Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 2012 ja kiinalainen lohikäärme  (Luettu 84588 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« Vastaus #15 : 23.01.2012 10:02:11 »

Minä en ole kuullutkaan tuollaista puoli oinasta ja puoli härkää vertausta. Olen yrittänyt pitää nämä kiinalaiset merkit ihan ominaan kun kiinalainen astrologia on kuitenkin erilaista kuin länsimainen ja siellä on hieman eri näkökulma ja ajatus taustalla.

Hyvää Vesi-Lohikäärmeen vuotta!!  smitten
tallennettu
R1ku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #16 : 24.01.2012 17:38:19 »

Tuli mieleen: nyt on vesi-lohikäärmeen vuosi ja itse olen kiinalaisessa horoskoopissa maalohikäärme. Kiinalaisessa astrologiassahan maa voittaa veden, niin voisiko tuon tulkita niin että tänä vuonna minä ja muutkin maa-ihmiset pystymme helpommin ottamaan erilaisissa tapahtumissa ns. niskalenkin ja selvitä helpommin tilanteesta kuin tilanteesta voittajana?
tallennettu

Aurinko: Neitsyt
Kuu ja merkurius: Vaaka
Venus: Leijona
Mars: Oinas
Jupiter: Kaksoset
Saturnus ja uranus: Jousimies
Neptunus: Kauris
Pluto ja nousumerkki: Skorpioni
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #17 : 29.01.2012 22:54:11 »

Lohikkäärme-tuli ilmoittautuu Smiley... hmmm
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #18 : 21.06.2012 16:23:48 »

Tuli-lohikäärme ilmoittautuu ja ilmaisee et harvinaisen paska vuosi alkanut.
Odotin tältä vuodelta paljon mutta aikas paljon kakkaa tähän mennessä
Itse asias tää on ollut kamalin aika moneen vuoteen ja mun usko astrologiaan on mennyt jo aikoja sitten.
Noi viikko ja kuukausihoroskoopit ei ole pitäneet paikkansa ainakaan tällä astro.fi sivustolla kertaakaan paikkaansa
Astro.com on joskus oikeessa
Tuli-lohikäärme on erittäin turhautunut  Angry
« Viimeksi muokattu: 23.08.2012 19:09:57 kirjoittanut pikkari » tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #19 : 18.01.2014 13:41:28 »

Niin se taisi olla
Lohikäärme = Oinas
Käärme = Härkä
Hevonen = Kaksonen
Vuohi= Rapu
Apina = Leijona
Kukko= Neitsyt
Koira= Vaaka
Sika= Skorpioni
Rotta = Jousimies
Härkä= Kauris
Tiikeri = Vesimies
Jänis= Kalat

Mutta ei niitä ihan yksi yhteen voi verrata länsimaalaiseen


1948 rotta JOUSIMIES                                                    Muistisääntönä oheisesta luettelosta, seuraavan kerran sama merkki
1949 puhveli KAURIS,                                                    tulee aina 12 v.n kuluttua, mutta uusi vuosi vaihtuu aina kuunkiertoon
1950 tiikeri VESIMIES,                                                   verraten. Kiinalaisessa astrologiassa on myös ns. kaksoiskuukausia. Niistä
1951 jänis KALAT,                                                         löytyy tietoa helpoiten asiasta kirjoitetuista kirjoista, joissa myös tarkat 1952 lohikäärme OINAS,                                                 taulukot, milloin kaksi kuunkiertoa kestävä kk on. Samoissa taulukoissa 1953 käärme HÄRKÄ,                                                    tietoa myös ns. suurista vuosista eli 12 x 12 vuotta = 144 v kestävistä.
1954 hevonen KAKSONEN,                                             Kiinalaisessa astrologiassa  ei ole samaa pakotettua tarkkuutta kuin
1955 vuohi RAPU,                                                         länsimaisessa. Myöskään länsimaisen astrologian tavoin kiinalainen astro
1956 apina LEIJONA,                                                     -logia ei ole tosiaikainen, kuten ns. sideerinen astrologia, jota parhaiten 1957 kukko NEITSYT,                                                   osataan intiassa. Siellä seurataan todellista taivaankannen planeettasi-
1958 koira VAAKA,                                                       jainteja joten se tuntuu osuvan parhaiten tulkinnoiltaan henkilöitten
1959 sika SKORPIONI,                                                  historiaan sekä persoonallisuuden osa-alueisiin.
1960 rotta JOUSIMIES                                                  Lisäksi ovat elementit tuli, maa, vesi, puu ja metalli.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2014 13:52:42 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: