Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: KIHTI, tuntematon kansantauti  (Luettu 7249 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« : 30.03.2006 00:15:57 »

Olin tänään Professori Antti Arstilan luennolla.

Käsiteltävänä nivelvaivat.

Kihti on yleisempi kuin luullaankaan.Hyvin monet nivelissä tuntuvat kiputilat ovat kihdin aiheuttamia.

Kihti vaeltaa nivelestä toiseen.
Tärkeimpänä ensioireena jalkapohjien arkuus.
Seuraavaksi nilkat, polvet, olkapäät, sormet.

Kaikki nopeasti kasvatettu, olkoon se kasvi- tai eläinkunnasta, voi saada aikaan kihdin.
Tuoreet herneenpalot, pienet kalat, kirjolohi jne.
Kaikki tällaiset voivat aiheuttaa virtsahappokiteitä vereen.
Siellä ne vaeltavat niveliin, aiheuttaen kipuja.

Luontaishoidoksi hyviä inkivääri ja nokkonen.

Kihti on ennenkaikkea nuorten naisten sairaus.

Onko kellään kokemuksia?

 smitten    maarita         smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
linnea
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #1 : 31.03.2006 19:45:01 »

Ei ole kokemusta nuoremmista, mutta anoppini oli saanut kihdin verenpainelääkkeestä.

Hän on syönyt verenpainelääkettä kai 30 - 40 vuotta ja erittäin pitkään samaa merkkiä, kun se sopi muuten hänelle. Hän juoksi kihtivaivojensa kanssa pitkään lääkärillä, eikä sairautta tunnistettu. Lopulta omalääkäri hoksasi kysyä lääkkeestä ja totesi, että kihtiähän vaiva on ja että on tiedossa, että verenpainelääke aiheuttaa sitä. Hänelle löydettiin toinen sopiva lääke, mutta kihdin kanssa eläminen on edelleen ongelma.

En nyt muista, aiheuttiko jokin tietty lääkemerkki vaivan vai se, että hän söi samaa lääkettä niin kauan.
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #2 : 01.04.2006 08:03:38 »

Minäkin tiedän kaksi   ihmistä, jotka on suorastaan pumpattu lääkkeisiin ja kummallekin on tullut kihti lääkkeistä.

Toinen on niin ovelasti totutettu lääkkeisiin, ettei hän enää ulosta eikä nuku ilman siihen tarkoitettua pilleriä...Hän ei ole vielä kuitenkaan edes 60 vuotias. 
Sad
tallennettu
Susu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26



Profiili
« Vastaus #3 : 01.04.2006 11:59:01 »

Isäni kärsii ajoittain kihtioireista. Lääkkeitä hän ei ole kuunaan syönyt, ei liioin juonut ylen määrin alkoholia, joka sekin puhkeamiseen vaikuttaa. Epäilys olisi että ruokavaliolla olisi ollut se ratkaiseva merkitys, suuri kalan ystävä kun on ja liikakilojakin on kertynyt muutama vyötärölle. Eikä valtava stressikään varmasti ole hyväksi..
Kihtikohtaus on todella kiusallinen tullessaan, isälläni vaivat ovat pahimmat jalkojen nivelissä, joten auton ajaminen ei tällöin onnistu ja käveleminenkin on kivuliasta. Käsittääkseni hän käyttää kihtikohtauksen tullessa voimakkaita reseptilääkkeitä joilla kipu pysyy poissa, niin että normaali työssäkäynti on kuitenkin mahdollista. Lääkkeillä kohtaus laantuu noin viikossa. Toistaiseksi noita suurempia kohtauksia ei ole ollut kuin muutama, joten oireiden hoidolla mennään eteenpäin, suuri ruokaremontti kun ei taida isääni pahemmin houkutella. Valitettavasti näin  Huh
tallennettu

~ Aurinko Härkä ~ AC Skorpioni ~ Kuu Kauris ~
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #4 : 01.04.2006 12:42:56 »

Hei Susu ja muut

Tuolla aiemmein puhuin noista lääkehoidon korvaavista luontaistuotteista.

Inkivääriä ja nokkosta on BODYFLEX-combi nimisessä tuotteessa.
Ubiginon on myös tärkeä samoin omega-3-rasvahapot.
Kannattaa korvata muut lääkkeet näillä ja näin estää uusien kohtausten tulokin.

Mutta näissäkin käytön sitkeys on varmasti tärkeätä, jotta elimistön puutokset korjaantuu.

Kannattaisi myös kokeilla homeopatiaa, itse olen saanut siitä apua moniin vaivoihin.
Ihmistä hoidetaan kokonaisvaltaisesti, ei vaan yhtä oiretta.

 smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #5 : 01.04.2006 13:47:44 »

Hei Ystäväin

KIHTI JA RUOKAVALIO

Kihti on aineenvaihdunnan sairaus,
jossa huonosti liukenevaa virtsahappoa
kerääntyy liikaa elimistöön.

Kihti on mahdollista hoitaa
ruokavalion avulla oireettomaksi.
Ruokavalion tarkoituksena on
pienentää elimistön virtsahappopitoisuutta.


Kihtipotilaan ruokavalio koostetaan niin,
että vältetään kokonaan
runsaasti puriineja sisältäviä ruoka-aineita:

kalan ja broilerin nahkaa, sisäelimiä,
pieniä kaloja (silli, anjovis, silakka)
ja hiivaa - ja alkoholia vain vähän.


Kohtalaisesti puriineja sisältävien
ruoka-aineiden käyttöä kuten

lihaa, lihavalmisteita, kalaa, broileria,
sieniä, herneitä, papuja, linssejä,
soijatuotteita rajoitetaan.[/color]


Vapaasti voi käyttää vähän puriineja sisältäviä
ruoka-aineita kuten

maitotuotteita,
viljatuotteita (paitsi vehnänalkioita),
hedelmiä, marjoja, kasviksia,
munia, rasvaa, sokeria, mausteita,
kahvia, teetä, kaakaota.

(http://www.yle.fi/genreportaalit/kuvat/terveys/ruokajaterveys/marjat_Martti-Juntunen.jpg)

Marjat, hedelmät ja kasvikset
lisäävät virtsan emäksisyyttä.
[/color]


(http://www.yle.fi/genreportaalit/kuvat/terveys/ruokajaterveys/kihti_varpaat.jpg)

Kihti alkaa tyypillisesti
yhden nivelen – useimmiten
isonvarpaan tyvinivelen – tulehduksena.

Tulehtunut nivel on
kuumoittava ja punoittava,
ja siinä on voimakasta
särkyä ja liikearkuutta.
[/size]


Elämänilo

(http://smileys.smileycentral.com/cat/5/5_7_7.gif)
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #6 : 01.04.2006 19:18:46 »

Hei Elämänilo! angel

Arvelin aivan oikein, että löydät juuri oikeata tietoa kihtipotilaan ruokavaliosta.

Kiitos sinulle, moni varmaan saa siitä apua.


 smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Daria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186



Profiili
« Vastaus #7 : 02.04.2006 22:50:26 »

Juu, minulla on kihti. Tosin virallista diagnoosia ei ole ainakaan toistaiseksi. Joskus opiskeluaikoina olin siivoushommissa, kävelin 7-10 km päivittäin ja jalkojani särki aivan julmetusti kunnon työkengistä huolimatta. Isovarpaani jopa puutui ja lääkäri vain sanoi että nivel on turvoksissa ja se painaa hermoa. Totesi vielä että kihtiä sinulla tuskin on kun olet noin nuori (silloin 20-v), ja tämä on muuten mielenkiintoista kun vertaa siihen mitä Arstila on sanonut että kihti olisi ennenkaikkea nuorten naitsen sairaus. Anyway, tähän vaivaan söin tulehduskipulääkkeitä pari satsia sinä kesänä. Ongelma helpottui kun työtkin loppui.

Minulla on myös liikavarvasvikaa, olen perinyt ah niin ihanat jalat äidiltäni  Tongue. Korkeat korot ovat jalkojeni surma, oli syynä sitten liikavarvas tai kihdin aiheuttama nivelkipu. Tammikuussa kun kävin meediolla, hänhän sai omaan kroppaansa samat tuntemukset jotka minun kropassa oli vialla ja muutenkin henkimaailmasta selkeän viestin että minulla on kihti. Ruokavaliotarkkailua sekä nokkoskuuri keväällä kun uudet nokkoset alkavat kasvaa. Tämän "diagnoosin" jälkeen olen todella huomannut tiettyjen ruokien jälkeen että jalkojani särkee enemmän, mutta sen kummempaa ruokavaliota en ole noudattanut. Harmi on että tuo soija kuuluu ns. rajoitettaviin tuotteisiin, juuri kun olen oppinut käyttämään sitä jauhona, rouheena että papuna...  Niin ja vettähän pitää juoda ja runsaasti! Se vähentää sitä virtsahapon kiteytymistä joten vettä yritän kittaa 2-3 litraa päivittäin, se auttaa muutenkin positiivisesti koko kroppaan.
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Valkoinen Magneettinen Maailmojen Sillanrakentaja
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: