Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kärsitkö esiintymiskammosta?  (Luettu 14312 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« : 12.05.2012 18:30:37 »

Jos, niin mitä sulla olis kartalla joka siihen vois viitata?

Mä tässä vaan arvailen, mutta oiskohan  pluto  aspect_squ  merkurius ja eritoten  saturnus  aspect_squ  merkurius syyllisiä  Huh
12 huoneessa ovat sitten Jupiter ja Uranus, ihan ascin tuntumassa kylläkin.
tallennettu
MariaS
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #1 : 12.05.2012 18:53:53 »

Käsitykseni mukaan  saturnus aspekti  merkurius altistaa ujoudelle. Itsellä  merkurius  aspect_tri  saturnus ja minulla on esiitymiskammo.
Jouduin pitämään yht´äkkiä koulutustilaisuuksia ja ihmettelin miten niistä selviän. No, päätin sitten olla vain oma itseni ja tehdä koko jutun omalla tavalla. Annoin siis vain mennä enkä edes valvonut niiden takia ja vieläkin ihmettelen miten niistä selvisin. Olisiko sillä ollut tekemistä, että samaan aikaan minulla oli  saturnus transiitti  aspect_tri  merkurius.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #2 : 12.05.2012 22:24:22 »

Mä en ole  ujo, ja puhunkin kun papu pata, mutta kun pitää mennä sinne eteen Shocked
Mä en yhtään tiedä että mitä siellä pelkään, onko se joku kontrollin menetyksen pelko, vai mikä lie...mutta pakka menee kyllä ihan sekasin.

Kai se onkin niin, että kun vaan vetäsi homman kotiin olemalla oma itsensä, niin hyvä tulisi...
Millasia oireita teillä on?

Mä oon yleensä ihan punanen, höpötän hermostuneesti, sekoilen sanoissa ja itkettää ja naurattaa yhtäaikaa, enkä tunnu hallitsevan kasvojani enää ollenkaan...voinut iskeä vaikkapa hampurilaista tilatessa ko. tila...ei nyt yleensä, mutta niinkin on käynyt  buck2
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #3 : 13.05.2012 16:00:21 »

Kuuhildasein,

oletsä miettinyt sitä minkä vuoksi pelkäät, siis konkreettisesti lähtenyt purkamaan syitä?

Jos mietin Neptunustasi niin osaatko hahmottaa mikä siinä sua pelottaa kun on monta tekijää
mutta mitä kaikkea pelkäät kun pelkästä esiintymiskammosta ei varmaan ole kyse.. siitä voisi
olla hyvä lähteä kun kartallasi tuo Neptunus on ratkaiseva tekijä juuri sinussa itsessäsi Smiley 

-M-
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #4 : 13.05.2012 18:31:28 »

No siis koettanut vähän pohtia kyllä...en aivan hirveästi, koska nyt vasta tosiaan tajusin että mulla on tämmönen ongelma.

Mutta siis esiintymiskammo...mähän jopa tykkään olla esillä, silloin kun se  on minusta itsestäni lähtöisin...
Ja se on ihan saletti, etten pelkää hampurilaisen tilaamista, oikeasti, vaan jotain muuta siinä tilanteessa. Tuolloin mulla oli kankkunen, sen muistan, että liekkö sillä tekemistä asiassa.
Mutta olisiko jotain sellaista pohjalla, että silloin kun mulla on vähän epävarma olo, en ole aivan sataprosenttinen, olisin mieluummin asiani kanssa hiljaa syrjemmällä, enkä suurin surminkaan tahtoisi arvostelun keskipisteeseen, jonne joku muu kuin minä itse tahtoo minut tönätä.
Mutta siis tuohan on ihan normaalia? Mun reaktio vaan on vahva. Pelkään epävarmuutta?
Noiden neliöiden kanssa mulla on varmaan normaalia kovempi tarve kontrolloida sitä mitä sanon, miten ja mistä.
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #5 : 13.05.2012 22:23:56 »

Aa, viimeisenä esiintymisenä huono olo, seuraava sitten jännittikin kovasti..
Sulla on muutenkin vaikeat ajat ja kaikki heijastaa aina kaikkeen mutta mitäs jos
alkaisit sanoa sille peilille joka aamu, että mä teen parhaani siellä luokan edessä ja
se riittää.. yhtäkkiä vaan huomaat ettet tarviikaan tuota itsetunnon kohottajaksi
kun pelko on vaan tila mikä on kohdattava. Sun Neptunus tietysti on sellainen, että
se haluaisi pistää koulun lopettaen tuon vuoksi jos pitää esiintyä mutta kohtaappa
niin se tunne mikä sut valtaa, voittaa kaiken sen ikävän feeliksen mikä tulee..
Keksitään sulle ens viikonloppuna joku kiva metodi kun menet luokan eteen niin
voit tehdä ennen kuin aloitat niin huomaat että on helpompi aloittaa.. jännitys hävii.

Mitäs mä olenkaan siulle kirjuutellu.. elä kultasein tuomitse itseäis sellaisesta mihin
et ole edes syyllinen, kaikki järjestyy vielä  :Smiley

-M-
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #6 : 14.05.2012 12:42:23 »

Mää olen persoonaltani aika ujo ja rauhallinen ainakin vieraissa porukoissa. Olen elämäni aikana kokenut myös ihan normaaleissa sosiaalisissa tilanteissa, verraten tuohon hampurilaisen tilaamiseen  Smiley , jännitystä, nykyään vähemmän kuin ennen, mutta en koe ainakaan viime aikoina kärsineeni siitä. Mun asenteeni on se, että en aio yrittää poistaa sitä, vaan tulen kyllä hyvin toimeen sen kanssa, ja olen itse asiassa huomannut, että ihmiset eivät todellakaan huomaa jännitystäni, vaikka itse siltä tuntuisi. Sehän siinä pistää pyörää pyörimään yhä lujemmin kun ajattelee, että nyt kaikki huomaa ja nolaan itseni. Esiintymistilanteissa kuulukin olla aina jonkin verran jännitystä, se on merkki myös siitä että tilanteella on merkitystä ja skarppaa  Wink. Lavalla olen harrastuksien puolesta esiintynyt lapsesta asti, ehkä se on auttanut myös osaltaan käsittelemään jännitystunteita. Suosittelen kyllä ihan aikuisenakin esimerkiksi teatteriharrastuksen aloittamista, sitä tehdään hyvässä luottamuksellisessa porukassa, ja auttaa kyllä vapautumaan jännityksen kahlitsevuudesta. Afro
Mulla taas saturnuksella ei kontakteja merkkariin ole, uranus yhtymässä ja möllöttelee keskitaivaalla kaikesta huolimatta.
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 30.05.2012 21:52:59 »

Usein esiintymiskammoisen kartalta löytyy myös perääntyvä Merkurius, joka on ehkä jo lapsena altistanut jonkinasteisille oppimis- tai puhumisvaikeuksille, ja siten kylvänyt siemenen aikuisiän esiintymiskammolle. Ja vaikka olisikin säästynyt lapsuuden ikäviltä kokemuksilta, perääntyvä Merkurius on kuitenkin luonteeltaan enemmän sisäänpäin kääntynyt kuin ulospäin suuntautuva.

Mutta tiedättekö mitä? Monen sellaisen, jotka ovat saaneet - tai oikeammin valinneet - syntymäkartalleen perääntyvän Merkuriuksen asettaman oppiläksyn, tilanne helpottuu sitten, kun progressiivisella kartalla perääntyvä Merkurius kääntyy "oikein päin" eteneväksi. Suomeksi selkokielellä sanottuna tarkoittaa sitä, että kun katsoo efemerideistä, montako päivää syntymän jälkeen perääntyvä Merkurius on kääntynyt eteneväksi, päivien määrä vastaa elettyjä vuosia (päivä per vuosi)...  En tiedä, ymmärsikö tästä kukaan mitään, mutta kysykää lisää...
tallennettu

Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #8 : 31.05.2012 09:15:29 »

mä oon sitten varmaan toisesta ääripäästä, tykkään esiintyä, enkä juurikaan jännitä Smiley
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
skipidoway
Vieras
« Vastaus #9 : 31.05.2012 10:10:05 »



Mutta tiedättekö mitä? Monen sellaisen, jotka ovat saaneet - tai oikeammin valinneet - syntymäkartalleen perääntyvän Merkuriuksen asettaman oppiläksyn, tilanne helpottuu sitten, kun progressiivisella kartalla perääntyvä Merkurius kääntyy "oikein päin" eteneväksi. Suomeksi selkokielellä sanottuna tarkoittaa sitä, että kun katsoo efemerideistä, montako päivää syntymän jälkeen perääntyvä Merkurius on kääntynyt eteneväksi, päivien määrä vastaa elettyjä vuosia (päivä per vuosi)...  En tiedä, ymmärsikö tästä kukaan mitään, mutta kysykää lisää...
[/quote]

Siis miten tuo peräntyyvän merkuriksen eteneminen katsotaan?
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #10 : 31.05.2012 11:40:34 »

The international Ephemerides kirjasta (tai astro.com) voi siis katsoa planeettojen liikkeet,
tässä tapauksessa juuri Merkuriuksen perääntymisen keston siten, että otat esiin syntymävuotesi,
sieltä syntymäpäivästäsi alkaen lasket päivät siihen asti kunnes Merkurius lähtee menemään taas
suoraan eteenpäin (lukee siis D=direct). Se on siis syntymävuotesi milloin Merkurius lähtee etenemään.

Jos joku haluaa tietää eikä ymmärrä vieläkään niin minulla on kirja eli syntymätieto vain minulle privana
niin kerron lukeman sitä tarvitsijoille. Sen jälkeen on ehkä sitten helpompi tutkia nettisivuston efeistä
itsekin lukema.

-M-
 
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #11 : 31.05.2012 18:13:05 »

mä oon sitten varmaan toisesta ääripäästä, tykkään esiintyä, enkä juurikaan jännitä Smiley
Täällä sama Cheesy Mitä useampi katsoo ja seuraa minua, ja mitä enemmän vaan huomiota saan, sen parempi. Kyllä toki jännittää ennen esiintymistä koska odotan innolla sitä että pääsee 'yleisön' eteen, mutta 'lavalla' se jännitys sitten katoaa kokonaan.  askendentti venus leijona

Moni on kyllä saattanut mieltää minut joskus ujoksi, miten semmosen johtopäätöksen onnistunut tekemään?  uglystupid2 Varmaan koska olen joskus ihan omissa maailmoissani ja hiljaa ja sitten luullaan etten vaan uskalla puhua  kuu kalat :p
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #12 : 31.05.2012 19:50:22 »

Solnishko,

6. huone on arjen huone Smiley

Jos ajatellaan, että Merkurius tekisi vaikka neliötä Saturnukseen niin siinähän se
oppi-isä sitten olisi joka opettaa kun neliö aspekti varsinkin on sellainen haastava
kulma missä koulutetaan ihmistä monen monta kertaa.. näin esimerkkinä.

Vastasinkin jo kun laitoit syntymäaikasi mutta tosiaan jos laitat klo + synt.paikan
privana niin laitan tulkintaa mistä tuo on kummunnut Smiley

-M-
tallennettu
Abelide
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Profiili
« Vastaus #13 : 09.06.2012 16:00:33 »

Minulla on  saturnus opp  merkurius ja toden totta kärsin esiintymiskammosta ja haluaisin kyllä tietää, voiko siitä mitenkään päästä eroon. - Toisaalta yksi hassu poikkeus on ollut elämässäni ja se on tanssilattialle meno satunnaisen hakijan kanssa. Siinä tilanteessa en jännittänyt ollenkaan!
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #14 : 09.06.2012 19:53:57 »

Merkurius kun hallinnoi ajattelua ja oppositio on käytännössä ihmissuhdeaspekti niin voisko ajatella,
että kaikki tapahtuu niin yllättäen niin sen vuoksi menee helpommin ja toisaalta tanssiessa keskitytään
enemmän tanssimiseen niin ei tarvitse keskittyä kauheesti puheen tuottamiseen.

Esiintymisessä varmaan pitkälti aina se ongelma kun ehtii ajatella liikaa ennen kuin esitys on mutta
sitä kannattaa harjoitella vaikka siten et vetää presentaation itselleen läpi pari kertaa. Varmempi olo..

Tää on mun tapa toimia kun  saturnus  aspect_opp stelliumiin missä paljon muutakin kuin merkurius.
Mulla on esitelmöinnin suhteen helpottanut kai se kun tuon itseni esiin merkin kautta eli teen esitelmän
itseni kautta enkä tuota tekstiä suoraan kirjoista miten usein ehkä tehdään.
Sen vuoksi esitys tuntuu ehkä luontevammalta puhua, en mä muuta osaa sanoa mutta voisko ajatella et
etsii vastausta  merkurius omasta merkistään ja tekee esityksen sillä tyylillä niin oliskohan se siten
helpompi esittää myös.. mulla tuo on toiminut kun työkseni olen joutunut esiintymään ja itse
esiintymiskammon oon sivuuttanut sillä et on vaan mennyt eteen et tää tehdään nyt mutta mulla on
MC Oinas niin sehän sen tekee joten kartan hyviä puolia kannattaa etsiä mitä voi hyödyntää tuossa..

Ei se tarkota sitä ettei pelottas, se on vaan asia mikä on jokaisen ylitettävä omalla tavallaan
jotta pelko ei ohjaa liiaksi itseä. Mulla se kammo on poistunut juuri sillä et pidin kotona esitelmiä ennen
kiirastulta aika monta mutta siitä saa varmuutta itse esitelmän pitoon jolloin siis se kammokin pikkuhiljaa
vaimenee.

-M-
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: