Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapseni lukee ajatukseni ??  (Luettu 38104 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


Profiili
« Vastaus #60 : 17.11.2005 14:38:25 »

Ymmärrän mitä tarkoitat.
Minun mielestäni kuitenkin syyllisyys (toisin kuin syyllistäminen!) on myös hyödyllinen tunne, jos sitä ei jäädä hautomaan. Syyllisyyden tunne on merkki siitä että jokin ei nyt "mennyt niinkuin piti", tavalla tai toisella. Jos siis esim. tuntee syyllisyyttä jostain tekemästään asiasta, ei (yleensä ottaen) ole toiminut oman omantuntonsa mukaisesti. Toinen asia on tietysti jos tuppaa syyllistymään mistä tahansa. Silti, tällöinkin syyllisyys osoittaa oppimiskohdan.
Itse pyrin syyllisyyttä tuntiessani tunnistamaan että mistä tunne johtuu, ja sitten poistamaan sen syyn ja itse tunteen esimerkiksi pyytämällä anteeksi.

Syyllisyys on siis mielestäni "merkki-tunne", joka osoittaa missä niitä oppiläksyjä vielä on.

Hmm... Osasinkohan nyt ilmaista mitä tarkoitin...  Tongue
Lainaus

Joo, näin on todellinen merkkitunne, mutta minun mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä sen todellisen syyllistymisen tunteen kanssa. Se on vain huomio asiasta, jossa olemme oppimassa jotain.

Syyllistystäminen on niitä todella matalaenergisia tunteita, jotka todella syövät ihmistä. Meitä suomalaisia on jo opetettu jo äidinmaidosta lähtien syyllistymään ja olemme mestarieta syyllistämään.

Mutta toi merkki-tunne sana oli mielestäni juuri se oikea sana asialle, kiitos siitä sanasta...

 angel Ariel
tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #61 : 17.11.2005 19:43:39 »

Ariel, ilmaiset vakavia viisauden sanoja.

Tarkoitan syyllisyydentunteella kykyä myötätuntoon ja sisäisesti syntynyttä omaa tarvetta tilanteen parantamiseen ja muiden auttamiseen. Jos ei ole myötätuntoa ei ole viisauttakaan. Monille voi olla syyllisyys sanasta käsitys jonakin sellaisena mitä muut (tässä kultturissa kai enimmäkseen tietyt kristityt) ovat pakottaneet, koska siitä johtuvaa rankaisua, maineen menetystä tai muuta vastaavaa on pelättävä. Ikävää, että omakohtaiset kokemukset joillakin ovat olleet näin traumauttavat  Cry. Yleistys ja halveksunta johtaa harhaan. Jos jollakulla on tiedossa jotakin ei-dualistista lapsille sopivaa oppia tunteidenkäsittelystä, niin kertokaa ihmeessä minullekin  Shocked. Vain harvat aikuisetkaan pystyvät niitä hyödyntämään. Yhtä vähän kuin lapsilla on kykyä tietoisesti suojata itseään, tai puhdistaa omia tai muiden tunteita, heillä on kykyä ymmärtää abstrakteja käsitteitä. Olen sitä muiltakin viisailta (koska tätä foorumipoppoota viisaampaa väkeä ei ole mahdollista ollakaan  Smiley) kysellyt, mutta mitään muuta vastausta en ole saanut kuin oma esimerkki ja yleistä tekstiä ja satuja ystävällisyydestä, rehellisyydestä jne. mitä juuri koulut, kirkot, lastenohjelmat ym. suoltavat. Lapsia kun on usein myös vaikea saada vapaaehtoisesti innostumaan mistään joogasta tai meditoinnista. Kuvataiteita, musiikkia, tanssia, draamaa et cetera suosittelen itse (Amatöörinä, öhöm!). 

Henkilökohtaisuuksiin  Angry jätän nyt vastaamatta, koska on niin kamalasti siivottavaa.

Hei - , miten (pakon sanelemana) pääsenkään nyt soveltamaan juuri alkeelliselle dualistiselle egolle sopivaa kiukun purku keinoa!

Ilmaiskaa tekin vaan kaikki itseänne. Se helpottaa! - ainakin vähäksi aikaa.

Hei, hei!




 PS. Herran pelko on viisauden alku  knuppel2 knuppel2 knuppel2 knuppel2


- Just kidding. uglystupid2
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #62 : 17.11.2005 20:13:21 »

Lainaus
Pieni ajatustenlukija(ko)?
Siskoni on lääkäri eikä hevin usko "henkimaailman "asioihin, mutta ymmällään on hänkin...
Ihana "enkelityttöni" on nyt 5v. ja useampaan otteeseen herättänyt ihmetystä sanomalla ääneen asioita joita olen vain miettinyt...esim.eräänä päivänä mietin että voisimme tenavien kanssa käydä Hesessä syömässä ja neiti syöksähtää samantein sisälle ulkoa leikeistä naama hymyssä,että jokos me äiti lähdetäään heseen syömään? Erittäin harvoin siellä edes käymme!
Olemme siskoni kanssa myös yrittäneet joskus keskustella englanniksi vakavemmista asioiste(perheongelmista) ettei lasten tarvisi kuulla niistä(tokihan sen vaistoavat) ja hetken kuluttua neiti kysyy JUURI ko.aiheeseen liittyvän kysymyksen!! Vastaavanlaisia tilanteita riittää PALJON!
Mietin jo että mitä uskallan ajatella...ajateltavaa ja vaikeitakin asioita mietittävänä paljon!
NEUVOJA?
-kalaäiti-  smitten


Aivan ihanaa smitten smitten smitten Minulla on äitini kanssa pienestä asti ollut samanlainen yhteys.  Grin Olemme koko perhe kaloja.  Nyt olen huomannut pikkusiskoni kanssa jotain samanlaista, mutten ihan niin paljoa ja selvästi.  Onkohan meillä kaloilla tämmöinen lahja välittää ajatuksia?  angel
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Pia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


Profiili
« Vastaus #63 : 18.11.2005 11:11:14 »

Älä koskaan tarjoa apua, joka vähentää ihmisen voimaa. Älä koskaan vaadi saada antaa apua, jota luulet jonkun tarvitsevan. Anna apua tarvitsevan tietää mitä voit tarjota- kuuntele siiten, mitä hän haluaa; katso mitä hän on valmis vastaanottamaan.

Täydelinen rakkaus on sitoutumista toisten kykyjen täydelliseen kehittämisen.

Mitä silmä ei näe, sitä sydän ei sure.

Joten parantakaamme ensin itsemme.

 angel Ariel
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #64 : 18.11.2005 12:01:36 »

Hei, maailmanlaajuinen CNN-kanava oli raportoinut indigo-lapsista Smiley! Jos kiinnostaa, kyseisen jutun voi käydä katsomassa netissä (sivun osoite kerrotaan alla olevassa viestissä).


Subject: INDIGO on CNN

Beloved Friends,

Two days ago, an eight minute report about Indigo Children was broadcast worldwide on CNN, showing that the subject has at last reached mass consciousness. Articles in USA Today as well as other major newspapers and magazines indicates that our goal of bringing the message of the Children to the world is being achieved. If you would like to view the report online, please go to:

http://www.cnn.com/video/player/player.html?url=/video/us/2005/11/15/tuchman.indigo.children.affl

This means that when THE INDIGO EVOLUTION documentary is released this January, the world will be ready to finally respond to the messages as well as the needs of the New Children. The success of the World Premier test-screening of the film in Phoenix earlier this week has set the stage for major impact. Thanks to everyone who has supported this movement and the Children themselves. It looks as if all our effort is about to pay off, for the Children and for humanity itself.

Peace,
The Beloved Community
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #65 : 18.11.2005 12:15:51 »

Minä olen sen videon käynyt katsomassa....  :Smiley
Jos nyt vain samassa sivustossa ollaan....
Uskomaton se tyttö... smitten
Ja ne maalaukset.
 angel
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #66 : 18.11.2005 12:29:44 »

Hei, maailmanlaajuinen CNN-kanava oli raportoinut indigo-lapsista Smiley! Jos kiinnostaa, kyseisen jutun voi käydä katsomassa netissä (sivun osoite kerrotaan alla olevassa viestissä).


Subject: INDIGO on CNN

Beloved Friends,

Two days ago, an eight minute report about Indigo Children was broadcast worldwide on CNN, showing that the subject has at last reached mass consciousness. Articles in USA Today as well as other major newspapers and magazines indicates that our goal of bringing the message of the Children to the world is being achieved. If you would like to view the report online, please go to:

http://www.cnn.com/video/player/player.html?url=/video/us/2005/11/15/tuchman.indigo.children.affl

This means that when THE INDIGO EVOLUTION documentary is released this January, the world will be ready to finally respond to the messages as well as the needs of the New Children. The success of the World Premier test-screening of the film in Phoenix earlier this week has set the stage for major impact. Thanks to everyone who has supported this movement and the Children themselves. It looks as if all our effort is about to pay off, for the Children and for humanity itself.

Peace,
The Beloved Community

Kiitos  smitten smitten smitten
tallennettu
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #67 : 22.11.2005 21:35:11 »

Mielenkiintoinen aihe! Meidänkin perheessä vastaavat asiat on jollain tavalla tuttuja. Telepatia toimii tyttärieni ja heidän ystäviensä välillä. Pikku esimerkki: Toinen tyttäreni oli kotonaan yksin ja suklaata teki kovasti mieli, ei vain jaksanut lähteä ostamaan. Pian hänen ystävänsä soitti ja kysyi että voiko tulla kylään. Sopi tietenkin ja tullessaan hän toi ison levyn suklaata ja eikun syömään. Näitä tapahtuu jatkuvasti myös minun kanssani. Esim. kerran ollessani risteilyllä, josta kukaan lapsistani ei tiennyt mitään, tapahtui niin, että tyttäreni heräsi yöllä ja voi pahoin, oli oksettava olo jne. Hän yritti kysyä apua siihen tekstiviestillä minulta, mutta puhelin ei ollut päällä. Kun avasin sen luin viestin ja soitin. Kerroin olevani laivalla ja hän sanoikin, että hän oli merisairas koska minä olin laivassa. Lapseni ovat jo aikuisia eivätkä ole pitkään aikaan asuneet kotona. Telepatia on normaalia läheisten kesken!

                                                          Terveisin: Tinjami
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #68 : 22.11.2005 21:47:21 »

en lukenut koko ketjua, mutta heräsi vain ajatus. Voisiko olla, että kun monesti tunnen ympäristöni "vibat", niin tavallaan luen/tunnen ajatuksia? On mullekin sattunut sellaisia juttuja monesti, että sanon juuri sen mitä joku toinen ajatteli sanovansa. Oon vaan ajatellu, että nämä johtuu asiayhteyksistä tai muuten vain samanlaisesta ajatuksenkulusta. Mutta kukapa tietää?
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #69 : 22.11.2005 22:03:58 »

Tuli vielä mieleeni sellainenkin asia, että itselleni on viime aikoina tullut myös ajatustenlukutaito silloin tällöin esille ja varmistinkin ystävältäni, että paikkansa pitää. Olimme Virossa ja ystäväni oli leikkauttamassa hiuksiaan ja minä odotin. Yhtäkkiä kuulin hänen sanovan, että "mä en haluu", katsoin häntä, eikä suu liikkunut ollenkaan. Kampaaja jatkoi ja hänen lopetettuaan kysyin ystävältäni, etkö halunnut sellaisia hiuksia, johon hän vastasi, ettei ollut halunnut niin lyhyitä, mutta oli kommunikaatio-ongelmia kampaajan kanssa.Kysyin vielä oliko hän sanonut ne kuulemani sanat, ei ollut. Näitä on sattunut muitakin. Asia taitaa ollakin aika yleinen, niistä ei vain tavallisesti paljon puhuta.

                                                                      T: Tinjami   smitten
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #70 : 22.11.2005 22:27:29 »

Voisiko olla, että kun monesti tunnen ympäristöni "vibat", niin tavallaan luen/tunnen ajatuksia?

Monet energiahoitajat, reiki,shiatsu jne. tuntevat myös asiakkaidensa kivut ja ongelmat itsessään ja myös ottavat ne itselleen vähäksi aikaa, ne menee kyllä pois. Tunnetkohan sinä samalla tavalla? Voisiko olla myös mahdollista, että omaat parantajan lahjoja? Minullekin tulee joskus eri ihmisten seurassa erilainen olo. Tulen surulliseksi vaikka olisin ollut iloinen ja päinvastoin. Kipujakin.


                                                     T:  Tinjami   smitten   smitten
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
Lentsus
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #71 : 22.11.2005 23:07:35 »

Samoin, minullekin on käynyt silloin tällöin niin, että lapseni alkaa puhua asiasta, jota minä itsekseni ajattelen. En pidä sitä pelottavana. Uskon muutenkin nykyään telepatiaan ihmisten välillä.
tallennettu
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #72 : 22.11.2005 23:22:30 »

Eihän nämä asiat ole pelottavia ollenkaan, joskus vain voi tuntua siltä silloin kun ei oikein ymmärrä. Nykyään lapset on paljon meitä vanhempia kehittyneenpiä. Ainakin omani olivat jo pienenä niin viisaita, että katsoin parhaaksi olla ystävä heille ennemminkin kuin tietävä vanhempi.

                                             T: Tinjami    smitten
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #73 : 23.11.2005 11:02:14 »


Monet energiahoitajat, reiki,shiatsu jne. tuntevat myös asiakkaidensa kivut ja ongelmat itsessään ja myös ottavat ne itselleen vähäksi aikaa, ne menee kyllä pois. ..                                                

 Shocked hoitajan velvollisuus on huolehtia riittävästä suojauksesta puolin ja toisin, ettei hoitajan energiat siirry hoidettavaan eikä myöskään päinvastoin.  coolsmiley
tallennettu
kultainen jänis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #74 : 23.11.2005 12:05:27 »

Tässä yksi ajattelija lisää....helpottamaan  ajatuksiasi asiassa.  Minulla on 19 vuotias poika, jonka kanssa olemme koko yhteisen taipaleemme ajan käyneet keskusteluja sanoitta! Hän ei tunnu olevan siitä mitenkään ihmeissään, varmaankin ajattelee, että kuuluu sisäsyntyisesti äitien tapaa olla yhteydessä lapsiinsa!  Itselleni se ei myöskään ole ollut ihmetyksen aihe, koska olen itse pienestä pitäen lukenut juttuja ja ollut askeleen edellä ääneen lausuttuja ajatuksia.  Silloin kun olin lapsi kuulin jatkuvasti siitä,  "miten ihmeessä tuo lapsi voi tietää tästä asiasta kun ei siitä ole mitään puhuttu"! Ilmeisesti se ei ollut mitenkään erikoista itselleni, koska mitään ahdistavia muistijälkiä ei ole tullut. Ei akateemisuus näitä juttuja meiltä voi pois viedä, jos uskallamme toivottaa tervetulleeksi tällaisen lahjan elämäämme.  Kuudes aisti on olemassa, meidän vain tulisi harjoitella enemmän sen käyttöä, jolloin varmasti saavuttaisimme tätä ymmärtävää ajatusten lukutaitoa. Ihanaa kun maailmaan tulee lisää lapsia, jotka kokevat ajan laajemmin kuin kaavoihinsa kangistuneet tosikot!
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: