Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oletko lukenut seuraavia kirjoja?  (Luettu 8146 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« : 27.10.2005 15:01:44 »

En tiedä kuuluko tämä nyt varsinaisesti tänne mutta onko kukaan lukenut alla olevia kirjoja? Tekeekö niillä mitään ja mitä ne sisältävät?  :Smiley

AHAA ASTROLOGIAA! TäHTITAIVAALLISIA NäKEMYKSIä LUONTEISTA
Kirjoittaja: Kauppinen, Susanna

ASTROLOGIA UUSIKSI HOROSKOOPIT TäHDISTöJEN MUKAAN
Kirjoittaja: Myllyniemi, Panu
tallennettu

Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #1 : 27.10.2005 16:18:32 »

Hei, kyllähän tämä eräänlainen kirjavinkki on tällainen kyselykin. Smiley En ole itse varsinaisesti lukenut ko. opuksia, selaillut kyllä. Susanna Kauppisen kirja on tietääkseni kooste taitavista huumoriskoopeista, joita hän on pitkät ajat postitellut mm. Yahoon Linnunrata-postituslistalla. Sisältää siis lähinnä aurinkomerkeistä koostettuja lyhyitä, ytimekkäitä ja hauskoja vertailuja.

Panu Myllymäen kirjasta taas olen saanut kuvan, että siinä yritetään vanhalla aiheella (prekessio) laittaa mukamas länsimaista astrologiaa uusiksi. Kaikki vähänkään enemmän astrologiaan perehtyvät kuitenkin tietävät, että Myllyniemi puhuu sideerisestä eläinradasta jota länsimaiset astrologit eivät käytä, joten en oikein ymmärrä kirjan tarkoitusperää. Korjatkaa jos olen väärässä käsityksessä, mutta epäilen että kirja tuskin antaa mitään sellaiselle, jonka aikomus on tutustua länsimaiseen astrologiaan ja tähän trooppisen eläinradan systeemiin, mikä meillä on yleisimmin käytössä. Jos taas on kiinnostunut sideerisestä astrologiasta, kirja voi ollakin kiinnostava.

Tässä siis vain mutu-tuntumaa, joku oikeasti kirjat lukenut voi kommentoida lisää.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #2 : 27.10.2005 17:35:54 »

Panu Myllymäen kirjasta taas olen saanut kuvan, että siinä yritetään vanhalla aiheella (prekessio) laittaa mukamas länsimaista astrologiaa uusiksi. Kaikki vähänkään enemmän astrologiaan perehtyvät kuitenkin tietävät, että Myllyniemi puhuu sideerisestä eläinradasta jota länsimaiset astrologit eivät käytä, joten en oikein ymmärrä kirjan tarkoitusperää. Korjatkaa jos olen väärässä käsityksessä, mutta epäilen että kirja tuskin antaa mitään sellaiselle, jonka aikomus on tutustua länsimaiseen astrologiaan ja tähän trooppisen eläinradan systeemiin, mikä meillä on yleisimmin käytössä. Jos taas on kiinnostunut sideerisestä astrologiasta, kirja voi ollakin kiinnostava.


Hei Smiley

Minä lueskelin Myllyniemeä ja kyllä menin ihan pihalle. Tässä kirjassa horoskooppimerkit vaihtuvat. Esim. mieheni ei ole sen mukaan Rapu rapu vaan Gemini kaksoset, enkä millään muotoa saa häntä kaksoset maiseksi.
Meninkööns itse ihan Käärmeenkanjajaksi, en muista Undecided, koska olen Jouskarin  jousimies ja Kauriin kauris rajamailla syntynyt.

En suosittele aloittelijoille Tongue, sillä tämä kirja sekottaa enemmän kuin antaa buck2
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #3 : 27.10.2005 17:51:02 »

En suosittele aloittelijoille Tongue, sillä tämä kirja sekottaa enemmän kuin antaa buck2

Tätä vähän itsekin pelkään. En tiedä oliko kirjoittajan tarkoituskin tahallaan hämmentää aloittelijoita ja samalla yrittää heiluttaa länsimaisen astrologian uskottavuutta. Joka tapauksessa jokainen voi tutustua itse jos haluaa ja vetää omat johtopäätöksensä. Smiley Ja minäkään siis EN ole lukenut koko kirjaa, se täytyy muistaa. :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #4 : 27.10.2005 21:15:08 »

Hyi, hyi Ajatus! Tosiaan näyt puolustavan instituutiota ennakkoluuloisin asentein. Sinänsä kiitettävää kyllä tunnustaa ettet ole lukenut ko. kirjaa.  police

En kuitenkaan ota itse kantaa tähän länsimaisen astrologian ja siideriastrologian paremmuuksiin ja huonommuuksiin, kun en tunne olevani asjandundja.  Embarrassed

Enkä sinuakaan tuomitse vaan ajatustasi. HUPS:  2funny
 smitten
tallennettu

Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #5 : 28.10.2005 08:04:42 »

Hyi, hyi Ajatus! Tosiaan näyt puolustavan instituutiota ennakkoluuloisin asentein. Sinänsä kiitettävää kyllä tunnustaa ettet ole lukenut ko. kirjaa.  police

Hyvä huomautus, Christian. Wink En ole kuitenkaan ajatellut, että puolustaisin mitään "instituutiota". :Smiley Onko länsimainen astrologia instituutio? Onhan siinäkin eri koulukuntia ja suuntauksia pilvin pimein. Hmm.

Älkää missään nimessä ajatelko, ettenkö arvostaisi sideeristä astrologiaa. Aivan taatusti sen käyttäjäkunnassa on huipputulkitsijoita ja siitä on käyttäjilleen yhtä lailla hyötyä ja iloa kuin trooppisestakin. En kuitenkaan voi omalta osaltani suositella tätä nimenomaista kirjaa, jos sitä mainostetaankin näin:

"Horoskooppeja seuraavan elämä mullistuu tämän kirjan myötä. Eläinrata päivitetään tähtikuvioiden todellisten asemien mukaan. Vuosisatojen saatossa Maan asema suhteessa eläinrataan on muuttunut. Tämä pitää huomioida horoskoopeissa, jotka perustuvat siihen oletukseen, että tähdet määräävät kohtalomme."

(http://www.yrityskirjatruneberginkatu.fi/index.php?id=3163)
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #6 : 28.10.2005 14:46:54 »

Hyvä huomautus, Christian. Wink En ole kuitenkaan ajatellut, että puolustaisin mitään "instituutiota". :Smiley Onko länsimainen astrologia instituutio? Onhan siinäkin eri koulukuntia ja suuntauksia pilvin pimein. Hmm.
Mikä tahansa lukkoon lyöty idea asia on instituutio. Länsimainen astrologiakin voi olla sitä, ainakin joiltain osiltaan. Ehkäpä tuo ilmaisuni oli vain "piiskansivallus" siihen aatokseen (kääk, ei voi käyttää ajatus-sanaa, koska luulet heti henkilökohtaiseksi.  2funny). Minusta silloin energiavirta pysähtyy ja syntyy instituutio, kun jokin aate ei salli muutoksen elävöittävää mahdollisuutta.

Mutta etupäässä tämä oli peilinä minulle, koska tuota olin ajatellut ja puit sen konkreettiseksi sanaksi minulle. Kiitos!  smitten
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: