Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ilta/aamuihminen  (Luettu 23392 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« : 12.06.2012 17:18:38 »

Miten jakautuvat nämä aamu- ja iltaihmiset?
Aikoja sitten toki tarvittiin tulivahteja ja yövartioita mut onko se vieläkin joku jäänne evoluutiossa vai missä syy?
Mun mielestä aikainen herätys on kauhistus mutta ilta ja yö on ihanaa aikaa
En varmaan voisi edes seurustella erirytmisen kanssa. Toki tämä viime vuosien sairastelu on vaikuttanut osaltaan tähän että voi valvoa pitkään tarvitsematta lähtee aamulla mutta kyllä olen aina ollut yökukkuja.
Toki aurinko ja valo tuntuu hyvältä mutta pimeys ja viileys vielä paremmalta.
Rakastan ukkosta ja nyt näyttää siltä että vois rymistä hieman tänään  Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #1 : 12.06.2012 19:19:32 »

Mä mietin tätä just tänään..kun nuo meidän kaksi maamerkki lasta touhaa jo kuudesta täällä kahdestaan, ja me vesimiehet vedetään unta kuuppaan mielellämme paljon pidempään.
Onko merkillä tekemistä?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 12.06.2012 20:25:29 »

vesi nukkuu
maa syö
ilma ajattelee ja tuli juo
  Cheesy

Tämä kiinteän veden merkki  skorpioni ainakin nukkuu mielellään,
aamulla pitkään, vaikka oonki olluna joskus työssä, jossa piti nousta jo kukonlaulun aikaan..nukuinkin sitten päiväunia.
 aurinko skorpioni sijaitsee 12 huoneessa, yövalvoja?
mut enpä tiijä, kun se on horisontin yläpuolella sinänsä. Heräämisaika mielellään sama kuin synt.kellonaika? Joskus aamupäivällä..
IC ja yö, no se on aktiivisen  mars :n ja Oinaan aluetta,
nukkumaan vasta puolenyön jälkeen.
 kuu uni on 8 huoneessa ja jos nousulta edetään egyptiläisittäin ja kellon mukaan normisti auringonnoususta kohti sen laskua DC:tä niin 8 huone asettuu puolenpäivän MC:n tuolle puolen elikkä "herään" kunnolla eloon vasta iltapäivällä.
 kuu aspect_tri askendentti jousimies
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #3 : 12.06.2012 20:39:07 »

Noita kahta aamuvirkkua yhdistää ja meistä toisista erottaa aurinko 11.huoneessa, ja syntymäkellonlyömä yhdeksän jälkeen aamulla.
Meillä aamunukkujilla taas on auringot 2 ja 4. huoneissa, toinen synt. puolen yän aikaan ja toinen aamuyöstä.
Horisontin ylä/ala puoliko tässä kenties näkyy?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 12.06.2012 20:59:13 »

En tiijä näkyykö siinä sinänsä tuo horisontin merkitys ja planeettojen jakautuminen ylä- tai alapuolelle.
Meillä on kaikki olleet kiinteitä merkkejä perheessä,
kaikki aamu-unisia.  aurinko harka velipoika on valmis lähtemään töihin yöllä ja nukkuu päivällä.
Toinen  aurinko harka tuttu teki mielellään yötyötä, nukkui päivällä. kuu kalat
ex-appi oli  aurinko jousimies ja kukkui joka aamu viiden jälkeen aamukahvin keitossa.
Vaimonsa taas  aurinko oinas tykkäs nukkua pitempään. Tulimerkkejä molemmat, toinen muuttuva toinen johtava.

Oiskohan jotain prinsessa Ruusunen -asteroidia, niin tutkis missä se nukkuu ja miten pitkään.. angel
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #5 : 12.06.2012 21:08:01 »

Varmaan on joku mytologian nukkumatti? Mikä semmonen ois? Keksis nimen niin vois ettiä asteroidia  Cheesy

Toinen aamuvirkku meillä on  aurinko ja  kuu  harka, toinen  aurinko  neitsyt ja  kuu jousimies

Mutta mä luulen, että  harka kaiffari herää aikaisin osin siksi, että nauttii kun saa tehdä meille muille aamupalaa ja huolehtia pikkusiskostaan...ja hyvin huolehtiikin  smitten


Muoks*
Morfeus ja Hypnos...
Morfeusta ei löydy...
(14827) Hypnos
(342) Endymion

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hypnos

Mulla 19 astetta  kaksoset huone 7, neliö Vesta, Mars ja Venus
kolmio Juno ja Asc

Ja Endymion asteen päässä kuusta Oinaassa kolmosessa. Neliö Kuunslmulle ja Neptunukselle, sekstiili merkuriukselle.
Jaa-a. Mitähän näistä sais?
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012 21:23:36 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 12.06.2012 22:13:39 »

mutku mutku tuo Hypnos ois enämpi sellanen unen henkilöitymä,
että jaksaisko se kuvata nukkumisen lahjaa?
Entäs jos tutkis aamu- ja iltatähteä, Venusta?
Henki ympyrä painaa risti materian päätä tyynyyn?
Aamutähti  venus on asteissa ennen Aurinkoa niinkuin nyt taivahalla.
Asetat oman Auringon  askendentti:lle ja jos  venus on horisontin yläpuolella on se aamutähti (noussut ennen aurinkoa)
ja jos se jää horisontin alapuolelle on se iltatähti  eli on iltataivaalla Auringon laskemisen jälkeen.
Itellä  venus rx ja aamutähti, ja keho  venus nukkuu vielä auringon noustessa.
 venus rx   skorpioni aspect_kvi IC  oinas

Tässä yks linkki aamu- ja iltatähti Venuksesta.
En kyllä allekirjoita tuota retroVenuksen elämänpelkoa ja suhdepelkoa.
Tai jos nukkuminen onkin pakoa reaalielämästä? Ei tahtoisi herätä unimaailmasta.

http://www.khaldea.com/planets/venus_type2.shtml
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #7 : 14.06.2012 16:33:10 »

Minä olen ollut yöihminen AINA. Lapsenakaan minua ei meinannut saada nukkumaan. Päivisin minulla on harvoin energiaa - sytyn vasta klo 18 jälkeen ja parhaimmillani olen klo 1-3 välillä. Jos minulla on parikin päivää vapaata rytmi kääntyy automaattisesti muotoon nukkumaan klo 4-5, herätys klo 14-16.

Kuulemma Kuu Ravut ovat yöihmisiä.

Yllättäen suosikkikappaleisiini kuului jo lapsena Laura Braniganin "Self Control", jossa lauletaan:

Oh, the night is my world
City light painted girl
In the day nothing matters
It's the night time that flatters

I live among the creatures of the night
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #8 : 14.06.2012 17:27:43 »

Jos ei työhön tai opiskelemaan tarvitse heräillä, niin kyllä tykkään aamu-unista tonne ysin-kymmenen korville asti, ja puolenyön kieppeillä nukkumaan, tai myöhemmin. Jännästi nyt oon muutamana yönä valvonut yli kahteen ja silti herännyt ysiltä, kun yleensä tarvitsen vähintään kahdeksan tuntia unta, mielellään enemmän. Olisko sitten tää valoisuus joka piristää.

Nukahdan ja herään yleensä aika hitaasti.  Tongue "Vartin torkut" ei toimi, se menee vartin koomailuksi täysin tajuissaan, ellen oo todella uninen ja jossain ihan täydellisessä lepotuolissa. Aamulla en ponnahda sukkelasti sängystä ylös kuin hätätilanteessa, esim. normaaleina opiskelupäivän aamuina on herätys ihan viimeistään tuntia (mutta mieluummin puoltatoista) ennen ku pitää olla lähtövalmis, enkä mää edes meikkaa, ihmettelen ja möllöttelen vaan. :Smiley 
Lapsena näin niin paljon painajaisia, että pelkäsin nukkumaan menoa ja itse Nukkumattiakin.

Juuh, olen aurinko ja  keskitaivas skorpioni ja  kuu leijona, mun Kuuni 8. huoneessa, Aurinkoni vähän tulkinnanvarainen mutta taitaa olla kympissä. Syntynyt olen yhdentoista jälkeen aamupäivällä.  venus iltatähtenä.
tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #9 : 14.06.2012 18:56:56 »

mulla on viivästyny unirytmi ja enemmän ku 24h mun vuorokaudessa. eli menee liukumalla päivästä toiseen. jos olis mahdollista menisin 03 nukkuun ja heräisin 13.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Morwenna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69



Profiili
« Vastaus #10 : 14.06.2012 20:36:34 »

Hehe, olen syntynyt aamulla puoli kymmenen aikoihin kesäkuussa ja nousumerkkikin valoisa Leijona mutta jumankauta että inhoan aikasia herätyksiä yli kaiken  Tongue myös päikkäreiltä tosi vaikee heräillä, mun on pakko torkuttaa 10-15 min väh.  Smiley Sekä ex- että nykyinen puoliso on molemmat tommosia että pomppaavat saman tien ylös kun kello soi. En tajua miten ne sen tekee. Armeija opettanu..?   idiot2
tallennettu
AnniA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 481



Profiili
« Vastaus #11 : 15.06.2012 09:16:30 »

Nukahtaminen on  vaikeaa... herääminen vielä vaikeampaa... Sad
mieluiten en nukkuis ollenkaan...  Angry

lapset  "pakottaa"   ettäpitäis yrittää nukahtaa viimeistään klo:1.00
koska he myös herättävät minut aamulla 7:00

mutta jos ei ole mitään tai ketään joka unirytmiäni määräilee....
niin...
silloiin menen nukkumaan aamuyöllä, ja 12:sta aikoihin "aamulla" ylös.
en tiedä miski näin on, mutta tuollainen rytmi ei tuota minulle vaikeuksia...  :Smiley
tallennettu

"sopivasti sekaisin"
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #12 : 15.06.2012 21:17:24 »

Olen ehkä siltä väliltä. Riippuu ihan, mihin rytmiin totun, mutta jos ei ole pakottavaa tarvetta, menen yleensä nukkumaan siinä puolenyön jälkeen ja herään kymmenen-yhdentoista maissa. Mutta en helposti valvo yli kahteen, enkä myöskään vapaaehtoisesti herää ennen kymmentä.  Cheesy
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #13 : 15.06.2012 22:51:01 »

Aamun torkku ja illan virkku. Syntymäaikani mukaisesti (klo: 17.50) olen parhaimmillani pikku kakkosen aikaan. Ja nukun mieluusti 8-10h jos vain saisin. Nukkuminen on mukavaa.

 Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #14 : 16.06.2012 05:31:00 »

"Parhaimmillani pikku kakkosen aikaan"  Cheesy Sama mulla ja vrk-rytmi keikahtaa tosi helposti yökukkumisen puolelle
Yöllä aika menee älyttömän nopeesti kun höpistään ukon kanssa. Mä roikun netissä ja kommentoin eri juttuja, mies tsiigaa telkkarii/teksitv:tä.
Nyt taas kello jo puoli kuusi ja kaksi pöllöä täällä silmät isona. Herätys varmaan klo 16
Aamulinnut laulelee ja kaikki verhot on kiinni kun tää on meidän pseudoyö
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: