Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 2012 ja kiinalainen lohikäärme  (Luettu 84586 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« : 10.12.2011 00:02:18 »

23.1.2012 vaihtuu kiinalainen uusi vuosi. Vuosi 2012 on kiinalaisessa kalenterissa Vesi-Lohikäärmeen vuosi.

Lohikäärme on kuin länsimaisen horoskoopin leijona, ihailtu ja karismaattinen. Kiinalaisessa astrologiassa Lohikäärmeeseen liitetään myös onni.

Oletteko onnistuneet jo jostain löytämään ennusteita uudelle kiinalaiselle vuodelle? Vaikka toisaalta onhan tässä vielä reilusti kuukausi tätä vanhaa jäljellä, mutta odotan mielenkiinnolla.  Smiley Edellinen lohikäärmeen vuosi oli 2000 ja silloin vuoden elementti oli metalli.
tallennettu
Lilian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86


-All Is One-


Profiili
« Vastaus #1 : 12.12.2011 00:19:23 »

Ensi vuosi siis kiinalaisen vesilohikäärmeen vuosi, olen sikäli kiinnostunut aiheesta että lapsesta on tulossa näillä näkyminen em. lohikärmes jos laskettu aika pitää. Omat vanhemmat molemmat myös näitä vesilohikäärmeitä. Grin

http://www.usbridalguide.com/special/chinesehoroscopes/Dragon.htm

http://www.chinavoc.com/zodiac/dragon/five.asp

Ilmeisesti tuo vesi hioo pahimmat särmät näistä, käsittääkseni haluttu horoskooppimerkki lapselle Kiinassa.
tallennettu

Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja & Puujänis
Virgo-Moon Leo-Asc Scorpio
Lizzy
Vieras
« Vastaus #2 : 12.12.2011 09:19:43 »

On kyllä käsittääkseni haluttu merkki lapselle kiinassa ja siksi monet kiinalaiset menevät Jäniksen vuonna naimisiin.  Smiley

Minulle oli hyvin avartavaa kun tajusin nämä elementit kiinalaisessa astrologiassa. Tuli tekee mistä tahansa merkistä ärhäkkäämmän ja vesi taas hienotunteisen ja hioo niitä pahimpia teriä.

Minä olen itse Vesi-koira ja Lohikäärme on Koiran vastamerkki, sikälikin odotan mielenkiinnolla. Viime lohikäärmeen vuosi oli hyvin mielenkiintoinen. Katsotaan mitä tuleva vuosi tuo. Jäniksen vuodet ovat jostain syystä minulle olleet aina vähän vaikeita.  Sad En tiedä miksi, mutta onneksi tätä ei enää kauaa ole jäljellä...  Wink
tallennettu
*T*
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 43



Profiili
« Vastaus #3 : 12.12.2011 16:58:37 »

Täällä on tarkat analyysit kaikille merkeille ensi vuodeksi:

http://www.geomancy.net/resources/yearly-forecast/fortunes-2012.htm#shu
tallennettu

Everything happens for a reason
Lizzy
Vieras
« Vastaus #4 : 13.12.2011 22:45:48 »

Mielenkiintoista, mitenkähän noita tulkitsisi.

Olen vesi-koira, jolla kartalla vahva vesi. Vahvan veden mukaan ensi vuodesta tulisi huono. Minulla on vähän puuta, olen siis heikko puu koira, jolle tulisi hyvä vuosi. Sitten minulla on vähän tulta, jonka mukaan vuodesta tulisi todella huono.  idiot2
tallennettu
SSMoonSS
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 258



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 09.01.2012 16:25:27 »

Heissan!!!

Mistä voisin katsoa, mikä elementti mun kiinalaisel horoskoopil on? Sen tiedän, et olen apina, mut en sen tarkemmin.
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #6 : 10.01.2012 09:18:26 »

Hmm.. jostain syystä tuon sivun laskuri vaihtoi elementtini. Sen mukaan olisin tulta enkä maata  Huh.

SSMoonSS- muun muassa voit astrolta katsoa elementtisi. Löytyy tuolta kiinalainen horoskooppi ja linkki ylhäällä "etkö tiedä merkkiäsi?"
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
SSMoonSS
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 258



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 10.01.2012 14:39:44 »

Juu kävin kattomassa sen =)) Olen nähtävästi vesi-apina Tongue
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #8 : 11.01.2012 13:44:23 »

En edes huomannut tuon sivun laskuria. Minulle se antoi voimakkaan veden kuten tiesin, mutta vuoden ja kk elementit oli kyllä ihan ihmeelliset. Olen Vesi-Koira ja tuo väitti maa-koiraksi ja toisessa metalli koiraksi.. hmm...
Edit: Kyllä tuon T:n laittaman linkin laskuri toimii! Se on vain yhtäkkiä aika hämäävä. Eli se oman vuoden elementti näkyy yläpuolella merkin vieressä lukeva elementti tarkoittaa sitä peruselementtiä, joka kiinalaisessa astrologiassa on määritelty joka merkille. Eli ne omat elementit näkyvät kuvassa ylärivissä ja siitä alhaalta näkee merkin. Ja tuolla on muuten lueteltu myös suotuisia ja epäonnekkaita elementtejä jokaiselle. Kannattaa nekin katsoa. 


Tässä toinen laskuri, josta voi käydä tarkistamassa kiinalaisen vuotensa ja päivänsä.

http://koti.welho.com/ivilkki/4p-laskuri.htm
« Viimeksi muokattu: 11.01.2012 13:49:36 kirjoittanut Lizzy » tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #9 : 11.01.2012 23:33:51 »

Jeps, kun suurensin reilusti kuvaa, niin jossain siellä pilarissa oli että maa-vuosi. Kaipa nuo sitten oikein näytää kuitenkin.
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Lizzy
Vieras
« Vastaus #10 : 12.01.2012 23:51:23 »

Mitä enemmän tuota sivustoa ja karttaa katseli sitä mielenkiintoisemmaksi se tuli. Olin ihan haltioitunut. Lisäksi aloin opettelemaan kiinalaisia merkkejä.  laugh

Tuo on todella mielenkiintoinen ja hyvä laskuri kun sitä oppi tulkitsemaan. Kiitos linkistä!
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #11 : 13.01.2012 09:15:13 »

Aminthir, kannattaa tehdä se kartta linkin mukaan sivun lopusta. Sieltä näet oletko vahva vai heikko elementti. Vahva tarkoittaa ainakin omalla kohdallani sitä, että elementtiä on paljon kartalla, mutta katselin toista karttaa ja siinä oli paljon maata peruspilareissa, mutta kuitenkin lopputulos oli heikko maa.  Huh
Toisin sanoen en ole niin pro, että tietäisin mitä kaikkea tuohon lasketaan mukaan. Tiesin tuon omani jo, koska olen joskus teettänyt kiinalaisen karttani ja saanut siitä tulkintaa. Silloin sanottiin, että minulla on paljon vettä.
tallennettu
Lilian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86


-All Is One-


Profiili
« Vastaus #12 : 14.01.2012 20:07:21 »

^ käsittääkseni lohikäärmettä vastaa oinas
tallennettu

Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja & Puujänis
Virgo-Moon Leo-Asc Scorpio
Lizzy
Vieras
« Vastaus #13 : 14.01.2012 21:27:47 »

Niin se taisi olla
Lohikäärme = Oinas
Käärme = Härkä
Hevonen = Kaksonen
Vuohi= Rapu
Apina = Leijona
Kukko= Neitsyt
Koira= Vaaka
Sika= Skorpioni
Rotta = Jousimies
Härkä= Kauris
Tiikeri = Vesimies
Jänis= Kalat

Mutta ei niitä ihan yksi yhteen voi verrata länsimaalaiseen
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #14 : 15.01.2012 12:38:15 »

Sympatiakuviot merkkien välillä menee kuitenkin samalla tavalla kuin noiden länsimaisten merkkien eli kolmiomerkit on apina, lohikäärme, rotta jne.

Ensi viikollahan juhlitaan kiinalaista uutta vuotta.  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: