Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tuo inha kolesteroli. Miten saada LDL alas?  (Luettu 38380 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« : 03.03.2006 20:11:34 »

Eli kyse on meidän suomalaisten inhottavasta kiusasta, kolesterolista. Sain hiljattain kuulla että oma kolesterolini on kohollaan ja se pisti miettimään, sillä suvussani on paljon sydänkohtauksia ja veritulppia ollut. Olen saanut kolesteroli-geenit kummaltakin puolelta suvusta. Olen vielä nuori joten ajatus siitä että jo nyt kolesterolini on jo kohollaan huolestuttaa hiukan...

Eli miten saada haitallinen LDL alas ja hyödyllinen HDL nousemaan? Tiedän perusasiat, terveellinen ruoka, vähän rasvoja jne...

Mutta onko kellään vinkkejä kuitenkin.

Syön omega 3 rasvahappoja kalaöljynä, syön pääasiallisesti perusruokaa ja vältän pahoja rasvoja aina kuin voin. Olen perso karkille, suklaalle, leivonnaisille ja pizzalle mutta syön niitä n. 1-2 päivänä viikossa. Onko liikaa?
Vihanneksia olen alkanut lisätä ruokavalioon, olen aika monille hedelmille ja vihanneksille allerginen. Käytän rasvattomia maitotuotteita ja syön vain vähän lihaa. Liikun liian vähän...
Laihduttaa en voi sillä olen luonnostani pieni. Verenpaine on ok. En käytä voita koskaan, vain oliiviöljyjä ja kevyt margariinia, kermaa käytän silloin tällöin.

Mitä tehdä siis vai olenko tuomittu käyttämään verenohennuslääkkeitä kun ikää tulee lisää?

Help  smitten
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #1 : 03.03.2006 22:24:16 »

Kaikkein paras kolesterolin laskija on liikunta  Wink .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
selkälokki
Vieras
« Vastaus #2 : 03.03.2006 22:39:21 »

Suklaa kai on aika paha...mutta kun muuten kuulostat syövän niin terveellisesti, niin ei luulisi pari kertaa viikossa haittaavan.
Kun kerran vielä tuota kalaöljyäkin käytät. Mitä muuten käytät leivän päällä?
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #3 : 04.03.2006 13:05:03 »

Itselläni sama juttu ja suvussa verisuonitauteja ynm joten minä olen nyt jättämässä pikkuhiljaa kaikki eläinrasvat pois (maitotuotteet ynm ei vain liha), vaaleata kalaa voin syödä n 1-2 krt viikossa (vaikeaa saada puhdasta kalaa nykyään) mutta muuten käytän rasvan sijasta oliiviöljyä jossa yrittejä esim leivän päällä (tahnaa), jättänyt viljat hieman vähemmäksi (valkoinen mielellään kokonaan pois ja valkoinen sokeri, ruokojuurisokeri on parempaa) ja punaista lihaa erittäin harvoin.

Syön E-Epa mutta vain kuuriluontoisena, luontaistuotekaupoista varmasti löytyy ns hyvien rasvojen lähteitä, esim vehnäalkioöljy.

Kyse on usein kuitenkin yksilöllisestä ruokavaliosta jokaisen kohdalla, mutta kuuntele kehoasi ja mitä se tarvitsee, ei siis mitä mieli sanoo tai haluaa, itse olen huomannut että se toimii parhaiten jos tulee tenkka påå   Wink
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #4 : 04.03.2006 16:02:41 »

Kiitos vastauksista! Taiska, olet aivan oikeassa, mutta kun olen niin huono urheilemaan. Vaikka olenkin aina menossa niin varsinaisesti en "urheile". Pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni  Smiley


Selkälokki, käytän kolesterolitonta floraa leivän päällä, ja sen kanssa joko kinkkuleikkelettä tai kalkkunaleikkelettä. Sehän siinä onkin, kun ei enää tiedä mistä nipistää pois...
En halua kaikkia herkkuja kuitenkaan jättää pois, herkkusuu kun olen  Embarrassed

Hopeatähti, minä olen jo pitkään syönyt enimmäkseen kalaa ja kanaa. Tosin leivänpäällä välillä kinkkua. En ole ikinä ollut kovin punaisen lihan ystäväkään. Kala on hyväksi varmaankin. Sillä siinä on hyviä rasvoja ja se on hyvää  Wink

Harmi vaan kun esim. katkaravuissakin on kolesterolia... Milloinkohan ihmiset keksivät terveyssuklaata ja pizzaa jossa ei ole lainkaan rasvaa mutta maku on ihana  Wink Grin
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #5 : 04.03.2006 19:32:17 »

Eli kyse on meidän suomalaisten inhottavasta kiusasta, kolesterolista. Sain hiljattain kuulla että oma kolesterolini on kohollaan ja se pisti miettimään, sillä suvussani on paljon sydänkohtauksia ja veritulppia ollut. Olen saanut kolesteroli-geenit kummaltakin puolelta suvusta. Olen vielä nuori joten ajatus siitä että jo nyt kolesterolini on jo kohollaan huolestuttaa hiukan...

Eli miten saada haitallinen LDL alas ja hyödyllinen HDL nousemaan? Tiedän perusasiat, terveellinen ruoka, vähän rasvoja jne...

Mutta onko kellään vinkkejä kuitenkin.

Help  smitten

Oletko Benecol -tuotteita kokeillut? Niitä on nykyään aika monta
sorttia.

http://www.raisio.net/benecol/
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #6 : 04.03.2006 20:12:22 »

noista öljyistä muuten, sellaiseen tututustuin kuin camelina.
Siinä on ne omega 3 ja omega 6 rasvahapot oikeassa suhteessa.
Siitä muistaakseni oli täällä jo jossain puhettakin.
Sitä nyt nautin joka päivä ruokalusikallisen ja miehenikin on innostunut siitä.
Ja mikä parasta, se on suomalaista, luomua.
Mainitaan erittäin terveelliseksi. Ja jopa ihan siedettävän makuista..
Mie otan sen AB-piimän seassa joka aamu, mieheni taas mehun voimalla. Smiley
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #7 : 05.03.2006 01:29:41 »

Cheesy
 
      Wink

           Smiley

            Sanoisimpa, jotta, jos kunnolla käy taistoon niin.

            Eikun suoraan arimpaan paikkaan, ja se on , , ,

            Syömällä läskiä, rasvaa, laardia ym. turvallista,

            KEHO menee sokkiin ja alkaa hylkiä kaikkia

            edellä mainittuja ihania luomutuotteita, nam nam.

U S K O K A A   T A I   Ä L K Ä Ä  ,  O N   N I M E L T Ä Ä N   A T K I N S S O N I N    D I E T T I
                    smitten
« Viimeksi muokattu: 05.03.2006 02:10:36 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Raven79
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 93



Profiili
« Vastaus #8 : 05.03.2006 01:43:49 »

heippa!
tuossa lueskelin kolesteroli ongelmastasi. Hyviä vastauksia olit jo saanutkin. Kannattaa tosiaan kokeilla benecol-rasvaa, sillä on saatu aikaan paljon hyviä tuloksia kolesterolin laskun suhteen. Sitten täytyisi muistaa välttää etenkin kermapohjaisia juustoja kuten oltermannia, se on juustoista se kaikkein pahin. Lihaa voi syödä huoletta, mitä vähemmän rasvaa sen parempi tietenkin. Rasva on se mikä kolesterolin nostaa,etenkin LDL:n. Liikunnasta saa erittäin hyvän tuen kolesterolin tiputtamiselle, suositeltavaa olisi liikkua puolisen tuntia päivässä vaikka 10 minuutin erissä. Ei ole siis pakko liikkua niskalimassa vaan voi nautiskella kevyillä kävelylenkeillä. Sitten on valitettavasti sellainen asia,jos on saanut perimässään "huonot" geenit kolesterolin suhteen niin valitettavasti välttämättä elintapa muutoksetkaan eivät riitä pitämään kolesterolia kurissa. Tärkeää olisi kuitenkin kaikesta huolimatta pyrkiä elämään terveellisesti. Jos jossakin vaiheessa kolesteroli nousee kovin korkeaksi niin siihen aloitetaan todennäköisesti kolesteroli lääkitys, mikä antaa hyvää vastetta ja ehkäisee sepelvaltimotaudin syntymistä... Pienikin ponnistus on eteenpäin parempaan!!
Ja ps.. Atkinsonia voi kokeilla jos uskaltaa riskeerata kolesterolinsa, liika voi olla kuitenkin liikaa...
tallennettu

aurinko, merkurius ja venus neitsyessä
nousu skorpioni
kuu ja mars ravussa
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #9 : 05.03.2006 02:15:14 »

Angry
      Kolestrooleista en lukua pidä, mutta hivenaineet ja muut

      kehossa kiertävät partikkelit kannattaa pitää tasapainossa..

      JA eikun läskiä

L I S Ä Ä   J A   S I S Ä Ä N    crazy2
                            tickedoff
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #10 : 05.03.2006 12:21:56 »


U S K O K A A   T A I   Ä L K Ä Ä  ,  O N   N I M E L T Ä Ä N   A T K I N S S O N I N    D I E T T I

                    smitten

Taitaa olla pelkkä Atkins ("alakarppaus") eikä Atkinsson...

http://koti.mbnet.fi/lowcarb/dieetita.html
tallennettu
ilosilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


ILO on kirkkaat silmät, ONNI on mielenrauha


Profiili
« Vastaus #11 : 05.03.2006 18:44:19 »

Heii..vävypojallani, eli nuori mies vielä, kolmikymppinen,oli korkea kolesteroli. Hän pelaa ja liikkuu, mutta söi myös mielestäni "roskaruokaa".  crazy2  Vaimopas pisti tiukan kuurin...eli ruokavaliomuutokset voimaan.  Grin Siitä se lähti laskemaan hienosti ja ennenkuin vuosi oli kulunut oli arvo laskenut yli kuudesta - 4.5 ja pysynyt siinä
eli ei se muutoskaan hetkessä käy...
    smitten   malttia vaan ja syö terveellisesti ja liikkuu...kannustaa ilo   smitten
tallennettu

~Sininen Galaktinen Yö ~
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #12 : 05.03.2006 19:03:03 »

Kiitos kaikille vinkeistä! Siispä Benecolia kokeilemaan myös  Smiley
Atkins ei oikein tunnu minulle sopivalta, en vain usko diettijuttuihin joissa mennään äärimmäisyyksiin. Kohtuus kaikessa, eli ei pelkkää laardia  Grin
tallennettu
Susu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26



Profiili
« Vastaus #13 : 09.03.2006 13:06:17 »

Äitini söi samaiseen vaivaan kuuriluontoisesti punariisiä. Oli saanut vinkin luontaistuotekaupasta.
tallennettu

~ Aurinko Härkä ~ AC Skorpioni ~ Kuu Kauris ~
Ikiaika
Vieras
« Vastaus #14 : 10.03.2006 13:35:25 »

Asiasta tehtiin Helsingin yliopistossa (Viikin laitokset) gradu, vuonna 1967. GRADU No. 233
 Aineesta jonka terveysvaikutukset Wanha kansa tiesi.
Kun gradu julkaistiin, lääkelaitokselle tuli kiire suojella lääketeollisuuden kolestolilääkkeitä. Ja tämän Wanhankansan hyvän aineen sisäinen käyttö kiellettiin.
Tarjottiin myös MTK,lle, mutta olisi tullut kuluja. Ja MTK,ta ei kiinnostanut ihmisten terveys.
Mutta graduntekiät siirtyivät myöhemmin teollisuuden palvelukseen. Ja kehittivät gradun pohjalta Benegolit, ja evoluks tuotteet.
Eli rahat pois ihmisiltä, samalla tavalla kuin lääketeollisuuskin ottaa.

Tämä Wanhankansan erittäin edullinen aine, on Wanhankansan nimeltä.
PIKIÖLJY.

P.S. Pikiöljy on männyn öljyä.Siis flvonoidi.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2006 13:50:32 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: