Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lisämunuais-stressi  (Luettu 13664 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« : 15.05.2012 22:26:36 »

Onko kellään omakohtaista kokemusta?

Minä olen pitkään "kärsinyt" sellaisista yleisoireista, jotka sopisi vaikka minkä sairauden alle, mut oon tullut siihen tulokseen että vian on oltava jossain hormonitoimintaan liittyvässä jutussa. Sit luin artikkelin joka käsitteli lisämunuais-stressiä ja kaikki oireet täsmäsivät. Tai no toisaalta oireet vois liittyä myös kilpirauhaseen...

Onko kellään kokemusta, voiko tätä vaivaa hoitaa millään tietyllä lisäravinteella/ruoka-aineella?
Tiedän kyllä että pitäisi syödä mahdollisimman puhdasta ruokaa ja välttää kahvia ja alkoholia ja vähentää stressaamista.

Mulla siis: rankkaa väsymystä, vaikee nousta aamulla koska olen ihan tokkurassa ja suorastaan pahoinvointinen puoleen päivään asti, allergiat on lisääntyneet parin viime vuoden aikana, saan kaikki kiertävät taudit itseni ja paranen niistä hitaasti, suolisto-oireita on, himoan makeaa JA suolaista ruokaa, niveliä kolottaa, päänsärkyä usein, samoin selkäsärkyä (munuaisten kohdalla kuumotusta), usein on jotain tulehduksia esim. tuntuu että virtsatietulehdus ois tulollaan mut saan sen meneen pois juomalla tosi paljon ja ottamalla c-vitamiinia, sit mulla tulee kuumia lehahduksia usein, olen stressaantunut ja sydän hakkaa häiritsevän lujaa jne., muisti on lyhyt ja huono, en kestä vastoinkäymisiä enkä stressiä paljon yhtään, tuntuu että kuumeilen välillä, kuukautiset ovat epäsäännölliset, laihduttaminen ei onnistu <-- rasva on tiukassa kii keskivartalossa (ja joo, tiiän et oon just ollu raskaana mut silti, tää oli yks niistä oireista, "rasvoittuminen").. No, ei tässä ollut kaikki oireet mut ehkä suurin osa  Grin

Tähän haluaisin ehdottomalla mielenkiinnolla vastausta ainakin Eklektikolta, jolla vois taas kerran olla jotain asiantuntevuutta hihassaan.. Olisin_hyvin_kiitollinen!
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #1 : 15.05.2012 22:40:05 »

Nii joo ja vielä maininta et se mun väsymys ei voi olla unen puutetta, koska nykyään saan unta ihan 7-10 tuntia yössä, eli hyvin. Ja vielä säännölliseen rytmiin.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2 : 15.05.2012 23:35:47 »

Mulla ei ole mitään asiallista sanottavaa aiheeseen liittyen, mutta tuo teidän poika! Ihanan punainen tukka  smitten Eikös hän  oinas ollut? Smiley
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #3 : 16.05.2012 00:55:40 »

Onko kellään omakohtaista kokemusta?

Minä olen pitkään "kärsinyt" sellaisista yleisoireista, jotka sopisi vaikka minkä sairauden alle, mut oon tullut siihen tulokseen että vian on oltava jossain hormonitoimintaan liittyvässä jutussa. Sit luin artikkelin joka käsitteli lisämunuais-stressiä ja kaikki oireet täsmäsivät. Tai no toisaalta oireet vois liittyä myös kilpirauhaseen...

Onko kellään kokemusta, voiko tätä vaivaa hoitaa millään tietyllä lisäravinteella/ruoka-aineella?
Tiedän kyllä että pitäisi syödä mahdollisimman puhdasta ruokaa ja välttää kahvia ja alkoholia ja vähentää stressaamista.

Mulla siis: rankkaa väsymystä, vaikee nousta aamulla koska olen ihan tokkurassa ja suorastaan pahoinvointinen puoleen päivään asti, allergiat on lisääntyneet parin viime vuoden aikana, saan kaikki kiertävät taudit itseni ja paranen niistä hitaasti, suolisto-oireita on, himoan makeaa JA suolaista ruokaa, niveliä kolottaa, päänsärkyä usein, samoin selkäsärkyä (munuaisten kohdalla kuumotusta), usein on jotain tulehduksia esim. tuntuu että virtsatietulehdus ois tulollaan mut saan sen meneen pois juomalla tosi paljon ja ottamalla c-vitamiinia, sit mulla tulee kuumia lehahduksia usein, olen stressaantunut ja sydän hakkaa häiritsevän lujaa jne., muisti on lyhyt ja huono, en kestä vastoinkäymisiä enkä stressiä paljon yhtään, tuntuu että kuumeilen välillä, kuukautiset ovat epäsäännölliset, laihduttaminen ei onnistu <-- rasva on tiukassa kii keskivartalossa (ja joo, tiiän et oon just ollu raskaana mut silti, tää oli yks niistä oireista, "rasvoittuminen").. No, ei tässä ollut kaikki oireet mut ehkä suurin osa  Grin

Tähän haluaisin ehdottomalla mielenkiinnolla vastausta ainakin Eklektikolta, jolla vois taas kerran olla jotain asiantuntevuutta hihassaan.. Olisin_hyvin_kiitollinen!

Kuulostaa niin rankalta, että mitä tahansa kannattanee kokeilla, kuten lohta pyytää vaikka ei saisikaan?

Suosittelisin yrittämään vaikkapa vuorosierainhengitystä, ja mahdollisesti keskittymistä (dhaaraNaa) astraalikanavaan (tai
mikä lie) nimeltä 'kuurma' ( = kilpikonna; kuvannee sen rauhoittavaa ja vakauttavaa vaikutusta).

http://www.vastapainoksi.fi/rentoutusta.php#vuorosierainhengitys
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 16.05.2012 08:25:46 »

Hmjoo.

Ensiavuksi sinkkiä: Se neutraloi stressihormoni kortisolia, jota ne lisämunuaiset pukkaavat kehiin. Kortisoli on immunosuppressantti, eli vähentää immuunivastetta, eli tottakai saat kaikki pöpöt kun immuunijärjestelmä ei toimi täysillä. HUOM: Sinkkiä vain 2 vkon kuurina kerrallaan, sitten aina vähintään viikon tauko ja sitten taas 2 vkoa sinkkiä.

Onko kilpirauhasarvojasi mitattu? Moderni ravinto - hiilihydraattipitoinen ravinto - aiheuttaa monille kilpirauhasen vajaatoimintaa, kaikki oireesi viittaavat siihen. Soija on erityisen paha kilpirauhaselle, jos käytät mitään moderneja soijatuotteita lopeta niiden käyttö. Jopa halpa teollinen tofu sisältää soijan kilpirauhasta tuhoavia myrkkyjä, vain perinteiset pitkän valmistusajan soijatuotteet ovat turvallisia. Nyrkkisääntö: Jos se on halpaa, se on tehty nopeasti ja on siten myrkyllistä.

Ja mikään ei estä sitä, että sinulla olisi yhtä aikaa kilpirauhasen vajaatoimintaa ja stressihormoni kortisolin tasot korkealla yhtä aikaa.
Stressinsietoa ei kannata muuten kehittää: Stressi pitää eliminoida, ei sietää.  Smiley

Viljojen fytiinihappo estää ravinteita imeytymästä, myös sitä sinkkiä. Jos sinulla on keskivartalolihavuutta, suosittelisin ilman muuta kaikkien viljojen karsimista ruokavaliosta, samoin tietenkin sokerin. Niiden kalorit sitten kannattaa korvata kasviksilla ja rasvalla. Makeanhimo lähtee yleensä muutamassa päivässä, kun lakkaa syömästä sokeria ja viljoja. Eli kyllä, suosittelen sinulle VHH-ruokavalioa, sillä moni on päässyt sillä eroon juurikin luettelemistasi vaivoista.  Smiley

Eikä sinun ole tarvis ryhtyä atkinsille tai mennä ketoosiin: Voit vain jättää ruokavaliostasi pois ne asiat, jotka ovat niin uusia ettei ihmiselimistö ole sopeutunut niihin. Jos ihmislajin historia kuvitellaan yhden vuoden pituiseksi, on maanviljelystä harjoitettu siitä yksi päivä, se uudenvuodenaatto. Sokeria ja valkoisia jauhoja on ollut tästä vuodesta tarjolla 15 minuuttia ja rasvakammoista kolesterolinvälttelyä 10 sekuntia.  Grin 

Kirjastosta löydät paljon hyviä teoksia asiasta, luin juuri itse eilen Edenfeltin Ruokavallankumouksen, joka on melkoisen loistava esitys asiasta. Muutaman viime vuoden aikana on vihdoin tullut tutkimuksia, jotka osoittavat tyydyttyneen eläinrasvan olevan täysin vaaratonta, yhteyttä sydän- ja verisuonitautien ja tyydyttyneen rasvan välillä ei ole. Ko. kirjassa on kerrottu juurikin näistä tutkimuksista ja siinä on hyvät lähdeviitteet itse tutkimuksiin.

VHH on lisäksi helppoa: Ei tarvitse laskea mitään, eikä ostaa mitään erikoistuotteita. Syöt vain oikeaa puhtaista raaka-aineista tehtyä ruokaa, joka pitää kylläisenä paljon paremmin kuin vähärasvainen ja korkeahiilihydraattinen suttu. HUOM: VHH ei ole proteiinidieetti, suositus on sama kuin virallinen suositus: Protskua 1-1,5 g per painokilo. Eli kun proteiiniruuissa on yleensä noin 20% proteiinia, niin esim minä 70-kiloinen saan 1 g protskua per painokilo syömällä noin 350 g proteiiniruokaa (liha, kala, lintu, juusto, pähkinät) päivässä. Hiilihydraatit korvataan maanpäällisillä kasviksilla ja rasvalla. (HUOM: Älä haksahda teollisiin VHH-tuotteisiin! Niissä on lisäaineita, karppileipiin on lisätty gluteenia  niin että sitä on usein enemmän kuin tavallisessa leivässä ja karppimakeisten sokerialkoholeista puolet sokeristuu elimistössä.)

Tai netistä löydät apua tältä sivustolta:
http://karppaus.info/
Tässä sen aloittajalle sopiva infosivu:
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Etusivu

Sivustolla on myös huomattavan paljon keskustelua kilpirauhasen vajaatoiminnasta,  lisämunuaisista jne. Siellä on myös valtava reseptiosio ja ihmiset kirjoittelevat sinne myös ruokapäiväkirjojaan, joista voi käydä vilkaisemassa mitä he oikein syövät.

« Viimeksi muokattu: 16.05.2012 08:53:48 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #5 : 16.05.2012 12:13:20 »


Tarkemmin ajatellen, onko esim. kakkostyypin diabeteksen mahdollisuus
poissuljettu, eli onko tullut käytyä sokerirasitustestissä?

 Shocked
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 16.05.2012 13:37:39 »

Jos olo paranee VHH:lla ja vatsa pienenee, niin sokerinsieto paranee siinä samalla.

Jos menet sokerirasitustestiin ja sokerinsieto on huonontunut, sinua halutaan ruveta siinä vaiheessa lääkitsemään ja ruokavalioneuvot joita siinä vaiheessa viralliselta puolelta saat, ovat sellaiset että mahdollinen alkanut tyypin 2 diabetes niillä vain pahenee. Virallinen taho suosittaa edelleen vähärasvaista ja runsashiilihydraattista ruokavalioa diabeetikoille täällä Suomessa, vaikka Ruotsissa VHH on jo hyväksytty vaihtoehtoiseksi hoitomuodoksi tyypin 2 diabetekseen.

Eli käy toki sokerirasitustestissä, jos siltä tuntuu, mutta jos sitten rupeat noudattamaan virallisen puolen ruokavalioneuvoja, niin se diabetes siitä ei kun pahenee ja lääkitystä pitää koko ajan vain lisätä. Tästä melkoisen paljon asiaa siinä Enfeldtin Ruokavallankumous-kirjassa. (Enfeldt on  muuten itse yleislääkäri) Kirja löytyy kirjastosta ja se kannattaa ilman muuta ainakin lukea ensin ennen kuin ryhtyy noudattamaan Suomalaisia virallisen tahon hoito-ohjeita tyypin 2 diabetekseen. Sitten kun olet lukenut, on sinulla muutakin kuin jo vanhentunut 'rasva tappaa'-informaatio.

Tyypin 2 diabeetikoita hoidettiin 1800-luvun lopulta asti erittäin menestyksellisesti pelkällä ruokavaliohoidolla. Kun hiilihydraatit pysyvät alle 72 g /päivä, pysyy sairaus oireettomana. Sitten tuli insuliini ja myöhemmin vielä muut diabeteslääkkeet ja ruokavaliohoito unohtui. Sitäpaitsi sillähän ei saa yhtään lääkkeitä kaupaksi...

DISCLAIMER: En ole terveydenhuollon ammattilainen ja ylläoleva teksti edustaa omaa mielipidettäni jonka pohjana on hyllymetri uudempaa kirjallisuutta aiheesta. Mutta lämpimästi suosittelen myös tähän uudempaan tietoon tutustumista, ennen kuin ryhtyy virallisterveelliseen 'syö vain hiilihydraatteja ja piikitä sitten enemmän insuliinia'- meininkiin, joka toimii sangen huonosti. Karppaus.fi palstalta löydät porukkaa, joka on voinut vähentää/lopettaa kokonaan tyypin 2 diabeteksen lääkehoidon ruokavalion ansiosta, porukkaa jonka kilpirauhasen toiminta on normalisoitunut jne.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #7 : 16.05.2012 17:23:48 »

Jos olo paranee VHH:lla ja vatsa pienenee, niin sokerinsieto paranee siinä samalla.

Jos menet sokerirasitustestiin ja sokerinsieto on huonontunut, sinua halutaan ruveta siinä vaiheessa lääkitsemään ja ruokavalioneuvot joita siinä vaiheessa viralliselta puolelta saat, ovat sellaiset että mahdollinen alkanut tyypin 2 diabetes niillä vain pahenee. Virallinen taho suosittaa edelleen vähärasvaista ja runsashiilihydraattista ruokavalioa diabeetikoille täällä Suomessa, vaikka Ruotsissa VHH on jo hyväksytty vaihtoehtoiseksi hoitomuodoksi tyypin 2 diabetekseen.


Näin on näppylät, mutta olettaisin, että tuossa testissä käymällä saa suhteellisen
objektiivisen kuvan insuliiniresistenssinsa tilasta. Virallisen "terveydenhuollon"
hoitosuosituksille voi silti viitata kintaalla?

Onhan toki ns. koululääketieteen parissa kaikenlaista valelääkäriä ja -hoitajaa sun muuta,
joten ei liene täysin poissuljettu sekään mahdollisuus, että lääketehtailijat
lahjovat laboratorioita vääristelemään tuloksia ja niiden tulkintaa omaksi
edukseen...

 Huh
« Viimeksi muokattu: 16.05.2012 17:38:45 kirjoittanut sideman » tallennettu
sidrika
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 310


Profiili
« Vastaus #8 : 16.05.2012 20:45:12 »

Minulla sama tilanne, jota olen pikkuhiljaa saamassa kuriin mutta myönteiset muutokset painossa näkyvät viiveellä. Kärsivällisyyttä siis  Smiley
Lue hormonidieetti-kirja. Siinä selitetään millä mekanismilla stressi sotkee ei pelkästään lisämunuaisten tuottamien hormonien tasapainoa vaan koko systeemiä, ja mitä asialle voidaan tehdä.
Homeopatiasta on apua, sekä Schüsslerin solumineraaleista.
Ja hakeudu kundaliinijoogatunnille/kundaliinijoogaopettajan konsultaatioon. Kundaliinijoogassa on useita sarjoja jotka voivat auttaa juuri tähän tilanteeseen (mutta niitä kannattaa opetella taitavan opettajan opastuksella mieluummin kuin kirjasta).
tallennettu
Myrten
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16



Profiili
« Vastaus #9 : 18.05.2012 08:25:03 »

Vatsavaivasi, ruoka-aineallergiasi ja nivelvaivat viittaavat amebainfektioon.

Väsymys, päänsäryt, selkäsäryt maksaan, jonka ameba ottaa kodikseen.

Tulehdukset viittaavaat siihen, että elimistösi puolustuskyky on heikoilla, johtuen pitkään jatkuneesta amebainfektiosta.

Kun maksa on kovilla, niin kuormittuvat munuaisetkin. Ja kun maksa on heikoilla pitkään, niin se alkaa kyllä lopulta tuntua ihan kaikissa elimissä. Mikään ei lopulta toimi.

Muutoin veikkaisin vain pahasti kuormittunutta tai jostain muusta syystä vajaakuntoista maksaa, mutta kun sinulla on nivelkipujakin, niin sitten ameba.

Vertaa oireitasi tähän. On kuvaus amebainfektion oireesta ja sinun oireesi tuntuisivat täsmäävän tuohon. Blogista löytyy myös ohjeita hoitoon.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #10 : 18.05.2012 14:29:14 »

Vatsavaivasi, ruoka-aineallergiasi ja nivelvaivat viittaavat amebainfektioon.

Väsymys, päänsäryt, selkäsäryt maksaan, jonka ameba ottaa kodikseen.

Tulehdukset viittaavaat siihen, että elimistösi puolustuskyky on heikoilla, johtuen pitkään jatkuneesta amebainfektiosta.

Kun maksa on kovilla, niin kuormittuvat munuaisetkin. Ja kun maksa on heikoilla pitkään, niin se alkaa kyllä lopulta tuntua ihan kaikissa elimissä. Mikään ei lopulta toimi.

Muutoin veikkaisin vain pahasti kuormittunutta tai jostain muusta syystä vajaakuntoista maksaa, mutta kun sinulla on nivelkipujakin, niin sitten ameba.

Vertaa oireitasi tähän. On kuvaus amebainfektion oireesta ja sinun oireesi tuntuisivat täsmäävän tuohon. Blogista löytyy myös ohjeita hoitoon.


Huh huh! Alkoipa omat vaivat tuntua lähes mitättömiltä tuon blogikirjoituksen luettuani...

tallennettu
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #11 : 19.05.2012 17:09:07 »

http://cfs.gehennom.org/?lisamunuainen

Tuolla on pitkästi juttua vajaatoiminnasta
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 21.05.2012 10:19:09 »

Amebainfektio voi olla mahdollinen, jos olet matkustellut maassa, jossa sellaisen voi saada. Suomessa ei voi. Huomattavan paljon todennäköisempi on yhdistelmä stressi + viljojen/hiilihydraattien aiheuttamat aineenvaihduntaongelmat ja autoimmuunireaktiot, sekä mahdollisesti vielä kilpirauhasen vajaatoiminta siinä ohessa.

Vaivojen aiheuttajaa kannattaa ruveta etsimään sieltä todennäköisemmästä päästä, pikemminkin kuin epätodennäköisestä. Kaksi viikkoa ilman viljoja ja sokeria paljastaa aika nopeasti oliko ruokavaliolla osuutta asiaan. HUOM: Jos kokeilet sitä, odotettavissa on eksorfiinin vieroitusoireet, eli ärtymystä ja mieletön himo itsellesi tutuimpaan gluteeninlähteeseen (minulla aikoinaan oli ruisleipä) sekä sokeriin. Niiden kuitenkin pitäisi mennä ohi muutamassa päivässä.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Nimble
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 21.05.2012 21:24:47 »

Lisämunuais-stressin saa hyvästi määriteltyä mm. kuivaverestä..
http://dl.dropbox.com/u/3302341/Verikuvat.pdf

Yleensähän lisämunuais-stressi tulee silloin, kun keho on koko ajan stressi-tilassa. Yleensä työnarkkareilla, jotka päätteiden ääressä ähertää niin löytyy juuri lisämunuais-stressin piirteitä. Jotkut sanovat, että osa oireista voisi johtua juuri tästä päätteellä istumisestakin, koska sähkökentät nostavat stressihormoonia kehossa. Smiley Tähän taas oiva ratkaisu olisi vissiinkin maadoituskaapelin asentaminen vaikka nilkkaan. Smiley

Toinen joka vetää hyvästi lisämunuais-stressin päälle niin jatkuvat pelkotilat, koska nämä pelkotilat vaikuttavat solariin ihanasti saaden aikaan sen, että adrealiini tuotanto kasvaa kehossa, joka taas vaikuttaa munuaisiin... Smiley

Jos suolaa tekee mieli niin kannattaa ostaa puhdistamatonta merisuolaa tai ruususuolaa ja ruveta juomaan suolavettä. Smiley
Joku taisikin mainita sinkin, mutta turhaan sitä sinkkiä ostamaan, koska suolassa sitä on. Smiley

Ja mitä noihin ameboihin ja muihin eliöihin tulee niin ne harvoin mitään aiheuttaa, yleensä ne on vaan oire jostain suuremmasta... Kyllähän mätää ruokaa aina eliöt tulee syömään.. Wink
Kun keho toimii niin ameboja voi vetää vaikka välipalaks.. Wink

Itse lähtisin ratkaisemaan tuollaista ongelmaa energeettisellä näkökannalla ja etsisin jonkun pätevän energiahoitajan, joka osaisi neuvoa ravinnossa sekä poistaa nämä tunnepuolen ongelmat, jotka näitä edellämainittuja ongelmia aiheuttavat. Smiley

Että ei muuta kun tervehtymään.
tallennettu

Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14 : 21.05.2012 23:15:34 »

Kuuhilda, juu oikku on tuo poika.  Smiley

Kiitos kaikille vastauksista. En nyt juuri ehdi niihin seikkaperäisesti vastata, mutta voin kertoa sen että kun olen nyt "relannut" ja menkatkin alkoi pitkän tauon jälkeen (ilmeisesti ne selkäsäryt purkaantui tuohon menkkojen alkamiseen) niin voin taas vähän "normaalimmin". Voihan minussa mitä tahansa ameeboja ja muita loisia ja nilviäisiä olla, mutta en nyt ota siitä paniikkia.  Grin Ajattelin kääntyä homeopaatin puoleen, jos saisin jotain troppia mikä tukis hormonitoiminnan tasapainottumista ja korjais suolistoa yms...

Nimble, minulla on nimenomaan tuollainen pitkähkö stressisuma tässä takanapäin; ensin lähen kaksi vuotta stressaavassa työpaikassa ja vielä kolmivuorotyö; epäsäännöllinen uni ja syöminen. Sitten haastava raskaus + se työ yhtäaikaa, ja sitten haastava vauva-aika koliikkeineen päivineen.

Eklektikon karppaamisohjeesta otan vaarin; tai olen nyt taas reilun viikon vienyt ruokailuani siihen suuntaan ja virkeystila paranee koko ajan.

Ihan sama mikä diagnoosi mulla on, en aio nyt mennä lääkäriin vaan keskittyy siihen että teen elämästäni tasapainoisempaa.

Ja kiitos myös yksityisvietejä lähettäneille kokemuksistanne ja neuvoistanne.  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: