Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astrologia ja etunimet  (Luettu 28102 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Jinx
Vieras
« Vastaus #15 : 30.03.2006 18:57:06 »

Nimeni tarkoittaa... "jumala on armollinen"...  2funny 2funny 2funny
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #16 : 30.03.2006 19:50:29 »

Vaikka olenkin saanut nimeni isoisoäitini mukaan, sopii sen merkitys minulle kuin nakutettu.. "vastustaja"!

 uglystupid2  2funny
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #17 : 01.04.2006 09:44:42 »

Tulikin sitten mieleen, että kun sanoissa ja nimissä näyttää olevan noin paljon voimaa, niin mitäs oikeasti tapahtuisi jos vauhtaisi sitä nimeä...


No en kyllä ole ihan nimeä vaihtamassa sillä periaatteessa se on ihan hyvä, mutta tuli vaan mieleen. Jotenkin nimeen liittyy kohtalo, ja rooli, joka annetaan. Onks kellään täällä kokemusta nimenvaihdoksesta. Itse alan uskoa että nimellä on merkitys. Ainakin sen olennon "psyykeen" ja toimintaan, vaikka sitä olisikin vaikea tiedostaa...

hmm, periaatteessa nimessäni on positiivinenkin viba, mistä en haluaisi luopua...hmmm

Nimissä todellakin on voimaa.. Itse olen tehnyt "nimenmuutoksen", eli vaihtanut etunimeni toiseksi ja toisen etunimeksi... Mistään en siis luopunut, järjestys vain vaihtui, ja tämä kaikki vain siksi ettei kukaan kutsunut minua koskaan etunimeltä ja lempinimikin oli väännetty silloisesta toisesta nimestä...
tallennettu

pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #18 : 02.04.2006 12:11:45 »

Jonkun mielestä tämä voi olla huuhaahommaa, mutta lueskelin tuossa yhtä enkelikirjaa, jonka noilta taivaankaarisivuilta tilasin ja siinä esitettiin väittämä:
syntyvä lapsi ilmaisee nimensä telepaattisesti vanhemmilleen ja aina kun hänen nimensä lausutaan, se vahvistaa ominaisuuksia joita sielu on tänne oppimaan lähetetty...

No, tää on taas tällanen uskonasia  angel

No en tiedä, mutta annoin omalle tyttärelleni toiseksi nimeksi Minerva, koska halusin ristiä hänet jonkun "suuren naisen" mukaan, ja katsoin, että tieteiden ja taiteiden jumalatar lienee tarpeeksi "suuri" kaima.
Kukaan ei vaan tuossa välissä muistanut kertoa, että Minerva eli Pallas Athene on myös sodankäynnin taidon jumalatar...
Muutama vuosi nimen antamisen jälkeen lueskelin Ajattomat arkkityypit -kirjaa ja koin ahaa-elämyksen. Katsoin muksun syntymäkartta tarkemmin, ja eikös vaan lapsukaisella ole Pallas yhtymässä DC:iin...
Ainakin itselleni jäi vähän sellainen olo, että minua älytettiin ja vain luulin itse keksineeni nimen tyttärelleni Grin
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #19 : 03.04.2006 14:55:42 »

Uskon vahvasti, että lapseni ovat itse valinneet nimensä. Vanhimman lapseni nimi (varsinkin etunimi) on harvinaisuus Suomessa ja ulkomaalainen. Nuorimmankin tyttären toinen nimi on aika harvinainen. Äsken sitten tutkailin sivuilta: http://www.behindthename.com/ lasteni nimiä, kun vanhimman nimiä, eikä nuorimman toista nimeä löydy Suomalaisilta listoilta. Ehkä sivuista on hyötyä muillekin. Sieltä löytyy myös ihan perinteisiä suomalaisia nimiä ja monista muistakin maista. Kattavat, hyvät sivut...

Minun vanhimman tyttäreni etunimi tarkoittaa: "ihmisten/kansan voittoa" ja hänen toinen nimi: "Ihmisten puolustajaa/auttajaa"  Cheesy

Nuorimman tyttäreni etunimi tarkoittaa: "Kunniaa" ja toinen nimi: "Uskonnollisen toimituksen palvelijaa"  Cheesy


Tietämättämme olemme näköjään valinneet melkoisen voimalliset ja merkittävän tuntuiset nimet.  angel
« Viimeksi muokattu: 03.04.2006 14:57:21 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #20 : 03.04.2006 15:03:45 »

Hmm... Omalle etunimelleni en löytänyt tuolta linkistä selitystä, vaikka jostain sen olen kyllä aikaisemmin löytänyt...  :Smiley Oli vain maininta, että alkuaikojen monilla pyhimyksillä oli nimeni.  Grin Toinen nimeni tarkoittaa rauhaa, joka on tullut Kreikan rauhan jumalattarelta.

Enpä ole pöllömpiä nimiä itsekään valinnut...  Cheesy
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #21 : 03.04.2006 16:08:27 »

Tuolta puuttui myös minun nimelleni selitys, vaikka olen jostain lukenut sen tarkoittavan Kreikaksi sateenkaarta ja jonkun taruston Jumalten sanansaattajaa joka ratsastaa sateenkaarta pitkin...

Aika hyvin se linkittyy astrologiaan sillä tavalla, että olen merkuriuksen lapsi, jota kutsutaan myös Jumalten sanansaattajaksi...

Ja sateenkaari sinänsä kuvaa hyvin persoonaani ja elämääni, olen taiteellinen ja ollut aina hyvin kirjava kaikilla mahdollisella tavalla. Värit ovat hyvin tärkeitä.

Lainaus
syntyvä lapsi ilmaisee nimensä telepaattisesti vanhemmilleen ja aina kun hänen nimensä lausutaan, se vahvistaa ominaisuuksia joita sielu on tänne oppimaan lähetetty...
mystery62,

Äitini on kertonut minun sanoneen hänelle pienenä, että olen itse valinnut oman nimeni.[/b][/color] Wink
tallennettu
Quieto
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #22 : 03.04.2006 18:07:24 »

Elina (tulee nimestä Helena) ja Kauris ovat ainakin sopineet hyvin yhteen. Kummatkin kuvastavat pikkutarkkuutta ja viisautta. Mutta minunlaiselleni kauriille, joka on nouseva kaksonen..se ei tunnu sopivan, kuin päivittäin. Kauriinhan pitäisi olla enemmän tasapainoinen, itsetietoinen ja päämäärällinen. Tällä hetkellä tuntuu etten olisi mitään niistä.
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #23 : 26.04.2006 09:36:50 »

No en tiedä, mutta annoin omalle tyttärelleni toiseksi nimeksi Minerva, koska halusin ristiä hänet jonkun "suuren naisen" mukaan, ja katsoin, että tieteiden ja taiteiden jumalatar lienee tarpeeksi "suuri" kaima.
Kukaan ei vaan tuossa välissä muistanut kertoa, että Minerva eli Pallas Athene on myös sodankäynnin taidon jumalatar...

Minerva - ihana nimi Smiley

Muistan päättäneeni jo lapsuudessani, että minulla tulee olemaan kaksi tytärtä: Elektra ja Minerva  Wink Tämä nuorempi tytär Minerva olisi ollut viisas, tyyni ja tasapainoinen.

Ja kappas vaan, minulla on kuin onkin kaksi tytärtä, juuri kuvittelemani kaltaiset. (Nimensä ovat kuitenkin erilaiset) Tämä nuorempi onkin yllättäen juuri samankaltainen kuin Minervan oletin olevankin siispä uteliaana katsoin hänen karttaansa luettuani viestisi: hänellä on mm. Auringon ja Pluton yhtymä Skorpionissa ja edistyksellisesti Pallas Vesimiehessä - yhtymässä DC:iin!   Shocked:D
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #24 : 26.04.2006 14:31:05 »

Pakko liittyä tähän ketjuun, mielenkiintoni heräsi.  Cheesy

Vanhemmillanipa se taas välähti, menivät "valitsemaan" varmaan tylsimmän ja vanhan aikaisimman nimen ikinä. Tarkemmin sanottuna se oli ensimmäinen nimi, joka pälkähti päähän samalla sekunnilla, kun lääkäri syntymäni jälkeen kysyi lapsen nimeä ja sitä ennemmin koko ajatukselle ei oltu suotu nähtävästi ajatustakaan.

Etunimi on todella yleinen tarkoittaen armoa ja toinen nimi tulee jostakin kreikkalaisesta pyhimyksen nimestä,( joka poltettiin) tarkoittaen puhdasta ja siveää. Lisäksi (tämä on hauska juttu) sukunimeni tulee sudesta ja minä kun niitä niin kovasti olen aina rakastanut.  smitten

Olen siis: Armo-Puhdas-ja-siveä Susi.  Grin

Uuu, huomasin juuri, että yhden ystäväni nimi on tasan sama kuin minunkin (ei sukunimi tietenkään), mutta eri väännöksillä. Molempien etunimi tulee sanasta "hannah=armo" ja  toinen nimi sanasta (mikälie) "katharo tms.=puhdas, siveä".
« Viimeksi muokattu: 26.04.2006 14:50:55 kirjoittanut Artemisu » tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #25 : 27.04.2006 20:25:34 »

Etunimi on todella yleinen tarkoittaen armoa ja toinen nimi tulee jostakin kreikkalaisesta pyhimyksen nimestä,( joka poltettiin) tarkoittaen puhdasta ja siveää.

Näillä taustatiedoilla arvaisin nimeksesi Johanna/Hanna Katariina/Kaarina :Smiley

Oma etunimeni juontuu myös tuosta Kreikan sanasta "katharos" =puhdas. Alkumuotoja ovat Aikatarine ja Hekaterine, joista jälkimmäisellä viitataan myös Hecateen, josta olen vähän ylpeä :Smiley. Toinen nimi tarkoittaa liljaa. Olen siis Puhdas Lilja Grin

Mieheni on Kypäräpäinen-Soturi Metsän-Kuningas, aika voimalliset nimet on hälle siis annettu, eikä suotta Wink. Mitäpä muuta nousu-leijona itselleen voisi vaatiakaan, kuin kuninkaan titteliä Grin

Tyttären nimeen en viitsi tässä kummemmin viitata, kun on melko harvinainen. Molemmat nimet ovat kuitenkin suomenkielisiä sanoja, joiden merkitys löytyy luonnosta.

Nimillä on kyllä suuri mahti, jota ei tule aliarvoida. Nimet muokkaavat persoonaamme ja ovat olennainen osa sitä kuvaa, jonka annamme itsestämme muille ihmisille. Siksi itse ainakaan en koskaan suhtautuisi lapsen nimen antamiseen kevytmielisesti.

Luulen, että jotkut lapset ovat jo itse päättäneet nimensä ja ilmaisevat sen jollakin alitajuisella viestillä vanhemmilleen. Toiset taas saattavat vielä olla avoimina ehdotuksille Wink
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 28.04.2006 15:23:27 »

Etunimi on todella yleinen tarkoittaen armoa ja toinen nimi tulee jostakin kreikkalaisesta pyhimyksen nimestä,( joka poltettiin) tarkoittaen puhdasta ja siveää.

Näillä taustatiedoilla arvaisin nimeksesi Johanna/Hanna Katariina/Kaarina :Smiley

Nimillä on kyllä suuri mahti, jota ei tule aliarvoida. Nimet muokkaavat persoonaamme ja ovat olennainen osa sitä kuvaa, jonka annamme itsestämme muille ihmisille. Siksi itse ainakaan en koskaan suhtautuisi lapsen nimen antamiseen kevytmielisesti.

Luulen, että jotkut lapset ovat jo itse päättäneet nimensä ja ilmaisevat sen jollakin alitajuisella viestillä vanhemmilleen. Toiset taas saattavat vielä olla avoimina ehdotuksille Wink

Arvasit oikein molemmat kaverini nimet. Wink

Tuo numerologia on mielenkiintoinen juttu.
Elämänpolun numeroni on 3: Luovuus, taiteellisuus, musikaalisuus, esiintyminen.
Minuuden numeroni 11: Mestarinumero. Kärsivällisyys, valaistuminen, fenix-lintu.

"Olet poikkeuksellinen ihminen, eikä osasi ole helppo, sinut on valittu suorittamaan joku erityistehtävä elämässäsi. Ennen kuin pystyt siihen, sinun on tietoisesti koko ajan kehitettävä itseäsi. Eikä se tule olemaan helppoa. Mestarinumero 11 vie kantajansa kärsimyksen kautta voittoon, ja fenikslinnun tavoin sinun on opittava nousemaan tuhkasta." Jaa-a, mikäköhän lie on kohtalo varalleni suunnitellut..  :Smiley

Kohtalon numeroni 5: Vapaus, elämän nautinnot, seikkailunhalu

Mutta kyllä, tunnistan itseni noista. Nimeni taitaa olla kohtaloni, enkä sitä sen tylsyydestä huolimatta raaski muuttaa.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #27 : 14.06.2008 20:06:21 »

Oih, ihana aihe ja hyvät sivut smitten
Kävimpä tarkistelemassa omaa ja lasten nimiä väestörekisterikeskuksessakin... ei ole suurta muutosta tapahtunut, vähän on  angel
"Nimi ei miestä pahenna, mutta mies kyllä nimeä", sanoo vanhakansa. Allekirjoitan kyllä tuon... oma nimeni on jollakin tapaa tainnut olla ennalta itseni valitsema. Minulla siis oli nimi jonka äitini oli isän kanssa valinnut, mutta kun sitten aikoinaan synnyin, oli siitä hetkestä nimi nykyiseni. Yhtään oikeaa kaimaa en ole tavannut ja saan aina korjata ihmisten lausumismuotoa nimestäni  Wink
Nimi on antanut varmasti persoonaani paljon ja nyt kun "koin" eräänlaisen "muutoksen" itsessäni muutama vuosi sitten, alkoi toinen nimeni painaa huulilla  angel Nyt käytän toisinaan kumpaakin, kun yhdysnimenä  Wink
Etunimi kuva tietojeni mukaan, ylhäistä, ylvästä ja hurskastakin. Toinen nimeni viittaa vanhaan mytologiaan Arabian alueella, sateenkaaren jumalattareen, kuin myös johonkin muuhun mutta nyt en muista aivan kaikkea... jossakin ne minulla ylhäällä on...  idiot2
Lasteni nimet ovat valittu huolella ja jostakin syytä, niitäkin on viilailtu lopulliseen muotoon syntymän hetkellä  smitten Jopa lasten lukumäärä ja sukupuoli on mennyt yks yhteen ja kaikki ne joita ollaan pidetty potenttiaalisina vaihtoehtoina, ovat tulleet käytetyksi  :Smiley
Pidän nimistä ja uusia ihmisä tavatessani, olen hyvin kiinnostunut nimistä... vaikken niitä koskaan kauaa muista  Grin Harva ei ole nimensä oloinen  angel
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #28 : 15.06.2008 08:43:10 »

Minulla oli 3 nimea ja jo ihan pienena itkin ja huusin, etta ei minua saa kutsua silla nimella ja lopulta muutettuani ulkomaille pudotin sen nimilistastani-eli lyhensin nimeani yhdella nimella-eika asia ole hairinnyt minua ollenkaan.
tallennettu
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #29 : 15.06.2008 11:09:38 »

Löytyi tämä minun Neela tuolta sivuilta.  Smiley

Intialainen nimi, tarkoittaa sinistä väriä.
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: