Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: sisustus ja kodin huone  (Luettu 43007 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #15 : 31.10.2005 14:02:54 »

MC vaikuttaa erityisesti ammattiin liittyvissä asioissa, missä muissa lie, sitä en tiedä....
tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #16 : 31.10.2005 14:28:37 »

Okei, kiitti sulle Selkälokki  Smiley
Tartteepa alkaa tutkimaan sitä mun MC:tä ( skorpioni ) sit tarkemmin  idiot2
Löydän kyllä monia skorpionin piirteitä itsestäni..
Takasin aiheeseen eli tähän sisustusjuttuun, niin mä en o oikein koskaan oo ollu kiinnostunu sisäkukista ja niitten kasvattamisesta. Kukkia on paljon kivempi ihailla luonnossa smitten

Oinas73
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #17 : 31.10.2005 14:58:18 »

IC eli Keskiyön huone on 4.huoneen kärki (vastakohta MC:lle, Keskitaivaalle eli 10.huoneen kärjelle)

Kiitos!
Tosin en tuostakaan sen enempää ymmärtänyt!  uglystupid2
Osaisiko joku neuvoa, että voinko nuo huoneen kärjet ja IC;eet yms. itse jotenkin nähdä, esim. syntymäkartastani tms.?

Vai tarvitaanko sellaiseen tulkintaan enemmän tietämystä astrologian saralla?


Oma astro-osiossa on syntymäkarttasi isona piirakkana. Ulkokehällä on numeroita 1 - 12 ja merkinnät AC, IC, DC, MC - eikös vaan? coolsmiley

Itselläni on IC Jouskarissa, siis voitte arvata, että panostan hyyyyvin paljon aikaa kotona sisustukseen ja pitsinnypläykseen ja kansantansseihin buck2

Huonekalut on just niitä mitä on, pääasia, että toimivat. Lutuisaa, rentoa, pehmeää mattoa, riittävästi tyynyjä ja huopia sohvilla. Värit ovat voimakkaat, punaista, oranssia, vihreää, keltaista,  (paitsi työhuoneessa on levollisemmat värit) sinistä, turkoosia.... Taulut ovat suuria, värikylläisiä (vrt. Avatar). Runsaasti kynttilöitä, tuikkuja, kirjahyllyt tursuaa, vaikka osa kirjoista on ullakolla odottamassa uutta tulemistaan...  Cheesy
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #18 : 31.10.2005 15:56:24 »

Minulla IC on täpärästi Veskarin puolella, mutta muuten 4. huone koostuu Kaloista ja siellä on  aurinko ja  kuu .

Tykkään olla kotona, mutta en ole koskaan ollut mikään sisustusfriikki. Muutenkin olen visuaalisesti aika lahjaton, valitettavasti. Rakastan kuitenkin siisteyttä ja viihtyvyyttä. Modernikin sisustus voi olla mielestäni tosi kiva, mutta eniten rakastan värejä ja etnistä tunnelmaa. Itselläni on paljon afrikkalaista tavaraa, mutta myö nuo mainitut aasialaisvaikutteet ovat kivoja. Lämmin tunnelma on tärkeä!

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #19 : 31.10.2005 17:08:40 »

IC:ni on skorpionissa, joten minulla pitäisi sitten kai olla ne mustat latexverhot, joita erään au-skorppariystäväni kotiin vitsaillen ripustelimme. Smiley Minullakaan ei ole ollut koskaan varaa varsinaisesti sisustaa kuin yksi huone kerran. Tiedän kuitenkin tarkalleen, millainen se unelmieni koti olisi. Sinne vähän yksinkertaisia, moderneja huonekaluja, vähän voimakaskontrastisia värejä ja jonkin verran itämaisia- ja tribaalivaikutteita. Erityisesti unelmoin keittiöstä, jossa olisi punaiset seinät ja tummasta massiivipuusta tehdyt avohyllyt (tiedän, ei olisi käytännöllistä lapsiperheessä ainakaan). 4. huoneeseeni sijoittuva neptunus taas vaikuttaa niin, että haluaisin nähdä ikkunastani vettä, mieluiten tietysti meren. Tämä muuten tuntuu olevan yleistä ikäisteni nousuneitsyiden keskuudessa, meillä neptunuksen 4. huoneeseemme saaneilla on ehdoton vesifiksaatio.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #20 : 31.10.2005 18:34:26 »

Ic on neitsyessä ja sen huomaa siitä että kotini pitää olla aina siisti  Smiley Olen pikkutarkka. Jokainen esine on omalla paikallaan enkä osaa rentoutua jos on sotkuista.
tallennettu
coolsweetcat
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #21 : 31.10.2005 18:45:21 »

Minulla on IC kravussa ja ehkä kotini on osaksi sen näköinen, mutta enemmän olen huomannut että siihen on vaikuttanut  askendentti joka on härässä ja tätä vastoin myös DES joka tietenkin on skorpparissa.
Kotini on tummanpunainen, huonekalut vanhaa puuta ja paljon kynttilöitä. Ennen omistin kirjoituskoneen, mutta siitä on jo aika jättänyt. Yksi seinä on maalattu tummanpunaisella maalilla ja muutenkin valtakuntani edustaa hyvin paljon kiinnostuksen kohteitani.
 Kaikista kodin huoneista en osaa vielä päättää kumpi on tärkeämpi, makuuhuone vai keittiö.
tallennettu

Aurinko, Merkurius - Krapu
Kuu - Jousimies
ASC - Härkä
Venus, Mars konjuktio Leijonassa
Punainen Kristalli Taivaanvaeltaja
Maa-Käärme
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #22 : 31.10.2005 20:45:55 »

Hauska kuulla, että muutkin IC Leot ovat hurahtaneet tähän itämaiseen tyyliin.
 smitten

IC Rapu kuvaus sopi kyllä todella hyvin silti minuunkin... juuri näin... jotain mikä on miellyttänyt on tarttunut mukaan turhia miettimättä. Nykyään vähitellen opettelen kiinnittämään huomiota myös kokonaisuuteen...

Yksi hauska juttu, joka tuli mieleeni... Ystävälläni on IC Kaloissa ja itsehän siis olen Kuu Kala ja olen aina viihtynyt hänen luonaan äärettömän hyvin. No siis johtuen tietysti ystävästä itsestään, mutta siis myös hänen asunnostaan. Se on todella viihtyisä, täynnä pieniä erityisiä nurkkauksia ja valaistus on tottakai olennainen osa... Mietin että synastria kartassa oma Kuuni olisi siis hänen IC akselillaan ja tuo viihtyminen ja kotoisa olo hänen luonaan voisi johtua siitäkin.
Eikö tuollaiset nurkkaukset ja erikoiset valaistukset ole juuri IC Kalaan liitettyjä?
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #23 : 01.11.2005 21:13:51 »

Noh, varsinaisesti IC:ni on Vesimiehessä, mutta osa 4.:ttä huonetta on myös Kaloissa jossa  nouseva kuunsolmu, kuten aiemmin kirjoitin..
Ja valaistus on tärkeä ja niitä pikku nurkkauksia sopivin valoin tai kynttilöin varustettuna löytyy.
Hmm..enpä taida äkkiseltään muistaa kuin yhden IC-Kalan, ja hänellä on myös valaistus keskeinen osa sisustusta, samoin viihtyisät tai koristeelliset nurkkaukset- koristeelliset siis siinä mielessä, että nurkassa on vaikkapa joku pieni pöytä jolla kauniita esineitä ja se Valo!!! sekä joitain kauniita viherkasveja.
tallennettu
Shar
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 61



Profiili
« Vastaus #24 : 01.11.2005 21:34:23 »

IC minulla Oinaassa, mutta en oikein ole varma sen vaikutuksista.. Tai kotona olen kyllä impulsiivisempi, aloitteekkaampi ja jotenkin määräilevämpi kuin missään muualla, mutta enpä tiedä.. Eiköhän aika monikin ole.

Sisustuksessa on paljon tummanpunaista (liittyyhän se Oinaaseen tosin, mutta myös nousumerkkiini Skorpioniin), ruskeanpunaista ja oikeastaan muutenkin punaista paljon. Lisäksi valkoista. Haaveilen paljon sisustavani hienommin, mutta en vain saa aikaiseksi. Vähän sotkuista täällä on melkein aina.

Itse asiassa kun miettii, niin kai täällä vähän oinasmaiselta näyttää.. Paljon punaista, sekä sotkua ja sekasortoakin. Wink
tallennettu

aurinko harka
kuu neitsyt
askendentti skorpioni
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #25 : 02.11.2005 10:12:20 »

IC kaloissa.
Viihdyn hyvin erilaisissa mestoissa. Jos olisin rikas ja olis useempi huone, niin sistustaisin huoneet eri teemojen mukaan. Rakastan kaikkea omituista, uranusmaista sistustusta. Esim. punaisia seiniä ja sohvia, turkooseja mattoja jne... Toisaalta rakastan ihanan tyylikästä ja ylellistä siistiä valkoista niin seinissä kuin huonekaluissakin yhdistettynä metalliin, puuhun ja mustaan väriin. smitten Haaveenani on myös joskus saada ns. "kellarihuone". Tunnelmallinen, tumma huone, jossa voi kuunnella ja tehdä musiikkia... Seiniin ja kattoihin olisi spreijattu graffitteja ja tageja, pohjaväri olisi punainen ja joku akvaario tai laavalampun näköinen hieno systeemi loistais siellä jossain hämäryydessä... smitten Haaveilen kyllä myös hempeästä tyttömäisestä lookista, japani-aiheesta, intialaisesta tyylistä jne... Kalat on haaveilija  smitten  Makuuhuoneeseen haluaisin rautaverhot. Sellaiset joissa roikkuu kettinkejä  2funny
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Almah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 159


-The wealth of the soul is the only true wealth.-


Profiili
« Vastaus #26 : 02.11.2005 10:36:13 »

IC Kaksosissa ja 4. huoneessa myös Merkurius...

..jaa'a millainen on sitten minun kotini....Huh..

Kotini jokainen huone on erilainen väritykseltään, ehkäpä hieman keskieuroopalais tyylinen, mutta silti jokainen huone omine erillaisuuksineen sopii harmonisesti toisiinsa. Värit ovat murrettuja..  Huonekalut lähinnä uusvanhaa tyyliä.. Tosin meidän kodista ei juurikaan "tilpehööriä" löydy, en kestä mitään turhia koriste esineitä  Angry.. (en pidä pölyjen pyyhkimisestä niin paljoa, että jaksasin pyykiä kaikista ylimääräisistä hörsöistäkin niitä) Tyyli on selkeää..

Vieraidemme mielestä kodissamme on hyvä henki, ja täällä on kuulemma aina niin hyvä olla. Johtuisiko myös osittain tästä se, että meillä todellakin on lähes koko ajan joku kyläilemässä, mutta on se niin ihanaa, että viihtyy itse ja että myös ystävät viihtyvät.. smitten
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #27 : 02.11.2005 13:21:25 »

Minulla myös IC Kaksosissa ja Merkurius taas yhtymässä kuuhun (= koti). Tykkään myös kuten Almah, että on kiva, kun jokainen huone on omanlaisensa väritykseltään ja muutenkin. Tyyli meillä on aika pelkistetty, huonekalut eivät kuitenkaan ole kalliita eivätkä "merkkikamaa", vaan osa vanhojakin. Ihan yltiömodernista en pidä, mukavuus on tärkeintä - Kalalle etenkin sohvan mukavuus. Tongue

Olen joskus huvitellut ajatuksella, että IC-Kaksosena minulla itse asiassa on kaksi kotia - tämä oma sekä lapsuudenkoti, jonka edelleen kodikseni koen. No, näin varmaan monilla muillakin, mutta lisäksi pidän kovasti liikkuvista kodeista, kuten asuntovaunut ja -autot. Smiley Minusta olisi kiva, kun maisema vaihtuisi ikkunan takana. Toisaalta se Merkuriuksen yhtymä kuuhun ehkä tekee sen, että suhtaudun kotiin aika tunteenomaisesti. En esimerkiksi voisi kuvitellakaan, että lapsuudenkotini myytäisiin jollekin perheen ulkopuoliselle. Kotipaikka on siis toisaalta myös tärkeä ja lapsuuden maisemat, ne "juuret".

IC-Kaksosen kotiin kuuluisivat symboliikaltaan myös elektroniset vempeleet. Meiltä ei niitä kuitenkaan kai tavallista enempää taida löytyä, mutta kännyköitä omistan kaksi. Wink Samoin tämän IC-Kaksosen ja kuu-Kaksos-miehen kodissa kirjahyllykin pursuilee näin Kirjamessujen jälkeen taas...
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Enki
Vieras
« Vastaus #28 : 02.11.2005 13:41:57 »

IC jouskarissa, ja Aurinko on 9. huoneessa, joka myös vastaa jouskaria. Mitenkähän kämppääni kuvailisin? Mahdollisimman vähän huonekaluja rasittamassa mahdollisessa muutossa. Välillä asuntoni muistuttaa jonkinlaista leiriä. Lattialla saattaa olla Suomen kartta levällään, pöydällä on epämääräinen kasa muistiinpanoja, työkaluja, viivoittimia ja taskulaskimia, sekä edellisistä projekteista jääneet rautalangan pätkät, nahkasuikaleet, kiikarit tai avainrenkaat. Mitä milloinkin tarvitaan, maailman tutkimisessa ja itsensä toteuttamisessa. Turhia ei jouskari siivoile, vaan vasta sitten kun tarvitaan, esim. 15 minuuttia ennen vieraiden tuloa.  Smiley
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #29 : 02.11.2005 13:47:03 »

Karttani IC on Skorpionissa ja pitkään IC olikin tavallaan karttani musta aukko ja kohta jota en jaksanut henkilökohtaisesti ymmärtää elämässäni. Sittemmin tajusin, että IC:hän kuvastaa kodin ulkoisen olemuksen lisäksi myös kodin ilmapiiriä niin lapsuudenkodissa kuin nykyisessäkin. Isäni oli hyvin hallitseva, Aurinko yhtymässä Plutoon - siitä siis lapsuudenkotini Skorpionivaikutteet. Lapsuudenkotini ei sen sijaan ollut mitenkään skorpionimaisesti sisustettu, toisaalta äiti todennäköisesti sisusti kotinsa oman IC:nsä mukaan - mikä se sitten olikin (kellonaikaa ei tiedetä). Lapsuudenkodin jätettyäni avioiduin Skorpioni-nousuisen miehen kanssa ja hänen kanssaan olemmekin jakaneet yhteiset neliöt vuosikausia. Enkä ole itsekään aivan "viaton" välillä melkoisen skorpionimaiseen, mustavalkoisen intensiiviseen perhe-elämäämme; itselläni Pluto Asc:lla, 1. huoneen puolella.

Skorpionimaiseen sisustustyyliin olen ajautunut vasta vuosien myötä sitten kun nuoruuden innolla tuli ensin kokeiltua niin modernismi kuin antiikkihuonekalutkin. Nykykotini kuvaa tosiaankin hyvinkin Skorpioni-IC:tä. Vahvoja, mausteisia tummia värejä, itämaistyylistä mystiikkaa, roikkuvia itämaisia kynttilälyhtyjä, tuoksulyhtyjä jne... Jokaisella Mansen reisulla on ihan pakko päästä Indiskaan, jossa sananmukaisesti vaivun nirvanaan kaikkia kaupan ihania tavaroita katsellessani.
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: