Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: vuosia toistuvat takaa-ajo ja agenttiunet  (Luettu 5039 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
MooOoona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 117


Profiili
« : 13.01.2012 16:45:39 »

Haluaisin tietää mitä tarkoittavat unet joissa ajetaan takaa tai tulee takaa-ajatuksi. Näen sellaisia toistuvasti. Ja olen nähnyt sellaisia lapsesta asti. Silloin niissä usein lensin poliiseja pakoon.

Nykyään näen erityisesti unia joissa toimin turvallisuuspalvelun undercover-operaatiossa. Otan kiinni terroristeja tai vaarallisia roistoja. Joskus unet keskittyvät tekniikoihin joilla otan kiinni näitä pahiksia. Selviän aina vaikka kiinniottotilanteet ovat vaarallisia ja raakojakin. Näihin uniin ei liity pelon tunnetta, vaan jopa nautinnollista jännitystä ja erityisesti on-the-top-of-it tyyppistä agentin tai taistelijan ylpeyttä taidoistaan. Joskus etsityt bandiitit pysvät näkymättömissä, kun heitä etsitään jossain erämaassa.

Olen myös myös piileskellyt tai paennut KGB:tä, natseja ja rikollisjoukkoa.Pääsen aina pakoon (yksi poikkeus). Näissä unissa saatan olla joku tavallinen tyttö tai sitten muu siviilihenkilö. Yleensä uniin ei liity pelkoa, mutta tavallisena tyttönä pelkäsin sen ainoan kerra kun natsit saivat kiinni  ja lähtivät kuljettamaan leirille.Erityisesti koska kaverini oli joutumassa todella hirveään paikkaan. Siihen uneen liittyi myös surua. Yhdessä unessa alkoi sota ja mieheni paljastui roistoksi. Pakenin pommien tipahdellessa, mutta en pelännyt. Olen ollut myös kerran itse terroristi, ja viritellyt pommeja, vaikka yleensä olen unissani niitä jahdannut. Pyrkimyksenäni oli siinä räjäyttää joku rakennus.

Viimeisimpiä oli kun ensin takaa-ajattuna jossain oudossa maassa piilottelin katolla, ja sitten putosin taivaan läpi ja päädyin johonkin Väli- tai Etelä-Amerikassa sijaitsevaan diktatuuriin. Siellä soluttauduin paikalliseen salaiseenpoliisiin. Tein pistotarkastuksia ihmisten koteihin ja olevinaan hätyyttelin heitä kysymyksillä, vaikka todellisuudessa pelasin vain aikaa ja rakensin itselleni "suojanaamion" agenttihommille.

Tapahtumapaikat ovat olleet esim. maan alle kaivetuissa käytäväverkoissa, vuoristoisilla erämaalueilla, hotelleissa, suurissa rakennuksissa, vuoristokylissä, ydinsukellusveneessäkin on käyty... Yleisimmät paikat ovat vuoristoalueita tai suuria, sokkeloisia rakennuksia, joita ei välttämättä ole rakennuttu asuinkäyttöön. Nykyään näihin siis liittyy useinkin pelottomuus ja aktiivisuus, mutta lapsena pelkäsin aikalailla kiinnijäämistä.

On alkanut tuntua, että tällaisten unien toistuvalla näkemisellä on joku tärkeä viesti. Osaisiko ja voisiko joku unientulkinnasta kiinnostonut auttaa tulkitsemaan mitä tällaisten unien toistuva näkeminen voisi viestittää?  Tarvitsisin tosiaan apua tässä tulkinnassa, koska vaikka olen toistuvasti yrittänyt miettiä tätä, en ole päässyt selvyyteen. Mistään unisymbolioppaista ei ole ollut apua. Itse en osaa siis oikein tulkita näitä unia, erityisesti juuri tuon takaa-ajo ja agenttitoiminnan osalta. Ehkä se johtuu siitä, että olen nähnyt niitä "aina".

Tämä on kanssa aika jännä: Aivan viimeisin agenttiuni päättyi - ensimmäistä kertaa - valoisaa ja rauhaisaan tunnelmaan, kun nääntyneenä erämaassa turhaan roistoja etsittyäni päädyin agenttiparini kanssa rauhaisaan pikku taloon ja vuoristokylään jossa oli festivaalit. Talossa majaileva tuttuni oli juhlatuulella eikä ymmärtänyt miten vakavasti rasittuneita olimme. Hän halusi vaan jutella leppoisia ja vitsailla. Päädyin kuitenkin nukkumaan talon yläkertaan väsymystäni pois. Talon pihalla muuten muutuin miehestä naiseksi!




« Viimeksi muokattu: 13.01.2012 16:53:50 kirjoittanut MooOoona » tallennettu
MooOoona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 117


Profiili
« Vastaus #1 : 14.01.2012 09:26:00 »

Minä taas en katso televisiota juuri koskaan. Ja action elokuvia katson tosi harvoin. En pelaa tietokonepelejä. Eli niiden piikkiin en voi laittaa. Uneni eivät ole viihteellisiä. Niiden sävy onvakava: Kyse on kuitenkin elämästä ja kuolemasta.

Uskon että varsinkin agenttiunet, joissa ottaa kiinni roistoja, merkitsisivät jotain itseluottamusta tai päätöstä pärjätä. Ja että siihen on kykyä. Mutta en kyllä näe että pärjäisin psykologisella tasolla vaikka koko maailma olisi minua vastaan: Olen riippuvainen muiden hyväksynnästä kuitenkin. Voi tietysti olla, että minussa on joku sisäinen tiedostamaton pärjäämisen draivi, vaikka välillä tuntuu että on vaikeaa.

Tosiaan lapsena ainostaan vain pakenin, eli kehitystä on tapahtunut kun nyt otan roistoija kiinni. Näen niitä pakenemisunia edelleen kuitenkin. Ja näissä on myös tuo piiloutumisen teema: Yritetän olla paljastumatta, pysyä suojassa, peitän todellisen (uni-)identiteettini.
tallennettu
MooOoona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 117


Profiili
« Vastaus #2 : 18.01.2012 00:03:09 »

Jännittävää, että sinäkin piiloudut. Mitähän sekin sitten oikein näissä edustaa.

Unethan ylipäänsä voisi ajatella piiloleikkinä jossa alitajunta väleyttelee arvoituksellisia kuvia. Aloin miettiä, että voisivatko nämä takaa-ajo unet toisaalta kuvastaa alitajunnassa kamppailevia psyyken eri puolia. Joku osa siellä pakenee koko ajan kovasti ja toinen  siellä vaan velvollisuuden tuntoisena yrittää pitää järjestystä yllä. Onkohan liian dramaattista tämä tulkinta? Sekin tuli mieleen, että varhisteinistä varhaisaikuisuuten minulla oli vetoa ekstemetyyppisiin temppuihin. Harrastan nyt vaan kaikkea naisellista enkä toteuta tällaista puolta. Eli siis niillä unieni fyysisillä suorituksilla on ollut joskus jonkinalaista vastinnetta elämässäni... hmmm

tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #3 : 18.01.2012 15:52:46 »

Olen myös nähnyt jatkuvia pako-lentounia lapsuudesta saakka. Pakenen yleensä loikkaamalla ikkunasta ja lähtemällä lentoon. En tiedä kuka minua milloinkin jahtaa, mutta tiedän että se on joku paha joka haluaa satuttaa tai tappaa.


Lentounet kuulemma kertoo tarpeesta nousta "ongelmien yläpuolelle" ja pakounet kertoo, että pakenee jotain osaa itsessään tai jotain valloilla olevaa ongelmaa, mutta en sitten tiedä  Cool
tallennettu
MooOoona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 117


Profiili
« Vastaus #4 : 02.02.2012 10:09:48 »

Heh, voi hyvin olla että jotain luolamisviettiä niissä unissa tosiaan toteuttaa. Ainakin minä kuvittelen suurimmaksi osaksi olevani sivistynyt ja hillittykin ihminen, mutta joissain tilanteissa se "apinamainen" puoli kyllä tulee esiin, ja aina se on yhtä "yllättävää".

Ja seikkaulun ja fyysisen kokemisen janoa on valtavasti, mutta sitä en juuri koskaan toteuta. Pitää maksaa laskut ajallaan ja sitä rataa, tiedätte varmaankin mistä puhun...Ainakin erämaaretkillä on tullut sellainen vahva pärjäämisen energia päälle. Uneliaisuus tai pehmeys joka kaupungissa tai asutuksen mukavuuksien parissa helposti valtaa mielen katoaa. Tarkoitain että jotenkin aistit ja vireystila terävöityy kun pääsee irti näistä sivystyksen kahleista. Sitten kun palaa takaisin tuntuu niin typistävältä alkaa taas se tietokoneen näytön edessä istuminen. En yhtään ihmettelisi, että jotenkin unissa jotain villinpää puolta sitten toteuttaisi...

Kunpa ongelmien yläpuolelle tosiaan voisi nousta ja lähteä vaan lentoon! Lentäisin niin mielelläni pakoon kaikkia lomakkeita, kaavakkeita, laskuja ja muita kiusakkeita!!!





tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #5 : 02.02.2012 11:10:29 »

"Kunpa ongelmien yläpuolelle tosiaan voisi nousta ja lähteä vaan lentoon! Lentäisin niin mielelläni pakoon kaikkia lomakkeita, kaavakkeita, laskuja ja muita kiusakkeita!!!"
 smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: