Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 12 tähtimerkkiä,12 opetuslasta  (Luettu 10630 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ozzette
Vieras
« : 24.03.2006 17:29:58 »

Tässä tällainen leikkimielinen spekulaatio 12. tähtimerkistä ja 12. opetuslapsesta. Jännä sattuma muuten, että molempia juuri 12... Eli tässä heidän nimensä ja oma mielipiteeni, mitä tähtimerkkiä kukakin edustaa.

Simon Pietari Kaksoset
Andreas Kalat
Jaakob Sebedeuksen poika Leijona
Johannes Vesimies
Filippus Neitsyt
Bartolomeus Skorpioni
Tuomas Vaaka
Matteus Rapu
Jaakob Alfeuksen poika Kauris
Taddeus Härkä
Simon Kananeus Jousimies
Juudas Iskariot Oinas

Heh, ihan hassua.  2funny Toimin tuntemukseni mukaan ns. mutu-tuntumalla. Mikä nimi tai persoona sopii minusta jotenkin tiettyyn horoskooppi-merkkiin.
Leikitelkäämme siis näillä nimillä ja mielikuvilla...  2funny
tallennettu
Aikaterina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #1 : 24.03.2006 19:52:57 »

Heh, täältähän löytyy toinenkin raamatunlukija...
Luin joskus jostain naisastrologin kirjasta, että Israelin 12 heimon kantaisät, eli Jaakobin pojat, voitaisiin samalla tavoin nähdä eri aurinkomerkkien edustajina. En välttämättä ole 100% samaa mieltä, mutta profetiasta 1. Moos. 49:1-27, jota en jaksa tänne jäljentää, löytynee jonkinlaista pohjaa spekuloinnille...
       Jostain luin Juudas Iskariotia väitetyn  kalat-mieheksi, en sitten tiedä. Riippuu tietysti siitä, minkä motiivin hänen kavallukselleen kuvittelee. En osaa ajatella, että  oinas toimisi kovinkaan salakavalasti, tai pelkästään ahneudesta, tai etenkään pelon pohjalta. Mutta aina on mukavaa pohdiskella, eihän se ketään vahingoita.
tallennettu

(http://www.ra7elah.net/vb/images/smilies/379.gif)
Ozzette
Vieras
« Vastaus #2 : 24.03.2006 20:52:11 »

Heh, enpä kyllä ole uskovainen, enkä Raamatun lukija...
Mitä nyt joskus aikoinaan uskonnontunneilla koulussa ja rippikoulussa.
Huomasin vain tuon "yhteyden" eli 12 kumpaakin...
Hauska tosiaan spekuloida... Voisihan tuo Juudas vaikka olla Kaksosetkin. Mene ja tiedä...  2funny
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #3 : 24.03.2006 20:52:54 »

Jännää että laitoit oinaan Juudakseksi. Itse taas en voisi kuvitella oinasta selkäänpuukottajana  Smiley Vaikka itse oinas olenkin  Wink
Itse en ole raamattuun kovasti perehtynyt mutta eikös se Juudas ollut joka Jeesuksen kavalsi rahasta? En vain näkisi sellaista kovin oinasmaisena mutta mikäs minä olen sanomaan  Grin
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #4 : 24.03.2006 21:00:41 »

Juuh, ei nämä "helppoja" ole... Juudas oli juuri tuo kavaltaja... Hmmm... Mikähän olisi sopiva merkki ?
Simon Pietari (Jeesuksen kieltäjä) voisi kai olla Kaksoset (kaksinaamainen).
Mutta Johanneksen (kastaja) on pakko olla Vesimies tai joku veteen liittyvä. Sekä Simon (kiivailija) joku temperamenttinen "tulisielu".
Tuomas (epäilijä) voisi ollakin tuo Vaaka (kiikun-kaakun)...
Noh, mutta tämähän onkin vain leikkiä !   2funny
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #5 : 24.03.2006 21:04:50 »

Niin, leikkiä. Jännä olisi tietää mikä Juudas oikeasti oli, harmi ettei siitä saa varmuutta  Smiley
Jos Juudas olisi oinas, hän tuskin olisi onnistunut esittämään Jeesuksen "ystävää" ja juonia seläntakana samaan aikaan. Itse kun ainakin olen maailman huonoin teeskentelijä enkä osaa valehdellakkaan kovin uskottavasti  Grin Kasvoiltani myös valitettavasti paistaa sekin jossen jostain ihmisestä pidä, ja se ei ole lainkaan hyvä asia  :Smiley Tosin en nyt kyllä osaa nimetä yhtäkään merkkiä joka voisi olla kyseessä  Smiley Hankala juttu. Tosin onhan Juudas voinut olla ilkiö oinas  Grin
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #6 : 24.03.2006 22:33:41 »

Äskettäin muuten on jossain tutkimuspiireissä paljastunut, että Juudas ei olisikaan pettänyt Jeesusta, vaan että Jeesus olisi käskenyt miestä kavaltamaan itsensä. ..Lähteenä tutkijoiden löytämä Juudaksen evankeliumi tvs. Tiedä sitten onko aito vai ei..
Mutta eihän Jeesuksen ennustus olisi muuten toteutunut, ellei Juudas olisi toiminut. Ja jos olisi jättänyt tekemättä, olisi nykymaailma vähän toinen..
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 24.03.2006 23:33:20 »

Tässä tällainen leikkimielinen spekulaatio 12. tähtimerkistä ja 12. opetuslapsesta. Jännä sattuma muuten, että molempia juuri 12... Eli tässä heidän nimensä ja oma mielipiteeni, mitä tähtimerkkiä kukakin edustaa.
Paitsi, että oikeasti niitä opetuslapsia oli kylläkin 13. Jos nimittäin otetaan huomioon Maria Magdalena.  Wink
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #8 : 24.03.2006 23:38:24 »

En lue raamattua tai muista tarinaa, mutta Oinas voi olla Juudas vain jos teosta kärsijä on sitä itse pyytänyt  Cheesy
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #9 : 25.03.2006 19:35:13 »

Jännää että laitoit oinaan Juudakseksi. Itse taas en voisi kuvitella oinasta selkäänpuukottajana  Smiley Vaikka itse oinas olenkin  Wink
Itse en ole raamattuun kovasti perehtynyt mutta eikös se Juudas ollut joka Jeesuksen kavalsi rahasta? En vain näkisi sellaista kovin oinasmaisena mutta mikäs minä olen sanomaan  Grin

Oletko muuten huomannut että National Geographic on jultakissut nyt Juudaksen evankeliumin ja näkynee TV:ssä 27.4 ja seuraavassa numerossaan? Judaksella oli aivan oma tehtävänsä Jeesuksen elämässä, eikä vähäinenkään!
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #10 : 26.03.2006 00:00:36 »

Oletko muuten huomannut että National Geographic on jultakissut nyt Juudaksen evankeliumin ja näkynee TV:ssä 27.4 ja seuraavassa numerossaan? Judaksella oli aivan oma tehtävänsä Jeesuksen elämässä, eikä vähäinenkään!

 Smiley

     Wink

         Cool

         Jospa niistä kirjoituksista tosiaan paljastuisi, miksi Juudaksen

         täytyi rahasta paljastaa Jeesus?  smiley6600

         Eli hän näyttäisi toisen henkilön Jeesukseksi siellä pimeässä,

         Öljymäen yössä!! ?  No miksi näin tulisi tapahtua Huh

         Meillehän on suureen ääneen kerrottu Jeesuksen olevan

         Jumalan poika, joten ei sellaista voisi kertoa, että hän

         luisteli tiehensä, kavereittensa kanssa !!  :Smiley


                  2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Ozzette
Vieras
« Vastaus #11 : 26.03.2006 00:07:56 »

Money makes the world go round...
Money talks, bullshit walks...
Eli kylläpä RAHALLA on aina ollut suuri valta tässä maailmassa. Lahjuksia, lahjontaa, kiristystä, kaikenlaisia "hämärähommia". Hmmm... Rahallahan saa melkeinpä kaiken, muttei välttämättä sitä mestaruutta...  Smiley  :Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: