Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 12
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä sinulle merkitsee halaus?  (Luettu 86975 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #30 : 23.03.2006 12:14:08 »

Minä olen 'oppinut antautumaan' halaukseen vasta aikuisena.
Siihen asti se oli vain sellainen tukalan ja teennäisen oloinen traditio.  Shocked
Toki riippuen tilanteesta.

Voisi sanoa, että vasta erään 2-vuotisen opiskelun aikana, vapauduin kosketukseen fyysisestikin.
Ylipäätään aina tavatessamme halasimme ja monessa muussa tilanteessa. (siis opettajat ja oppilaat keskenämme)
Ja kun vielä tuo opiskelu 'perustui' kosketukseen, se vapautti todellakin syvästi antautumaan halaukseenkin.  Smiley

Sinällään huvittavaa kuitenkin oli se, että palautteena opetajilta sain koulutuksessa sen, että en ollut tullut opettelemaan kosketusta ja sen hienojakoisuutta, kunnioittamista yms., vaan se oli minulle luontaista. Vaan olin tullut opettelemaan tekniikkaa, miten se nyt tässä hoitomuodossa ilmenee.
Hieman ristiriitaisen oloista...  Shocked

Itse olen sen selittänyt itselleni niin, että en koskaan missään ole kyennyt tekemään mitään, jos en ole siinä mukana sydämestäni ja joka solulla, kaikki muu on turhaa ja teeskentelyä. Ehkä siis se 'vastenmielisyys' mitä aikaisemmin tunsin halaustakin kohtaan, johtui siitä, etten ollut kohdannut aitoa sydämestä kumpuavaa kosketusta, vaan traditioita ja hyviä tapoja... Säilöin siis sitä sisälläni... niinkuin montaa muutakin...  Undecided
Enpä tiiä...  angel

Mutta nykyään siis nautin halaamisesta. Halituksi tulemisesta.
Siinä pääsee todellä lähelle toista ihmistä tai mitä nyt kukakin halailee. Mutta edelleenkään en hali kohteliaisuudesta taikka tavan vuoksi, vaan silloin, kun se lähtee sisältä!
Vaikuttavia ovat myös halaukset, joissa katoaa ajantaju ja ikäänkuin fyysisetkehot katoaa....
 smitten
« Viimeksi muokattu: 23.03.2006 12:16:29 kirjoittanut Mi-Olea » tallennettu
jousimies59
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9



Profiili
« Vastaus #31 : 23.03.2006 12:22:15 »

Halaus on osoitus että välittää toisesta ihmisestä sukupuoleen ja ikään katsomatta.

Se on myös energian siirtoa .

itse haluan osoittaa läheisilleni että välitän joko halaus tai kosketus .

mutta ikävä todeta että on ihmisiä jotka tulkitsee halauksen väärin , varsinkin jos kyseessä on toistasukupuolta oleva "mustasukkaisuus "


Olen sitä mieltä että täällä maanpäällä on niin paljon pahaa ja kylmyyttä että jos voi tehdä lähimmäisen päivästä hyvän halaamalla tai kosketusella en tunne että menetän itsestäni mitään päinvastoin .

"Enkelten suojelusta "
jousimies59
tallennettu

aurinko/ jousimiehessä
kuu/neitsyessä
merkurius/jousimiehessä
venus/vaa'assa
mars/skorpionissa
uranus/leijonassa
neptunus/skorpionissa
jupiter/jousimiehessä
saturnus/kauriissa
sawotar
Vieras
« Vastaus #32 : 23.03.2006 12:27:36 »

Itselleni halaus merkitsee ystävyytä ja että kunnioittaa toista ihmisenä ja jotenkin lämmittää omaa mieltä ja toisen, kaikki ei tosin tykkää halata :Smiley mieheni kanssa halaillaan tosi paljon päivittäin, meillä se on osoitus rakkauden lämmöstä smitten

Halatkaa paljon!!!
(http://homepages.ius.edu/AFLICK/angels.gif)
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #33 : 23.03.2006 12:32:14 »

Tanssiminenhan (paritanssi) on halausta musiikin tahdissa, mikä ihana yhdistelmä Cheesy smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #34 : 23.03.2006 14:44:40 »

Cool

    Hetkinen, onko tuo jotain NAISENERGIAA, jota te puista

     käytte kuorimassa !!     Huh   Mitä jos PUU kärsii??

      Halaatteko TAKAISIN ne energiat jotka imitte??

        Tätäkö se onkin, että toiset hakkaavat puut pois metsästä,

           jottei niitä halattaisi ihan hengiltä sitä ennen, ja siis olisivat

             sen jälkeen hengetöntä

S E L L U A  ,  S E L L U A  ,  S E L L U A  ,

                    2funny    angel


        P.S. koska naisilla on synnynnäinen pelko sellu`liittiin.

Ja höpöt Kotkansilmä!

Luuletko ettei puu tarvitse olla halittu! Kokeilehan.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #35 : 23.03.2006 14:50:59 »

Hei Ystäväin

Halaus on  r a k k a u t t a.

Tässä nelosten äiti ja lasten riemua.


(http://smileys.smileycentral.com/cat/17/17_1_23.gif)(http://smileys.smileycentral.com/cat/17/17_1_23.gif)(http://smileys.smileycentral.com/cat/17/17_1_23.gif)(http://smileys.smileycentral.com/cat/17/17_1_23.gif)

http://video.google.com/videoplay?docid=5619481843152124341


Elämänilo


(http://smileys.smileycentral.com/cat/5/5_7_7.gif)

Tarkoitatko että sinä olet kasvattanut neloset!!!?
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #36 : 23.03.2006 15:04:41 »

Upeaa!!!

Toivottavasti halausintoilijat  smitten (kaikella sydämellä) eivät jyrrää tietä heiltä, jotka eivät halaile, sillä heilläkin on varmaan tähän tärkeää sanottavaa.

Eräs juttu, jossa kerran testasin itseäni, on tuo ilmaisemisen muoto teoreettisesti (esim. kirjoittamalla, puhumalla), visuaalisesti (aistein havaittua, esim. näkeminen, kuunteleminen) ja kinesteettisesti (koskettaminen, toimiminen), en tiedä toinko tuota nyt oikein julki. Mutta siinä voi olla perää sen verran millä lailla avautuvia olemme persoonana. Itse olen kinesteettisesti suuntautunut ja ymmärrän itsessäni esim. tanssin halun, koskettamisen 'helppouden'.

Mi-Olea on ihan oikeassa tuossa teennäisessä kanssakäymisessä, jossa suukot ja halaukset eivät tulekaan sydämestä, vaan ovat vain tapa. Sehän on ihan totta.

Entä chakrat. Ihana juttu muuten esiintuotuna! Entäs jos sydänchakra on jotenkin lukossa, pahasti jumissa, jurraa esim vihan tunteesta tai yksinäisyyden ja surun vellovista kehistä, joista ei pääse irti. Voiko häntä halata? Tai voiko hän halata?

Vaikkakin me olemme yhteisöllinen 'eläinlaji' ja läheisyys on meille korvaamatonta, niin ei halaaminenkaan ole yksiselitteistä. Katsoin ihastuneena, kun psykologi opettei sairasta lasta halaamaan hevosta, roikkumaan hevosen selässä saadakseen tuntea toisen lämpöä ja läheisyyttä.

Luettelen asioita, että saisin lisää keskustelua.

Mistähän muuten johtuu, että kun avaa aiheen, niin on jotenkin siinä kiinni. Eikö se riittäisi, että avaa vain ja sitten on hiljaa. Hm.  Huh
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #37 : 23.03.2006 16:18:37 »

Mi-Olea on ihan oikeassa tuossa teennäisessä kanssakäymisessä, jossa suukot ja halaukset eivät tulekaan sydämestä, vaan ovat vain tapa. Sehän on ihan totta.
Tässä täysin samaa mieltä ! Yksi asioista, joita inhoan eniten. Kaikenlainen teennäisyys ja tekopyhyys. Pitää olla AITO ja AIDOSTI sellainen, mikä on.

Entä chakrat. Ihana juttu muuten esiintuotuna! Entäs jos sydänchakra on jotenkin lukossa, pahasti jumissa, jurraa esim vihan tunteesta tai yksinäisyyden ja surun vellovista kehistä, joista ei pääse irti. Voiko häntä halata? Tai voiko hän halata?
Lainaus
Hyvä pointti tämäkin... Luulisin, että merkkaa melkoisen paljon. Ylipäätään kaikenlaiset "vibat", energiat vaikuttavat, ainakin minulla. Jos olen lukossa, jumissa, en myöskään pysty halailemaan ja luulen, että toimii sitten myös toisin päin. Hankala selittää, mutta jotenkin nimenomaan negatiivisten tunteiden vallitessa en voi, eikä minuakaan voi tai halua varmaankaan muut halia tms.
Sitä jotenkin karttaa sellaista, mikä ei itselle tunnu hyvältä ja sopivalta. Jossa vaistoaa negatiivisuutta. Höh, menipäs vaikeaksi...  idiot2
Mutta jotain vastaavaa, kuin että mieluummin hakeutuu iloisten ja positiivisten seuraan, kuin kulmat kurtussa mököttävien synkistelijöiden.  :Smiley Jotain tällaista... Otapas tästäkin selvää... Heh !  idiot2
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #38 : 23.03.2006 16:36:27 »

Joopajoo Kotkansilmä. Ei ihme, että olet nimimerkiltäsi mikä olet, koska olet nähnyt tämän yhteyden selluun ja selluliittiin  laugh
Vahinko vain, ettei tuo puiden halalailu auta siihen selluliitin häivytykseen  Wink

Kyllä määkin tykkään halata, mutten kaikkia. Oman perheen kesken ihan päivittäin, vieraita en muutenkuin "pakosta", kuten synttärijutut tai sen semmoiset vastaavat tilanteet.

Erityisen lämpimänä halauksena on jäänyt mieleen isoveljeltäni saama halaus vuosia sitten. Olin muuttanut silloin pois synnyinseudultani ja olimme olleet erossa toisistamme vähän pidemmän aikaan.
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #39 : 23.03.2006 21:41:15 »

..............
Entä chakrat.............
Luettelen asioita, että saisin lisää keskustelua.
...............

Chakrathan kuuluvat ihmisen ominaisuuteen ja halatessa, kun aurat ja chakrat todella kohtaavat liki, niin sen kyllä tuntee jos on samoilla aalloilla. Toisten lähellä ja halauksessa ja tanssiotteessa vain on parempi olla kuin toisten. Myös tanssiessa, samoin kuin haliessa - kun energiat synkkaavat ja resonoivat - fyysinen keho todellakin UNOHTUU kokonaan, jää vain ihana sanoinkuvaamaton energia.
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #40 : 23.03.2006 22:17:23 »

Olen ajatellut, että lapsethan luontaisestikin 'kapsahtavat' tutun läheisen kaulaan.Vaikka kyllä lapsistakin toiset ovat avoimempia osoittamaan välittämistään. Näin ihan saman perheen sisällä.
Taitaa siinä olla tekemistä syntymäkartoillakin.

Sieltähän se lähtee, kun vain emme ala tehdä siitä 'kiellettyä'.
Mutta ainahan sitä voi opetella uudelleen kun tietää sen hyvää tekevän vaikutuksen.

Mikä onkaan parempi ja helpompi anteeksiannon- ja saamisen  väline kuin kunnon halaus. Vastaa monen monta sanaa. Paha olo ikäänkuin sulaa pois.
Mitenkään väheksymättä asioiden selvittämistä puhumalla.

Entä vanhukset, jotka ovat paljon yksin.
Muistan äitini viimeisinä aikoinaan, kun ei enää paljon minnekään voinut lähteä, sanoneen minulle kun halasin häntä: tästä riittääkin taas hyvää oloa siihen saakka kun taas tulen hänen luokseen.
Kosketus ja halaus merkitsivät hänelle erittäin paljon. angel

Tanssi, niin ihana kosketuksen muoto, siis paritanssi.
Siinähän 'halitaan' koko ajan.Musiikki ja toinen ihminen siinä liki, chakrat lähekkäin, energia suorastaan kihisee.
Tietysti parin pitää silloin olla mieluinen, että se tuntuisi hyvältä. Grin

Sanotaanhan laulussakin: "Mulla oli halu halata ja sulla oli siihen taito."

Halaamisiin!

 smitten    maarita           smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #41 : 23.03.2006 23:21:24 »

Tanssi  smitten smitten

Se on niin ihmistä kaikkinensa. Minunhan suurin unelma on, että kaikki ihmiset löytäisivät tanssin ilon. Mutta siinä on monta muuria, valitettavasti  Embarrassed

Yksi on varmaan tuo läheisyys. Kaikki eivät siitä pidä. Ja kaikkien läheisyys ei tosiaankaan tunnu  hyvältä.  Embarrassed  Kyllä minä sitten halaan aivan vierastakin miestä, jos hän on suonut minulle hetkellisen tanssinilon hyvällä rytmillä ja menolla. Mutta siinäkin tosiaan, ja juuri siinä, vaistoaa, kuka on se avoin, joka ilolla tanssittaa tai jolla on muuta mielessä. On heitäkin, jotka vain haluavat olla lähellä ilman, että he osaavat mitään, ja jos se riittää, niin hyvä näin. Mutta on aina heitäkin, joilla on muut mielessä, jotka menevät minun toiveeni ohi ja 'vaativat' tai 'tutkiskelevat'. Siitä syntyy joskus jopa inho, hyvin epämiellyttävä olo ja toivos vain, että loppus tämäkin kappale. Onks tuttua!

Mutta totta on: Kun löytyy yhteinen rytmi ja antautuu toisen käskevälle vartalolle, on se kuin pitkää pitkää halausta, jossa naurussa suin on koko ajan ja mieli hyrisee. Mukavalla tanssi-illalla jaksaa pari viikkoa vaikka mitä!

Piti tässä hehkutella, vaikka en ole lavatansseissa käynyt pitkiin aikoihin.  :Smiley
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #42 : 23.03.2006 23:29:43 »

Täysin samaa mieltä olen kanssasi metsätonttu.
Allekirjoitan joka sanan  Smiley 
Eläköön tanssihalit  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #43 : 23.03.2006 23:55:21 »

Itse harvoin aloitan halaamista, mutta tunnustelen tilannetta ja olen tietysti mukana ja nautin siitä. Halaaminen ja se läheisyyden tunne on ihanaa.
Energiaa tutuu siirtyvän mielettömästi halauksessa.  smitten

Muutama päivä sitten sain erään itsestään aiemmin epävarman asiakkaani niin onnelliseksi, että hän aivan yllättäen kapsahti kaulaani. Ensin olin tietysti hieman hämilläni moisesta tunteenpurkauksesta, olinhan tuntenut hänet vasta vähän aikaa. Mutta sitten se tuntui todella vapauttavalta ja sain itsekin tuntea onnistuneeni omassa työssäni.  smitten

smitten HALAAMINEN TUNTUU IHANANA VÄREILYNÄ SYDÄMESSÄ  smitten
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
Ozzette
Vieras
« Vastaus #44 : 24.03.2006 00:11:34 »

Tällä hetkellä tuntuu, että voisin halia koko universumia !  smitten
Nyt on niin ihana fiilis. Enkä anna enää MINKÄÄN pilata sitä. Elämänkoulu on kova ja julmakin, mutta erittäin ihana kuitenkin. Päätään kun tarpeeksi hakkaa seinään, niin kyllä tällainen "luupääkin" oppii... Josko VIHDOIN olisin ns."oikealla tiellä"... Mitä se sitten onkin...  angel
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 12
  Tulostusversio  
 
Siirry: