Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ajattelemisen aihetta...  (Luettu 6114 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Jinx
Vieras
« : 02.04.2006 02:50:29 »

Luethan Sinäkin

SINULLE Ystäväni ajatuksella minulta,

"Liian monet ihmiset sysäävät syrjään jotakin mikä tuo iloa heidän elämäänsä ainoastaan koska he eivät ole ajatelleet tai suunnitelleet sitä etukäteen.
Se ei muuten vain sovi heidän tiukkaan aikatauluunsa
tai he ovat vain liian jäykkiä poikkemaan rutiineistaan.

Ajattelin tuossa yhtenä päivänä kaikkia niitä naisia, jotka Titanic-laivalla nauttivat jälkiruokaa illallispöydässä täysin tietämättömänä mitä kohtalokas yö toisi tullessaan.
Sen jälkeen olen yrittänyt olla hiukan joustavampi.

Kuinka monet naiset syövät kotona ravintolassa syömisen sijaan, vain koska ei ole mitään erityistä syytä ulkona syömiseen. Kuinka tuttuja jääkaappimme, patamme ja pannumme ovatkaan meille?"

Kuinka monesti lapsemme juoksee huoneeseen, haluavat jutella jostain ja
joutuvat istumaan hiljaisuudessa sillä aikaa kun tuijotamme "Kauniita ja Rohkeita" televisosta?

En jaksa muistaa kuinka monta kertaa soitin siskolleni ja sanoin "Kuinka
olisi lounas puolen tunnin päästä? Hän melkein kimpaantui ja sanoi:
En voi, pyykit odottaa... tukkani on likainen... olisinpa tiennyt eilen, niin en olisi syönyt aamiaista niin myöhään... luulen, että rupeaa satamaan..."

Ja oma suosikkini on: "Oletko hullu, nythän on maanantai"....

Siskoni kuoli muutama vuosi sitten. Emme koskaan lounastaneet yhdessä.
Koska me ihmiset ahdamme niin paljon kaikkea elämäämme tänä päivänä, suunnittelemme jopa ajankohdan päänsärylle...
Elämme lupausten niukalla dietillä itsellemme, sitten kun ajankohta on täydellinen!!

Menemme vieraisille mummolaan sitten, kunhan Joonas on ensin oppinut pissaamaan pönttöön. Kutsumme ystävämme meille iltaa viettämään kunhan olohuoneen lattiamatto on ensin uusittu.
Menemme toiselle kuherruskuukaudelle sitten kunhan kaksi nuorimmaista ovat
onnellisesti valmistuneet lukiosta.

Elämällä on tapana kiihdyttää vauhtia kun vanhenemme.
Päivät lyhenee ja lupausten lista itsellemme pitenee.
Monina aamuina, kun heräämme ainoa mitä elämällemme annamme on:
"Mitä aion, minä suunnittelen" "ja jonain päivänä, kun elämä on rauhoittunut... niin sitten"..

Minulla on yksi niin kutsuttu "elä hetkessä ystävä", joka on aina valmis uusiin seikkailuihin ja matkoihin. Hänen mielensä on aina avoin uusille ideoille.
Hänen elämän janonsa on kuin tarttuva tauti.
Juttelet hänen kanssaan ja viisi minuuttia ja olen valmis vetämään rullaluistimet vanhoihin jalkoihisi ja syöksymään täyttä päätä alamäkeen.

Huuleni eivät ole oikeastaan koskettaneet jäätelöä kymmeneen vuoteen. Rakastan jäätelöä. Tähän saakka olen vain lusikoinut sen niin nopeasti suuhuni, nauttimatta sen viileydestä huuliani vasten. Niinpä tässä yhtenä päivänä, kun olin kotimatkalla, pysähdyin jäätelökioskille ja ostin suuren pehmiksen.
Jos autoni olisi sinä päivänä törmännyt kallioon, olisin kuollut onnellisena!

Oletko koskaan katsellut kun lapset leikkivät piilosta tai kuunnellut kun sade rummuttaa kattoa?
Oletko koskaan katsellut perhosen ailahtelevaa lentoa tai seurannut kun aurinko katoaa taivaan rannan taa ja pimeys laskeutuu?
Juoksetko jokaisen päivän läpi kiirehtien päättömänä asiasta ja paikasta toiseen?
Kun kysyt joltain "mitä kuuluu" kuuletko vastauksen?
Kun päiväsi on ohi ja olet makaamassa sängyssä illalla, ajatteletko jo satoja hoitamattomia juttuja seuraavalle päivälle?
Oletko koskaan sanonut lapsellesi "Tehdään se huomenna" etkä kiireeltäsi huomaa surua hänen silmissään?

Oletko koskaan anatanut hyvän ystävyyden hiipua unholaan? Mikset vain soita ja sano "hei"?

Nyt...mene siitä ja nauti tästä päivästä!!!!
Tee jotakin mitä HALUAT tehdä... ei jotain mitä sinun PITÄISI tehdä.

Jos kuolisit pian ja voisit tehdä vain yhden puhelinsoiton, kenelle soittaisit?
Ja mitä sanoisit?

Huolehdit ja kiirehdit päiviesi läpi, jotka ovat kuin avaamaton lahja...
heitetty pois... elämä ei ole kisa!
Ota se hitaammin. Kuule mussiikki ennenkuin laulu on päättynyt.

Näytä ystävällesi kuinka paljon heistä välität.
Elämä ei ole pelkkää juhlaa, mutta sillä välin kun olemme täällä voimme yhtähyvin tanssia!!!

 smitten smitten

(Ystäväni lähettämä maili minulle... Pisti ajattelemaan ja halusin jakaa sen kanssanne!!!)
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #1 : 02.04.2006 10:20:44 »

Kiitos, että jaoit !  smitten
Kosketti kyllä..ja todellakin oli asiaa.
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #2 : 02.04.2006 12:31:20 »

Luethan Sinäkin

SINULLE Ystäväni ajatuksella minulta,
 smitten smitten

(Ystäväni lähettämä maili minulle... Pisti ajattelemaan ja halusin jakaa sen kanssanne!!!)


Hei "Jinx"


Meidän täytyy pysähtyä
ja nauttia rakkaistamme
sekä
antaa itsellekin aikaa
nauttia elämästä

Olemalla läsnä tässä ja nyt
elät todellista "laatuaikaa"

- lastesi kanssa
- puolisosi / avopuolisosi kanssa
- ystäväsi kanssa
- vanhempiesi kanssa


http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=5605.msg44623#msg44623


Elämänilo


(http://smileys.smileycentral.com/cat/5/5_7_7.gif)
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #3 : 02.04.2006 12:38:50 »

Olipa todella hyvä ja tärkeä aihe nykypäivän ihmisille.  Cool

Lainaus
Oletko koskaan katsellut kun lapset leikkivät piilosta tai kuunnellut kun sade rummuttaa kattoa?
Oletko koskaan katsellut perhosen ailahtelevaa lentoa tai seurannut kun aurinko katoaa taivaan rannan taa ja pimeys laskeutuu?

KYLLÄ! ja  juuri tuollainen on todella tärkeää. smitten
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #4 : 02.04.2006 12:59:40 »

Itse olen oppinut pitkin elämääni, pikkuhiljaa sen, että nautin/osaan nauttia kaikesta mitättömältäkin tuntuvasta. Aina se ei ole ollut helppoa todellakaan, mutta nykyään tuntuu, että ON. Lisäksi minusta on osuva ajatus se, että eläisi jokaisen hetken, jokaisen päivän, kuin se olisi viimeinen. Rakastan elämää !   smitten  angel
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 02.04.2006 13:14:58 »

kuolemanpelko on sama kuin elämänpelko
sirtämällä kuoleman ajatusta sitku...siirrämme elämäämme sitku...
   
        ELÄMÄ ON NYT
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #6 : 02.04.2006 20:38:03 »

Hyvä juttu JINX.. Wink
Luin taannoin K.Vakkurin kirjan Aika ja sinä, missä tuota tematiikkaa käsiteltiin enemmänkin. Niin sinun juttusi kuin tuo Vakkurin kirja liikahduttivat jotain sisälläni, vaikka en olekaan missään uraputkessa tukka putkella juokseva hätäläinen.

Enemmän pitäisi ihmisten miettiä sitä mikä on kantava ajatus omassa elämässä ja mihin on menossa, mihin haluaa mennä ja miksi. Ja kuinka lähellä tai kaukana omista unelmistaan on tällä hetkellä..Niitähän pitäisi alkaa toteuttamaan HETI eikä sitku-mutku jne..
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #7 : 03.04.2006 10:56:13 »

Omasta mielestänikin oli todella hmm... ajatuksia herättävä juttu...  idiot2

Olkaatten hyvät!!!

Aurinkoista viikon alkua jokaiselle!!!  smitten

Muistakaa elää hetkessä!  coolsmiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: