Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 2012  (Luettu 4313 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Vedenhelmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 167



Profiili
« : 26.03.2012 15:09:19 »

Kuinka tämä paljon puhuttu vuosi 2012 vaikuttaa yksilötasolla...?
Aloin tätä nyt tosiaan miettimään, kun ainakin itselleni on jo ehtinyt tapahtumaan vaikka mitä ikävää ja vastoinkäymistä, vaikka vuosi on vasta ihan alussa... Onko tällä jokin tarkoitus, voiko liittyä tähän 2012-asiaan? Vai onko tämä nyt "vaan pelkkää sattumaa" että niin paljon ikävää on osunut kohdalle...?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 26.03.2012 15:22:34 »

Vuosi 2012 huipentuu ymmärtääkseni tietynlaiseksi Energian Vuodeksi. Tämä muutos on alkanut jo kauan aikaa sitten, mutta kiihtynyt yhä kiihtyvällä tahdilla omien kokemuksieni mukaan vuodesta 2008 lähtien. Muutosprosessi tulee jatkumaan vielä pitkälle. Eklektikolla oli vuosiluvut paremmin hallussa tähän asiaan liittyen!

Yleisesti menossa on Muutoksen Vuosi. Kun energiataso nousee, meidän on pysyttävä siinä mukana. Aiemmin palvelleet ja hyvät asiat eivät enää värähtele samalla taajuudella uuden energian kanssa, joten niistä täytyy luopua. Asiat, joista päästetään irti, ovat fyysisiä, emotionaalisia ja henkisiä. Muutoksia, muutoksia, muutoksia, muutoksia. Pienikin "ei nyt oikein tunnu hyvälle" tai "olen kyseenalaistanut vähän tätä asiaa, mutta painanut sen taka-alalle" rävähtää nyt silmille niin, ettei sitä voi olla huomaamatta. Olemme nauraneet ystävieni kanssa, että tätä kautta voisi kuvata lyhyesti "Muutut tai itket ja muutut"-kaudeksi (myös "Päästät irti tai itket ja päästät irti" on osuva) Grin

Se miten tämä vaikuttaa itse kuhunkin on täysin yksilöllistä. Itse olen saanut nautiskella jo pidemmän aikaa seesteisestä kaudesta, viimeinen vuosi on ollut suoranaista hiljaiseloa ja tyyneyttä. Minulle energian nousu on tuntunut lähinnä iloiselta energian lisääntymiseltä. Sitten on heitä, joilla kaikki menee päin sitä itseään, kun aletaan erotella uuden elämän jyvät vanhan elämän akanoista.
tallennettu
Vedenhelmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 167



Profiili
« Vastaus #2 : 26.03.2012 15:47:49 »

Sitten on heitä, joilla kaikki menee päin sitä itseään, kun aletaan erotella uuden elämän jyvät vanhan elämän akanoista.



Taidan sitten kuulua "heihin"...  Grin
...Miten sitä sitten "kuuluisi"/kannattaisi olla, elää, toimia jne. näiden energiamuutosten aikana, että tämän muutoksen "kestää"......?  Shocked
Toisin sanoen, kuinka voi itse vaikuttaa ja voiko ja kuinka paljon jne. ?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #3 : 26.03.2012 16:04:42 »

Hmm,hmmm. Sanoisin lyhyesti, että tekemällä töitä Itsensä kanssa. Istumalla alas kaikessa rauhassa ja esittämällä vaikeita kysymyksiä itselleen niin, että etsii niihin vastaukset.

Esimerkiksi "Miksi tämä asia herättää minussa tällaisen reaktion? Pelkäänkö jotain? Jos, niin mitä? Mistä se juontaa juurensa? Entä, jos tämä pelkoni toteutuisi, mitäs sitten? Selviäisinkö siitä hengissä? Mitä minun pitäisi muuttaa omassa ajatusmallissa, käyttäytymisessä, uskomuksissa jne. jotta tuntisin oloni tasapainoisemmaksi? Mitä negatiivisia ajatuksia, muistoja ja olettamuksia kannan mukanani? Mistä ne tulevat? Miksi ne ovat yhä mukanani? Mitä tämä ongelmatilanne haluaa opettaa minulle? Olenko tehnyt kaikkeni tämän asian selviämisen eteen, myös henkisesti asenteeni kanssa? JNE JNE JNE!"

Sen jälkeen on ryhdyttävä tietoisesti päästämään irti asioista, jotka eivät palvele ja korvattava ne positiivisilla vastakohdilla. Prosessi voi viedä aikaa, mutta koska aika on nopeutunut, myös prosessit kehityksessä ovat nopeampia kuin vaikkapa 10 vuotta sitten. Silloin samaa oppitehtävää saattoi joutua tahkoamaan vuosikausia :Smiley

Tämä aika on Itsestään Vastuunottamisen aikaa. Oikeutta antaa itselleen lupa elää elämäänsä onnellisena, itseensä luottaen ja parasta odottaen. Kaikki muu tuntuu olevan tänä aikana enemmän vai vähemmän teeskentelyä, joka tulee kostautumaan jossain vaiheessa perustusten murenemisena. Siltä ainakin näyttää ja tuntuu, kun seurailee muita!
tallennettu
Vedenhelmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 167



Profiili
« Vastaus #4 : 26.03.2012 16:29:27 »

Hmm,hmmm. Sanoisin lyhyesti, että tekemällä töitä Itsensä kanssa. Istumalla alas kaikessa rauhassa ja esittämällä vaikeita kysymyksiä itselleen niin, että etsii niihin vastaukset.

Esimerkiksi "Miksi tämä asia herättää minussa tällaisen reaktion? Pelkäänkö jotain? Jos, niin mitä? Mistä se juontaa juurensa? Entä, jos tämä pelkoni toteutuisi, mitäs sitten? Selviäisinkö siitä hengissä? Mitä minun pitäisi muuttaa omassa ajatusmallissa, käyttäytymisessä, uskomuksissa jne. jotta tuntisin oloni tasapainoisemmaksi? Mitä negatiivisia ajatuksia, muistoja ja olettamuksia kannan mukanani? Mistä ne tulevat? Miksi ne ovat yhä mukanani? Mitä tämä ongelmatilanne haluaa opettaa minulle? Olenko tehnyt kaikkeni tämän asian selviämisen eteen, myös henkisesti asenteeni kanssa? JNE JNE JNE!"

Sen jälkeen on ryhdyttävä tietoisesti päästämään irti asioista, jotka eivät palvele ja korvattava ne positiivisilla vastakohdilla. Prosessi voi viedä aikaa, mutta koska aika on nopeutunut, myös prosessit kehityksessä ovat nopeampia kuin vaikkapa 10 vuotta sitten. Silloin samaa oppitehtävää saattoi joutua tahkoamaan vuosikausia :Smiley

Tämä aika on Itsestään Vastuunottamisen aikaa. Oikeutta antaa itselleen lupa elää elämäänsä onnellisena, itseensä luottaen ja parasta odottaen. Kaikki muu tuntuu olevan tänä aikana enemmän vai vähemmän teeskentelyä, joka tulee kostautumaan jossain vaiheessa perustusten murenemisena. Siltä ainakin näyttää ja tuntuu, kun seurailee muita!

Kiitos Atha  smitten
tallennettu
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 374



Profiili
« Vastaus #5 : 26.03.2012 17:54:00 »


Nämä vastoinkäymiset ovat tänä aikana erittäin tärkeitä kouluja jotta me ihmiset nimenomaan muuttaisimme sisäisiä toimintamallejamme ja muuttaisimme niitä ajatuskuvioita joihin olemme tottuneet mutta jotka eivät enää päde uudessa maailmassa. Voisi sanoa että mikä tahansa asia, joka on harmonisemman todellisuuden tiellä, tulee romahtamaan tavalla tai toisella. Usein nämä romahtavat asiat ovat egon luomia asioita, jotka pitää jättää. Tämä luopuminen tapahtuu joko "the easy way or the hard way". Eli näiden asioiden muutoksen hyväksyminen väistämättömänä on terveempää kuin niitä vastaan taisteleminen. Taistelu on kuitenkin tuomittu hävityksi.

Mulla tekee pahaa muistella mitä kaikkia kovia vastoinkäymistä mulla oli sellainen puolen vuoden jakso tuolta vuoden 2010 lopusta viime vuoden puoleenväliin. Ahdistuin ja masennuin näiden vastoinkäymisten takia syvästi. Kuitenkin, kun tuon jakson kävi läpi ja hyväksyi nämä muutokset väistämättöminä ja tajusi että vastoinkäymiset johtuivatkin siitä että kuuntelin sydämeni sijaan egoani, auttoi merkittävästi ja palautti minut entistä ehompana takaisin elävien kirjoihin.

Meidän kaikkien tulee tänä aikana katsoa peiliin ja kysyä itseltämme, mitä asioita me haluamme egollisista syistä jatkaa vaikka sydän ja alitajunta vastustavat.

Ennen kaikkea kyse on luopumisesta. Se voi olla egolle rankkaa mutta sielulle se on äärimmäisen vapauttavaa. Sen lupaan. Pitää vaan hyväksyä tilanne, luopua ja taas kerran hyväksyä. Ja rakastaa itseään ennen kaikkea.
tallennettu
Lady Lilian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Elämä kantaa


Profiili
« Vastaus #6 : 30.03.2012 21:02:47 »

Yksilötasolla vuosi 2012 on ollu mulle nauttimista pitkällisen työn tuloksista. Olen tehnyt töitä vuodesta 2000 lähtien erinäisten asioiden kanssa omassa elämässäni pikkuhiljaa. Vuonna 2008 lähdin opiskelemaan vaativaa tutkintoa jonka sain valmiiksi 2011 jouluna.

Viimeisten vuosien aikana on alkanut ruoho tuoksua paremmalta ja taivas näyttää sinisemmältä. Positiivinen asia toisensa perään on minut löytänyt pelkästään sillä, että olen niitä ajatuksissani kutsunut. Viime kesänä elämääni astui rakkaus ja tänä vuonna tilanne on se, että saan itse valita millaisia töitä teen, missä kaupungissa ja kenen kanssa.

Minulle tämä vuosi on ollut kiireisestä alkuvuodesta huolimatta seesteistä ja tasapainoista - suuren viisauden aikaa. Vaikka päivät menee tosi nopsaan tästä ajan ja syklien nopeutumisesta johtuen, tunnen nyt eläväni oikeassa paikassa oikeaan aikaan sekä ennenkaikkea tekeväni niitä asioita, joita minun nyt kuuluukin tehdä.  smitten

Mikä tuntuu hämmästyttävältä, näen ympärilläni paljon pahoinvoivia ja ahdistuneita ihmisiä. Ahdistus tulee muutoksesta ja vanhasta luopumisesta, asioista jotka itse olen aina toivottanut lämpimästi tervetulleiksi. Monet joutuvat tänä vuonna myös vastaamaan tekosistaan pienissä ja isoissa asioissa.

Toivon kaikille voimia kestää tämä vuosi, mitä ikinä se sitten tarkoittaakin  Wink
tallennettu
Vedenhelmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 167



Profiili
« Vastaus #7 : 30.03.2012 22:34:58 »

Kauniita ja ajattelemisen arvoisia ajatuksia/"vastauksia"  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: