Tutussa kaveriporukassa olen iloinen, äänekäs ja nauratan muita. Vuosien saatossa olen oppinut hyväksymään itseni "ujona" ja se on ookoo mutta haluan kehittää itseäni ja näyttää niille vieraammillekin miten mukava olen... :
Luulen, että ne vieraammatkin huomaavat mukavuutesi jo siitä, miten osaat tulla toimeen ujoutesi kanssa.
Itse ainakin olen huomannut, että kun myöskin hyväksyin sen, että olen ujo ja ennenkaikkea sen, että
punastelen (jopa silloin kun en omasta mielestäni ole edes nolostunut), niin ihmiset yleensä ovat hirmu mukavia ja ovat kuin eivät huomaisikaan ujouttasi.
Useimmat meistä varmaan osaavat asettua ujostelevan asemaan, eivätkä halua häkellyttää tätä enempää.
Sitten tietysti löytyy aina näitä jauhopäitä, joiden on
aivan pakko tiedottaa sinulle ja kaikille jotka ovat puolta kilsaa lähempänä, että: "yks meni ihan punaiseksi!!!!", mutta se kai lähinnä on heidän törppöyttään.
Se, että olet sinut ujoutesi kanssa, on jo tosi iso juttu.
Omalta kohdaltani voisin jopa ajatella, että ujouteni ja taipumukseni punastella tekee minut vähän helpommin lähestyttäväksi, muuten kun saatan antaa aika jyrän vaikutelman itsestäni...