Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Todellinen painajainen  (Luettu 4178 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
susanna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 110



Profiili
« : 06.04.2012 11:22:13 »

Osaisiko joku tulkita tämän. Unessa ystäväni suositteli minulle vuokra-asuntoa. Unessa en mielestäni vastannut asiaan mitään, mutta seuraavassa hetkessä tajusin, että kaikki tavarani on pakattu ja viety tänne uuteen asuntoon. Asunnossa nyt ei ollut mitään ihmeellistä,mutta ei se ollut yhtä viehättävä kun nykyiseni. Kyselin sitten ystävältäni että missä me ollaan...mikä kaupunki tämä on? Hän vakuutti ensin, että matkaa on parikymmentä kilometriä työpaikalleni, mutta hetkenpäästä tajusin olevani aivan eri kaupungissa ja työpaikalle on matkaa yli sata kilometriä. Olin kauhuissani..miten täältä pääsee pois ja miten olen ikinä suostunut tälläiseen. Yhtäkkiä ex,äni ilmestyi paikalle ja sanoi asuvansa samassa asunnossa.  Shocked. Mietin että miten tämäkin nyt sitten on mahdollista. Ex,änipä ei asunutkaan yksin siinä asunnossa..hänellä oli siellä myös kaksi naista mukanaan. Sanoin hänelle, että jos meinaat samankaton alla olla kanssani,niin tuo pettäminen loppuu nyt. Hän nauroi ja sanoi että on aina pitänyt useita naisia samaan aikaan ja "lohdutti" minua, että meidän yhdessäolon aikana hän petti vain selvinpäin. Aloin miettimään että häh? Eipä hän paljoa baareissa pyörinyt tai ryypännyt silloin kun yhdessä oltiin, että tuonhan täytyi tarkoittaa 99% yhdessäolostamme. Luojan kiitos että heräsin...todella ahdistava uni. Saako kukaan tästä irti mitään?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #1 : 06.04.2012 11:33:13 »

Mulla pomppas tästä mieleen oikeastaan kontrollin menetys. Unessasi kuitenkin kaikki ihmiset ystävästä lähtien saa sut tommoselle "mitä ihmettä"-mielelle ja tekee asioita niin ettei sinulle jää päätösvaltaa, tai sitten paljastavat karmeita salaisuuksia. Koska asunnosta toiseen muuttaminen oli niin keskeisessä roolissa, niin olisiko sinulla pelko että jokin perustavanlaatuinen asia joko sinussa itsessäsi tai ylipäätään elämässäsi on menossa pieleen niin ettet mahda sille mitään?  Huh
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #2 : 06.04.2012 12:41:10 »

Eikös talo tai asunto usein kuvaa meitä itseämme? Asunnon kunnosta saa vinkkiä tai esim. siitä missä unen asiat tapahtuu. Esim kellarissa vai ullakolla.

Tunnetko olevasi toisten vietävissä? Oliko exäsi suhteen hallitseva osapuoli, jonka tahtoon taivuit? Pettikö hän sinua? Entä tämä ystäväsi, onko hän teistä se, joka ideoi ja suunnitelee ja sinä mukaudut suunnitelmiin?  
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 06.04.2012 12:46:06 »

Talo-symboliikkaa jatkaen, tällainen tulkinta ihan intuitiivisesti repäisten:

Et ole elämässäsi siinä/siellä missä haluaisit tällä hetkellä olla (ei välttämättä fyysisesti jossain, vaan esim tunnepuolella tai ajatuksissa siinä tilassa tai tilanteessa missä haluaisit olla), vaan melko kaukana siitä. Se että talosta oli liian pitkä työmatka, voisi viitata siihen että se oma mielentila/tunnemaailma tms. joka on kaukana siitä missä haluaisit olla voisi liittyä nimenomaan työelämään ja ominaisuuksiin, joita työssäsi tarvitset. Eksän ja naistensa paikallaolo voisi viitata siihen, että sinulla on käsittelemättömiä ajatuksi/tunteita eksäsi suhteen, esim mahdollisia pettämisepäilyjä tai suhteen aikaisia käsittelemättömiä mustasukkaisuuden tunteita. Näin sen vuoksi, että kun eksä on talossa, uni ehkä käsittelee sitä miten hän tavallaan on sinussa ja edustaa siis omia ajatuksiasi ja tunteitasi eksääsi kohtaan.

Tämä tulkinta lähtee siis nimenomaan siitä ajatuksesta että talo=sinä.

« Viimeksi muokattu: 06.04.2012 12:58:41 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Indium
Vieras
« Vastaus #4 : 06.04.2012 13:18:06 »

Eikös talo tai asunto usein kuvaa meitä itseämme?

Joo sentyyppistä ajatusta minäkin siis hain, tuli vähän epäselvästi sanottua. Smiley Hyvä että täällä on muitakin, tarkentelemassa mun hölinöitä.  Cheesy
tallennettu
susanna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 110



Profiili
« Vastaus #5 : 06.04.2012 14:35:16 »

Hmmm...tuossa on perää. Asuntoa en muista yhtään..vain sen, että se ei ollut yhtä viehättävä kun nykyinen. Ystäväni ei ole mitenkään dominoiva suhteessamme, mutta ehkä yhtä "hukassa" kun minäkin. Ex,ä petti juu..siksi erokin tuli. Ajattelen paljon sitä mitä piti olla, en niinkään sitä mitä oli. Kyllä eron jälkeen on ollut turvaton olo koska suhde oli pitkä. Sellainen "kuinka pärjään"-olo.  Cry. Muutto on luultavasti valve-elämässäkin edessä jos nykyinen asunto myydään. Sitä en haluaisi kun tämä on ollut minun/meidän koti. Siihenkin liittyy epävarmuutta. Ensin ero, nyt mahdollinen muutto kodista,töissäkin on tulosvastuu ja aina ei jaksa..eli kaikki perusasiat on nyt hirvittävän epävarmalla kantilla. Sen siitä unesta vielä mustan että vessanpönttö oli äärettömän likainen...suorastaan pinttynyt keltaisenruskeaksi..ällöä! Ja siinä unessa olin todella surullinen kaikesta, en itkenyt vaan oli surullinen.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #6 : 06.04.2012 20:37:23 »

Hmmm...tuossa on perää. Asuntoa en muista yhtään..vain sen, että se ei ollut yhtä viehättävä kun nykyinen. Ystäväni ei ole mitenkään dominoiva suhteessamme, mutta ehkä yhtä "hukassa" kun minäkin. Ex,ä petti juu..siksi erokin tuli. Ajattelen paljon sitä mitä piti olla, en niinkään sitä mitä oli. Kyllä eron jälkeen on ollut turvaton olo koska suhde oli pitkä. Sellainen "kuinka pärjään"-olo.  Cry. Muutto on luultavasti valve-elämässäkin edessä jos nykyinen asunto myydään. Sitä en haluaisi kun tämä on ollut minun/meidän koti. Siihenkin liittyy epävarmuutta. Ensin ero, nyt mahdollinen muutto kodista,töissäkin on tulosvastuu ja aina ei jaksa..eli kaikki perusasiat on nyt hirvittävän epävarmalla kantilla. Sen siitä unesta vielä mustan että vessanpönttö oli äärettömän likainen...suorastaan pinttynyt keltaisenruskeaksi..ällöä! Ja siinä unessa olin todella surullinen kaikesta, en itkenyt vaan oli surullinen.

Tuossahan sinä selität itse unesi.
Likainen vessnpönttö tuo mieleeni "likaisen" olosi, jonka exän pettäminen sinulle aiheutti. Virtsaaminen ja ulostaminen on irtipäästämistä. Päästämme kuonaa itsestämme ulos. Jos se jää seisomaan vessanpönttöönn, se pinttyy. Pöntöstä tulee mieleen raamatullinen kuvaus, että olemme astioita. Pese pois astiastasi vanha kuona ja huuhdo viemäriin.

Se, että asunto ei ole yhtä viehättävä, kuin edellinen on suora kuvaus siitä, että elämäsi exäsi kanssa oli mielestäsi viehättävämpää.


tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: