Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lari liittyy joukkoonne, M28v  (Luettu 6613 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lari
Vieras
« : 07.03.2006 20:05:01 »

Kerronpa hieman itsestäni. Olen joskus lukenut tätä palstaa ja olen positiivisesti yllättynyt teksteihinne. Olen nyt ollut töistä poissa reilun kuukauden masennuksen vuoksi.

Olisi kiva jos joku viitsisi lukea tekstin loppuun koska positiivinen kommentti tässä tilanteessa tekisi hyvää. Käyn psykiatrilla johon muutamat kohdat voivat viitata. Kirjoitin tämän ensin itseäni varten. Tuntuu vain että tämä voisi koskettaa myös teitä.

5.3   Mietiskelyä
6.3   Mietiskelyä, unta ~12h. heräsin viiden tunnin unen jälkeen. ei väsyttänyt, ei haluja nousta sängystä. Torkkumista ja lyhyitä   valvomisia.
7.3   Unta 4h. Kaksi päivää mietittynä plus aamu ja yö. nukuin aamusta 8:00-12:00. Tosi paska ja väsynyt olo. lihaksia särkee. Elämä ei eletty hyvin.

Klo15.45 päätin lähteä kävelylle. Alkumatkasta mietin jo että olisiko masennus pillerit sittenkin hyvä vaihtoehto. Olen samanlainen kuin isä joka oli vähäsanainen ja omapäinen. Omapäisyys ollut minulla osaksi piilossa ja olen tehnyt mitä muut haluavat. Äitini on hiukan ailahteleva tunteissaan ja kokenut kovia. (Ailahtelevuutta myös sairauden aikana minussa.) Sairastanut reumaa, syöpää ja joutunut siskostaan eroon perintöjen vuoksi. Pitää kuitenkin huolta äidistään ja he ymmärtävät toisiaan (,siskonsa ei ole heidän kanssaan yhteydessä). Noin 40 min kävelty hitaasti allapäin.

Sitten. Yhdistän henkisyyden ruumiiseeni, sen käyttäytymiseen ja tavoitteisiin. Psykologit ovat varmaan aika lähellä korkeinta henkisyyden tasoa. Auttavat toisia ja kertovat mitä niiden pitää kuulla. Joissain tapauksessa liika tieto voi sekoittaa mielen jos kuulia ei ole siihen valmis. Näin tuskin käy normaalissa hoidossa. Hengen pitää elää monimuotoinen elämä ja se valitsee aina parhaan mahdollisen kohteen kyseistä ”elämää” suorittamaan. Se voi myös ohjata meitä(pysäytti minut koska asiat eivät olleet selkeitä minulle. työ ei ollut muuttunut mihinkään siltä tasolta mikä minut ajoit tähän sairauteen. Tavoite kehittyä työssä, kasvaa henkisesti ja saada kokemusta). Meidän tulee elää hyvä elämä, jos emme näin tee niin korjaamme virheet seuraavassa.

Minulla elettynä yksi elämä naisena 1231 - 1285 (54v.) Se ei nyt kuitenkaan ole tärkeää, vaan tärkeää on tämä hetki. Kaikki elämän vaiheet tulee elää vahvana eli puhtaimmillaan. Luulen että olen nyt elänyt riittävän kauan yksin ja olen valmis eteenpäin. Tämä ei olisi onnistunut kokeneessa sosiaalisessa ruumiissa. (Äiti saavuttanut rakkauden puhtaimmillaan, ainakin lastensa osalta ja aviopuolisonsa eli isäni kohdalla). Sisko on meistä ehkä ainut joka tekee sitä mitä haluaa (Ilmaisutaito eli maalaaminen plus opettaminen). Veljestä ja isästä en osaa sanoa mitä he suorittavat / suorittivat.

Olen myös suorittanut riittävän fiksuus tason joka on hyväksi, muttei ehdottoman tärkeää. Seuraavat tasoni voisivat olla ilmaisutaito ja rakkaus. Tavoite löytää tyydyttävä työ josta nauttii, opetella tunteet ja niiden käsitteleminen. Rakkautta haluaisin jo valtavasti, kosketusta, rakkauden tunnetta ja läheisyyttä. Minun tilanne vaan on nyt se, että olen vielä kaukana rakkaudesta ja minä pelkään jotain. Se on outoa ja uutta, hyppy tuntemattomaan.

Lähellä kotia tuntematon pikkupoika sanoi minulle hei. Aivan kuin se olisi tiennyt että tarvitsen piristystä ja huomiota. Kyllä sielut osaavat Cheesy

En kait ihan hukassa ole, vaikka välillä tuntuu siltä

Rakkautta ja pitäkää toisistanne huolta smitten
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 07.03.2006 20:56:12 »

Sitten. Yhdistän henkisyyden ruumiiseeni, sen käyttäytymiseen ja tavoitteisiin.

Hengen pitää elää monimuotoinen elämä ja se valitsee aina parhaan mahdollisen kohteen kyseistä ”elämää” suorittamaan.
Se voi myös ohjata meitä
(pysäytti minut koska asiat eivät olleet selkeitä minulle.

Tavoite kehittyä työssä, kasvaa henkisesti ja saada kokemusta).

Meidän tulee elää hyvä elämä, jos emme näin tee niin korjaamme virheet seuraavassa.

Minulla elettynä yksi elämä naisena 1231 - 1285 (54v.)


Se ei nyt kuitenkaan ole tärkeää, vaan tärkeää on tämä hetki.
Kaikki elämän vaiheet tulee elää vahvana eli puhtaimmillaan.

Luulen että olen nyt elänyt riittävän kauan yksin ja olen valmis eteenpäin.

Olen myös suorittanut riittävän fiksuus tason joka on hyväksi, muttei ehdottoman tärkeää. Seuraavat tasoni voisivat olla ilmaisutaito ja rakkaus.

Tavoite löytää tyydyttävä työ josta nauttii, opetella tunteet ja niiden käsitteleminen.

R a k k a u t t a   haluaisin jo valtavasti,  k o s k e t u s t a, 
r a k k a u d e n   tunnetta ja läheisyyttä.
Minun tilanne vaan on nyt se, että olen vielä kaukana rakkaudesta
ja minä  p e l k ä  ä  n   j o t a i n
.
Se on outoa ja uutta, hyppy tuntemattomaan.

***

Hei "Lari"

 smitten  Tervetuloa iloiseen joukkoomme.    smitten

Tosi mielenkiintoisen tarinan kerroit itsestäsi.

 Embarrassed  Miksi sinä masennuit?   Embarrassed

 Undecided  Mitä tapahtui?  Undecided

 coolsmiley  Entisestä elämästäsi kerroit myös.
    coolsmiley

Täältä foorumilta löytyy tätä aihetta käsitteleviä keskusteluja.

Tuo sinun halusi saada rakkautta,
kosketusta ja rakkauden tunnetta
ja läheisyyttä.
- sitähän me kaikki kaipaamme -

(http://www.sea.fi/esitykset/kesa96/kuvat/rakastajatar.jpg)

Mikä sinua siinä pelottaa?


Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet,

opettele RAKASTAMAAN ITSEÄSI.


http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=2958.msg29475#msg29475
Oletko valmis

 smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 07.03.2006 21:10:25 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Lari
Vieras
« Vastaus #2 : 07.03.2006 21:52:46 »

Kiitos Elämänilo, että viitsit paneutua asiaan.

No tuosta entisestä elämästä luin juuri tältä palstalta keskustelua. En kuitenkaan pidä tärkeänä nähdä menneisyyttä, vaan tätä hetkeä. Samalla tekniikalla selvitin joitain asioita, jotka avautuvat paremmin vasta nyt kun olen lähellä itseäni eli masentuneena.

Masennus ei ole paha asia vaan minä tarvitsen sitä. Näin tutustumalla itseensä voi saavuttaa jotain mitä normaalissä työn tohinassa ei havaitse. Masennus kasvoi kaksi vuotta, jonka havaitsen vasta nyt. Olen työssä mielenkiintoisessa yrityksessa jolla kasvumahdollisuuksia, mutta minun ei annettu kasvaa. Koska työ ei antanut minulle mitään haasteita eikä mahdollisuutta tehdä juuri sitä mikä on minulle tärkeää ja kiehtovaa. Tein vain työtä ja työtä näkemättä päämäärää. Nyt voisin heittää duunarin hommat ja siirtyä kiehtovammalle ja haastavammalle alueelle. Näin koska firman johto ei ymmärtänyt minun vahvuuksia ja voimavaroja. Tätä en olisi ilman masennusta saavuttanut. Minulla  on siis edelleen avoimet ovet yritykseen ja he odottavat minua. Tuleva työnkuva on vain hieman auki joka vaivaa minua edelleen. Eli haluanko sitä todella

Rakkaus se ihana sana.
Joillekkin se on helppoa ja joillekkin hankalaa. Koska nyt ajattelen että minun on ollut tarve elää yksin jos olen sen elänyt puhtaimmillaan niin silloin en ole opetellut rakkautta ja sen antamista ollenkaan. En tiedä pelottaako rakkaus, mutta kuten sanoin se on hyppy tuntemattomaan. Uusi asia ja täysin tuntematon.

Jos ymmärsin viestin silloin aikanaan oikein niin minä tuskin rakastin edellisessäkään elämässä vaikka minulla oli aviopuoliso.

Kaikki on tarpeellista opetella. Onhan ne aluksi hankalia, mutta kehityttävä on. Uskon myös siihen että jos saavutan täällä jotain "kaunista" niin se on minulle seuraavassa elämässä helpommin saavutettavissa.

Rakkautta ja pitäkää toisistanne huolta smitten
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #3 : 07.03.2006 21:55:36 »

toivottaa tervetulleeksi yhteiselle alueelle Smiley Vaikka olisi aiheita en jaksa nyt enempää kirjoittaa koska päätä särkee, mutta tervehdin siis ja kiitän että jaoit kokemuksesi Smiley
täytyy palailla myöhemmin.

muistetaan että ihminen ei ole kone ja masennus on ihan luonnollistakin, ei siis tietenkään tavoiteltava tila mutta ei  mitenkään vääräkään, ts. epäonnistumisen merkki smitten
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #4 : 07.03.2006 22:51:11 »

Masennus ei ole paha asia vaan minä tarvitsen sitä.
Näin tutustumalla itseensä voi saavuttaa jotain
mitä normaalissä työn tohinassa ei havaitse. 

Rakkaus se ihana sana.
Joillekkin se on helppoa ja joillekkin hankalaa.
Koska nyt ajattelen että minun on ollut tarve elää yksin
jos olen sen elänyt puhtaimmillaan niin silloin
en ole opetellut rakkautta ja sen antamista ollenkaan.

En tiedä pelottaako rakkaus,
mutta kuten sanoin se on hyppy tuntemattomaan.
Uusi asia ja täysin tuntematon.

Kaikki on tarpeellista opetella.
Onhan ne aluksi hankalia, mutta kehityttävä on.

Uskon myös siihen että jos saavutan täällä jotain "kaunista"
niin se on minulle seuraavassa elämässä
helpommin saavutettavissa.

Hei "Lari"

Kyllä sinä selviät.

Olet näköjään selviäjä tyyppi.

Asenteesi on positiivinen.

******

(http://www.lahjamaailma.fi/WebRoot/Lahjamaailma/Shops/Lahjamaailma/Products/11509/11509.jpg)



OPETTELE RAKASTAMAAN ITSEÄSI,
jos et osaa rakastaa itseäsi,
kuinka voit silloin rakastaa toisiakaan.


******



 smitten  Elämänilo   smitten
[/size]
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Aniel
Vieras
« Vastaus #5 : 12.04.2006 23:35:06 »

Tuntuu vain että tämä voisi koskettaa myös teitä.

Rakkautta haluaisin jo valtavasti, kosketusta, rakkauden tunnetta ja läheisyyttä. Minun tilanne vaan on nyt se, että olen vielä kaukana rakkaudesta ja minä pelkään jotain. Se on outoa ja uutta, hyppy tuntemattomaan.

Lähellä kotia tuntematon pikkupoika sanoi minulle hei. Aivan kuin se olisi tiennyt että tarvitsen piristystä ja huomiota. Kyllä sielut osaavat Cheesy

En kait ihan hukassa ole, vaikka välillä tuntuu siltä

Rakkautta ja pitäkää toisistanne huolta smitten


Kosketti. Olen joskus kirjoittanut samoja sanoja. Et ole hukassa vaan lähempänä todellisuutta. Minä toisinaan kaipaan masennuksen tilaa, koska silloin on turvassa. Pehmeässä hiljaisessa pumpulissa. Toisinaan. Aina silloin kun ei tunne mitään. Sitten alkaa taas liike ja se sattuu.

Minä uskon kuitenkin, että sinun sisältäsi löytyy helmi. Minulle masennus ei ole sairaus. Se on suoja. Herkän ihmisen suoja, jota toisinaan tarvitsee tässä maailmassa. Valitettavasti se on niin. Se maailma.


 Smiley Inti

Pidä ITSESTÄSI huolta  smitten
« Viimeksi muokattu: 12.04.2006 23:38:27 kirjoittanut INTI » tallennettu
Aniel
Vieras
« Vastaus #6 : 12.04.2006 23:36:00 »

ELÄMÄNILO!  smitten

Mistä sinä löydät noita ihania kuviasi?? Olen jo monia tallentanut koneelleni.  Cheesy
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #7 : 12.04.2006 23:48:11 »

Moi Inti

Olin juuri kirjoittamassa tekstiä tähän jatkoksi. Masennus on voitettu ja parempi elämä alkamassa.

Kirjoittaminen vain näytti nyt olevan niin hidasta ja harkittua. Kokeilen jos huomenna saisin teille kerrottua ajatuksiani. Minulla olisi niin paljon asiaa teille kaikille, mutta katsotaan mitä saan kerättyä aikaiseksi.

Rakkautta  smitten
tallennettu
Aniel
Vieras
« Vastaus #8 : 12.04.2006 23:50:58 »

Minulla olisi niin paljon asiaa teille kaikille, mutta katsotaan mitä saan kerättyä aikaiseksi.

Rakkautta  smitten

jes!  Cheesy
piis&luv
  smitten
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #9 : 13.04.2006 00:15:44 »

ELÄMÄNILO!  smitten

Mistä sinä löydät noita ihania kuviasi?? Olen jo monia tallentanut koneelleni.  Cheesy


Hei "INTI"


Googlesta kuvia etsin.
- laitan pari sanaa hakuun ja katson mitä sieltä löydän.



 smitten (http://members.tripod.com/~mcox_2/eg/egg1.gif) Elämänilo  (http://members.tripod.com/~mcox_2/eg/egg1.gif)   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Lari
Vieras
« Vastaus #10 : 13.04.2006 23:00:51 »

muistetaan että ihminen ei ole kone
Hyvin sanottu kone ja tuotekehitys insinöörille Grin

Nyt täytynee paljastaa teille kaikille ihanille ihmisille, että masennukseni on voitettu. Päivääkään en vaihtaisi pois. Vaikka masentuneisuus ei mitään mukavaa olekkaan, niin luulen saavuttanut sisäisen tasapainon ja tiedän miten eletään hyvä, mukava ja antoisa elämä.

Lainaten Eppu Normaalin biisistä:
Lensin matalalla, liian matalalla
voin törmätä johonkin, niellä koukun ja kohonkin
Nousin ylemmäksi ja kaikki hidastui
Muuttui pieneksi, ymmärrän, koska näen nyt enemmän

Töitä silti riittää. On muistettava positiivisuus, ruumiin huolto, rakkauden antaminen, usko ja pienen lapsen uteliaisuus.

On myös mukava huomata miten oma positiivisempi asenne vaikuttaa muihin. He tulevat lähelle, kertovat huoliansa, nauravat ja ovat rennompia.

Työpaikallani on vielä tehtävää hurjasti. Pelkään että työpaikka yrittää nujertaa minut vielä muutaman kerran. Olen kuitenkin ollut vahva ja päättänyt saavuttaa siellä muutamassa kuukaudessa hyvän tasapainon itseni ja tekemisieni kautta. Jos tätä en saavuta on aika vaihtaa ympäristöä. Toisaalta minulla olisi paljon annettavaa juuri tälle yritykselle. Voisin parantaa työilmapiiriä ja saada itsekin tyydytystä työstä. En näe vielä päämäärää ja johtaja ”kaataa kylmää vettä niskaan”.  tickedoff tickedoff

Oman tasapainon ymmärtäminen ja tietäessä mikä on hyvä elämä, on kohtuu helppoa auttaa muita. Esim.olen saanut yhden kaverin tekemään lopputyötä kouluun, joka on ollut tekemättä kauan. Ymmärrän hänen menneisyyden ja ajatusmaailman, että hän ei ole mitään ja kukaan ei häntä tarvitse (hänen omasta mielestään). Rohkaisin häntä ja tilanne näyttää paranevan. Myös pari muuta vastaavaa auttamis tapausta löytyy lähiviikoilta.

Itsetunto on monien asioiden lähtökohta. Me todella pystymme ja voimme saavuttaa hyvän elämän. Välillä pieni sisäinen piru yrittää lannistaa meitä, mutta voimme ajatella myönteisesti ja naurahtaa todeten että meninpäs taas vanhaan lankaan. Älkää murehtiko menneitä, hyväksykää se ja jatkakaa matkaa.

Teille naisille hieman itsetunnosta, miehen rehellisestä suusta.  Useat naiset eivät ole tyytyväisiä ruumiiseensa. Ajattelette että teillä on liikaa painoa, rumat jalat, makkaroita vyötäröllä, iso pylly, liian harva tukka jne. Vaikka miehet sanovat jostain naisesta että olipa kiva perä, uuu mitkä tissit tai jotain vastaavaa, älkää lannistuko moisesta. Me miehet emme kuitenkaan etsi rakkaaksemme ulkomuodoltaan lehtikuvien näköisiä naisia. Harva tukkasta naista ei tule minulle mieleen yhtään vaikka niin minulle tuttu nainen väittää itsestään. Väärän kokoista pyllyä ja rumia jalkoja ei olekkaan. Makkaroita vyötäröllä on kaikilla paitsi laihoilla ”kypsymättömillä” teini tytöillä. Riittää että pidätte kehostanne huolta ja rakastatte sitä. Se näkyy silmistänne hyvänä tasapainoisena olona.

Vaikka hieman vielä pelkään rakkautta, niin sen löydän pian. Se on jotain aivan ihanaa. Luulen että voin antaa hänelle paljon. Rakkautta ja tasapainoa riittää myös muille, vaikka vain yhdelle on varattu paikka sydämeen.  Cheesy smitten

ja mitähän tähän loppuun.  knuppel2 :Smiley

Tiivistäminen asia lyhykäiseksi sopivalla tavalla tuotti hieman hankaluuksia. Asiaa olisi vielä paljon ja osa jo vähän unholassa kun työhommat sekoittavat ja yrittävät vääntää minua vanhaan tylsään. Mutta mennään eteenpäin, eiköstä juu Cool

 smitten smitten smitten ja vielä kerran  smitten
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #11 : 14.04.2006 00:25:29 »




Töitä silti riittää. On muistettava positiivisuus, ruumiin huolto, rakkauden antaminen, usko ja pienen lapsen uteliaisuus.

On myös mukava huomata miten oma positiivisempi asenne vaikuttaa muihin. He tulevat lähelle, kertovat huoliansa, nauravat ja ovat rennompia.
Lainaus

Hienoa, Lari, noin sitä pitää!

Itsekin muutaman vakavan masennuksen kokeneena tunnistan sinun päässeen voitolle.

Ja sen vain sanon, jos sinä naisesta noin ajattelet aivan varmasti löydät hyvän naisen rakastaaksesi.

 smitten    maarita            smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
sawotar
Vieras
« Vastaus #12 : 15.04.2006 23:20:51 »

Tervetuloa joukkoon Lari smitten
Tosi hyvin kirjoitettu elämäntarina totuudenmukainen ja koskettava ja opettava, mutta huomasin sen, että olet tullut siihen pisteeseen, että suorittaminen ei ole sinun juttusi haluat löytää syvempää joka koskettaa ja joka saa sinut vakuuttuneeksi korkeimmasta ja elämäntarkoituksesta, jota olet etsimässä, sitä omaa totuuttasi smitten eli olet pysähtynyt itsesi kehittämiseen ja tiedostat sen jo missä olet kehittynyt henkisellä tasolla ja mistä et saa enää uutta sisältöä, siksipä masennuit Sad koska itsekkin olen samanlaisessa tilanteessa työni suhteen, tykkään siitä kuitenkin ja ehkä nyt tiedostan miksi siellä vielä hetken olen smitten
Ja mitä rakkauteen tulee..se sinulla on jo, kuhan uskallat katsoa sydämmeesi ja sanoa sille...Olet tervetullut minun elämääni, rakastan sinua sellaisena kuin olet ja olet sitä minussa aina smitten
*Iloa, valoa, rauhaa, rakkautta ja enkeleiden suojausta Larille* Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: