Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapset ja vaihtoehtohoidot  (Luettu 6113 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« : 02.12.2011 09:45:22 »

Täällä on joka puolella ollut asiasta keskustelua, mutta en nyt löydä yhtäkään ketjua, paitsi tuon vauvakeskustelun.
Voiskohan tästä laittaa pysyvän aiheen? Ihan varmasti ihmettelyä ja asiaa riittää, ja se olisi sitten täältä löydettävissä, ja voisi kurkistella hyviä vinkkejä.


Itse nimittäin juuri kukistin lapsen influenssan  homeopatialla smitten Se on aika järkyttävä virus, mutta poika tokeni siitä päivässä. En muistanutkaan millaista se voi olla kun influenssa oikein tosiaan tulee päälle, eikä samasta viruksesta ole vielä resistenssiä Shocked
Mutta nyt sitten alkaa mahdollisten jälkitautien aika, ja niiden ennaltaehkäisyyn ja hoitoonkin olisin jo katsellut vinkkejä.
Erityisesti kurkunpään tulehdus on ollut lapsella tapana kehittää. Voisikohan sitä ennaltaehkäistä jotenkin? Tilanne on tosin aika hyvä jälkitautuienkin suhteen, kun saatiin pöpö näinkin nopeasti kukistettua.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #1 : 02.12.2011 23:52:12 »

Belladonnalla.
Olen keskustellut homeopaatin kanssa, vaikka ei ollakaan pojan kanssa käyty vastaanotolla.

Korvakierteeseen homeopatiasta löytyy ihan paras apu smitten
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #2 : 09.05.2012 21:24:14 »

Minä myös olen kuullut, mutta en ole tutustunut asiaan sen paremmin. Kiinnostais kyllä!
tallennettu
slh
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #3 : 09.05.2012 22:20:18 »

Kun kerran homeopaattiset hoidot tepsivät näköjään niin hyvin, niin olisiko laittaa linkkiä tutkimukseen, jossa tämä olisi todettu? Itseäni, joka en ole kovin hyvin aiheeseen perehtynyt, ihmetyttää lähinnä se, miksi homeopaattiset aineet toimisivat?

Jos ne ovat puhdasta vettä, ne ovat vain vettä. Jos ne ovat jotain muuta kuin kalkkia tai sokeria, niistä varmaan löytyy joku vaikuttava aine?

Vai olenko vaan epäuskoinen enkä siksi voi parantua näillä aineilla? Kyselen kun en tiedä, mutta ainakin autoni käynnistyy vaikka en yhtään uskoisi, että bensa voi palaa pienessä tilassa sylinterissä.  Cheesy
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #4 : 09.05.2012 22:39:58 »

Mulle riittää, että se toimii. Mä oon niitä tyyppejä Cheesy Itse tein sillä tavalla että varasin ajan homeopaatilta, joka kertoi miten homma toimii ja kartoitti samalla tuon korvapotilaan aineet.
Mutta periaate on vähän sama, kun rokotuksessa. Samanlainen parantaa samanlaista.
Hoitavina aineina toimii kasvi ja eläinkunnan aineet, ja myöskin mineraalit.
Mutta myönnän, etten tiedä, mikä vaikkapa aconitumin vaikuttava aine on...mutta senkin varmaan joku viisaampi tietää.

Mä en tiedä, miltä taholta tätä on tutkittu ja miten ja tehdäänkö sitä koko ajan, mutta ainakin koko homman keksijä...mikä nyt olikaan joku Samuli Hanhimies, on tutkinut paljonkin. Hanheman tai jotain sinnepäin.
tallennettu
slh
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #5 : 09.05.2012 22:47:47 »

Rokotuksessahan nimenomaan pystytään eristämään vaikuttava aine, jota annostellaan niin vähän, että elimistö muodostaa suoja-aineet. Jos tauti on jo päällä, tarvitaan lääkettä eikä mitään samanlaista. Mutta en siis tajua ollenkaan, miksi homeopatia toimisi.

Esimerkiksi jos ämpärin heitetään jotain ainetta ja vettä, ja sen jälkeen vettä laimennetaan älyttömästi, niin onhan sen vaikuttavan aineen edelleen oltava pitoisuudeltaan riittävä, jotta se vielä vaikuttaisi. Eihän aineen laimentaminen lisää tehoa millään tavalla. Päinvastoin.

Vai onko joku koittanut piristyä laimentamalla kahvia tuhatkertaisesti? Kofeinii piristää, vesi ei niinkään.

Kun näitä homeopaattisia hoitoja koko ajan kehitetään ja parannetaan, ja uudet menetelmät syrjäyttävät vanhoja, niin pakkohan niitä on jossakin tutkia. Miten muuten kukaan uskaltaisi tehdä tuotekehitystä?
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 30.05.2012 12:35:05 »

Onko kellään muuten kokemusta lievittää kouluikäisen siitepölyallergiaa esim homeopaattisilla valmisteilla? Pienokainen reppana on ihan tukossa ja hain nyt ensihätään apteekista lievitystä mutta olen joskus kuullut että homeopatiakin toimisi.

Marie, homeopatiakin on varmasti hyvä keino. Toinen erinomainen apu on suolapiippu, saa apteekeista ja luontaistuotemyymälöistä. Siis ei, en tarkoita ns. sarvikuonoa, jonka avulla limakalvoja huuhdellaan vedellä ja jonka käyttäminen olisi lapselle melkoinen vaatimus. Suolapiippu on posliininen "piippu", nykyisin saa myös muovisena versiona. Se on täytetty kristallisuolalla. Periaatteeltaan se on siis ns. suolahuone pienoiskoossa. Piipusta vedetään suolaista ilmaa suun kautta ja puhalletaan sama ilma nenän kautta ulos. Lapsikin hallitsee asian eikä suola maistu mitenkään pahasti.

Omat siitepölyallergiani ovat enää suolapiipun käyttämisen jälkeen muisto vain... (Eikä tämä todellakaan ole maksettu mainos vaan huipputyytyväisen käyttäjän ylistys  Wink
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: