Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: lapset unessa  (Luettu 9456 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« : 06.03.2006 01:04:27 »

Olen hieman hämmentynyt viime aikoina tapahtuneiden asioiden johdosta, ja kaipaisin tulkintaa.

Kaverini kertoi noin kuukausi sitten nähneensä unen, jossa olimme baarissa juomassa margaritoja äitini Visa-kortilla, ja omituisinta oli että minulla oli kaksosvauvat jotka olin ottanut mukaan baariin. En ajatellut tuota sen kummemmin kuin että kaverini on hieman väsynyt oman puoli vuotta vanhan vauvan hoidon kanssa ja aihe hiipii sitten uniinkin. Itselläni ei siis ole lapsia, ja olen sen verran nuori ettei asia ole ajankohtainenkaan. Viime yönä näin kuitenkin unta jossa minulla oli useita lapsia, joita en kuitenkaan voinut hoitaa, ja annoin ne pois. Tuon seurauksena kaverini kertoma uni tuli myös mieleeni.

Mitä ihmettä mahtaa symboloida se, että minä ja kaverini (!) olemme molemmat noin kuukauden sisään nähneet unen jossa minulla on pieniä lapsia joista en osaa pitää huolta/jättänyt heitteille? Undecided Tuo uni tuntuu pahalta sillä oikeassa elämässä olen hyvin huolehtiva ja välittävä persoona. Sad
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 06.03.2006 01:32:00 »

ensin psykologiaa
arvomaailma-SUPEREGO-unessa joku auktoriteetti
päätöksentekevä osa-EGO-unessa sisar,veli,ystävä
viettimaailma-ID-unessa lapsi,myös ystävän lapsi
lapsi unessa kuvaa usein elämäniloa tai siinä olevia puutteita,kasvua,aikuistumista ja viettimaailmaa
   pekka suominen-unikuva,kielikuva,mielikuva

etkö anna isellesi lupaa elämästä nauttimiseen?
tallennettu
sirmakka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #2 : 06.03.2006 07:50:58 »

Undecided :-\OLISIN TOSI KIITOLLINEN JOS AUTTAISITTE MINUA TULKINNASSA.....

  :'(PUEN USEIN UNESSA POIKAANI JOKA ON UNESSA N.7-14V.N VÄLILLÄ MILLOIN MITENKIN.
 USEIN VAATTEE OVAT OLLEET HUONOKUNTOISIA JA SUUNNITTELEN OSTAVANI UUSIA.USEIDEN
 HUONOKUNTOISTEN VAATEUNIEN JÄLKEEN VIIMEYÖNÄ OLIN  VIHDOIN OSTANUT HÄNELLE UUDET VAATTEET JA HÄN OLI KASVANUT N.14V JA HIUKSET LEIKATTIIN "KUIN AIKUISILLA"MIEHILLÄ.
POIKANI ON KUOLLUT JA MENI KAUAN ENNENKUIN NÄIN UNTA HÄNESTÄ,MUTTA NYT NÄEN USEIN JA UNET EI OLE AHDITAVIA .
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #3 : 06.03.2006 12:35:13 »

Hei Sirmakka! smitten

Minulle tuli unestasi mieleen,,

Yleensä läheisten kuoleman jälkeen,tunnemme syyllisyyttä vaikkei siihen ole mitään aihetta.Tyyliin,jos olisin sitä,jos en olisi tätä,,
Tunnetta ei välttämättä edes tiedosta.

Olet unissa pukenut poikasi huonoihin vaatteisiin,josta kannat syyllisyyttä.Nyt näit asian toisin,uudet vaatteet,huolletut hiukset.
Tuntuisi että nyt olet käsitellyt tuon asian.Olet sinut itsesi kanssa ja tietoinen,ettet olisi voinut tehdä mitään toisin.
Käsitellyt tapahtuman raskaimmat vaiheet ehkä muutenkin. smitten
tallennettu

sirmakka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #4 : 07.03.2006 09:11:20 »

KIITOS SINULLE CHANDRA VASTUKSESTASI smitten smitten smitten smitten

 SYYLLISYYTTÄ OLEN TUNTENUT JA AINA HUOMAA MITÄ OLISI VOINUT TEHDÄ TOISIN......
  Cry Cry
 MUTTA ITSEKIN KUN ON ELÄMÄÄ OPPIMASSA TÄÄLLÄ MAALLISELLA VAELLUKSELLA NIIN EI OLE
 AINA TAITOA NÄHDÄ ASIOITA JOTKA OVAT SELVÄT MUTTA ITSE KULKEE SOKEANA NÄKEMÄTTA
 SELVIÄ MERKKEJÄ.

 KIITOS SINULLE, ON IHANAA KUN SAA JAKAA AJATUKSIA JONKUN KANSSA.

 HALAUKSIN  smitten  :sirmakka
tallennettu
sirmakka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #5 : 13.03.2006 10:30:08 »

Undecided Undecided Undecided Undecided
  Unet pojastani ja hänen hoivaamisesta eivät vielä ole loppuneet,vaan ovat nyt siirtyneet
 makuuhuoneen puolelle.
 Viimeyönä oli hänen petivaatteet pesuvuorossa ,samoin kengät ja sukat oli uusimisen tarpeessa.Olen edelleen ymmälläni kun kaikki on REMPALLAAN enkö saa nähdä koskaan asiota paremmin vai onko käsittely kesken sisimmässäni.syyllisyys painaa ja unet tuo ne esille uudelleen....(poikani on kuollut).ikävä tulee kun näen unia hänestä .Meni vuosia etten
nähnyt unia hänestä ollenkaan kuoleman jälkeen.
 
ottaisitteko kantaa uneeni, poikaansa ikävöivä sirmakka Cry Cry
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #6 : 13.03.2006 11:01:03 »

Voi, minä menen aina niin sanattomaksi tällaisten tapahtumien edessä. Ne on jotenkin niin syvältä koskettavia, että en löydä tällaiseen sanoja...osaisin vain halata ja jotenkin 'sydämen kautta' sanoa, että voin vain aavistuksen omaisesti kyetä samaistumaan menetyksen tunteisiisi.  Cry
Itse olen tietyllä tapaa menettänyt myös lapseni ja käynyt monenmoisia äidin tunteita läpi ja uskon, että lapsen menettäminen on äidille yksiä suurimmista tuskista, mitä äitinä voi kokea.

Luultavasti todellakin käyt nyt läpi näitä kaikkia menetykseen liittyviä tunteita unienkin kautta.
Tunteet ovat varmaan moninaisia. Ikävää, surua, syyllisyyttä...
Itse olen kuoleman kautta menettänyt myös hyvin läheisiä ihmisiä ja en ainakaan itse kyennyt millään lailla käsittelemään niitä tunteita parina ensimmäisenä vuonna. Vaatii aikaa, että eheytyy edes sen verran, että on voimia näitä kaikkia tuneita kokea...

Muistan kun minulle sanottiin lohduttavasti, että pari vuotta ja sitten suru alkaa olla käyty läpi  Shocked
Minulla meni kymmenen vuotta ja oivalsin omalla kohdallani, että surua ei koskaan voi käydä läpi niin, että voisi elää kuten ennenkin. Ehkä se oli vain oma vääristynyt ajatukseni siitä, mitä surun läpikäyminen on...en tiedä.
Nykyään koen niin, että sitä oppii ottamaan sen osaksi itseä, surunkin kokemuksen. Se ei ole mikään pois heitettävä tunne, vaan tunne, joka kuuluu osaksi ihmistä. Osa luopumisen kokemusta. Eikä sen surun ja menetyksen yläpuolelle voi nousta tukahduttamatta menetyksen tunteita.
Surun ja menetyksen kanssa kuljetaan käsi kädessä. Mutta se ei toki oli ainoa tunne, elämä on täynnä mitä moninaisimpia tunteita, jotka täydentävät toisiaan ja tekevät elämästä rikkaan ja elämisen arvoisen.
Voimia sinulle Sirmakka!
 smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: