Sivuja: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 29
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kysy AthaMaaritilta - Heiluri  (Luettu 208625 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #315 : 14.06.2012 12:03:01 »

Lainaus
Oon täs sivusta seurannut tätä ketjua ja anteeksi nyt vain, mutta eikö teistä ole
vähä epäeettistä vastata kysymyksiin "valehteleeko hän, pettääkö hän" jne.
joka saattaa vaikuttaa ihmisten välisiin suhteisiin? En epäile heilurin kykyjä,
mutta silti on olemassa mahdollisuus että heiluri saattaa olla väärässä.

Onko mielestäsi epäeettistä myös se, jos ihminen ihan yksin ollessaan kysyy ihan itse heilurilta tai riimuilta tms. siitä puolisonsa rehellisyydestä? Siinä ei nimittäin ole mitään eroa siihen, että pyytää toista ihmistä käyttämään valittua fokusta sen sijaan että käyttäisi sitä itse.  Sinun argumenttisi mukaan voisit yhtä hyvin kysyä yksinään heiluria käyttävältä: "Eikö mielestäsi ole vähän epäeettistä että käytät heiluria itseksesi kysyäksesi onko puolisosi rehellinen?"   Wink

Eikä se eroa hirveän paljoa siitäkään, että juttelee ihan ilman mitään rajatiedollisia juttuja vaikka parhaan kaverinsa kanssa kun epäilee puolisonsa rehellisyyttä ja kysyy tältä mitä mieltä tämä on tilanteesta. Intuitiota ja elämänkokemustahan sitä käytetään, kun vastataan sille kaverille siinä tilanteessa. En antaisi mitään erityisasemaa heilurille, kaveriltaan keskustelussa kysyvän ja heilurilta kysyvän ihmisen motivaatio kysellessä on sama. Hän haluaa edes osviittaa, tai ehkä vielä todennäköisemmin: Hänen oma intuitionsa on jo kertonut hänelle miten asia on ja hän hakee kaverilta/heilurilta vain vahvistusta tuolle tunteelleen.

Lainaus
Mietippä omalle kohdalle miltä tuntuu jos sinua epäillään jostain joka ei pidä
paikkaansa ja sen seurauksena tulee vähintäänkin sotkua, jollei jopa välirikko.

Dialogi menisi niin, että tyyppi sanoisi minulle epäilevänsä minua jostain ja minä sanoisin että asia ei ole niin, hänen epäilyksensä ovat turhia. Jos hän sanoisi siihen 'mutta kun heilurikin näytti...' niin seuraavaksi vaatisin suoran selkeän kyllä/ei vastauksen kysymykseen: "väitätkö siis että valehtelen kun sanon että en tehnyt niin?"  Keskustelu ei jatkuisi lainkaan, ennen kuin siihen kysymyksen on vastattu.  Cheesy Jos hän sanoisi että valehtelen, eli hän uskoo heiluria mieluummin kuin minua, niin tervemenoa vaan ja  hyvää loppuelämää.

Minusta tuntuisi ihan pelkästään hyvältä ja vapauttavalta päästä eroon sellaisesta tyypistä.  Grin Tuolla toiminnallaan hän näyttäisi minulle ns. oikean karvansa. Kuka tahansa joka  uskoo jotain heiluria enemmän kuin minua silloin kun olen rehellinen, ei kiinnosta minua pätkääkään niin ystävänä kuin kumppaninakaan. Miksi haluaisin olla missään väleissä ihmisen kanssa joka ei luota minuun?  Ja lisäksi yleensä asiat menevät niin, että ihmiset epäilevät toisia nimenomaan eniten niistä asioista joihin ovat itse taipuvaisimpia. Tämä ei tarkoita, että valehtelua/pettämistä epäilevä itse todella valehtelisi/pettäisi, vaan pelkästään sitä että hänellä itsellään on suuri potentiaali tehdä niin ellei hän pidä itseään aisoissa tahdonvoimalla. Juuri sen vuoksi hän kuvittelee muidenkin tekevän niin. Mustasukkaiset ja pettämistä epäilevät ihmiset ovat minusta itse ne kaikkein epäluotettavimmat kumppanit enkä ole kiinnostunut parisuhteesta sellaisen  kanssa.

Itse ole äärirehellinen ja ehdottoman yksiavioinen ja minun pitääkin hyvin usein muistuttaa itseäni siitä, että muut ihmiset eivät ole samanlaisia: Meillä on vaistomainen taipumus olettaa että muut toimivat kuten me itse, ellemme erikseen pysähdy ajattelemaan asiaa.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2012 12:05:28 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Vagabond
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50


Profiili
« Vastaus #316 : 14.06.2012 12:59:11 »

Lainaus
Onko mielestäsi epäeettistä myös se, jos ihminen ihan yksin ollessaan kysyy ihan itse heilurilta tai riimuilta tms. siitä puolisonsa rehellisyydestä?
No ei se kysyminen itsessään ole epäeettistä. Sitä ajoin takaa että ihmiset saattavat antaa
liikaakin painoarvoa esim. heilurille, ja saadessaan vahvistusta omille epäilyilleen toimivat
sitten sen mukaisesti. Eli periaatteessa pidän sitä myös epäeettisenä että itse kysyisin
jonkun ihmisen rehellisyydestä vaikkapa korteilta ja luottaisin siihen enemmän kuin
toiseen ihmiseen. Kyllä.

Olen kanssasi siis samaa mieltä että jos ihminen uskoo enemmän heiluria kun minua niin...

Lainaus
Minusta tuntuisi ihan pelkästään hyvältä ja vapauttavalta päästä eroon sellaisesta tyypistä.
Dilemma tulee kuitenkin siinä että valtaosa ihmisistä ei ajattelekkaan niin syvällisesti kun
sinä. (Tässä tullaan tuohon omaan kommenttiisi että ihmisillä on vaistomainen taipumus
olettaa että muut toimivat kuin me itse... ja ylipäätään myös taipumus olettaa kaikenlaista)

Jos vaikkapa uskottomuudesta on kysymys niin kuinka moni sen nyt sitten kysyttäessä
tunnustaa? Ja sitten jos ajattelet tilannetta että toinen osapuoli on sitä epäillyt ja saanut
vahvistusta epäilyilleen ystävältä ja vaikkapa heilurilta ja toinen väittää että näin ei ole
tapahtunut niin... Tiedät kyllä mitä ajan takaa.

Mikäli kaikki ajattelisi ja toimisi niinkun sinä niin tuskin ko. kysymyksiä edes tarvitsisi esittää..

Ehkä sitten itse asetan vähän liikaakin painoarvoa näille jutuille, ja tosiaan oletan että muutkin
tekevät niin?

VB
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #317 : 14.06.2012 13:15:44 »

Lainaus
Jos vaikkapa uskottomuudesta on kysymys niin kuinka moni sen nyt sitten kysyttäessä
tunnustaa? Ja sitten jos ajattelet tilannetta että toinen osapuoli on sitä epäillyt ja saanut
vahvistusta epäilyilleen ystävältä ja vaikkapa heilurilta ja toinen väittää että näin ei ole
tapahtunut niin... Tiedät kyllä mitä ajan takaa.

?? Ei, en ollenkaan tiedä mitä ajat takaa, kerro ihmeessä lisää.

Minulle on tunnustettu uskottomuus suoraan kysyessäni. (Eikä kokemus tehnyt minusta mustasukkaista tai epäilevää. Sellaisia ne ihmiset nyt vain ovat.) Lisäksi jos osaa hyvin lukea ruumiinkieltä, niin valheet on kohtuullisen helppo nähdä siitä.

Jos epäilyjen 'vahvistuksen' takana on vain ystävä ja heiluri, eikä mitään muita todennäköisyyttä lisääviä tekijöitä (uusi hehkeämpi pukeutumistyyli, lisääntyneet 'ylityöt,' puhelimen vartiointi ja puheluiden ottaminen eri huoneessa jne), niin silloin kyseessä on vain mustasukkainen ihminen jolla ei ole mitään perustetta epäilyilleen. Mikään mitä mustasukkaisen puoliso tekee ei auta, ainoa mikä auttaa on mustasukkaisen terapia tai itsetyöskentely. Ongelma poistuu kun ihminen oppii rakastamaan itseään terveellä tavalla.

Niinpä kenelle tahansa on omasta mielestäni onnenpotku, jos suhde mustasukkaiseen ihmiseen hajoaa, vaikka sitten turhien epäilyjen vuoksi. Ihminen joka ei osaa rakastaa itseään ei nimittäin osaa rakastaa ketään muutakaan, hän osaa vain tarvita, vahtia ja kontrolloida. Mustasukkainen luulee itse tarvitsevuuttaan rakkaudeksi, mutta ei se sitä ole. Mustasukkainen suhde on aina rakkaudeton suhde. Miksi sellaisessa kannattaisi olla?  Shocked

[Pitäisikö tästä tehdä oma ketju, ettei sotketa off-topic-lätinällä tätä heiluriketjua?]
« Viimeksi muokattu: 14.06.2012 13:17:35 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Vagabond
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50


Profiili
« Vastaus #318 : 14.06.2012 15:15:36 »

Lainaus
?? Ei, en ollenkaan tiedä mitä ajat takaa, kerro ihmeessä lisää.
No mikäli tuo ei ollut sarkasmia (koitan olla olettamatta) niin tarkoitin että uskoisin että aika monessa tapauksessa se
totuus jää hämärän peittoon, ja saatetaan tehdä päätelmiä ja päätöksiä pelkkään epäilyyn nojaten. Esim. edellisessä
työpaikassani rahaa alkoi kadota ja tietysti silloin oli syytä epäillä että joku sitä vie. Ikinä ei varmuudella selvinnyt
että kuka vei ja mitä, kukaan ei tunnustanut mitään mutta kaksi ihmistä lähti. Minun intuitioni oli että toinen varasti,
ja toinen lähti koska ei kestänyt epäilyjä. Ehkä tässä nyt sitten vaan oletin että monet eivät tunnusta. Mielestäni nyt en
kuitenkaan yleistänyt? Ehkä asia on eri sitten noissa "varsinaisissa rikoksissa". Mene nyt sitten syyttämään kehonkielen
perusteella.

Sitä en lähde kommentoimaan että mikä on onnenpotku ja mikä ei, kun edes osatotuutta emme näistä "tapauksista" tiedä.
Sen nyt vain halusin tuoda esille että päätöksentekoa helpottamaanhan näitä kysymyksiä täällä kysytään varmasti
enimmäkseen, jolloin ne myös varmaan vaikuttavat siihen päätökseen, ainakin jonkin verran.

Mä nyt ainakin ymmärrän että sä ajat takaa että kaikki menee niinkun on tarkotettu. Oon vaan tyyppinä sellanen että otan
aika vakavasti jos mun sanomiset vaikuttaa jonkun ihmisen päätöksentekoon. Vaikkei olis kysymys kun
"mitä sä oot mieltä" tyyppisestä keskustelusta niin harkitsen aina aika tarkkaankin mitä sanon.

Ehkä mä sitten otan tämän ihan liian vakavasti ja huolestuin ihan turhaan muiden puolesta. Aika turhaa työtä
AthaMaarit sitten kyllä tekee jos täällä valtaosa vain ihan viihdemielessä kyselee, eikä anna vaikuttaa päätöksiin millään tavalla.

Anteeksi sekaannus.

VB
tallennettu
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #319 : 14.06.2012 15:45:30 »

Heissan, vaihteeksi kysyttävää. Edelliset kysymykset tai se mihin päällimmäinen epäröinti liittyi, ratkesi edukseni, kunhan vain päästin irti epävarmuudesta ja uskalsin luottaa.  Wink Eli ihan niin kuin neuvoit!

1. Onko minulla kilpirauhastulehdus?
2. Onko lapsuudessani tapahtunut jokin traumaattinen asia, jota en pysty muistamaan?
3. Onko miehelläni sivusuhde?

1. EI
2. KYLLÄ. Voi olla joku vauvaiän juttu, jonka keho muistaa.
3. KYLLÄ, väittäisi näin. Varmaan itsekin epäilet asiaa, kun kysyt - intuitiosi on siis puhunu sinulle.


Kiitos.
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #320 : 14.06.2012 16:18:18 »

Vagabond; suurin osa ilmaiseksi tehtävistä tulkinnoista on enemmän tai vähemmän "ai kun kiva, no voisin ohimennen kysyä". Maksullisiin tulkintoihin suhtaudutaan sitten huomattavasti vakavammin. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun teen ilmaiseksi avustavia mielipiteitä ihmisille - aikoinani tein sitä taroteilla ja riimuilla kaksi vuotta, jonka jälkeen vaihdoin maksulliseksi tulkiksi. Yllättäen kysymysten määrä tipahti 80% entisestä eli kyllä, suurin osa kysyy asioita ilmaiseksi tyyliin "tahtoisin vähän osviittaa, vaikkei tämä niin hirveän tärkeää olisikaan". Minulle motivaatioilla ei ole väliä. Joskus on mukava saada avustavaa mielipidettä asiaan itsekin! Sellaista mielen selkeyttäjää.

Minulla etiikka menee siihen, että en urki sellaisten ihmisten asioita, jotka eivät liity kysyjän elämään suoraan. Esimerkiksi kysymys "työkaverini on ilkeä, mikähän sen elämässä mättää, kun se tuolleen kenkkuaa" on sellainen, johon en kajoa - kysyjällä ei ole oikeutta urkkia työkaverinsa henkilökohtaisia asioita tämän selän takana. Voin kyllä neuvoa kuinka kysyjä voisi toimia hankalan työkaverin kanssa positiivisemmin. Sen sijaan puolisoihin ja lapsiin liittyvät asiat ovat sellaisia, joita voin yleensä aina katsoa - nehän linkittyvät suoraan kysyjän itsensä elämään.

Jokainen päättää omatoimisesti miten vastauksiin suhtautuu. Se on sitä oman itsensä kuuntelemisen treeniä. Jos vastaus ei tunnu hyvälle, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Olen neuvonantaja, en komentelija Grin
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #321 : 14.06.2012 16:21:26 »

Niin ja siis minulla on nyt seitsemäs vuosi hiljaksiin menossa tulkintojen parissa. Tuona aikana on tullut vastaan ehkä seitsemän tapausta, joissa asiakas/kysyjä ei ollut tyytyväinen (koska kenenkään toimintamekanismi ei ole 100% tarkka, jolla näkisi 100% kaiken aina  100% tapauksissa ja aina kemiatkaan eivät pelaa Grin). Heiluri on minulle kuitenkin uusi väline tässä työssä, joten haluan treenata sen käyttöä Astrolla.
tallennettu
valonkukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33



Profiili
« Vastaus #322 : 14.06.2012 16:28:03 »

Saanko omia lapsia 2 vuoden sisällä? Jos tuohon ei, niin 5 vuoden sisällä? Smiley





Ei, kahden vuoden sisään, kyllä 5 vuoden sisään. Mietti tosin pitkään eli raskautta joutunee joko odottamaan tai yrittämään useamman kerran.

Kiitos heilautuksista. Smiley Itse myös ajattelisin, että kahden vuoden sisällä on liian aikaista, ei minulle, mutta miehelle.  Cheesy
5 vuoden sisään kuulostaa hyvältä, ja voi olla, että joutuu yrittelemään aikansa, kun ikää on jo sen verran.
tallennettu
sasape
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28



Profiili
« Vastaus #323 : 14.06.2012 17:09:51 »

Onko parisuhteeni tullut päätökseensä?? Onko muutto edessä?? Onko mieheni minulle rehellinen??

1. KYLLÄ, selkeästi
2. KYLLÄ
3. KYLLÄ, jollain tapaa. Heiluri mietti vastausta hyvin pitkään.

Kiitos vastauksista AM.  smitten olivat vähän sitä mitä olinkin aavistellut.. Vielä jos yhden lisäkysymyksen laitan..

Onko mieheni minulle uskollinen??
tallennettu
Mirikka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19



Profiili
« Vastaus #324 : 14.06.2012 17:34:08 »

Hei, minulla on vain yksi, mutta sitäkin tärkeämpi kysymys, sillä se koskee lastani:

Voitanko tulevan taistelun oikeudessa?
tallennettu

~ Aurinko vesimies, nousu jousimies, kuu leijona ~
Iiris73
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18


Profiili
« Vastaus #325 : 14.06.2012 17:48:30 »

Hei! Kesäloma mennä jolkottaa..Onko mitään piristävää näköpirissä?
Kiitos Smiley
tallennettu
Vagabond
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50


Profiili
« Vastaus #326 : 14.06.2012 18:10:42 »

Vagabond; suurin osa ilmaiseksi tehtävistä tulkinnoista on enemmän tai vähemmän "ai kun kiva, no voisin ohimennen kysyä". Maksullisiin tulkintoihin suhtaudutaan sitten huomattavasti vakavammin. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun teen ilmaiseksi avustavia mielipiteitä ihmisille - aikoinani tein sitä taroteilla ja riimuilla kaksi vuotta, jonka jälkeen vaihdoin maksulliseksi tulkiksi. Yllättäen kysymysten määrä tipahti 80% entisestä eli kyllä, suurin osa kysyy asioita ilmaiseksi tyyliin "tahtoisin vähän osviittaa, vaikkei tämä niin hirveän tärkeää olisikaan". Minulle motivaatioilla ei ole väliä. Joskus on mukava saada avustavaa mielipidettä asiaan itsekin! Sellaista mielen selkeyttäjää.

Minulla etiikka menee siihen, että en urki sellaisten ihmisten asioita, jotka eivät liity kysyjän elämään suoraan. Esimerkiksi kysymys "työkaverini on ilkeä, mikähän sen elämässä mättää, kun se tuolleen kenkkuaa" on sellainen, johon en kajoa - kysyjällä ei ole oikeutta urkkia työkaverinsa henkilökohtaisia asioita tämän selän takana. Voin kyllä neuvoa kuinka kysyjä voisi toimia hankalan työkaverin kanssa positiivisemmin. Sen sijaan puolisoihin ja lapsiin liittyvät asiat ovat sellaisia, joita voin yleensä aina katsoa - nehän linkittyvät suoraan kysyjän itsensä elämään.

Jokainen päättää omatoimisesti miten vastauksiin suhtautuu. Se on sitä oman itsensä kuuntelemisen treeniä. Jos vastaus ei tunnu hyvälle, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Olen neuvonantaja, en komentelija Grin

Oukkidoukki Smiley Ja näyttäis kyllä että eipä oo kukaan muu tullut moista ajatelleeksi, ainakin
vastausten vähyydestä päätellen. Mä sit vaan otan pikkasen liian todesta nää jutut Smiley  Tongue

VB
tallennettu
Sumium
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #327 : 14.06.2012 19:01:34 »

Hei AthaMaarit, olisin kovasti kiitollinen jos katsoisit heilurilla minulle?
 
1. työpaikallani on mies johon olen ihastunut, onko hän ihastunut minuun niinkuin oletan?
2. löydänkö uuden rakkauden työpaikaltani?
3. päättyykö avioliittoni vuoden sisällä?
« Viimeksi muokattu: 14.06.2012 22:17:10 kirjoittanut Sumium » tallennettu
Syksytär
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #328 : 14.06.2012 22:13:29 »

Hei! Minullakin olisi kysymykset:
 
1. Olenko tulkinnut oikein sen millaisia tunteita kuvittelen eräällä miehellä olevan minua kohtaan?
2. Onko minulle tulossa parisuhde lähiaikoina?
3. Pitäisikö minun hankkia koira?

 
tallennettu
JPpaukku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 59


Profiili
« Vastaus #329 : 15.06.2012 14:28:49 »

Olen itse ollut jopa heilurikurssilla, mutta olis kiva jos joku muu, aivan tuntematon voisi kokeilla puolestani. En tee enää itelleni ainakaan "isoja" kysymyksiä, lähinnä leikin vaikka heilurissa on taikaa Wink

1. Jäänkö asumaan nykyiseen kotiin
2. muuttaako sinne mies pian
3. saanko syksyllä opiskeluun rahoitusta

tallennettu
Sivuja: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 29
  Tulostusversio  
 
Siirry: