mars aspect_ssx neptunus
 mars aspect_squ pluto (morjens!! Shocked )
 mars aspect_tri chiron
 mars aspect_con juno

mars kauris 1. huoneessa - ei liene mikään ihme, että miehessä vetoaa juuri luotettavuus ja käytännönläheisyys Smiley  Sekä se, että mun suhteet tuppaavat olemaan hyvin sitoutuneita. Eikä varmaan mikään ihme, että ronskiudessa löytyy Grin

aurinko jousimieskuu leijona - tulta, tulta... Mulla vieläpä tarkka  aurinko aspect_tri kuu . Ei kovin hienovaraiset merkkisijainnit. Parhaimmillaan energiani on positiivista, tsemppaavaa ja hullunhauskaa hassuttelua - vitsejä, naurua... Huonoimmillaan kiivasta, impulsiivista, jopa tuhoavaa. Tai sitten energia on kokonaan kateissa ja mielen täyttää vain tyhjyys...

askendentti kauris kertonee naamionani siitä, että olen ihmisten suhteen hyvin valikoiva ja vain harvat päästän koskettamaan sydäntäni. Toisaalta, kun luottamus on saavutettu, luotan toiseen 100%:sti ja myös muhun voi luottaa kuin vuoreen Smiley
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio