Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lisäopastusta ja näkemystä kaipaisin!  (Luettu 2037 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
isla-vera
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49



Profiili
« : 25.06.2012 21:16:02 »

Otsikko ei ehkä kauheasti paljasta mitä haen takaa, joten selitänpä pikkuisen!

Olen jonkinverran tulkinnut omaa syntymäkarttaani, omasta mielestäni hyvällä menestyksellä. On kuitenkin hyvin paljon asioita mitä en vielä ymmärrä ja vaikka kuinka olen täällä foorumilla kahlaillut, en ole toistaiseksi vastausta löytänyt, ja olen hyvin kärsimätön persoona, joten nyt päätin luoda uuden aiheen. Tästä on varmasti myös muille hyötyä, mikäli nyt saan vastauksia kysymyksiini  Smiley.

Ensiksi haluaisin tietää huoneista ja siitä, miksi osa huoneista on tyhjiä? Millainen merkitys tyhjillä huoneilla on?
Mistä löytyisi jotain apua siihen, mitä mikäkin planeetta missäkin huoneessa tarkoittaa? Eli jos esim. Pluto on 1 huoneessa, mikä sen merkitys on ja miten se eroaa siitä että siellä olisi vaikkapa Jupiter?

Sitten aspekteista. Täältä löytyy Auringon, Kuun ja Merkuriuksen aspektit, mutta mistä löytäisin kaikkien planeettojen? Vaikkapa minun kartallani oleva Jupiter yhtymä Venus? Entäpä mitä merkitystä on sulkeutuvalla ja avautuvalla kolmiolla/neliöllä? Miten sulkeutuva eroaa avautuvasta?

Osa kysymyksistäni on varmasti hölmöjä toisten korviin, mutta näitä olen kovasti pähkäillyt! Varsinkin noihin aspekti juttuihin hurahdin täysin, kun huomasin miten hyvin ne oikeasti kuvaavat minua  :Smiley. Ja jos joku kokeneempi olisi kiinnostunut toimimaan henkilökohtaisena oppaana astrologian maailmaan, olen erittäin kiinnostunut kuulemaan kaikesta mahdollisesta ja oppimaan lisää. Apunani on jo toiminut tämä foorumi sekä kirjastosta lainatut kirjat, mutta pidän toisilta oppimisesta enemmän, ehkä juuri sen takia, että voi heti kysyä jos jokin jää epäselväksi tai jos jostain tahtoisi kuulla lisää. Kirjat kun eivät pahemmin kysymyksiin vastaile, ellei ole onni matkassa  Wink. Lisään tähän oman syntymäkarttani ja jos joku jaksaa sitä vilkaista ja keskustella siitä kanssani, niin laittakaapa yksityisviestiä!
tallennettu

plutonic power
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #1 : 25.06.2012 22:18:34 »

No minä voin avata keskustelun, vaikka en mikään konkari olekaan.

Tyhjistä huoneista sanottiin peruskurssilla, että siinä huoneessa ei ole oppimisen paikkoja.  Huoneethan ovat elämänalueita, ja huomiota vaativat ne huoneet, elämän osa-alueet, missä on planeettoja.

Varmaan aluksi kannattaa syntymäkartan tulkinnassa pitäytyä ns. persoonallisissa planeetoissa.  Ascendentti ja akselit yleensäkin on se kaikkein henkilökohtaisin, sitten Kuu, Aurinko, Merkurius, Venus ja Mars.  Näistä tekijöistä koostuu yksinkertaisimmillaan syntymäkartan tulkinta.  Ne muut, Jupiter ja Saturnus, Uranus, Neptunus ja Pluto ovat hitaampia liikkeissään, ja niiden merkitys tulee esiin aspektien kautta.

Aspekteja ymmärtää paremmin, kun opettelee ensin joka planeetasta muutaman avainsanan ja yhdistelee sitten sitä palapeliä.  Perusaspektien luonteen löytää jokaiselta astrologiselta sivustolta netistä.  Esimerkiksi yhtymässä  aspect_con planeettojen energiat yhdistyvät, oppositiossa  aspect_opp vastakkain, eri puolilla karttaa.  Neliö  aspect_squ on haastava, kolmio  aspect_tri harmooninen, helposti energioita yhdistävä.

Näillä pitäis päästä alkuun.   Wink
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: