Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Proge-Venuksesta  (Luettu 6697 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« : 07.05.2012 22:01:33 »

Eli, osaako kukaan sanoa, että mitä meinaa, kun syntymäkartallani perääntyvä Venus lähtee progressiivisena etenemään tämän kuun puolessavälissä?Se on siis perääntynyt progekartallani koko ikäni tähän asti.En löytänyt mitään infoa tosta netistä.  Smiley
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #1 : 08.05.2012 01:57:21 »

Hetken mietin mistä tässä on kyse mutta taisin ymmärtää.

Progressiivinen kartta eli siis edistetty kartta on käytännössä oma syntymäkarttasi eli siitä syystä ne
ne planeetat ovat perääntyvinä kun nehän ovat siis syntymäkarttasi omat planeetat mutta edistettynä.
Olet varmaan katsonut pelkkää progekarttaa etkä sen rinnalla omaa karttaasi. Kun oman karttasi rinnalla
progeplaneettoja niin näet missä huoneissa ne ovat eli kukaan ei oikein voi kertoa sinulle vaikutuksista
ihan näin. 

Sivustolta löytyy jonkin verran infoa mutta tämä on erittäin hyvä sivusto missä kerrotaan myös progeasioista:

http://www.cafeastrology.com/predictiveastrology.html

Oletko jo tutkinut alakonjunktion aspektit syntymäkartallasi Venukseen 15 astetta Kaksosia 6.6.
Se kun on tuo uuden alku ja yläkonjunktiohan tapahtuu 28.3.2013 8 astetta Oinasta. Tuli nyt mieleen kun
itse niitä olen tässä juuri tutkinut, suosittelen siis lämmöllä tutkailemaan jos et vielä ole ehtinyt kun voi
olla mielenkiintoisia tapahtumia tiedossa. Smiley

-M-
tallennettu
sandee
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68


Profiili
« Vastaus #2 : 08.05.2012 08:07:57 »

http://astrologiantaika.wordpress.com/2012/04/02/edistettyna-peraantyva-merkurius/

Täältä juttua tästä käännöksestä edistyskartalla, mutta se liittyy Merkuriukseen. Siitä saa kuitenkin idean, mitä kartalla varsinaisesti tapahtuu ja sitten kun liittää Venuksen teemat tähän, niin voisiko siitä saada jotain juonta.. En tiedä, mutta minusta nämä käännökset kartalla ovat merkittäviä.
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Valkoinen Galaktinen Peili
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 10.05.2012 23:24:25 »

Itelläni myös  venus rx  skorpioni, joka lähti etenemään progekartalla kun ikävuosia oli justika saman verran kuin venuksella asteita ja pvm oli myös Venuksen asteita... Shocked ehkäpä ns. "toistuvilla luvuilla" lie merkitystä myös astrokartalla,
 asteluku ja kaariminuutit ovat samat syntymä Venuksella.
Tuo kääntyminen tapahtui hamassa nuoruudessani, kun oli tarve lähteä tien päälle, vapauteen,
irrottautua pikkuhiljaa vanhempien käskyvallasta ja alkaa määrätä itse omasta "kehostaan" tai jotain sellaista.
radix  venus rx on 11 huoneessa ja peräytyy kohti Neptunusta,
näilläkin lie merkitystä.
Jos retro  venus oli sisko ja tyttö perheessä, neljäs pyörä ystäväpiirissä,
 ja peräytyminen kohti Neptunusta haavemaailmassa elämistä,
niin eteenpäin kääntyminen toi sitten mukaan ihastumiset ja rakkaussuhteet ja oppiläksyn hyväuskoisuudesta?

Tein tuolle vuodelle ap-kartan ja siellä oli tr  uranus aspect_con natal  :venus:rx  skorpioni
kuin kuvaten tätä suunnanmuutosta omalla tavallaan.
proge kuu vesimies tuolloin.
Elikkä voisit tehdä ap-kartan, jos se auttaisi hahmottamaan mitä kohden mennään.

Retro Venuksestahan sanotaan, että se puolustaa ja pitää yllä häviäviä arvoja.
Ehkä ne kääntymisvaiheessa on sisäistetty ja sitten vaan testataan niitten pätevyyttä, pitävyyttä,
ja luovutaan itkun ja tuskan kautta niistä, joihin vaan haluaa uskoa, muttei ne pädekään suhteissa.
Oma arvomaailmani on muokkautunut pikkuhiljaa materiasta luopumiseen.

No jos retro- venus kääntyi eteneväksi niin vastapainoksi loppuelämäksi on sitten progekartalla  mars rx leijona,
joka syntymäkartalla on  aspect_squ venus rx.
Että kun sutta lähtee karkuun niin karhu tulee vastaan.
Oikeesti se tuli uudestaan proge  kuu vesimies aikaan sittemmin.

Tuohon kääntymiseen saa varmaan perspektiiviä enämpi kunhan aikaa kuluu.
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #4 : 11.05.2012 05:18:45 »

ahaa, on mahdollista progella tuo et perääntyvä Venus syntymäkartalla lähtee vasta liikkeelle
progella nyt ensimmäistä kertaa juuri kun Venus alkaa perääntyä kuun puolivälissä..
Mietin vain miten se on mahdollista kun Venuksen kierto 8 kuukautta niin asteet käyty läpi.
Mullakin perääntyvä  venus mutta se on liikkunut progekartalla vuodessa asteen lapsenakin
riippuen siitä onko menny suoraan vai perääntyny.. 

Niin se aste, jonkin näköinen syklikö tuon tekee kun planeetat perääntyy kuitenkin suurinpiirtein
samaan ajankohtaan niin onhan se tuossa asteessa ollut, paitsi ei sitten ilmeisesti jostain syystä
näy progekartalla mutta nyt en hoksaa mikä tuon aiheuttaa.

Ehkä hahmottaisi paremmin jos näkisi jonkun syntymäkartan niin voisi ihmetellä asiaa Smiley

-M-
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 11.05.2012 20:52:11 »

Olin alle parikymppinen, kun tuo syntymä venus rx  skorpioni kääntyi progekartalla eteneväksi.
Sattumalta ? ikävuosia oli saman verran kuin syntymä-Venuksella astelukuna.
Sattumalta ? päivä oli sama luku kuin nuo kaksi.
En tiedä, onko sääntö tai liittyykö progekartan planeetan suunnanmuutos myös transiittina tapahtuvaan saman planeetan liikkeisiin,
retroiluun ja pysähtymisiin??
Itelläni oli tr  venus aspect_con proge  aurinko jousimies tuolloin,
elikkä ilmeisesti henkilökohtainen "uuden Venuksen syntyminen" ( aspect_con OMA proge  aurinko)

Eikös se ole  aurinko, joka progekartalla etenee aste / vuosi ?
Sitten erikseen voi tehdä niitä karttoja, joissa kaikki planeetat etenee sen saman?

Muuten ketjun aloittajalta kysyisin,
että oletko tarkistanut ettei syntymä  venus ole kartallasi pysähtynyt?
Jossain kun tuntuviksi sanoit, että toisella kartalla se on merkitty rx merkillä ja toisessa ei,
että josko olisikin pysähtynyt?
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #6 : 12.05.2012 03:04:27 »

Eiku tää on hankalaa käsittää ettei radix perääntyvä  venus matkaa progella 40 vuodessa eteenpäin siten et saapuis rx 20 asteelle.  Angry

Kuitenkin tr. se kulkee samasta asteesta samaan asteeseen vajaassa vuodessa eli alle asteen. Progella en saa käsitystä minkälaisissa sykleissä se oikein matkaa kun esim. tälläkin hetkellä 14  skorpioni progella ja taas alkaa perääntyä niin öö, yksinkertaisesti pyörii 9-14 asteis pääsemättä eteenpäin, tätä ihmettelen... Mulla myös  aspect_con  aurinko edellä  venus ta.

Ehkä se sitten käy rx 20  skorpioni progella kun kuolen kun mulla siis alkaa edetä vasta 52 vuotiaana.  uglystupid2
Tätä siis tuskailin kun en ymmärrä miten se voi koko elämän perääntyä etenemättä..  Undecided

Tää ei nyt vaan mee mun järkeen, Anne saa vääntää mulle tuon rautalangasta Heinäkuussa kun joku retroilevan Venuksen karma tämäkin taas varmaan on mut hei pitää varmaan ruveta kerään sitä karmaa olan takaa jos eläis 122 vuotiaaksi !!!  2funny

-M-
tallennettu
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #7 : 13.05.2012 23:03:45 »

Voi, tännehän on tullut paljon vastauksia, kiitos siitä! Smiley Nikki, kiva kuulla kokemuksistasi, itsellänikin siis Skorppari Venus on perääntyvänä, 1. huoneessa tosin.Ja itse olen myös alle kaksikymmentä tällä hetkellä, kun se Venus alkaa edetä.Mulla on nyt samaan aikaan menossa vielä pluton sekstiili ja chironin kolmio venukselle, syksyllä alkaa saturnuksen yhtymä venukselle.Olen vain miettinyt, kun nuo ovat aika voimakkaita transiitteja kaikki, että mihin suuntaan tässä nyt sitten oikein pitäisi itseään liikauttaa.Jotenkin odottelisin parisuhderintamalla jotain tapahtumaa, mutta vielä on ainakin ollut aika hiljaista.
Ärsyttää tämä yksin asuminen, olisi mukava saada tänne joku miespuolinen sohvan valtaajaksi, ja olen sikäli hankalassa tilanteessa, että harva omanikäiseni asuu vielä yksin ja tuntuu, että siinä ympäristössä (lue:koulussa  Grin) jossa nyt olen, kaikkien miespuolisten mielenkiinnon kohteet on aika erilaisia kuin itsellä, jotenkin kaipaisi ehkä vähän vanhempaa seuraa, ja sitä ei oikein sitten taas ole missään tarjolla.No, onneksi on kesä tulossa ja monenlaiset tapahtumat edessä, jos sieltä löytyisi jotain toivoa tähän tilanteeseen, niin ainakin haluaisin tuon etenemään lähtevän Venuksen tulkita Smiley
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #8 : 13.05.2012 23:45:46 »

joskus vaan hiertää mutta sä olet vielä nuori ja hei kesä on edessäpäin niin alat vaan katsella sivuillesi ja
käymään välillä tuulettumassakin jos vaikka olet vielä pysytellyt siellä kodin syövereissä kun ei sieltä hae
sinnuu ees postiljooni kun sekin jättää postin luukusta Smiley

Näin illan piristyksenä, anna palaa, elämä odottaa Sinua   smitten

-M-
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: