Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mistä tiedät että elämä jatkuu kuoleman jälkeen?  (Luettu 34523 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ozzette
Vieras
« Vastaus #45 : 30.03.2006 23:21:05 »

Töpselirasiasta... Nöf, nöf...  2funny
Tai mikä pistokerasia se nyt lieneekään... AC/DC, High Voltage...  2funny
« Viimeksi muokattu: 30.03.2006 23:25:18 kirjoittanut Gigianne » tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #46 : 30.03.2006 23:49:31 »

Grin

    No niimpä tietenkin, voi pyhä yksinkertaisuus, ja sitä vartenhan

    Jeesuskin meni yli kuukaudeksi erämaahan, etsimään

P I S T O R A S I A A 
                             Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #47 : 31.03.2006 20:48:24 »

Melkein joka puolella on pistorasiat!
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #48 : 31.03.2006 21:33:45 »

Ihan samasta syystä kuin tiedän että on elämää ennen syntymää  :Smiley Elämääni ovat leimanneet voimakkaat muistumat edellisistä elämistä, joten en näe mitään syytä olettaa, etteikö elämä jossain muodossa jatkuisi tämänkin elämän jälkeen.
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #49 : 01.04.2006 00:19:09 »

Hei Pallaskissa
Sama juttu, muistan , mutta unohdan kuitenkin miksi.
Diamond
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #50 : 01.04.2006 00:35:41 »

Olisiha typerän lyhytnäköistä luulla, että olisimme täällä pyörähtämässä vain kerran! Luonnossa kaikella on kiertokulkunsa, syklinsä. Kaikki kiertää!! Kuten kivi nousee maan uumenista, ja ajan saatossa rapautuu sinne takaisin, kasvit puhkeavat siemenistään tuottaakseen uuden siemenen, jossa elämä samalla perimällä jatkuu, ja sade nousee meristä vain palatakseen takaisin, ... Miksi ihminen sieluineen, ruumiineen olisi tästä poikkeus?!!?
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #51 : 01.04.2006 00:55:54 »

Totta. olen seurannut luonnonkiertokulkua.
Diamond
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #52 : 01.04.2006 01:03:46 »

Kuten me kaikki  Cheesy
Mitä tietoisemmin, sen iloisemmin!
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #53 : 01.04.2006 09:35:34 »

smitten

        Niin, olisihan se LUOJAN kannalta mitä tuhoisinta kerta-

        käyttö kulttuuria.   Wink  Ja meidänkö pitäisi sitten siirtyä

        pois keikesta kertakäyttöisestä, joten kiertäköön myös

  S  I  E  L  U  T K  I  N  ,  O  M  A  A     R  A  T  A  A  N  S  A

                             smitten
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #54 : 01.04.2006 10:23:54 »

Kukkakin kun maatuu, se tulee mullaksi aikanaan ja jatkaa siinä muodossa, eikä ole enää kukka, eikä samaksi kukakasi tule. Ei ehkä toiseksikaan kukaksi. Vaan se on aivan muuta.

Mikä ihmisessä haluaa uskoa ja nostaa ihmisen niin 'korkealle', että se ihmisenä uudelleen syntyisi?
Kuoleman pelkoko?
Persoona tasolla me tässä näitä spekuloidaan ja muunnetaan ne persoonan ja mielen ymmärrettäväksi.
Silloin helposti tuo elämän jatkuvuus kuva vääristyy....
Se saattaakin olla vain haavekuva, mielen rauhoittamiseksi...että emme joudu kohtaamaan joka hetkessä syntymisen ihmettä, joka edellyttää myös joka hetkessä kuoleman kokemisen ja hyväksymisen.

Joidenkin 'osien' yhdistyminen saa aikaan elämää ja niiden yhtyessä syntyy elinvoimaa, elämän ihmettä, tietynlaista tietoisuutta....sehän on täysin neutraalia 'olomuotoa', vailla persoonaa....
Sielummekin olemme personoineet, joten se ei ole se syvimmillään, mikä jatkaa elämää....

Vain kuolemalla voi todella ymmärtää mitä elämän jatkuvuus on....

Miksi kissa kehrää, kun sillä on kipuja? Vaikka se yleensä liitetään vain hyväolontunteeseen...?
Sillä on muutakin merkitystä.
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #55 : 01.04.2006 15:25:56 »

Mi-Olean viestistä heränneitä ajatuksia: Jollakin tasolla, vaikka niin vahvasti uskonkin jälleensyntymään, tiedän, ettei se elämäänsä jatkava olemus, ydinihminen, sielu tai miksi kipinäksi sitä nimittäisimme, ei ole sama asia kuin Minä. Oikeastaan olisi ihan hassu ajatus, että minä Pallaskissa kaikkine mielteineni ja pinttymineni jatkaisin suoraan johonkin toiseen kehoon! Jokin minussa kuitenkin jatkaa, jokin, joka on täysin riippumatonta tästä päivätajunnasta, näistä aivoista.

Minussa on kuitenkin muutakin kuin tämä ego, tämä minuus. Nuo muistot ja muistumat, ne vain pulpahtelevat pintaan. Osa kirkkaina kuvina, osa oivalluksina, osa epämääräisinä tuntemuksina. Jollakin tavalla ne ovat hyvin irrallisia, ihan kuin jonkun muun muistoja, jonkun toisen elämää. Silti tunnen, minä se olen, se jokin ikuinen minussa!

En näe jälleensyntymää välttämättä lineaarisena ilmiönä, aikakäsitykseni kun on muutenkin syklinen. Ehkä seuraavan kerran synnynkin 1600-luvulle? Ehkä joissakin muistoissani olenkin tulevaisuuden maailmassa?

Selittämätöntä, siksi niin kiehtovaa  Wink
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #56 : 01.04.2006 15:32:56 »

Samoilla linjoilla kanssasi Pallaskissa.
Tuo olikin ajatuksia herättävä näkemys, että voisit syntyä vaikka 1600-luvuulle uudestaan...vau...siis tuohan avaa taas ihan uusia näkemyksiä ja mahdollisuuksia.
Itse, vaikka en myöskään sitä ole ns.mielen lineaariseen aikaan yhdistänytkään, en myöskään ole tosiaalta osannut sitä noin ajatella...
Mutta tosiaan, tuohan on todella johdonmukaista ja loogista kaikessa kaaosmaisuudessaan.. Wink
Kiitos mielenkiintoisesta näkemyksestä...  smitten
tallennettu
intiraymi
Vieras
« Vastaus #57 : 01.04.2006 15:38:51 »


 Ehkä seuraavan kerran synnynkin 1600-luvulle? Ehkä joissakin muistoissani olenkin tulevaisuuden maailmassa?

Selittämätöntä, siksi niin kiehtovaa  Wink

 :Smiley Tämä ajatus tekeekin elämästä mielekkään.

Aivan kuten luonto ja ihminen osana luontoa, elämä on syklistä. Mun mielestä se on paljon loogisempaa kuin keksitty ajan/kehityksen (minkä kehityksen...) lineaarisuus.  :Smiley
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #58 : 01.04.2006 17:30:43 »


Aivan kuten luonto ja ihminen osana luontoa, elämä on syklistä. Mun mielestä se on paljon loogisempaa kuin keksitty ajan/kehityksen (minkä kehityksen...) lineaarisuus.  :Smiley

 Cool
    Cool
       Cool

         Eikös se ole mieluummin spiraali, esim: vuoden kierto, palaamme

         samaan kohtaan, ( ? ) vuoden vanhempina, kokeneempina.  :Smiley

         Siis ei tietenkään aivan samaan kohtaan, mutta kierroksia on

         meillä lähes kaikessa, jonka voi kuvata spiraalin avulla.  angel


                              smitten
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
intiraymi
Vieras
« Vastaus #59 : 01.04.2006 21:40:13 »

Totta viserrät Kotkansilmä  Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: