Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Syömisen karma  (Luettu 100355 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #165 : 01.06.2015 13:05:33 »

ns. Ekle-karman fani

Karmakäsitykseni on peräisin Kryon-kanavoinneista (minkä olen ennenkin maininnut), joten Kryon-karma on sille oikea nimi, jos haluat sille jonkin 'henkilönimen.'

Itse puhun kuitenkin mieluummin uuden energian ajan karmakäsityksestä, sillä siitä nimenomaan on kyse.  Smiley

Mitenkäs tuossa systeemissä ns. hyvä karma toimii? Onko hyvän karman kohteella jonkinlainen
"velvollisuus" palauttaa sama määrä hyvää karmaa, tai silleen?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #166 : 01.06.2015 13:06:19 »

Mitä syvemmällä olemme rakenteissa sitä vahvemmat sapuskat.

Tuo on juuri tasan sitä henkisten piirien mielestäni perusteetonta hehkutusta että jokin tietty ravinto olisi henkisempää kuin toinen. Ihmisillä on erilainen perimä ja ruumiinkemia ihan maallisellakin tasolla.

Minun kaikki henkiset/energeettiset kykyni vahvistuivat kun aloin syödä taas lihaa kohtuullisesti ja ennen kaikkea sitä eläinrasvaa, eli lakkasin sairastuttamasta itseäni sopimattomalla ravinnolla.

Mitä enemmän olemme tällä planeetalla sitä enemmän saamme irti siitä sielun haluamasta kokemuksesta olla tällä planeetalla. Toisille sopii kasvissyönti (sillä voi-lisällä kuitenkin ellei halua terveysongelmia), toisille se taas ei sovi. Tämä ei kerro mistään missään kiinni olemisesta, vaan siitä että ihmisten kehot nyt vaan ovat erilaisia.

Valoravinnolla elämisen mahdollisuus (johon uskon heti kun minulle siitä pubmed-abstraktiin linkki laitetaan) voi varmaan ollakin mahdollinen joillekuille, mutta kun olemme täällä fyysisellä tasolla vain silmänräpäyksen vaikka kaikki inkarnaatiot laskettaisin yhteen, verrattuna siihen ikuisuuteen jonka sielumme on siellä verhon toisella puolella ja elämme siellä sillä valoravinnolla kuitenkin, en oikein näe pointtia.

Se on vähän kuin matkustaisi Intiaan, mutta kieltäytyisi kokonaan syömästä paikallista ruokaa ja ottaisi sen sijaan suomalaisia lihapullia, ruisleipää jne. mukaan matkalle. Silloin siitä intianmatkasta ei saa irti kaikkea mitä voisi saada...
« Viimeksi muokattu: 01.06.2015 13:26:17 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #167 : 01.06.2015 13:07:31 »

Mitenkäs tuossa systeemissä ns. hyvä karma toimii? Onko hyvän karman kohteella jonkinlainen
"velvollisuus" palauttaa sama määrä hyvää karmaa, tai silleen?

Eikö ihan normaali  maalaisjärki kerro miten?  Shocked

Jos autan toista toteuttamaan omaa vapaata tahtoaan - esimerkkinä vaikka taiteilijan mesenaatti, tai vapaa-ajallaan toista kouluopinnoissa auttava ihminen - niin hän sitten tulevassa inkarnaatiossa auttaa minua toteuttamaan vapaata tahtoani.

Rakkaudellisessa mielentilassa elävä ihminen ei koe toisen auttamista ikäväksi velvollisuudeksi, vaan on ilo auttaa!
« Viimeksi muokattu: 01.06.2015 13:11:22 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sirpa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #168 : 01.06.2015 13:26:58 »

Kommentoin sen verran, että jos universumi tai mikä nyt onkaan on antanut meille sekasyöjän ruuansulatuksen, miksi sekaravinto olisi luonnontonta tai miksemme saisi syödä biologiamme mukaan?

Mikä tahansa luomakunnan olento voi huonosti, jos ei elä lajityyppinsä mukaan. Vaikea uskoa, että ihminen olisi poikkeus.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #169 : 01.06.2015 13:34:20 »

Toisaalta värähtelyjen nousu on tuonut mielenkiintoisia muutoksia ihmisten ruokavalioon, tämäkin hiljattaisesta Kryon-kanavoinnista:
Monet ovat huomanneet muuttavansa nyt ruokavalioaan huomattavastikin ihan noin kropan vaatimuksesta/mielitekojen seurauksena. Kyse on kuulemma siitä, että akaasiset arkistomme ovat nyt aktiivisina aivan eri tavoin kuin ennen ja voi olla että oma kehityksemme edistyy siitä, että sieltä akaasisista arkistoista on putkahtanut esiin jonkin sellaisen aiemman inkarnaation ruokavalio, joka sopii meille erityisen hyvin juuri nyt.

Itsekin olen ihan kropan vaatimuksesta siirtynyt viimeisten noin 7 vuoden aikana pikkuhiljaa ruokavalioon, joka muistuttaa ehkä eniten Keski-Aasian karjapaimentolaisten ruokavalioa, eli etupäässä naudan ja lampaanlihaa sekä riistaa, kasviksia, kefiiriä, voita (kefiirisieni on kotoisin Keski-Aasiasta) jne. Itse asiassa muistankin yhden shamaanielämän noilta seuduilta ja tunnen kummaa viehtymystä ajatukseen jurtassa asumisesta...  Grin
« Viimeksi muokattu: 01.06.2015 13:37:37 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #170 : 01.06.2015 13:35:20 »

Kommentoin sen verran, että jos universumi tai mikä nyt onkaan on antanut meille sekasyöjän ruuansulatuksen, miksi ...


Kenties siksi, että sellaisessa hätätilanteessa, kun valoa lisäävää sattvista ravintoa (lähinnä kasvisravintoa) ei ole kunnolla
saatavilla, myös intohimoa stimuloiva rajas-ravinto (esim. liha) ja typeryyttä generoiva tamas-ravinto  menettelee?
« Viimeksi muokattu: 01.06.2015 13:38:38 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #171 : 01.06.2015 13:46:28 »

Kenties siksi, että sellaisessa hätätilanteessa, kun sattvista ravintoa (lähinnä kasvisravintoa) ei ole kunnolla
saatavilla, myös rajas-ravinto (esim. liha) ja tamas-ravinto  menettelee?

Ja tämä on myös sitä vanhan energian ajan ja henkisten piirien meininkiä, että jokin ruoka olisi henkisempää tai henkisiä kykyjä edistävämpää kuin toiset. Minä vaan nyt ihan suoraan en usko tähän. Jokaisen hengelliselle/henkiselle kehitykselle sopii parhaiten juuri se ruoka joka sopii juuri hänelle parhaiten juuri siinä kehityksen vaiheessa. Ja se ei aina ole kasvisruoka ihan kaikilla.

Tokihan esimerkiksi paastoaminen avaa 7. chakraa, ei siinä mitään, samoin kylmän ruuan ja kasvisvoittoisen ruuan syöminen. Ja sitten osa kasvisvoittoisella ravinnolla elävistä ja/tai paastoavista valittaa, että on niin hirveän häiritsevää kun kaupungilla liikkuessa tuntee aivan liian voimakkaasti muiden ihmisten energiat.  idiot2

(Minä olen osannut avata tietoisesti 7. chakran lapsesta asti - vasta tosin lähes 25 vuotta myöhemmin kun chakrajärjestelmään tutustuin, tajusin että sitä se on kun jotain 'näkymätöntä lihasta jännittämällä' saan sellaisen mielenkiintoisen tunteen aikaan päälaella. Sinänsä ei mitenkään ihmeellistä kun olen muistanut myös yhden elämän tiibetinbuddhalaisena munkkina. Vähän luulen että aika monilla on opittuja asioita aiemmista inkarnaatioista, eli en edes pidä tuota mitenkään ihmeellisenä. Enkä taatusti sitä seiskaa availisi silloin, kun olen isoon väkijoukkoon vaikka menossa - eli järki päässä näissäkin asioissa on  hyvä motto eikä energeettisesti ylächakroihin painottunut olotila edes sovi kaikkiin tilanteisiin.)

« Viimeksi muokattu: 01.06.2015 14:12:53 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sirpa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #172 : 01.06.2015 13:50:14 »

Sidemanille, että sitä mahdollisuutta ei ole kuitenkaan jostain syystä annettu kaikille luomakunnan nisäkkäille, joista osa on puhtaita lihansyöjiä ja osa puhtaita kasvissyöjiä. Sitten ollaan me sekasyöjät, jotka kyllä tulemme toimeen, vaikka osa repertuaarista puuttuisikin, mutta ehkä optimaalisin tilanne tosiaan on, jos koko paletti on käytössä ja suhteet sitten kunkin oman kropan mukaan?

Olen kyllä hiukan epävarma siitä kenellä tässä luomakunnassa loppupeleissä onkaan parempi yhteys universumiin. Meillä ihmisilläkö vai esim. jollain lihansyöjäeläimellä? Jos lihan syönti siis on kamalin kauhistus henkisellä tiellä.

Ihminen muistuttaa mielestäni enemmänkin syöpäkasvainta kuin jotain autuaallista lahjaa maa-planeetalle. Lisääntymisvauhtikin on enemmän bakteerin ja viruksen tapainen ja ollaksemme osa organismia, emme jollain tavalla kuitenkaan kuulu siihen.

Ehkä paratiisista pois ajaminen olikin sitä, että kaikki muut kuuluu joukkoon, mutta me emme. Vähän niin kuin syöpä tai tulehdus. Olemme osa luomakuntaa, mutta ei ihan sillä tavalla kuin kuvittelemme olevamme. Kovasti kyllä kaikin keinoin yritämme päästä yhteyteen, toivottavasti tosiaan myös onnistumme.

tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #173 : 01.06.2015 13:52:14 »

typeryyttä generoiva tamas-ravinto  menettelee?

Tässä yksi tamas-ruokien lista, lihavoituina ne mitä itse syön:
The tamasic foods include meat, fish, onions,  garlic, mushrooms, alcohol.  In addition fermented foods, including  vinegar, bread, pastries and cakes are tamasic. Stale, overripe or underripe, tasteless  and rotten foods are also tamasic.  Processed foods are tamasic, including those that are preserved in  any way, canned or frozen.  Overeating is also tamasic.

Lista kotoisin täältä, muitakin ja parempiakin varmaan on:
https://shivasteveordog.wordpress.com/2011/07/15/which-foods-are-tamasic-and-why-do-i-care/

Miksi järkeni leikkaa paremmin nyt kun syön lihaa ja enemmän esim. juuri noita lihavoituja (kefiiri on käymisteitse valmistettua, kotimaisia pakastemustikoita menee lähes kilo viikossa jne.) kuin ennen, kuin se leikkasi silloin kun söin paljon enemmän sinne sattvic/rajasic suuntaan?

Ihan puppaa että tamas-ruoka edistäisi typeryyttä. Keskiaikaista taikauskoa suoraan sanoen.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2015 14:11:38 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #174 : 01.06.2015 13:54:32 »

Ihminen muistuttaa mielestäni enemmänkin syöpäkasvainta kuin jotain autuaallista lahjaa maa-planeetalle. Lisääntymisvauhtikin on enemmän bakteerin ja viruksen tapainen ja ollaksemme osa organismia, emme jollain tavalla kuitenkaan kuulu siihen.

Tuollaiseksi tilanne muuttui vasta kun maanviljelys synnytti ahneen lisää omaisuutta horivan eliitin ja sai työvoimavaltaisuutensa vuoksi ihmislajin lopettamaan syntyvyyden säännöstelyn. Metsästäjä-keräilijät elivät harmoniassa luonnon kanssa. Ja siihen - siis harmoniaan -  voidaan aivan hyvin palata pikkuhiljaa ilman, että tarvitsisi luopua niistä maanviljelyn kautta saaduista eduista, eli  kulttuurista, kirjoitustaidosta ja tieteestä.

En itse usko niin paratiisiin kuin sieltä pois ajamiseenkaan. Korkeintaan symbolina sille, että siellä verhon toisella puolella olemme soluja Jumalan ruumiissa, mutta tänne fyysiselle tasolle vapaaehtoisesti inkarnoituessamme me myös vapaaehtoisesti unohdamme mitä todella olemme, koska se on osa tätä elämän peliä.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2015 14:08:42 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #175 : 01.06.2015 14:18:52 »


Tokihan esimerkiksi paastoaminen avaa 7. chakraa, ei siinä mitään, samoin kylmän ruuan ja kasvisvoittoisen ruuan syöminen. Ja sitten osa kasvisvoittoisella ravinnolla elävistä ja/tai paastoavista valittaa, että on niin hirveän häiritsevää kun kaupungilla liikkuessa tuntee aivan liian voimakkaasti muiden ihmisten energiat.  idiot2


Osittain juuri siksi kai joogit ja sensellaiset vetäytyvät yksinäisyyteen vuorille sunmuille...?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #176 : 01.06.2015 14:26:38 »

Osittain juuri siksi kai joogit ja sensellaiset vetäytyvät yksinäisyyteen vuorille sunmuille...?

Niin varmaan onkin. Mutta onko sitten päivätöissä käyvän ja pääkaupunkiseudulla - tai vaikka jossain muussa isossa taajamassa - asuvan ihmisen järkevää kulkea seiska auki, tai varsinkaan availla sitä ravinnon avulla ellei ole hallussa myös se miten se suljetaan ja/tai miten suojata itsensä niiltä muiden energioilta?

Välillä tulee tosin mieleen, että henkisyydellä egoilijoillehan moinen on toki hieno diivailun aihe malliin 'Ah ja voi, olen niin henkinen ja värähtelyni ovat niin korkealla että ihmisten energiat suorastaan häiritsevät minua, voi miten kärsinkään ihmisten negatiivisuudesta!' Jos perimmäinen saatu hyöty onkin egon pönkitys omaa hengellisyyttä korostamalla, niin se selittäisi sen kovan vastustuksen mitä kohtaa välillä, kun sitten suosittelee suojaamista tai maadottavampien ruokien - jopa kuumennettu kasvisruoka voi olla sellaista, papuja esimerkiksi peliin yms. - syömistä. (Enkä nyt puhu kenestäkään tällä palstalla, vaan ihan tosimaailmassa joskus kohdatuista ihmisistä.)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #177 : 01.06.2015 14:59:20 »

Ihan välihuomautuksena niin omaan kokemukseeni sielustani ja tämä ns sielu tarvitsee ja haluaa oppia ja saada myös kamalia kokemuksia ei päde ainakaan minun kohdallani. Turhaan sotketaan sielu sinne sun tänne erilaisissa uskomuksissa.
Itse olen tullut siihen lopputulokseen että osa minua ja egoani tarvitsee oppia ja saada kokemuksia mutta sielu on se jonka kautta heijastaa niitä sisäisiä asioita ja tukee maanpäällisessä elämässä. Jos uskoo jumalaan, voisin melkeinpä sanoa että se on sellainen osa meistä joka heijastaa korkeampaa, viatonta ja rakkaudellisia energioita. Mieli ja persoon sitten joko toimii tämän ns sieluenergian vastaisesti tai toimii sen tukevana tekijänä. Ei mun sielu kaipaa mitään opetuksia mutta egoni ja mieleni, persoonani tässä elämässä kylläkin.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #178 : 02.06.2015 09:04:11 »

[LISÄYS 3/6: Tämä on ensimmäinen viesti jossa kommentoin Ikon tämän edeltä poistamaaa viestiä. Lainaukset OVAT siitä Ikon edellisestä viestistä, mutta lainattu copy-pastella, eikä lainaa toiminnolla, koska en tiedä miten ne muuten saisi jaettua osiin...]

Muutamia kommentteja Ikon tekstiin:

Lainaus
Jos kerran 7 chakra on nyt otettu esille tässä keskustelussa, niin senhän pitääkin olla auki niin paljon kun mahdollista, seurauksena tosin kova taistelu egon ja korkeamman välillä.

Kuten olen todennut, olen osannut sen avata itse jo vuosikymmeniä, vaikka silloin lapsena en edes tiennyt mistä on kyse. Tärkeä pointti on kuitenkin, että osaan MYÖS sulkea sen/ säätää sitä pienemmälle silloin kun en halua aistia liikaa muista ihmisitä. Kuten vaikka 3000 ihmisen viikonlopputapahtumassa tms. EI se 7. chakran tila ole mikään kiveen kirjoitettu ja pysyvä sillä hetkellä kun sen avaa tai sulkee, vaan parhaimmillaan sitä voi itse säädellä - ja maalaisjärkeä käyttäen nimenomaan. En koe saavani mitään hengellistä hyötyä siitä, että palloilen esim. isossa massatapahtumassa seiska ammollaan.

7. chakra aukeaa isommalle myös kun: On yön nukkumatta/univajeessa, syö liian vähän/kylmää ruokaa ja KRAPULASSA! Alkoholi avaa 7. chakran apposen ammolleen ja siitä johtuu se vähän säikähtänyt olo kankkusessa. On luonnonkansoja, jotka kokevat humalatilan ei-toivotuksi sivuvaikutukseksi, koska nauttivat alkoholia nimenomaan saadakseen sen krapulan, eli seiskan auki.  Grin

Lainaus
mutta nykyään egolla tarkoitetaan näköjään myös persoonaa)

Minä en tarkoita sillä persoonaa, vaan käsitän sen aivan kuten sinä. Ja 7 chakran auki/kiinni oleminen ei ole ainakaan minulla minkäänlaisessa yhteydessä egoon, eikä egoni taistele korkeamman minäni kanssa millään tavoin muutenkaan: Se pyrki, silloin ennen ennen kuin laitoin sen rengin paikalle minne se kuuluu (se on oikein käytettynä terveiden rajojemme suojelija) toimimaan aivan muulla tavoin, eikä 7. chakran aukiolo/kiinniolo ainakaan minulla vaikuta asiaan millään tavoin.

Lainaus
Ei niitä pidä juosta karkuun, jos näin tekisimme, silloin toteutamme alemman tahtoa.
Kaikki pitää ottaa vastaan mikä eteen tulee.

Juu, hyvä on ottaa vastaan kaikki mitä eteen tulee, mutta nyt onkin kyse siitä, että ei kannata IHAN ITSE aiheuttaa itselleen ongelmia availemalla se seiska apposelleen ja lähtemällä sitten vaikka suureen ihmisjoukkoon. Tai jos niin tekee, niin sitten suu suppuun eikä valiteta asiasta, koska se oli itse aiheutettua!

Kaikelle on aikansa ja paikkansa ja henkinen kehitys ei mitenkään kärsi siitä että käyttää myös maallista järkeä. Päin vastoin: Pelkkä hengellinen yksin ilman maallista on aivan yhtä hankalaa ja potentiaalisesti haitallista kuin pelkkä maallinen ilman  hengellistä.

Lainaus
Tästä on juttua jopa raamatussa (tai sieltähän se peräisin),

Ensimmäinen kirjallinen kuvaus chakrajärjestelmästä on tuhansia vuosia raamattua vanhempi (Sideman osaa varmaan kertoa lisää) ja kotoisin kaiketi Intiasta.

Lainaus
Ne avautuu vasta tarvittaessa, itse niitä ei siis avata, esimerkiksi libido tulee katoamaan kuin itsestään, eikä vanhaan tapaa selibaatin kautta ... tämä siis jos käpyrauhasen pitää toimia,

MIksi libidon  ylipäätään pitäisi kadota?

Paastoaminen, selibaatti jne. olivat tarpeen aiemmin matalien värähtelyjen aikana: Ne auttoivat nostamaan värähtelyjä niin, että monenlaiset hengelliset pyrinnöt olivat mahdollisia. Nyt värähtelyt ovat korkeammalla kuin koskaan aiemmin planeetan historiassa ja nousu jatkuu edelleen. Tästä syystä tavalliset seksiä ja gastronomista herkuttelua harrastavat pulliaiset pystyvät puolivahingossa asioihin, joita varten ennen piti paastota selibaatissa vuorenhuipulla vaikka kuinka kauan.  Grin

Takaisin ketjun aiheeseen: Mitä paremmin  juuri omalle keholle sopivaa ruokaa kukin syö - ja se vaihtelee mikä kenellekin sopii - sitä terveempi hän on ja sitä myöten sitä paremmin hänen henkinen kehityksensä etenee, kun sairastelu ei syö voimia.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2015 09:35:52 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #179 : 02.06.2015 10:32:39 »

[LISÄYS 3/6: Tämä on toinen viesti jossa kommentoin Ikon tämä viestin edeltä poistamaan viestiä]

Lainaus
Niin chakrat kyllä on ollut iät ja ajat, mutta se että niitä ei itse mennä järjestelmällisesti avaamaan, se on siellä raamatussa, näin hierofantit sen on nähneet. Jeesus oli tavallaan ensimmäinen ”virallinen” edustaja tälle uudelle tielle, vaikkei se tie kovin uusi ollut silloinkaan.

Tiedoksi: Tämä ei ole kristillinen keskustelupalsta ja kaikki täällä eivät ole kristittyjä. Raamattuun vetoaminen on relevanttia vain kristityille, joihin toisen polven kastamattomana en ole koskaan kuulunut. Jeesustakaan en pidä - sikäli kun hän edes oli olemassa historiallisena henkilönä, mistä ei ole ainuttakaan aikalaistodistetta - jumalan poikana yhtään enempää kuin kaikki olemme jumalan poikia ja tyttäriä.

Lainaus
meillä lapsuudessa, mutta seksuaalisuuden herätessä se hiljenee, siksi selibaatti, sanotaan että käpyrahanen säätelee tätä.
mutta nykyään hypätään suoraan libidoon, ja se hiljenee jo yksistään sen takia ettemme pidä fyysistä kehoa itsenämme,
vaan se on HÄN ... täysin syytön ja viaton kaikkeen, kahdelle jalalle noussut eläinhahmo, vähän huvittavan näköinen ... etenkin jalat ?

Tiedoksi: Sukupuolihormoneja säätelevät ennen kaikkea hypothalamus ja aivolisäke (niilläkin on omat chakransa!) ja käpyrauhasen tehtävät sisäerityksen suhteen ovat aivan muunlaisia (se on sisäinen 'kellomme' vaikuttaen vuorokausirytmiin, vuosirytmiin, unirytmeihin jne), vaikka toki kehossa vähän kaikki vaikuttaakin kaikkeen.

En  ole 15 vuoteen pitänyt fyysistä kehoa itsenäni, sikäli kun ajattelen itseäni sieluna joka kokee inkarnaatioita tällä planeetalla, mutta ei se kyllä silti libidoon ole vaikuttanut millään tavoin. Seksi voi olla voimallinen HENGELLINEN kokemus myös!

Minä uskon, että ihminen poikkeaa muista eläimistä siten, että meillä on kahden fyysisen DNA säikeen ohella 10 magneettista DNA-säiettä, joissa asuu sekä akaasinen arkisto että se jumalan kipinä meissä. Niinpä keho jokaikisine soluineen on pyhä ja jumalallinen olento ja kaikki sen toiminnot - syöminen, ulostaminen, seksi, sairastaminen, paraneminen ja  kuolema jne. - ovat myös sitä kautta pyhiä. Dualismi on fyysisen tason  harhaa, josta pyrin eroon muistamalla että mielelläni on siihen taipumus kun olen ihmiseksi inkarnoituneena. Pyrin siis katsomaan myös fyysistä tasoa yhtä pyhänä, kuin verhon toista puolta, se vain toimii eri tavoin kuin aineeton moniulotteinen todellisuus. Kun kaikki on Jumalasta lähtöisin tällä fyysisellä tasolla, on kaikki myös pyhää - myös ne eläimet!

Siinä kyllä olen samaa mieltä kanssasi, että keho ON viaton ja syytön kaikkeen, se on uskollinen palvelijamme joka vain pyrkii täyttämään sen tietoisuuden toiveet joka sitä asuttaa. Jotkut sairaudet ja vaivatkin voivat olla vain sitä että keho toteuttaa sitä asuttavan mielen alitajuista toivetta - tyypillinen on viikonloppupäänsärky, joka pakottaa stressaantuneen ihmisen lepäämään kun hän on suunnitellut liikaa tekemistä myös vapaa-ajalle.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2015 09:34:46 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: